۵۰۲۰۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هشدار به مسافران نوروزی درباره کلاهبرداری

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با توصیه به مسافران نوروزی در توجه به هشدارها، اقدامات این پلیس را در مبارزه با جرایم تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با توصیه به مسافران نوروزی در توجه به هشدارها، اقدامات این پلیس را در مبارزه با جرایم تشریح کرد.

سرهنگ اکبری در تشریح اقدامات پلیس در مبارزه با جرم جعل و کلاهبرداری اظهار داشت: ۹۹ درصد پرونده‌های واصله از مراجع قضائی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در جرم جعل به پلیس آگاهی سراسر کشور در سال ۹۵ به کشف منجر شده که نسبت به سال ۹۴، کشفیات پلیس در این حوزه رشد بالای ۳۰ درصدی داشته همچنین ۵ هزار جاعل و افراد مرتبط با این جرم توسط کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۹۳٫۵ درصد از پرونده‌های «کلاهبرداری» نیز توسط پلیس آگاهی استان‌ها کشف شده است، افزود: در این حوزه نیز موفقیت پلیس در سال ۹۵ در مقایسه با سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته و بیش از ۶ هزار و ۱۳۰ نفر دستگیر شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: علیرغم اطلاع‌رسانی‌های فراوان از طرق مختلف، کماکان وقوع جرایم با شگردهای مختلف که همراه با قصور و سهل انگاری است را شاهد هستیم.

وی مهمترین عوامل وقوع جرم و کلاهبرداری را اعتماد بی جا به افراد بدون شناخت کافی، تنبلی اجتماعی و اقدام برای دریافت اسناد قانونی از راه‌های غیرقانونی، تمایل رسیدن به هدف بدون تلاش و طمع برای کسب سریع ثروت، اعتماد بی جا به تبلیغات، پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی افراد ناشناس و… عنوان کرد.

سرهنگ اکبری با اشاره به سفرهای نوروزی شهروندان به هموطنان توصیه کرد: شهروندان از مدارک شناسایی و مالکیتی خود همانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه، اسناد ملکی و سایر مدارک بانکی مراقبت کرده و در صورت سرقت یا مفقودی مدارک، بلافاصله مراتب را به مراجع انتظامی گزارش کنند.

وی ادامه داد: هموطنان، اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار کسی قرار ندهید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: شهروندان به هشدارهایی که در اغلب خودپردازها توسط بانک‌های مختلف ارائه می‌شود، حتماً توجه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج