۴۹۷۸
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

دستگاه چینی که ایرانیان را می کشد

براساس گزارشی که وزارت کشور در پایان سال گذشته اعلام کرد، هزینه ای که مرگ این ۱۰۰۰ نفر بر جامعه تحمیل کرده است، بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده است(حال آنکه جان یک انسان قابل قیمت گذاری نیست و این رقم تنها به صورت یک میزان نمادین وکلی اعلام می گردد).

ورود فله ای کالاهای بی کیفیت چینی خسارات جبران ناپذیری را به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایرانی وارد می کند. این اجناس با ظاهری فریبنده و قیمتی بسیار پایین در مقایسه با محصولات مشابه داخلی، بدون هیچگونه نظارت و گزینشی وارد سرزمین ایران می شود.


یکی از این محصولات، دستگاه هشدار دهنده نشت گاز است (بخوانید دستگاهِ گرفتنِ جان)، این دستگاه غیراستاندارد چینی، به تعداد بسیار انبوهی وارد کشور می شود. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که بعد از دریافت pbm ۲۰۰۰ گاز مونو اکسید کربن، شروع به اخطار و اعلام خطر می کند، این در حالیست که آستانه خطر برای گاز مونو اکسید کربن pbm ۱۰۰ است و pbm ۲۰۰۰ یعنی مرگ، یعنی اینکه اینجا چند نفر مرده اند و شما بیایید و جنازه ها را بردارید.

طبق گزارش سازمان آتش نشانی، در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ نفر از هموطنانمان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند که از این میزان، چیزی در حدود ۱۵۰ نفر، کسانی هستند که دستگاه هشداردهنده گاز چینی را نصب کرده بودند، یعنی دستگاه هشداردهنده نشت گاز را داشته اند!!!!!

همچنین براساس گزارشی که وزارت کشور در پایان سال گذشته اعلام کرد، هزینه ای که مرگ این ۱۰۰۰ نفر بر جامعه تحمیل کرده است، بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده است(حال آنکه جان یک انسان قابل قیمت گذاری نیست و این رقم تنها به صورت یک میزان نمادین وکلی اعلام می گردد).

این در حالیست که طبق برآورد کارشناسان، هزینه تجهیز یک آزمایشگاه بزرگ برای تست عملکرد تمامی دستگاه های هشداردهنده نشت گاز داخلی و خارجی،پیش از ورود به بازار، چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان می باشد و این رقم در مقابل میزان خسارت وارده در هر سال بسیار ناچیز است ولی متاسفانه تاکنون موسسه استاندارد و تحقیقات و دیگر سازمان های ذیربط، هیچگونه همکاری و مساعدتی را انجام نداده اند.

حال دو سوال:

۱-چرا ما باید دریچه های ورودی کشورمان به گونه ای باشد که دستگاهی به کشور وارد شود و هموطنانمان آن دستگاه را خریداری کنند و اعتماد کنند و با این اعتماد، جان خود را از دست بدهند؟

۲-چرا سازمان های دخیل در بحث استاندارد، برای تجهیز آزمایشگاه مربوطه اقدامی انجام نمی دهند؟

به راستی، جان یک هموطن چقدر ارزش دارد؟؟؟؟

منبع: عصر ایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دستگاه چینی که ایرانیان را می کشد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خسرو حق شناس

      وقتی هزاران هزار کالای بنجل و بی کیفیت بازار ایران را تسخیر کرده و هزاران صنعت گر و کارگر ایرانی بیکار شده دست گذاشتن روی یکی از هزاران کالای چینی که باعث مرگ هم وطنان ماشده چه دردی را درمان میکند. آب از سرچشمه گل آلود است جرا اجازه وارادات هر بنجلی صادر میشود؟ به قیمت جان ایرانیان ؟

    • یه بنده خدا

      فکر کنم تا چند وقت دیگه تو خیابون راه بریم چند تا آدم مثل خودمون ببینیم و با کمی کنکاش در آنان متوجه شویم ساخت چین هستند
      الله اکبر از این چینی ها

    • me

      az chini haye hoghe baze manfe at juye dozd moenaferam, age ma irani ha nabashim ashghalashuno be ki befrushan. jensaye khubeshuno chetor mitunan be orupa va amrika befrushan?????!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج