۴۹۸۱۳۳
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

بالابردن هیجان، یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خستگی یک سال کاری است. حالا که تعطیلات طولانی نوروز را در پیش دارید، چه چیز بهتر از سفر به مناطقی که می شود در آن ها به تفریح و هیجان پرداخت.

ماهنامه همشهری سرزمین من: بالابردن هیجان، یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خستگی یک سال کاری است. حالا که تعطیلات طولانی نوروز را در پیش دارید، چه چیز بهتر از سفر به مناطقی که می شود در آن ها به تفریح و هیجان پرداخت. در این بخش سعی کرده ایم بهترین مراکز تفریحی را در سراسر ایران معرفی کنیم. از تفریحات دریایی در جنوب گرفته تا شهر بازی های مختص خانواده ها در شهرهای بزرگ ایران. در این میان، برخی از تفریحات مثل پاراگلایدر هم مختص ماجراجویان است که عاشق هیجان هستند.

آبی های همیشه پارس

راهنمای غواصی در جزیره کیش

دنیز رحیمی: مرجان های غول پیکر، لاک پشت های دریای، انواع ماهی و خرچنگ و یک عالم جانور عجیب و غریب که حتی اسمش را هم نشنیده اید، زیر آب های گرم خلیج فارس منتظر نشسته اند تا را بیفتید و آن ها را کشف کنید. اگر ساحل های زیبای خلیج فارس و جزایر دیدنی اش را پشت سر گذاشته اید، حالا زمان آن رسیده که به دنیای زیر آب آن هم سری بزنید. کیش یکی از دیدنی ترین سایت های غواصی خلیج فارس را هم دارد. ضمن آن که غواصی در این جزیره به خاطر وسعت آن هیچ وقت تعطیلی ندارد.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید
اگر یک طرف جزیره را توفان فرا بگیرد غواص ها می توانند به ساحلی دیگر بروند. کیش یک جزیره مرجانی است و تپه های مرجانی شرق آن باعث تصفیه و شفافیت زیاد آب این جزیره شده است. هر چند به دلایل زیادی مثل آلودگی های نفتی، تخلیه زباله و مهم تر از همه خرید و فروش غیرمجاز مرجان ها، کیش و دنیای زیر آب آن بخشی از تنوع خود را از دست داده، اما این جا هنوز هم یکی از مناطق دریایی بسیار زیبای ایران است.

چطور بگردیم؟ همراه با حرفه ای ها

حتی اگر غواص حرفه ای هم هستید، بدون داشتن مدارک و گرفتن اجازه از مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش نمی توانید به غواصی بروید. برای گرفتن اطلاعات از مراکز مجاز غواصی در کیش می توانید با شماره تلفن ۴۴۴۵۰۴۷۸ و ۴۴۴۲۴۵۲۵ (۰۷۶) تماس بگیرید.

کجا بگردیم؟ در سایت های امن

هزینه هر جلسه غواصی که حدود دو ساعت طول خواهد کشید، در تعطیلات نوروز بالا می رود. این هزینه علاوه بر هزینه آموزش و مربی، اجاره وسایل و همراهی قایق های نجات است.

این ها معروف ترین سایت های غواصی کیش هستند.

بیگ گورال یا سیمرغ: این سایت که مردم جزیره آن جا را به نام پلاژ اختصاصی هم می شناسند، معروف ترین سایت غواصی جزیره است. عمق این سایت در حدود چهار تا هشت متر است که بنابر زمان جزر ومد تغییر می کند. این تپه های مرجانی در جنوب شرقی جزیره در نزدیکی پارک دلفین ها قرار دارد. حتی اگر قصد غواصی ندارید؛ می توانید با یک « اسنور کل» به راحتی از بالا عمق مرجانی زیر پای تان را رصد کنید.

داریوش: این سایت که در همسایگی پلاژ اختصاصی قرار دارد، هم تنوع مرجان و ماهی خوبی دارد و هم در دسترس است. خوبی این سایت هم مثل سایت بیگ کورال این است که برای رفتن به آن جا نیاز به قایق ندارید و می توانید از ساحل کم کم به آن جا برسید. عمق این سایت از سه تا شش متر متغیر است و به خاطر همسایگی با هتل داریوش، به این نام معروف شده است.

پارک ژوراسیک: اگر در عمق ساحل کم کم از بیگ کورال دور شوید به سایت پارک ژوراسیک می رسید. عمق این سایعت بین ۱۱ تا ۱۵ متر متغیر است، هر چند که در این جا هم همه چیز بستگی به جزر و مد دریا دارد. برای رفتن به این سایت باید قایق داشته باشید.

کشتی داما: در سال ۱۳۸۴ بعد از آن که کشتی باربری کشور سنگال در عمق ۳۵ متری جنوب شرقی کیش غرق شد، یکی از متفاوت ترین سایت های غواصی جزیره هم به وجود آمد. اگر در جنوب شرقی جزیره، ساحل سایت های بیگ کورال و پارک ژوراسیک را رد کنید، به کشتی غرق شده داما می رسید. جایی که تنها غواصان حرفه ای و آن هم با داشتن قایق یا شناور به آن می رسند.

کشتی یونانی و کلبه هور: اگرچه ساحل کشتی یونانی و غروب معروفش طرفداران بسیاری دارد، اما سایت غواصی اش در کناره کشتی چندان پراستفاده نیست. عمق چهار تا پنج متری این سایت نیاز به تجهیزان غواصی خاصی ندارد و می توانید با « اسنور کل» از بالا آن جا را تماشا کنید. سایت «کلبه هور» هم همراه با سایت کشتی یونانی از سایت های غربی جزیره است. عمق سایت کلبه هور از چهار تا ۹ متر متغیر است.س ایت هیا غربی، معمولا دریایی ناآرام دارند و بیشتر زمیین مورد استفاده اند که شرق جزیره مناسب غواصی نباشد.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

غواصی بانوان: خوبی غواصی در کیش این است که در این جا امکان غواصی برای خانم ها هم مهیاست، آن هم در شرایط حفاظت شده. خانم ها به همراه گروه های غواصی در پلاژ بانوان یا در نقاط مشخص در این سایت می توانند غواصی کنند.

نکات طلایی: آماده برای دفع خطر

از کندن یا آسیب رساندن به مرجان ها جدا خودداری کنید. بیرون آورن مرجان ها و خرید و فروش آن ها پیگرد قانونی دارد.

• شماره اروژانس دریایی کیش با تلفن ثابت 151 است؛ این مرکز 24 ساعته و به صورت رایگان خدمات پزشکی و امداد و نجات ارائه می دهد.

• به هیچ عنوان به تنهایی به غواصی نروید و پیش از غواصی حتما دیگران را از محل سایتی که برای غواصی انتخاب کرده اید، مطلع کنید.

• رنگ های فسفری یا وسایلی مثل بند ساعت فلزی، می تواند موج حمله ماهیان شکاری شود؛ چون ممکن است شما را با ماهی اشتباه بگیرند.

• در هنگام غواصی به خصوص غواصی در سطح (با اسنور کل) حتما از وضعیت جوی مطلع شوید.

• فقط در محل های مجاز غواصی کنید؛ در محل های غیرمجاز خطراتی مثل عبور قایق یا جت اسکی و جود دارد.

• به دلیل افزایش فشار در زیر آب، تا دو ساعت بعد از خوردن غذا به این ورزش بپردازید.

پرواز بر فراز گلستان

راهنمای پاراگلایدرسواری در مینودشت

طاها کاظمی: ایستاده بر ارتفاعی بلند؛ تجهیزاتی برای شروع تجربه ای هیجان انگیز در اخیتارتان قرار می گیرد. حس جداشدن از زمین، شوری بر دلتان می اندازد، اما نترسید، چند قدیم به جلو بردارید و ناگهان خود را معلق بین زمین و آسمان ببینید. بالاتر و بالاتر می روید و در کرانه آسمان گم می شوید.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید
تنها چتری در بالای سر و طنابی به کمر همراهی تان می کند. رویای پرواز، حسی سبکبار و حالی شگفت انگیز داشته و دارد و آدمی از گذشته مشتاق پرواز بوده است. تجربه پرواز در ایران، برای کسانی که عاشق لمس تجربه معلق ماندن در آسمان هستند نیز وجود دارد و آرزوی پرواز دیگر آرزوی دوری نیست و در سال های اخیر سایت های پروازی ایجاد شده تا دوستداران پرواز، هیجان خود را با پاراگلایدرسواری تخلیه کنند و لذت ببرند.

استان گلستان از جمله مکان هایی است که چند سایت پروازی معروف و زیبا دارد تا به صورت آموزشی و تفریحی از امکانات پرواز و پاراگلایدر استفاده کنید. ایام نوروز که وضعیت هوا مساعد است، این سایت ها مکان مناسبی برای سفر و تجربه خارق العاده پرواز است.

کجا بمانیم؟ در دشت مینو

اگر قصد ندارید در پارک ملی گلستان کمپ بزنید یا در اقامتگاه های نوروزی بمانید، می توانید در هتل های این شهر یا شهرهای نزدیک اقامت کنید. اگر هم می خواهید یک اقامت متفاوت داشته باشید، کمی راه تان را دور کنید و راهی بوم کلبه ترکمن در کلاله شوید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09127206741 تماس بگیرید.

چطور بگردیم؟ آموزش و پرش

در سایت های پروازی استان گلستان، معمولا زمان پرواز برای هر پرش ۱۵ دقیقه است. این تفریح آن قدر دلپذیر هست که همین زمان کوتاه هم برایتان خاطره انگیز باشد

اگر غیرحرفه ای هستید، همراه با مربی پرواز خواهیدکرد.

مراکز مجاز: مرکز هوانوردی «آسمان مینودشت»، یکی از مراکز تحصصی آموزش پاراگلایدر و پاراموتور در مینودشت است. برای گرفتن اطلاعات از این ورزش و البته هزینه ها و سایت هایی که احتمالا پرواز تفریحی شما در آن انجام شود، می توانید به نشانی www.pilots.ir مراجعه کنید.

«محمد قره جانلو» با شماره تلفن های ۰۹۰۳۷۷۷۷۳۳۰ و ۰۹۳۹۱۴۵۷۱۷۱ از مربیان آموزش پاراگلایدر در شهرستان مینودشت است. «حسین عباسقلی زاده نمین» به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۲۲۰۴، «سید احسان داوری» به شماره تماس ۰۹۱۹۰۷۱۶۱۷، «بهروز عراقی» به شماره تماس ۰۹۳۵۸۰۱۹۰۰۳ و «امین حزینی» به شماره تماس ۰۹۱۱۲۷۰۰۱۳۰ از جمله مربیان مجاز آموزش پاراگلایدر در استان گلستان هستند. برای گرفتن اطلاعات دقیق تر از ورزش پاراگلایدر می توانید به انجمن ورزش های هوایی ایران به نشانی: www.iranairsports.net سری بزنید یا با انجمن ورزش های هوایی استان گلستان به شماره ۳۲۲۶۵۳۰۸ (۰۱۷) تماس بگیرید.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

پروازهای تفریحی: اگر نوروز را در مینودشت یا حوالی جنگل گلستان هستید، می توانید این ورزش- تفریح را تجربه کنید. برای هر «پرش» که حدود ۱۵ دقیقه در آسمان خواهیدبود، باید حدود ۱۵۰ هزار تومان بپردازید. البته اگر پرواز برمبنای زمان باشد هزینه آن هم بالاتر می رود. در این پروازها مربی پشت مسافر می نشیند و او را همراهی می کند. بنابراین نیازی نیست شما وسیله ای با خود ببرید، به جز یک کفش مناسب و راحت.

پروازهای آموزشی: اگر بعد از تجربه پاراگلایدرسواری حس کردید هم علاقه و هم پول لازم را برای ادامه و انجام کار حرفه ای دارید، می توانید در دوره های مقدماتی، متوسطه، پیشرفته و مربیگری شرکت کنید. در دوره های مقدمات شما با وسایل پرواز، مفاهیم اولین یارودینامیک، ترافیک هوایی و هواشناسی اولیه آشنا می شوید و تمرینات زمینی مثل بلندشد«، کنترل و تغییر جهت را یاد می گیرید. طول این دوره حداکثر سه ماه است و بنا بر توانایی فرد و وضعیت آب و هوا ممکن است تغییر کند.

در دوره متوسطه فرد توانایی های بیشتری را در پرواز یاد می گیرد و در انجام آن ها مهارت پیدا می کند. دوره پیشرفته مخصوص خلبانانی است که پس از طی دوره های قبلی، می خواهند با پاراگلایدر به راحتی برای مدت طولانی تری در آسمان پرواز کنند. اگر یکی از خلبانانی شدید که 100 ساعت پرواز مفید و تایید شده دارند، می توانید با شرکت در آزمون، گواهینامه مربیگری دریافت کنید، اما مربی شدن در رشته پاراگلایدر کمی پرهزینه است و از قبل باید به آن فکر کنید.

کجا بگردیم؟ پروازهای دشتِ بهشت

استان گلستان و مخصوصا شهرستان مینودشت شناخته شده ترین و زیباترین سایت های پروازی ایران را دارد.

در استان گلستان، سایت های پروازی مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

سایت پروازی ترسه: این سایت در نزدیکی روستای «ترسه» در شهرستان مینودشت در چشم اندازی زیبا و محصر به فرد قرار دارد و یکی از قوی ترین سایت های ترمیک و دیواره ای با قابلیت پروازهای مسافت است.

سایت چراغ تپه: این سایت در شرق شهر مینودشت قرار گرفته است و حدود سه کیلومتر تا این شهر فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن آسفالته است. این سایت، اولین سایت پروازی مینودشت است که از سال ۱۳۸۲ برپا شده است.

سایت زنگلاب: یکی از زیباترین سایت های شهرستان مینودشت همین سایت است که در حاشیه پارک جنگلی «چهل چای» قرار دارد. این منطقه قابلیت پرواز های طولانی ترمیک و دیواره را هم مهیا کرده. این سایت در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار گرفته است و روستای «کلوکند» در نزدیکی این سایت قرار دارد. سایت «تنگراه» هم یکی دیگر از سایت های پروازی مینودشت است که در نزدیکی پارک ملی گلستان قرار دارد.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

سایت ریگ چشمه: در نزدیکی روستایی به همین نام در شهرستان علی آباد کتول یک سایت دیواره ای بسیار زیباست. این سایت با دیواره ای تقریبا دو کیلومتری، قابلیت پروازهای طولانی و تاپ لندر را فراهم می کند.

سایت پروازی رامیان: بعد از سایت مینودشت، نزدیک ترین سایت به شما همین سایت است، ۵۰۰ متر ارتفاع دارد و مناظر تماشایی بسیار زیبا و جریان های بالابرنده بسیا قوی از مزایایش است.

سایت درازنو: سایت پروازی درازنو در نزدیکی همین روستا با ارتفاع دو هزار و ۲۰۰ متر از سطح زمین، بلندترین سایت پروازی ایران است و چشم انداز جنگل شمال و دریای خزر را دارد.

سواری در آسمان

راهنمای استفاده از چند تله کابین شناخته شده ایران

مصطفی کاظمی: طبیعت گردی، یکی از پرطرفدارترین بخش های گردشگری است؛ گرچه قدم زدن در جنگل، کنار دریا یا کوهستان لذتی وصف ناشدنی دارد، اما می شود با تغییر زاویه نگاه، لذت خود را دوچندان کرد. تله کابین، این مشاهده متفاوت را سهل کرده و کافی است در اتاقک های فلزی بنشینید و طبیعتی را که در آن قم زده اید با نگاهی از بالا به تماشا بنشینید. درختان، صندلی ها، گل ها و همه آن چیزی که در کنارشان قدم می زدید از بالا و در اتاقک تله کابین از شما دورند و پهنه سبزی را زیر پایتان می بینید، به جای آن اسمان آبی حول و حوش شما را گرفته است.

اگر قصد لذت بردن و تماشای طبیعت با نگایه متفاوت را دارید، می توانید در شهرهای مختلفی تله کابین سواری کنید؛ چرا که برخی شهرهای مهم، تله کابین های خود را راه انداخته اند. به خصوص در روزهای تعطیل نوروز که مسافران زیادی به شهرهایشان می آیند. تله کابین های نمک آبرود، لاهیجان، اصفهان و اردبیل از جمله تله کابین های شناخته شده ایران هستند که در این مطلب معرفی شده اند.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

نکته: امنیت اصل اول

موقع حرکت سر جای تان بنشینید و کابین را حرکت ندهید. وقت سواری مخصوصا در روزهای تعطیل نوبت را رعایت کنید. بلیت ها را تا زمان خروج از تله کابین همراه تان نگه دارید. در کابین ها به صورت خودکار باز و بسته می شوند، موقع سوار و پیاده شدن عجله نکنید و منتظر بمانید.

کجا بگردیم؟ مهمانی در کوهستان

چند سالی است در بعضی شهرهایی که کوه یا کوهستانی در حاشیه شان دارند، خطوط تفریحی تله کابین راه افتاده است.

دیدن شهرها از ارتفاع را با تله کابین می توانید تجربه کنید

حیران اردبیل: در جاده زیبا و پرپیچ و خم حیران هم می توانید تله کابین سواری کنید. چند خط هوایی در منقطه سبز گیلان و اردبیل که از ارتفاعات آن می تواند چشم انداز مناطق ییلاقی، دره ها و کوه های سرسبز و همین طور قلعه «شندان» یا «گور بابک» و مناطق جنگلی کشور جمهوری آذربایجان را تماشا کنید. طول خط تله کابین حیران یک و نیم کیلومتر است و وقتی سوار آن می شوید، بسته به این که با چه سرعتی حرکت کند، بین ۱۱ تا ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود تا به ایستگاه آخر برسید. از ایستگاه اول که سوار شوید، حدود ۵۰۰ متر ارتفاع می گیرد و تا ارتفاع ۱۶۵۰ متر بالا می روید.

تله کابین های معمولی تله کابین شش نفره و سه کابین ویژه هم دونفره است و امکاناتی مثل مبلمان، پخش موسیقی، یخچال و پذیرایی دارد. تله کابین گردنه حیران هر روز از ساعت 10 صبح تا 7:30 بعدازظهر و در روزهای تعطیل تا 9 شب باز است.

ایستگاه تله کابین در میانه شهرهای آستارا و اردبیل قرار دارد و از هر کدام حدود ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با شماره تلفن های ۰۹۱۰۲۶۴۰۰۴۵ یا ۰۹۳۷۱۸۲۶۰۱۵ تماس بگیرید.

صفه اصفهان: تله کابین کوه صفه در دو خط طراحی شده است. خط اول که یک هزار و ۸۵۰۹ متر طول دارد، از بزرگراه شهدای صفه تا گردنه باد بالا می رود. ۵۰ کابین چهار نفره دارد که از طریق آن می توانید از بالای کوه صفه، چشم انداز «قلعه شاهدژ»، دیدنی های اطراف شهر و تنگه «گردنه باد» را ببینید. خط دوم آن از گردنه باد به سمت شاهدژ می رود که حدود ۶۵۰ متر طول دارد. در این مجموعه، علاوه بر تله کابین، امکانات دیگری مثل رستوران، کافی شاپ، شهربازی ویژه کودکان و بزرگسالان و مرکز بولینگ اصفهان با ظرفیت ۱۰ خط بازی در دسترس است. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۳۶۶۹۳۹۳۲ (۰۳۱) تماس بگیرید.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

عینالی تبریز: کوه «عون بن علی» تبریز که یکی از تفرجگاه های طبیعی تبریزی هاست، چند سالی است صاحب تله کابین شده است. فاز اول پرروژه تله کابین «عینالی» یک هزار و ۴۸۰ متر است و مسیر از دامنه کوه شروع می شود و در ارتفاعات قله عون بن علی به پایان می رسد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با شماره تلفن های ۳۲۳۶۷۳۴۳ و ۳۴۷۷۵۹۵۵ (۰۴۱) تماس بگیرید.

از دست ندهید؛ از دریا تا جنگل

شناخته شده ترین تله کابین های ایران در محدوده سبز خزری ایران قرار گرفته است.

سه تله کابین مشهور در شهرهای شمالی ایران وجود دارد

نمک آبرود: مرتفع ترین تله کابین ایران با ارتفاع یک هزار و 50 متر، تله کابین نمک آبرود است. این کابین ها شما را به جنلگ هایی در دل کوه خواهدبرد. برای رسیدن به نمک آّبرود، از چالوس به سمت تنکابن برانید تا به این شهر و تله کابینش برسید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می توانید به شماره تلفن های 52188121 (011) تماس بگیرید یا به نشانی namakabroud.com سری بزنید.

احرار لاهیجان: تله کابین لاهیجان (احرار) شما را به دیدن طبیعت و جنگل های زیبای لاهیجان خواهدبرد. طول مسیر آن حدود یک هزار و 500 متر وا ختلاف ارتفاع ایستگاه اول و دومش حدود 210 متر است. این تله کابین روی کوه «شیطان کوه» لاهیجان است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با شماره تلفن های 33328653 و 42420045 (013) تماس بگیرید یا به نشانی www.telecabinahrar.com سری بزنید.

رامسر: شهر ساحلی رامسر هم یک تله کابین شناخته شده دارد که به نسبت بیقیه تله کابین های شمال، مجموعه تازه تری است. طول مسیر آن یک هزار و 850 متر است و ویژگی منحصر به فردش این است که از آن بالا دریا را هم می توانید به راحتی تماشا کنید. این تفریحگاه در پنج کیلومتری غرب رامسر، به سمت رودسر قرار دارد. تله کابین سواری این مسیر تا رسیدن به بام رامسر، حدود 15 دقیقه طول می کشد، برای کسب اطلاعات بیشتر، به نشانی telecabinramsar.com سری بزنید یا با شماره تلفن 65195526(011) تماس بگیرید.

بازی در شهر

راهنمای تفریح در چند شهر بزرگ در سفر نوروزی

حسن احمدی فرد: دنیای کودکی بدون بازی و خیال، معنا و مفهوم ندارد و تمامی کودکان با عنصری به نام بازی آشنایند و همه آن ها از بازی کردن لذت می برند. در ایام سفر، در نظر گرفتن مکان برای تفریح و شادی بچه ها یکی از دغدغه های خانواده هاست تا فرزندان شان سفری خاطره انگیز را تجربه کنند. باید به شما مژده دهیم که این امکان در سفر نیز برای شما فراهم است. در بسیاری از شهرها امکانات تفریحی و بازی و سرگرمی ایجاد شده تا کودکان لحظات لذت بخشی را سپری کنند.
شهرباز و باغ وحش و جُنگ شادی و خنده، در گوشه گوشه شهرهای ایران برپاست تا نیاز بازی و تفریح کودکان تان را پاسخی باشد و شور و شادی را مهمان دل هایشان کند. اگر به اصفهان و تبریز و مشهد و شیراز سفر می کنید، این مطلب را دنبال کنید. در این جا به معرفی تعدادی از مراکز تفریحی کودکان پرداخته ایم؛ مراکزی که از نظر فنی و تنوع، توانسته اند به استانداردهای مناسبی برسند و یک شب شاد و خاطره انگیز برای خانواده ها فراهم کنند.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

نکته: به تماشای رنگ

انواع پرندگان زیبا و کمیاب را می توانید در باغ پرندگان اصفهان ببینید. این پارک در ضلع شمالی زاینده رود و در پارک «ناژوان» قرار دارد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با شماره تلفن 37713500(013) تماس بگیرید.

کجا بگردیم؟ یک سفر پر از شادی

برای تفریح با کودکان تان در این چهار شهر پرمسافر، می توانید سراغ شهربازی های شناخته شده بروید.

هیجان، مهم ترین چیزی است که کودکان در شهربازی تجربه می کنند.

اصفهان: «شهر رویاها» در اصفهان یکی از بزرگ ترن و مجهز ترین شهربازی های ایران است که غیر از ماشین های هیجان انگیز چرخان، بخش هایی مثل سالن بازی های کامپیوتری، سینما چهاربعدی، گردش فضایی، شهر دایناسورها، استودیو جلوه های ویژه و بازی های آبی دارد، در کنار این مجموعه تفریحی، فضاهای تجاری، ورزشی و اقامتی هم وجود دارد. برای رسیدن به این شهر بازی بزرگ باید وارد کمربندی شرقی اصفهان شوید و در ضلع جنوبی میدان میوه و تره بار به شهر بازی برسید.

در این شهربازی به دو صورت می توانید بلیت بگیرید؛ می توانید برای افراد بالای 140 سانتی متر قد، یک کارت بلیت 40هزار تومانی و برای افراد بین 110 تا 140 سانتی متر، یک کارت بلیت 30 هزار تومانی بخرید. با این کارت می توانید از تمام بازی های این مرکز، یک بار استفاده کنید.

در شیوه دوم، برای ورود هر نفر یک ورودیه پنج هزار تومانی بپردازید و یک کارت اعتباری به نام «اصفهان کارت» به قیمت ۱۵ هزار تومان بخرید و برای استفاده از هر بازی از اعتبار آن استفاده کنید. شهربازی روزهای شنبه تعطیل است. برای گرفتن اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۹۵۰۲۰۹۶۰(۰۳۱) تماس بگیرید.

مشهد: شهر بازی «پارک ملت» در داخل پارک ملت در میدان آزادی مشهد، وسایل بازی و تفریح برای کودکان و بزرگسالان دارد؛ تلفن: ۳۶۰۴۸۶۷۹ (۰۵۱). «کوهستان پارک شادی» هم بالای تپه های پارک وکیل آباد و در انتهای بلوار وکیل آباد قرار دارد؛ تلفن: ۳۵۰۱۴۴۳۳(۰۵۱). «سرزمین عجایب» هم در طبقه انتهایی بازار الماس شرق قرار گرفته با شماره تلفن: ۳۷۱۱۳۳۲۷(۰۵۱). «دنیای بازی» در حاشیه میدان جانباز است و وسایل بازی مختلفی دارد و ۳۷۶۳۷۴۲۸ (۰۵۱) شماره تماس آن جاست.
مراکز تفریحی که در نوروز نباید از دست بدهید

تبریز: پارک «باغلارباغی» یا «بهترین باغ» تبریز، بزرگ ترین شهربازی شمال غرب ایران است. این پارک، هر روز ساعت ۱۶ تا ۲۴ باز است. باغلارباغی در حاشیه بلوار استاد شهریار و در ضعل شمالی ورودی کوی ولیعصر (عج) و نزدیک مجموعه «ائل گلی» قرار گرفته. غیر از این، در منطقه زعفرانیه تبریز هم می توانید سراغ یک شهر بازی سرپوشیده با نام سرمین عجایب بروید.

شیراز: شیراز یک شهر بازی جمع و جود دارد. پارک آزادی در میدان آزادی شیراز یا به قول شیرازی ها فلکه گاز، وسایلی مثل چرخ و فلک و ماشین های برقی دارد.

از دست ندهید؛ سال نو در آب

پارک های آّبی، شهربازی ها و باغ وحش مکان های خوبی برای تفریح کودکان و نوجوانان هستند.

مشهد: «سرزمین موج های آبی» مشهد، اولین و بزرگ ترین پارک آبی کشور است که با شماره تلفن: 36008 (051) در بزرگراه امام علی (ع) نبش اندیشه 83 قرار دارد. پارک «ساحلی آفتاب» هم بزرگ ترین پارک آبی طبقاتی دنیاست و در انتهای بلوار خیام شمالی و در کنار مجمتع تجاری الماس شرقی قرار دارد. شماره تلفن این مجموعه: 37037 (051) است.

«پارک آبی ایرانیان» که سینمای پنج بعدی هم دارد، در قاسم آباد، بلوار حجاب، نبش حجاب هشت قرار گرفته است. ۳۶۲۳۰۹۰۰(۰۵۱) شماره تماس این مرکز تفریحی است.

تبریز: در شهر تبریز به پارک آبی در شهرک یاغچیان، خیابان توحید بروید. خانم ها روزهای زوج از ساعت ۱۴ تا ۲۰ و آقایان روزهای فرد در همین ساعت و روزهای جمعه هم از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰، به این پارک مراجعه کنند.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر و خرید بلیت اینترنتی می توانید به نشانی tabrizap.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 33853040(041) تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج