۴۹۹۶۵۱
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

نکونام به سرنوشت کریمی و نمازی دچار شد

مربیان ایرانی تیم ملی در اردوی جدید این تیم حضور ندارند و همین موضوع شایعه‌های زیادی را به راه انداخته است.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران باید کمتر از یک هفته دیگر در دیداری سرنوشت ساز به مصاف قطر برود؛ دیداری که نتیجه آن تاثیر بسزایی در صعود زود هنگام تیم ملی به جام جهانی روسیه ایفا خواهد کرد.

این در حالی است که اختلافات داخلی در این برهه زمانی همچنان حرف اول را در اردوگاه تیم ملی زده و هر روز یک شایعه از دل آن به بیرون درز می‌کند؛ از دعوت یا عدم دعوت یک عده بازیکن خاص تا شایعه قطع همکاری همیشگی مربیان ایرانی با تیم ملی و انگار نه انگار که این تیم از لحاظ زمانی در یکی از حساس ترین برهه ها به سر می‌برد.

داستان از آنجایی شروع شد که تیم ملی به اردوی کذایی امارات رفت و برانکو در مصاحبه‌ای کی روش و تیمش را بخاطر بدموقع بودن این اردو به باد انتقاد گرفت. در ادامه سرمربی تیم ملی از اینکه چرا این مصاحبه در موعد مقرر به اطلاعش نرسیده بود ابراز ناراحتی کرده و از دستیاران ایرانی از مربی تا مترجم می‌خواهد تا اردو را ترک کنند. این اتفاق هم می‌افتد اما دستور تاج موجب برگشت دوباره آنها به اردو و ناراحتی مضاعف کی‌روش می‌شود تا جایی که او تصمیم قطعی برای قطع همکاری با این دسته از مربیان را می‌گیرد.

نکته جالب اینکه کی‌روش از یک عده از این مربیان درخواست می‌کند تا حتی علیه برانکو نیز مصاحبه کنند که این درخواست او با واکنش منفی یکی از مربیان تازه کار تیم ملی که اتفاقا افتخارات زیادی را نیز برای تیم ملی کسب کرده، می‌‌شود و این طور به نظر می‌رسد که داستان تیم ملی فوتبال ایران و دستیاری‌اش برای همیشه برای این مربی جوان به پایان رسیده باشد.

کی‌روش در این مدت ۶ سال همکاری با خیلی‌ها را برنتافت؛ در حیطه مستطیل سبز از نمازی گرفته تا صالح و علی کریمی و حتی برخی هموطنانش مثل سیموئز، اما داستان همکاری با نکونام و مارکار و حتی آنالیزوری مثل خانبان با بقیه متفات بود.

مارکار در این سالها محرم اسرار و یار همیشگی کارلوس بود و چه بسا خیلی کمتر از آنچه که می‌توانست از لحاظ مالی در تیم ملی به دست آورد. نکونام نیز به قول کی‌روش بهترین کاپیتان این مربی در طول دوران مربیگری‌اش بوده و جواد یک جورهایی رابطه اش فراتر از رابطه مربی - بازیکن با مرد پرتغالی بوده و حتی به توصیه کی‌روش نیز از میادین خداحافظی کرده و خانبان هم بی ادعا طی همه این سالها به وظیفه‌اش بدون چشمداشت خاصی برای تیم ملی مشغول به کار بود.

اینکه چرا در این برهه حساس زمانی کی‌روش عذر چشم و گوشهای ایرانی‌اش را بخواهد با توجه به سبقه رفتاری او چیز عجیبی نیست بلکه این مورد عجیب است که چرا چنین رفتاری با زحتمکشان تیم ملی انجام شده و اینکه چطور کارلوس کی‌روش میخواهد به تنهایی به جنگ غولهایی مثل قطر و چین برود.

آیا صرف اینکه دستیارانش علیه برانکو مصاحبه نکرده‌اند و یا اطلاع رسانی به موقعی از اتفاقات انجام نشده می‌تواند بهانه خوبی برای خداحافظی با نکونام، مرد پرافتخار تیم ملی باشد و یا مارکار، مرد زحمتکش این تیم. هنوز به خوبی به یاد داریم که چطور بعد از رفتن علی کریمی، همگان کاسه و کوزه ها را سر جواد شکسته ولی او و مارکار همه جوره پای کی‌روش ایستادند تا امروز این گونه پاسخ وفاداری‌شان را بگیرند.

اگرچه شنیده می‌شود قطع همکاری با ایرانی‌ها موقتی و تا پایان دیدار با قطر و چین محسوب می‌شود اما گویا این دسته از مربیان ایرانی بخاطر رفتارهای دور از احترام و شاید به نوعی بخاطر بی معرفتی کی‌روش به اندازه‌ای ناراحت هستند که تصمیم خود را برای جدایی همیشگی از تیم ملی گرفته‌اند و چه بسا داستان دستیاران قبلی امروز نیز دوباره به نوع دیگری در حال تکرار است.

در این میان اما مهدی تاج می‌‌توانست با سیاست دیگری به این ماجرا پایان بخشیده تا ته داستان شیرین شود چرا که خود او درخواست کرده بود تا مربیان ایرانی در اردوی دوبی از بازگشت به ایران امتناع کرده و حالا نیز خودش هم می‌توانست بازگشت دوباره این کادر به اردو را فراهم کند.

در نهایت اینکه با وجود آنکه در قرارداد کی روش تاکید شده که مربیان ایرانی در کادر او باشند، چطور در این اردو به جز پزشکان ایرانی هیچ مربی ایرانی حضور ندارد و مشخص نیست در این خصوص چه کسی باید پاسخگو باشد؛ فدراسیون فوتبال یا شخص کارلوس کی‌روش؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گور بابای فوتبال و کیروش

    • سلطانی محمود

      به درک که نکونام نیس. پاچه خوار. از کریمی که بهتر نیس

    • بدون نام

      ای کیروش کینه ایی

    • یاران

      شما چرا دشمن کیروش هستید؟وباشایدها گمانه زنی بهش حمله میکنید، اره معلوم چون باج به احدی نمیده ولی شما عادت به رابطه کاری باج خواهی هستید، ممنون آقای کیروش موفق باشید

    • ارسلان

      عاقبت کاسه لیسی وپاچه خواری هرچند کیروش خوب رگ خواب مارو به دست آورده وباما مثل خودمون رفتار میکنه

    • بدون نام

      وقتی رئیس فوتبالمون تاج کفاشیان داردسته اش باشن ازاین بهترنمیشود دوروزدیگه کیروش اعلام میکنه تاج هم ازتیم ملی اخراجه

    • بدون نام

      بنظر من کج دار و مریض با کیروش با تمام خواسته های منطقی وو غیر منطقیش راه بیان بعد جام جهانی هم بای بای تا ابد...
      خوبه مربی اقتدار داشته باشه ولی نه اینکه زورگو باشه
      کیروش زورگو
      با این پولی که به کیروش میدیم خیلی بهتر از کیروش میتونه بشینه راس کادر فنی

    • خاسر

      مسئولان ومدیران کشورما بایداقتداررا بایداز اقای کی روش یادبگیرندنه باتوبمیری من بمیرم کل مدیرونفرات راجابجا می کنند بازمی رسن سرخط ضمن احترام به تمام مربیان داخلی تیم ملی اما وقتی اقای کی روش دستورداده بود به تهران برگردید بایستی برمی گشتندوتمردنمی کردیدچون حرف اول واخردرتیم ملی راسرمربی می زندنه رئیس فدراسیون وقتی به دستوراتش احترام گذاشته نشود دیگه چه انتظاری دارید ،ان شاالله پس از یک تنبهه انضباطی به تیم ملی دعوت خواهند شد، خصوصا مارکاراقاجانیان،وپیروانی که زحمات زیادی برای تیم ملی کشیدندوخیلی هم با احترام هستند اماگل حرف رئیس فدراسیون راخوردند

    • long polis

      دوستای عزیز
      به دوراز قضاوتهای رنگی بعضیا
      باید بگم اینا بهونه هایی هستن از طرف کی روش تا فدراسیون باهاش فسخ قرارداد کنه
      و به نوعی دنبال اخراج از طرف فدراسیونه
      نکونام هم مثل همه مربیا دوست داشت پیشرفت کنه
      و ربطی به پاچه خواری نداره دوست عزیز
      الانم گفته برنمیگردم
      عزت و ذلت دست خداست نه بنده هاش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج