۵۰۰۴۵۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنین نقاره حرم رضوی در شب میلاد یاس نبوی

همزمان با شب میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) و یاس نبوی، نقاره های حرم مطهر رضوی به صدا درآمد و طنین نوای شورانگیز آن، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا (ع) را غرق شادی کرد.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با شب میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) و یاس نبوی، نقاره های حرم مطهر رضوی به صدا درآمد و طنین نوای شورانگیز آن، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا (ع) را غرق شادی کرد.

در چنین شبی که در آستانه سال نو شمسی قرار گرفته است، نقاره زنان بعد از اذان و اقامه نماز مغرب و عشا در نقاره خانه، رو به سوی گنبد طلایی حرم موسیقی شادمانی را نواختند تا نوای خوش شور و شادی از میلاد بانوی بزرگ اسلام بر فضای شهر حاکم شود.

در شب میلاد حضرت زهرا (س) گنبد طلایی حرم مطهر امام رضا (ع) غبارروبی و شسته شد، تا در روز پر برکت میلاد بانوی دو عالم، بارگاه منور فرزندش رنگ و بویی تازه ‌تر به خود بگیرد و آماده پذیرایی از خیل عاشقان و زائرانی باشد که برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف می‌ شوند.

صحن و سرای حضرت ثامن الحجج (ع) با بهترین گل ها آراسته شده و عطر گلها همه فضای حرم را پر کرده بود؛ امروز بانوان مسلمان مهمان ویژه بارگاه منور رضوی بودند و خادمان حضرت رضا (ع) میزبانی شایسته از آنان به عمل آوردند.

صدای مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) در وصف دخت نبی مکرم اسلام (ص) و نوای دل انگیز قرآن و مناجات زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در همه اماکن متبرکه پیچیده و معنویت توام با شادمانی دلهای عاشقان اهل بیت (ع) را به لرزه درآورده بود.

به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) بعد از نماز مغرب و عشا، کتابت تعدادی از آیات قرآن کریم، احادیث و روایات با حضور چند تن از بانوان خوشنویس و هنرمند مشهدی در رواق دارالهدایه حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شد.

این ویژه برنامه توسط واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی با نام 'ردپای باران' برگزار شد.

در این ویژه برنامه تعدادی از اساتید واحد هنرهای قرآنی حرم مطهر رضوی به کتابت القاب، احادیث و آیات مربوط به بزرگ بانوی جهان اسلام در قرآن کریم پرداختند و کلمات را با انواع خطوط خوشنویسی شامل نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، کوفی، معلی و سوره به نگارش درآوردند.

در سطح شهر مشهدالرضا خیابان ها آذین بندی شده و اماکن عمومی شهر مزین به نام مبارک حضرت زهرا (س) و تبریک روز مادر شده است. به همین مناسبت ایستگاه های صلواتی متعدد در خیابان های منتهی به حرم مطهر مستقر شده که از مردم با شربت و شیرینی پذیرایی می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج