جاباما
۵۰۳۲۶۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

حضور بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی در حج امسال

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حضور بیش از ٨٦ هزار زائر ایرانی در حج، گفت: در توافق صورت گرفته برگزاری تجمعات و مراسم دعا در محل اسکان زائران ایرانی همچون گذشته انجام خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از گشایش دفتر نمایندگی سازمان حج ایران در عربستان در آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر با تاکید بر اینکه نظر مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری حج عزتمندانه بوده است، اظهار کرد: ایشان همیشه تاکید داشته‌اند حج باید با حفظ موازین مورد نظرما برقرار شود، چون حج یک واجب شرعی است و نمی‌تواند تعطیل شود.

وی یادآور شد: ما از اول هم اعلام کردیم که مسئله حج را به روابط سیاسی دو کشور پیوند نمی‌زنیم، چراکه حج فریضه دینی و الهی و رکن دین است و برهمین اساس تمام همت خود را بکار گرفتیم تا این فریضه تعطیل نشود و بحمدالله این موفقیت حاصل شد.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: در این دور از مذاکرات، هیأت ایرانی به ریاست آقای حمید محمدی گفت‌وگوهای بسیار صریح، سازنده و منطقی را با طرف سعودی انجام داد و بعد از چند بار نامه نگاری و گفت وگوهای صریح و روشن نتیجه مطلوب بدست آمد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس به تفصیل دستاوردهای مذاکرات در زمینه حفظ عزت، کرامت و امنیت حجاج، نحوه صدور روادید، امور کنسولی و چگونگی انتقال زائران ایرانی به عربستان و پیگیری امور حقوقی شهدای مسجدالحرام و منا پرداخت و یادآور شد: در موضوع شهدای منا با استدلال‌هایی که صورت گرفت مقرر شد که کمیته حقیقت یاب به فعالیت خود ادامه دهد تا اینکه ما نظرات و مستندات خود را ارائه کنیم و ما وظیفه داریم در این زمینه پیگیری‌ها را ادمه دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه برخی تصور نکنند خدای نکرده در مورد شهدای منا کوتاهی شده است، اظهار کرد: ما نظرمان این بوده که قضیه منا باید درگفت‌وگوهای مستقیم و طرفینی حل شود و الان این راه در حال باز شدن است و انشاء‌الله از طریق گفت‌وگو، خواسته مورد نظرما درباره شهدای منا نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

قاضی عسکر با اشاره به حضور بیش از ٨٦ هزار زائر ایرانی در حج، گفت: در توافق صورت گرفته برگزاری تجمعات و مراسم دعا در محل اسکان زائران ایرانی همچون گذشته انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: توافقنامه حج قطعی شده و به امضای سرپرست سازمان حج و زیارت و وزیرحج عربستان رسیده است و ما امیدواریم امسال حج خوب، عزتمندانه و مطلوبی را داشته باشیم و زائران ایرانی با خاطری آسوده مناسک حج و وظایف دینی وعبادی خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با یادآور اینکه توافقنامه حج در شرایط بسیارخوبی به امضا رسیده است، اظهار کرد: طرف سعودی در این دوره از مذاکرات منطقی برخورد کرد و توافقی که در نشست و گفت وگو با وزیر حج عربستان بدست آمد می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد تا در آینده نیز مسایل مختلف در حوزه حج را از طریق تفاهم پیش ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      شکرا" لله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج