۵۰۰۷۴۰
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس همه جوره قهرمان مدل ۹۵

با برگزاری هفته بیست و چهارم لیگ، رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۵ هم به پایان رسید.

وبسایت نود: با برگزاری هفته بیست و چهارم لیگ، رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۵ هم به پایان رسید.

سال ۱۳۹۵ با برگزاری چند هفته پایانی لیگ پانزدهم آغاز شد و در روزهای پایانی سال هم هفته بیست و چهارم لیگ برتر، آخرین مسابقاتی بود که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و ادامه این فصل از لیگ برتر در سال جدید دنبال خواهد شد. در این گزارش قصد داریم نتایج و عملکرد تیم های باشگاهی در سال ۱۳۹۵ را بررسی کرده و قهرمان را بر اساس بازی های برگزار شده در حد فاصل زمانی اول فروردین تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ مشخص کنیم.

در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۵، در مجموع هر تیم لیگ برتری ۳۱ بازی در سطح لیگ برتر انجام داده است. ۱۳ تیم لیگ برتری که در هر دو دوره مسابقات حضور داشته اند، این تعداد بازی را در سال ۱۳۹۵ انجام دادند. این سیزده تیم عبارتند از پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران، استقلال خوزستان، نفت تهران، ذوب آهن، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز، پدیده مشهد، صبای قم، سایپا و سیاه جامگان مشهد. سه تیم سقوط کننده به دسته پائین تر در لیگ پانزدهم، یعنی تیم های راه آهن، ملوان انزلی و استقلال اهواز، فقط همان هفت بازی آخر لیگ گذشته را در سال ۱۳۹۵ انجام دادند و تیم های صعود کننده به لیگ برتر شانزدهم ۲۴ بازی تا پایان اسفند ۱۳۹۵ انجام داده اند. سه تیم صعود کننده به لیگ شانزدهم هم ماشین سازی تبریز، صنعت نفت، و پیکان بودند. حال نگاهی اجمالی به جدول سال ۱۳۹۵ در سطح لیگ برتر ایران می اندازیم. و همانگونه که انتظار می رفت، پرسپولیس در این جدول هم صدرنشین بلامنازع است؛ تیمی که در طول سال ۱۳۹۵ فقط ۳ باخت را متحمل شد؛ باخت اول و سوم قرمزپوشان مقابل تیظم های علیرضا منصوریان بود که در فصل قبل با تیم نفت تهران و این فصل هم با استقلال تهران به مصاف تیم برانکو رفت و یک قهرمانی مسلم را از چنگ برانکو، پرسپولیس و ارتش سرخ درآورد.

پرسپولیس همه جوره قهرمان مدل 95

پرسپولیس که تا پایان هفته ۲۴ لیگ شانزدهم با فاصله ای زیاد در صدر جدول قرار گرفته و به احتمال زیاد عنوان قهرمانی لیگ برتر شانزدهم را به دست خواهد آورد، از همان روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۵ بازی های خوبی را به نمایش می گذاشت و حتی می توانست فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شود اما تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در کورس با استقلال خوزستان کم آورد و به مقام نایب قهرمانی رسید. اما در مجموع بازی های سال ۱۳۹۵ پرسپولیس بسیار سرتر از سایر تیمها بود و در جدول بازی های لیگ برتر در سال ۱۳۹۵ صدرنشین بی رقیب است. شاگردان برانکو در ادامه روند رو به رشد خود، سال ۱۳۹۵ را با پیروزی آغاز کردند. پرسپولیس از هفت بازی پایانی لیگ پانزدهم که اوایل امسال برگزار شد نتایج بسیار خوبی گرفت و در شش بازی به پیروزی رسید و تنها مقابل نفت تهران شکست خورد؛ شکستی که البته قهرمانی فصل گذشته را از این تیم گرفت. سرخپوشان در جدول سال ۱۳۹۵ هم با اختلاف فاحشی نسبت به سایر تیمها در رده نخست قرار می گیرند. پس از سرخپوشان تهرانی، قرمزهای تبریز با اختلاف امتیاز ۱۲ امتیازی در رده دوم قرار گرفتند.

پرسپولیس همه جوره قهرمان مدل 95

از سویی دیگر استقلال تهران در حالی کار خود در سال ۱۳۹۵ را آغاز کرد که در صدر جدول لیگ پانزدهم قرار داشت، اما عملکرد آبی پوشان در اواخر فصل و با شروع سال ۱۳۹۵ رو به افت بود و در دو دیدار حساس و تعیین کننده برای قهرمانی نتوانستند موفق عمل کرده و هر دو بار هدیه ناخواسته سایر مدعیان را رد کردند تا سرانجام شاگردان مظلومی که هفته های طولانی به عنوان مدعی اصلی قهرمانی شناخته می شدند، پائین تر از پرسپولیسی قرار بگیرند که هفته ابتدایی فصل پیش را قعرنشین جدول لیگ بود. اما با وجود امتیازات حساسی که استقلال از دست داد، باز هم فرصت طلایی برای قهرمانی در اختیار این تیم قرار گرفت و در حالیکه در عین ناباوری پرسپولیس صدر جدول را از دست داده بود، آبی پوشان در هفته ماقبل پایانی لیگ در ورزشگاه آزادی مغلوب تراکتورسازی شد و به همین سادگی قهرمانی را به دو مدعی دیگر یعنی استقلال خوزستان و پرسپولیس تعارف کرد.

استقلال خوزستان علیرغم قهرمانی در فصل گذشته، به دلیل افت عملکرد و نتایج این فصل در رده چهارم این جدول قرار می گیرد. قهرمانی شاگردان عبدالله ویسی با کمترین امتیاز در مقایسه با سایر دوره ها از یک سو، و مشکلات مالی و عدم تقویت مدافع عنوان قهرمانی و در نهایت نتیجه گیری نسبتاً ضعیف این تیم باعث شد تا آبی پوشان خوزستانی علیرغم فتح لیگ برتر در ابتدای سال ۱۳۹۵، جایگاهی بهتر از رده چهارمی نداشته باشند.

پرسپولیس همه جوره قهرمان مدل 95

ناگفته نماند در این جدول سه تیم راه آهن، ملوان انزلی و استقلال اهواز در پایان لیگ پانزدهم به دسته پائین تر سقوط کردند، و به همین علت جایگاه آنها بر اساس همان هفت بازی انتهایی فصل پیش محاسبه شده که در انتهای این جدول قرار گرفتند. همچنین تیم های ماشین سازی تبریز، صنعت نفت آبادان و پیکان که در این فصل به لیگ برتر صعود کردند، تنها در لیگ شانزدهم حضور داشته و بنابراین ۲۴ بازی این سه تیم در فصل جاری ملاک تعیین جایگاه و رده بندی آنها بود. این سه تیم در صورتی که در سال ۱۳۹۵ بازی های بیشتری را در لیگ برتر انجام می دادند، به احتمال بسیار زیاد جایگاه بالاتری نسبت به رده بندی فعلی به دست می آوردند.

اما در جدول سال ۱۳۹۵ نام شش تیم به چشم می خورد که تعداد بازی های آنها کمتر از سایر تیمها (یعنی کمتر از ۳۱ بازی) است. سه تیم با ۷ بازی در لیگ برتر در طول ۱۳۹۵ وجود دارند که به ترتیب راه آهن، ملوان انزلی و استقلال اهواز در سه رده آخر جدول قرار می گیرند. این سه تیم در دوره قبلی لیگ برتر حضور داشتند اما در پایان رقابت های لیگ پانزدهم به دسته پائین تر سقوط کردند و فقط هفت بازی پایانی آنها که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد، در این جدول لحاظ می گردد. اما سه تیم پیکان، صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز هم در فصل جاری به لیگ برتر صعود کردند و از اینرو فقط دیدارهای مربوط به لیگ برتر شانزدهم برای این سه تیم لحاظ گردیده است. نکته جالب در مورد تیم پیکان با ۲۴ بازی اینست که شاگردان مجید جلالی با وجود هفت بازی کمتر، باز هم بالاتر از تیم های سایپا و سیاه جامگان با ۳۱ بازی در سال ۱۳۹۵ قرار گرفته است.

در مورد عملکرد پرسپولیس به عنوان بهترین تیم سال ۱۳۹۵ باید به این نکته هم اشاره کرد اینست که آخرین ماه سال ۱۳۹۵ پرسپولیس عملکرد به مراتب ضعیف تری نسبت به یازده ماه گذشته ارائه کرد و باید منتظر ماند و دید که آیا در سال جدید با گام هایی سست و لرزان در سراشیبی حرکت خواهد کرد یا برانکو در تعطیلات نوروزی به بازسازی تیم خود خواهد پرداخت و این چند گام آخر تا فتح قله قهرمانی را بدون دردسر پشت خواهد گذاشت. منصوریان چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود نسبت به اتفاقات ماه های پیش رو خوشبین است و احساس می کند امسال یک حادثه تاریخی که چند سال پیش اتفاق افتاده، تکرار خواهد شد. البته منصوریان دقیقاً به حادثه تاریخی مورد نظر خود اشاره ای نکرد، اما به نظر می رسد منظور او اتفاقات هفته پایانی اولین دوره لیگ برتر باشد که طی آن استقلال در حالیکه برای کسب قهرمانی به یک تساوی نیاز داشت در خانه ملوان مغلوب شد و پرسپولیس هم از لغزش آبی پوشان نهایت استفاده را برد و با شکست فجر سپاسی به مقام قهرمانی اولین دوره لیگ برتر ایران دست یافت. و حالا علی منصور خواب همین قهرمانی را، اما برای استقلال می بیند. فقط شش هفته دیگر مشخص خواهد شد که رؤیای منصوریان خواب و خیال بوده یا رؤیای صادقانه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیسه تو خواب باید ببینه

    • بدون نام

      پرسپولیس مدل فدراسیونی ومدل مافیایی قهرمان سال ۹۵شد

    • امیررضا استقلالی

      قهرمانی با طعم لجن! !!

    • عاطفه

      همجوره قهرمان؟؟؟ یا ب کمک داور و وزیر و 100جای دیگه
      بعد مگه دربی لنگیا بردن ک همچین تیتر خنده داری زدین 3تایی ها

    • بدون نام

      از نظر کیسه ها همین که دربی رو بردن الان صدرن با اختلاف و قهرمان میشن خدایا اینا رو شفاشون نده باحالن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج