جاباما
۵۰۴۲۲۸
۳۰ نظر
۵۰۰۵
۳۰ نظر
۵۰۰۵
پ

عراق، اجازه تردد به زائران ایرانی نمی‌دهد

به گفته برخی مسافرانی که برای سفر به عتبات، به مرز چذابه رفته‌اند، از صبح امروز (هشتم فروردین‌ماه) به‌دلیل تغییرات عوارض عراق، اجازه تردد به زائران داده نشده است. این مشکل در مرزهای شلمچه و مهران نیز وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: به گفته برخی مسافرانی که برای سفر به عتبات، به مرز چذابه رفته‌اند، از صبح امروز (هشتم فروردین‌ماه) به‌دلیل تغییرات عوارض عراق، اجازه تردد به زائران داده نشده است. این مشکل در مرزهای شلمچه و مهران نیز وجود دارد.

هفت کاروان زیارتی در مرز چذابه، بیش از ۲۰ کاروان در مرز شلمچه و بیش از ۶۰ کاروان در مرز مهران و ۱۵ کاروان نیز در فرودگاه تهران از صبح امروز سرگردان شده‌اند.

امیرغلام علی‌پور، یکی از زائرانی که امروز در مرز چذابه با این مشکل مواجه شد، به خبرنگار ایسنا گفت: زائران حسینی که از صبح امروز (هشتم فروردین‌ماه) در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران متوقف شده‌اند، همچنان بدون هیچ امکاناتی و حتی بدون آب آشامیدنی، سرگردان هستند و حق عبور از مرز و ورود به کشور عراق را ندارند.

او ادامه داد: با وجود این‌که برای هر نفر، حدود ۹۳۷ هزار تومان واریز کرده‌ایم، ولی طبق آنچه شنیده‌ایم، شرکت مسافرتی ایرانی مبلغ تعیین‌شده را برای شرکت عراقی واریز نکرده است.

در همین زمینه، ناصر حویزاوی - مدیرکل حج و زیارت خوزستان - درباره دلیل ایجاد شدن این مشکل به خبرنگار ایسنا گفت: اختلاف نظری بین وزارت داخلی عراق و سازمان گردشگری عراق ایجاد شده است که هیچ ربطی به ایران ندارد.

او ادامه داد: از سوی ایران، همه عوارض پرداخت شده است. مشکل در مرز مهران نیز حل شده و امروز مشکل در مرزهای دیگر نیز حل می‌شود و زائران به عراق اعزام می‌شوند.

حویزاوی افزود: اگر مشکل پیش‌آمده امروز رفع نشود، تدارکات لازم برای رفع نیازمندی‌های زائران در مرز، در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی در این مورد نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الی

      اخه من موندم برا چی میرید؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      یادشون رفته از صدقه سریه زوار حسینی شکمشون سیر شده ملت ایران زمانی خواهد رسید محتاج همین کشورها خواهند شد بهخاطر همین زیاده روی ها

    • بدون نام

      اینم از کشور دوست و برادر،شرط میبندم اگه داعش از عراق بیرون بره،عراق هم همون کاری رو با ایران میکنه که افغانستان کرد

    • بدون نام

      اين هم از عراق

    • شکیبه

      احسنت.

    • ترسو

      برادران عراقي !!! هم برامون طاقچه بالا ميذارن .
      تا كجا و تا كي بايد خوار و خفيف دنيا باشيد ؟

    • محمد

      عراق مانند عربستان باید مدت محدو د باید زوار نفرستت که به ایرانیان احترام بگذارند

    • بدون نام

      عراق کمی پا بگیرد از عربستان هم بدتر خواهد شد

    • بی نام

      شما خودتان میگیدمشگیل داریم توی مرز خودتون می گید میگد مشگل نبست معلوم نیست چکار دارید میکند

    • حسین

      دستشون درد نکنه این همه براشون کشته دادیم مدافع حرم
      این همه براشون خرج کردیم بابت ضرح امام ها حالا راهمون نمیدن

    • حسین

      دستشون درد نکنه این همه براشون کشته دادیم مدافع حرم
      این همه براشون خرج کردیم بابت ضرح امام ها حالا راهمون نمیدن

    • بدون نام

      بفرمایید اینم ازعراق دستهامونو تا ارنج عسلی کن بکن تودهنش مثل مارنیشت میزنه

    • ژکس

      عراق دستش زیر سنگ ایرانه وگرنه نمیزاره ایرانیا رنگ حرم ببینند
      انقدر نامردن اینا

    • کاظم

      راست میگی که چون دستش زیر سنگه. تا زمانی که با کمک نظامی ایران سایه شوم تروریسم رو از کشورش دور کنه. و بعدش خدا میدونه با چه سیاستی با ایران رابطه داشته باشند. این طایفه همان کسانی هستند که بخاطر تصمیم سیاستمدارانشان، چه جنگی که با ما نکردند و چه خرابیهایی که ببار نیاوردند و چه جوانهایی که قتل و عام نشدند و هنوز هم دارن از اون خاک کشورشان، شهید میارن. هر لحظه و هر چند سال ممکن است که دیدگاه سیاسی عراق نسبت به ایران عوض بشه. ولی وقتی که مردم این همه رنج کشیدند و شهید دادند، چون یه جنگ تحمیلی بوده هیچ وقت یادشان نخواهد رفت و اعتمادی ندارند.

    • sam

      اینا همونایی هستن که 8 سال جوونای ما رو کشتن ..به خاکمون تعرض کردن ...من نمیدونم چرا مردم ما فراموش کردن عراقیا کیا هستن ..اینا به امام رحم نکردن بیان به ما رحم کنن..

    • بدون نام

      باورکنیدنمیخوام نژادپرستانه قضاوت کنم کلا به کشورهای عربی نبایداعتمادکرداون ازکمکهای چندین ساله ایران به فلسطین که باعربستان برعلیه ایران اعتلاف کردبرای محکومیت ایران واین هم ازعراق که جوانان ماهمراه فرماندهان ارشدبرای بیرون راندن داعش تلاش میکنندوکشته میشون وشهرهای زیارتی عراق رابازسازی میکنن حالا اوناجواب مردم ایران رااینطوری میدن چراتاکی اینقدرتحقیربرای چی خدامیداند

    • بدون نام

      عراقی ها از امریکا اجازه می گیرند اشتباه کردیم باید می گذاشتیم داعش دهنوشون سرویس میکردند این همه شهید نمی دادیم

    • بدون نام

      نمیدونم تا کی میخوایم اینقدر نژاد پرستانه رفتار کنیم، بدون اطلاع از چیزی وبا تبلیغاتهایی که بقیه راه انداختن قضاوت کنیم، اولا که تو هر کشوری چه کشور عربی و چه ایران بد و خوب وجود داره پس اینقدر عین اعراب جاهلیت قضاوت نکنیم و نگیم که عربا اینجورن عربا اونجورن، درثانی ایران هیچ نیروی نظامی توی عراق نداره و کمکاش به عراق همش مستشاریه و اینو بارها و بارها هم مسؤلان عراقی و هم ایرانی تأکید کردن و شهیدان مدافع حرم همه در سوریه هستن. من خودم برای اربعین کربلا رفتم و حتی یک نیروی ایرانی هم ندیدم که تو مسائل امنیتی به اوناکمک کنه، همه کمک ها به صورت مشاوره ای صورت میگیره

    • بدون نام

      عراقی ها هم آدم شدن !!!!!!!!!

    • shohrehandy

      حرفی رو که من 2 سال پیش گفتم محقق شد...... این عراقیهای کثیف از نسل همونهایی هستن که 18 هزار نامه به امام حسین فرستادن و با دیدن چند دینار ناجوانمردانه به امامشون پشت کردن و ناجوانمردانه وبا افتخار خودش و خانوتدش رو شهبدش کردن حتی به شیرخوارها هم رحم نکردن اینا هم دستشون زیر سنگه کم کم داره ایران کشورشون رو امن میکنه دارن گاز میگیرن و جفتک میندازن .....خوبه این همه تو فیلم های جنگ تحمیلی که میسازیم استفاده از بمب های شیمیایی و تجاوز به زنان ایرانی و انواع جنایت ها رو توسط همین ملعون ها نشون میدن و مسئولان ما میگن کشور دوست و برادر عراق واقعا جای خنده داره حتی خود پیامبرمون هم از دست عربها داد میزد و میگفت که من عربم و عرب از من نیست حالا به این کشورهای عربی هی برسین بابا ملت خودمون تو قحطی و بیکاری موندن حالا برا عراقی ها جاده و مدرسه و بیمارستان بسازین ......

    • بدون نام

      عراق کار خوبی میکنه ... به ترکیه که اینهمه بهمون کمک کرد فحش میدیم وبه عراق که بچه های ما را کشت کمک میکنیم !!!...حق ما مردم قدر نشناس همینه .

      پاسخ ها

      • حامد

        ترکیه به ما چه کمکی کرده دانشمند . حالت خوشه . اصلا من کاری به عراق ندارم ولی این حرفت خیلی ضایع بود دیگه

    • مجتبی

      سلام.احتمالا دوستان فقط تیتر خبر رو خوندن.در انتهای خبر گفته که شرکت ایرانی مبلغ رو به حساب عراق واریز نکرده و به همیم علت مرز رو باز نمیکنن.
      در ضمن مدافعان حرم اسمشون روشون هست انها مدافع حریم اهل بیت بودن و هستن . براشون عراقی و سوری فرق نمیکنه. در ضمن مردم عراق چه شیعه و چه سنی در مهمان نوازی از مردم ایران سنگ تمام گذاشتن

    • بدون نام

      چقدر بی احترامی از اعراب باید ببینید که بیخیال کشورهای عربی شید ؟؟؟!!!سیریشی هم حدی داره ....خلایق هرچی لایق ..

    • بدون نام

      از اولین کسانی که به دیدار ترامپ رفت همین رییس جمهور عراق بود... حالا گاماس گاماس... ببین کی گفتم

    • بدون نام

      این موجودات نسل همونهایی هستند که جوونای دست گل ما رو پرپر کردن آخه چرا پولتونو می ریزید تو شکم همچین موجوداتی

    • بدون نام

      حالا بیاید هی خشت طلا بفرستید عراق
      پول ملت فقیر رو که از سر ناچاری نذر بازسازی عتبات میکنند بفرستید عراق

    • بدون نام

      عراق که سهل است... اگه وض اینا خوب باشه حتی فلسطین هم میپره سرمون.

    • بدون نام

      تیتر خبر که معنی دار باشه یه سری الاف هم اینطور پیام میذارن میگه ایرانیه پول نداده در ضمن تا اونجایی که میدونم این ایرانی جماعته که میره اونجا مف خوری اونا نوکری میکنن مردم هیجانی جوگیر که به ارژانتین میبازن میریزن خیابون خو معلومه دیگه این پیاماشون مبشه

    • سعید

      آقایی به نام حسین. مردم ایران برای ارادت شون به اهل بیت علیهم السلام هزینه ساخت ضریح ها رو دادند و جوانای باغیرت برای دفاع از ناموس شیعه و جلوگیری از هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم السلام جون شون رو دادند.
      شما که نه ریالی دادید و نه جونتون بخطر افتاده چرا ناراحتی؟
      اون عزیزی هم گفته چرا میرید لابد توقع داره همه برن تایلند و انتالیا و ...؟ اخوی هرکسی به چیزی ارادت داره. شما راه خودتو برو ما هم راه خودمونو. نبودی اربعین ببینی عراقی ها چجوری دار و ندارشونو بپای ایرانی ها میریختند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج