۵۰۴۸۰۴
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

سنت «سفر استانی» در دولت روحانی

رییس‌جمهور روحانی در سه سال و اندی گذشته ۳۵ سفر به استان‌های مختلف کشور داشته است.

خبرآنلاین: رییس‌جمهور روحانی در سه سال و اندی گذشته ۳۵ سفر به استان‌های مختلف کشور داشته است.

«سفرهای استانی»؛ سنتی که گرچه از سوی روسای جمهور مختلف دنبال می شد، اما از آن زمان که محمود احمدی نژاد قدم در پاستور گذاشت، حال و هوای این سنت همیشگی دولت ها متفاوت از گذشته شد.

نزدیک شدن و ارتباط رودروی مردم با رییس جمهور به عنوان دومین مقام سیاسی کشور، آشنایی نزدیک با مشکلات هر استان رویه ای پسندیده بود که در سفرهای استانی دنبال می شد اما برخی اقدامات دولت نهم و دهم در این سفرها نه تنها آن زمان که امروز هم که سه سال و اندی از رفتن آن مرد از پاستور می گذرد محل انتقاد است.

مصوبات بیشمار و حساب نشده و کلنگ‌زنی و راه‌اندازی پروژه‌های بی شمار که تبدیل به میراثی پردردسر برای دولت روحانی شد، صرف هزینه های زیاد، تعطیلی مدارس و ادارات برای هرچه باشکوه تر شدن استقبال از کاروان دولت، دریافت نامه های مردمی و دویدن مردم پشت خودروی رییس جمهور همگی روش‌های غلطی بودند که هنوز هم محل نقد دولت سابق است. خاصه آنجا که رییس جمهور سابق در سخنرانی ها توقعات مردم را با دادن وعده هایی گاها غیرقابل اجرا بالا می برد یا در دادن آمار و ارقام نکاتی را مطرح می کرد که بعضا با واقعیت تطبیق نداشت.

تحولی متفاوت در سفرهای استانی روحانی

ورود شیخ حسن روحانی به پاستور اما سرآغاز تحولی جدید در جنس سفرهای استانی شد، گرچه برخی تحلیل ها حکایت از توقف این سفرها داشت اما رییس جمهوری دولت یازدهم به مثابه دیگر روسای جمهور پیش از خود، عزمش را بر انجام این سفرها جزم کرد اما از همان ابتدا اعلام کرد که نه از تعطیلی مدارس و ادارات خبری هست و نه قرار است مصوباتی در این سفرها به تصویب برسد که عمر دولت به انجام آنها قد ندهد.

به همین دلیل هم استانداران موظف شدند تا به صورت دوره ای مراحل پیشرفت و اجرایی شدن هر یک از این مصوبات را به دولت گزارش دهند. به علاوه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز با سرکشی به هر یک از استان ها شخصا در جریان چگونگی اجرای مصوبات استانی قرار می گیرد.

روحانی اما در این سفرها از دغدغه های دولت و مردم سخت گفت، از سفره هایی که با وجود درآمدهای نفتی بی شمار ۸ سال گذشته روز به روز کوچک تر شدند و امیدواری به اینکه در این دولت رونق به اقتصاد و سفره مردم باز خواهد گشت. پایان مذاکرات هسته ای و ورود به دوران پساتحریم جنس سخنان روحانی را به سمت اظهارات پساتحریمی برد، از روزهایی که بنا به گفته رییس دولت با ورود مردم و بخش خصوصی به عرصه اقتصاد از یک سو و باز شدن درهای جهان به روی اقتصاد ایران باید شاهد رونق و گشایش اقتصادی در کشور بود.

رییس جمهور در سال ۹۵ هم سفرهایش را ادامه داد. از دستاوردهای چندساله دولت برای مردم گفت، از تورمی که تک رقمی شده بود و رشد اقتصادی مثبت شده. از مخالفان دولت خصوصا مخالفان برجام گلایه کرد که گشایش ها را نادیده می گیرند و...

رییس جمهور در سال گذشته جدا از سفرهای استانی، سفرهایی نیز به برخی استان ها مثل خوزستان هم داشت تا از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته برای حل بحران ریزگردها قرار گیرد. رییس جمهور در اسفند ماه هم با سفر به خراسان رضوی از برخی پروژه ها بهره برداری کرد. در آغاز سال جاری نیز رییس دولت دو سفر به کردستان و خراسان جنوبی داشت تا برخی پروژه ها را بهره برداری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب چه کاری کرده خیر از دروغ و گرانی تو این مملکت هان خجالتم نمی کشد صدروز میشعت مردم درست میکنم خخخخخخ

    • مهدی

      لطفا بی عرضگی این دولت رو گردن دولت قبل نیندازید.برجام ایران رو نابود کرد،شدیم قطب واردات منطقه با چاشنی میلیونها بیکار و تعطیلی هزاران کارگاه و کارخانه.اینا هم تقصیر دولت قبله؟!؟!؟

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • مرتضی

      سفر یک روزه ای که 1/5 میلیارد هزینه داشته باشه اون هم به شهر کرج چه خیری برای مردم داره هر کاری باید از سر اخلاص باشه نه برای تبلیغات و مانور.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج