جاباما
۵۰۰۷۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بهترین راه های بغل کردن کودکان

چطور با یک بغل معمولی همه عشق و احساس‌تان را و البته امنیت را به فرزند خود هدیه بدهید.

بهترین راه های بغل کردن کودکان

مجله شهرزاد: شما در طول روز وقت زیادی را با کوچولوی خود می‌گذرانید. به خصوص روزهایی که او هنوز راه نمی‌رود و بیشتر اوقات در آغوش شماست. در واقع شما او را بغل می‌کنید تا احساس راحتی کند، تا او را از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر ببرید و مهم‌تر از همه این‌ها این‌که شما و او به هم نزدیک باشید و از با هم بودن لذت ببرید. این بغل کردن در حقیقت راهی است برای اینکه شما و همسرتان علاقه خود را به فرزند کوچولوی خود ابراز کنید و شاید به نوعی خودتان را به یکدیگر زنجیر کنید. در عین حال باید اجازه بدهید دیگران هم فرزند کوچولوی شما را در آغوش بگیرند. این دیگران شامل مادربزرگ، خاله و عمه، دایی و عمو و دوستان و نزدیکانتان هستند. اجازه بدهید همه آن‌ها هم فرزند شما را در آغوش بگیرند تا کوچولوی شما همه دوستان و نزدیکانش را بشناسد. این وسط فقط یک مسئله حائز اهمیت است، آن هم این‌که چطور با یک بغل معمولی همه عشق و احساس‌تان را و البته امنیت را به فرزند خود هدیه بدهید.

بهترین راه های بغل کردن کودکان

به هوش باشید!

بغل کردن نوزاد کوچولوی‌تان در عین حال که می‌تواند لذت‌بخش‌ترین اتفاق زندگی‌تان باشد، اگر صحیح نباشد ممکن است برای او دردسر ایجاد کند. شاید به نظرتان عجیب بیاید اما در آغوش گرفتن هم اصولی دارد که باید رعایت شود تا فرزند شما چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ جسمی احساس امنیت کند. برای همین است که باید هوشیار باشید درباره روش‌های درست بغل کردن نوزاد خود بیشتر بدانید.

زنگ خطر

عدم تقارن یا چرخش سر حالتی است که سر کودک در آن طوری رشد می‌کند که قسمت بی‌حرکت آن به شکل تخت یا به زبان ساده‌تر زیادی صاف درآید. به عنوان مثال اگر بچه همیشه یا بیشتر اوقات به پشت دراز بکشد ممکن است پشت سر او صاف شود. اگر به پهلو دراز بکشد ممکن است کنار سرش شکل صاف‌تری پیدا کند. بنابراین بغل کردن بچه و حرکت دادن او و البته حرکت کردن سر او از جمله الزاماتی است که باید حتما انجام شود. در واقع مشکلاتی که پیش‌تر ذکر شد در صورتی به وجود می‌آید که بچه تمام شب‌ها یا بیشتر اوقات در یک حالت به خصوص روی تخت خود قرار بگیرد. برای جلوگیری از چنین حالتی باید بچه را در شکل‌های مختلف بغل کنید تا باعث گردش و حرکت سر او شوید. اگر هم چنین مشکلی برای کودک شما پیش آمد با مراجعه به پزشک می‌توانید این ماجرا را حل کنید.

برقراری ارتباط صورت به صورت

باید این نکته را بدانید که نوزاد شما در چند ماه ابتدایی تولدش چقدر به آغوش شما آن هم درست در شرایطی که صورت به صورت شماست و چشم‌هایش را به چشم‌های شما دوخته احتیاج دارد. او به این نوع در آغوش گرفتن احتیاج دارد چون کمکش می‌کند تنفس خود را منظم کند. گرمای بدن شما را احساس کند، صورت‌تان را از نزدیک ببیند و صدای ضربان قلبتان را بشنود. بچه از این نوع در آغوش گرفتن به شدت احساس امنیت می‌کند.

بهترین راه های بغل کردن کودکان

چطور نوزاد خود را بغل کنید

به محض این‌که نوزادی متولد می‌شود انگار که مادر او به طور طبیعی می‌داند چطور باید فرزند خود را در آغوش بگیرد. با کدام دستش بچه را بغل کند و با چه دستی از کدام قسمت از بدن او محافظت کند. گاهی اوقات بچه را با یک دست بغل می‌کنید تا دست دیگرتان برای بقیه کار‌ها آزاد باشد. گاهی طوری او را در آغوش می‌گیرید که ابعاد دیدش وسیع است و می‌تواند سرش را به هر طرف که می‌خواهد بچرخاند. بعضی وقت‌ها هم طوری بغلش می‌کنید که فقط می‌تواند روی یک نقطه به خصوص دید واضحی داشته باشد. با این حال در آغوش گرفتن نوزاد باید‌ها و نباید‌ها و البته انواعی دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

۱. هرگز بچه را طوری بغل نکنید که دو دستان شما روی شکمش قرار بگیرد طوری که پا‌هایش آزاد باشد و به روبه‌رو دید داشته باشد. در واقع شما بچه را از شکم بغل کرده‌اید و دستان‌تان را دور شکمش حلقه کرده‌اید؛ کاری که باعث می‌شود ناخودآگاه فشار زیادی به شکم و معده نوزاد شما بیاید و در بلند مدت برایش دردسرساز شود. پس از چنین روشی بپرهیزید.

۲. به منظور آرامش بخشیدن به نوزادتان راه خاصی برای بغل کردن او وجود دارد. در این روش باید از دست مسلط خود استفاده کنید. سر نوزاد باید کف دست مسلط شما قرار بگیرد و بقیه بدن او روی ساعد و بازوی‌تان باشد و حتی‌الامکان به بدن شما نزدیک شود. برای محافظت هر چه بیشتر از نوزادتان دست دیگر را روی بدن او حائل کنید تا در صورت نیاز از آن دست هم برای نگهداری بچه استفاده کنید.

۳. در آغوش گرفتن گهواره‌ای برای مواقعی مناسب است که شما می‌خواهید فرزندتان را شیر بدهید. در این روش سر نوزاد شما باید روی بازوی‌تان قرار بگیرد. ساعد‌‌ همان دست‌تان باید زیر بدن نوزاد قرار بگیرد. در عین حال باید پشت باسن فرزند خود را با کف دست نگه دارید تا کوچولوی شما در شرایط امن شیر بخورد.

۴. دست مسلط خود را به حالت صندلی زیر باسن بچه قرار بدهید طوری که نوزاد روی دست شما بنشیند. دست دیگر را دور بدن نوزاد حلقه کنید بدون اینکه هیچ فشاری به بدن او بیاید و فقط جنبه محافظت داشته باشد. به این ترتیب نوزاد شما به فضای روبه‌رویش کاملا مسلط است و دید کافی دارد. البته این نوع بغل کردن برای بچه‌های بزرگ‌تر مناسب است که می‌توانند سر و گردن خود را کنترل کنند.

۵. اگر نوزادتان گریه می‌کند و نق می‌زند با یک نوع خاص از بغل کردن می‌توانید او را آرام کنید. در این روش باید سر نوزاد را روی شانه‌تان بگذارید تا بچه به حالت خمیده در آغوش شما قرار بگیرد. در این حال با یک دست قسمت پایینی بدن او را نگه دارید و با کف دست دیگر از سر او محافظت کنید.

۶. اگر نوزادتان خیلی کوچک است حین در آغوش گرفتن او حتما از سر و گردنش محافظت کنید. اگر او را صاف و به حالت ایستاده بغل می‌کنید حتما با یک دست کمر او را نگه دارید چون نوزاد هنوز آنقدر بزرگ نشده که بتواند بدنش را سفت و شق نگه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج