۵۰۱۱۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

هاشمی نمی آید، خاتمی رد می شود

غلامعلی حداد‌ عادل ظهر امروز در میزگرد دانشجویی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور یافت و به سئوالات متعدد دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.

خبرگزاری فارس: کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ائتلاف پیشرفت تاکنون به نظر نهایی نرسیده است، گفت: هاشمی ثبت‌نام نمی‌کند، مشایی و خاتمی نیز رد صلاحیت می‌شوند.

غلامعلی حداد‌ عادل ظهر امروز در میزگرد دانشجویی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور یافت و به سئوالات متعدد دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سئوال که ائتلاف ۱+۲ آیا به نفع قالیباف خواهد بود یا نه و اینکه چرا اصولگرایان بیشتری در ائتلاف پیشرفت شرکت نکردند، اظهار داشت: حدود پنج ماه قبل ولایتی به بنده اطلاع داد مذاکره‌ای با قالیباف داشته و این دو نفر تصمیم گرفتند در انتخابات رقابت نکنند، از من سئوال کردند آیا شما به رقابت اصولگرایان در صحنه انتخابات معتقد هستید یا نه که بنده با توجه به شرایط موجود فشارهای خارجی و مشکلات اقتصادی، رقابت نامزدهای اصولگرا را به نفع جامعه ندانسته و با ائتلاف پیشرفت موافقت کردم.

وی افزود: ما عنوان ائتلاف سه‌گانه را ائتلاف پیشرفت گذاشتیم اما برخی رسانه‌ها با توجه به نشست ۱+۵ از ائتلاف پیشرفت به عنوان ائتلاف ۱+۲ نام می‌برند در حالی که هدف ما از این ائتلاف این بوده است که رای‌ها تقسیم نشده و یک نفر با رای قاطع انتخاب شود.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که چرا اصولگرایان بیشتری در ائتلاف پیشرفت شرکت نکردند، بیان داشت: زمانی که ائتلاف ما شکل گرفت دیگرانی معلوم نبودند و نامزدهای اصولگرا اعلام آمادگی نکرده بودند البته نیازی به منحصر کردن نامزدها در این سه نفر نیست چرا که مهم فکر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خروجی این ائتلاف معلوم نیست چون به یک سری نظرسنجی اساسی نیاز داریم اما هر سه ما مصمم به با هم بودن در صحنه و کنار رفتن از صحنه انتخابات هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که ما سه نفر با هم ائتلاف کردیم قبول کردیم آنجایی که به نفع و مصلحت کشور نیست کنار برویم و همچنان بر اعتقاد خود پافشاری می‌کنیم.

* این‌ها خیالات است که به دلیل سن زیاد و مشاور رهبری بودن کنار بکشیم

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اینکه شما و ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و مسن‌تر از قالیباف هستید به نفع ایشان کناره‌گیری می‌کنید، افزود: این‌ها خیالات است که چون سن ما زیاد بوده و مشاور رهبری هستیم کناره‌گیری کرده و نفر سوم انتخاب می‌شود چراکه آن چیزی که اساس ائتلاف ما بوده مصلحت نظام و کشور است.

کاندیدای هفتمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که چرا کسانی که تا دیروز موافق عملکرد دولت بودند امروز عملکرد این دولت را نقد می‌کنند، افزود: عملکرد دولت نهم و دهم متفاوت است اگرچه رئیس جمهور واحد بوده است.

حداد عادل افزود: در چهار سال فعالیت دولت نهم از سال ۸۴ تا ۸۸ در مجموع عملکرد دولت در سیاست خارجی (تاکید بر موضوع هسته‌ای که نمادی از استقلال‌طلبی کشور ایران است و همچنین در دفاع از حقوق ملت فلسطین که از جمله اصول سیاست خارجی است، ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگو) مثبت و موفق بوده است.

وی بیان داشت: در دولت دهم احساس می‌شود این مواضع قدری کمرنگ شده است و ما زمانی احساس کنیم موضوعی قابل نقد است به صراحت آن را نقد می‌کنیم اما در مجموع کارنامه دولت نهم و دهم قابل قبول است.

* به احتمال قوی هاشمی کاندیدا نمی‌شود / مشایی و خاتمی رد صلاحیت می‌شوند

حداد عادل در پاسخ به این سئوال دانشجویان مبنی بر اینکه آیا هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود، آیا مواضع هاشمی همسو با مواضع رهبری است و آیا مشایی و خاتمی در صورت کاندیدا شدن تائید صلاحیت می‌شوند، اظهار داشت: پیش‌بینی در عالم سیاست ۱۰۰ درصد کار درستی نیست چراکه اوضاع دائما فرق می‌کند ولی با تجربه‌ای که بنده دارم هاشمی در صحنه انتخابات شرکت نمی‌کند.

وی در مورد تائید صلاحیت مشایی و خاتمی گفت: بنده از جانب شورای نگهبان حرف نمی‌زنم اما با آشنایی که از ضوابط شورای نگهبان دارم این دو نفر تائید نمی‌شوند و این تنها پیش‌بینی من نیست بلکه بسیاری از طرفداران این آقایان نیز با نظر بنده موافق هستند.

حداد عادل که حدود یک ساعت با تاخیر در میزگرد دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور یافته بود به برخی از سئوالات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل پاسخ نداد.

حداد عادل قرار است بعدازظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران حضور یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mhd

      چرا پیش داوری می کنید آقای عادل!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج