۵۰۰۲۶۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

عهد انتخاباتی مجمع روحانیون با روحانی

روزنامه آرمان در گزارشی به قلم مطهره شفیعی می نویسد: موسوی خوئینی‌ها تشکر کرد. تشکر او برای کارهایی بود که مسئولان برای آرامش و پیشرفت کشور انجام داده‌اند.

روزنامه آرمان در گزارشی به قلم مطهره شفیعی می نویسد: موسوی خوئینی‌ها تشکر کرد. تشکر او برای کارهایی بود که مسئولان برای آرامش و پیشرفت کشور انجام داده‌اند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: وی عبارت «تشکر کنیم» را به‌عنوان تیتر تشکرنامه خود انتخاب کرد. دبیرکل مجمع روحانیون بسیار کم سخن می‌گوید، اما زمانی که جملاتی بر زبان جاری می‌کند یا می‌نویسد، باید مورد توجه قرار گیرد و از دل آن پیامی را یافت که موسوی خوئینی‌ها به دنبال آگاهی جامعه از آن است. آیت‌ا... سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها در کانال تلگرامی خود، طی مطلبی با عنوان «تشکر کنیم» نوشت: بارها و بارها از اخبار می‌شنویم که کارهای بزرگی انجام شده است؛ مثلا در تولید گندم خودکفا شده‌ایم، یا در بخش درمان میزان قابل‌ملاحظه‌ای از هزینه‌های درمان را بیمه می‌پردازد و ده‌ها خبر از این دست.

چند روز پیش هم در اخبار آمد که یک خط ٢٧ کیلومتری از جنوب شرقی تا شمال غربی تهران به خطوط مترو اضافه شده است و نیز اعلام شد که با تلاش نیروی انتظامی، امسال آمار حوادث تلخ ایام چهارشنبه‌سوری ۴۰درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

* چرا عادت به تشکر نداریم؟

موسوی خوئینی‌ها در تشکرنامه خود آورده است: «از گذشته، همیشه با خود می‌گفتم چرا ما یاد نگرفته‌ایم از کسانی که این دستاوردها را برای مردم و کشور رقم می‌زنند تشکر کنیم. عادت داریم از کمبودها، کم‌کاری‌ها، ندانم‌کاری‌ها و نظایر آن هرگز کوتاه نیاییم و اعتراض خود را حتی گاهی با تلخ‌ترین زبان‌ها بگوییم. البته حق داریم اعتراض کنیم و نقد کنیم، صد البته با رعایت ادب و اخلاق؛ اما اشکال من درباره این بخش رفتارمان نیست. عرض من درباره تشکر نکردن است؛ تشکر از کارهای شایسته‌ای که انجام می‌شود. ممکن است بفرمایید کارهایی که شما به چند نمونه آن اشاره کرده‌اید، جزو وظایف مسئولان و مجریان است و تشکر نمی‌خواهد. کاملا صحیح است؛ بنده هم قبول دارم که این‌ها جزو وظایف آنهاست، اما مگر وقتی به کسی مزد می‌دهیم تا کاری برایمان انجام دهد، در آخر از او تشکر نمی‌کنیم؟ مگر فقط از کسی که از سر لطف و بدون مزد کاری انجام می‌دهد، تشکر می‌کنیم؟ بنده اطمینان دارم این قدردانی و تشکر از کارهای سودمند تاثیر قابل‌توجهی در بهبود تلاش مسئولان و مجریان دارد.»

* پیام موسوی خوئینی‌ها چه بود؟

پیام نوشتار موسوی خوئینی‌ها آشکار است. او سال‌های سال عملکرد همه دولت‌ها را رصد کرده و از آنجا که تا چندی قبل در مسئولیت‌های مهمی حضور داشته، به خوبی واقف است که برخی موفقیت‌ها به آسانی قابل تحقق نیست و باید برای رسیدن به هدفی که موجبات رضایت جامعه را فراهم می‌کند، بسیار تلاش کرد و حتی از خود گذشت. او بر وفاداری تاکید بسیاری دارد و معتقد است اگر مشکلی وجود دارد، باید آن را با مدارا و تعامل حل کرد. وی در سال ۶۱ در مصاحبه‌ای می‌گوید: «معتقدم که آدم باید در جریان یک تشکیلات سیاسی قرار بگیرد، اما به نظرم راه‌حلی نرسید که اگر تشکیلات بیمار بشود و نشود با آن کار کرد، چگونه این تشکیلات را باید علاج کرد.

خود من همیشه گرفتار چنین تناقضی بودم و نتوانستم حل کنم... با نصیحت و پایبندی به ضوابط اسلامی می‌شود تشکیلات را نسبت به آغازش وفادار نگه داشت.» یعنی او هیچ‌گاه خود را از عرصه همکاری و همراهی کنار نکشید و همواره در دوران‌های سخت همراه بود. اکنون هم با علم به مسیر سختی که روحانی پیش رو دارد و بیش از آن آگاهی به آنچه در حدود۴ سال از سوی مخالفان اعتدال به او روا شد، در نوشتاری درصدد یادآوری عملکردهای مثبت روحانی است و تاکید دارد که نباید چشم خود را روی دستاوردهای دولت یازدهم بست.

* جامه هاشمی بر تن موسوی خوئینی‌ها

از سوی دیگر نوشتار موسوی خوئینی‌ها را می‌توان به نوع دیگری تفسیر کرد. سال ۹۲ حسن روحانی با حمایت آیت‌ا... هاشمی توانست رای بالایی را کسب کند. در سال ۹۶ اگر چه هاشمی پیش از رحلتش بارها بر حمایت از روحانی تاکید کرد، اما شخصیتی که همسنگ آیت‌ا... هاشمی بتواند در حمایت از روحانی موثر باشد، وجود ندارد. موسوی خوئینی‌ها با حضور در عرصه، نزدیک شدن به روحانی و حمایت علنی از دولت می‌تواند در این راه موثر باشد. البته ارتباط وی با روحانی تنها به زمان پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی باز نمی‌گردد؛ پیش از آن یعنی در نیمه سال ۹۵ خبر دیدار موسوی خوئینی‌ها و روحانی منتشر شد. گرچه پس از انتشار این خبر بود که حجت‌الاسلام مقدم در پاسخ به این سوال که «آیا آقای موسوی خوئینی‌ها نشستی با آقای روحانی با توجه به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ داشته و آیا این خبر صحت دارد؟» گفت:«خیر. تا امروز چنین جلسه‌ای برگزار نشده است، اما باید منتظر جلسه این هفته بمانیم تا اخبار دقیق را بشنویم.» از جلسه‌ای که مقدم به آن اشاره کرده بود، خبری نشد، اما سکوت شکل‌گرفته بر احتمال توافق مجمع روحانیون و روحانی افزود که نقش موسوی خوئینی‌ها در این توافق، حمایت از روحانی است.

* حمایت روحانیون چپ از روحانی راست
اگر آنچه میان روحانی و مجمع روحانیون جریان دارد، عهد انتخاباتی دانسته شود، باید به نکاتی توجه داشت که آن هم از گردونه خارج شدن روحانیون راستگرا بود. روحانی پیش از حضور در پاستور عضو جامعه روحانیت بود و انتظار داشت اعضای این تشکل روحانی در انتخابات ۹۲ به حمایت از او برخیزند، اما بسیاری از اعضای این تشکل روحانی حاضر به این حمایت نشدند. دلیل عدم حمایت آنها این بود که روحانی را در زیر چتر حمایت اصلاح‌طلبان می‌دانستند. پس برای جامعه روحانیت که از سابقون اصولگرایی است، ائتلاف با جریان اصلاحات قابل قبول نیست. به همین دلیل از روحانی حمایت نکردند. در این انتخابات فاصله بین جامعه روحانیت و روحانی بیشتر از سال ۹۲ شده است و آنها به روحانی نه به چشم یک هم‌حزبی قدیمی، بلکه به عنوان رقیب انتخاباتی نگاه می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا از ریس جمهور نگزره منو زیرقرض برده اول نجومی بگیران قرض ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج