۵۱۴۲۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خطر مصرف بی‌ رویه چربی امگا ۶ برای دختران

دانشمندان باور دارند مصرف بی‌رویه امگا ۶ منجر به بی‌تحرکی دختران شده و چاقی و اضافه‌وزن آنها را نیز در پی دارد که همین موضوع موجب پدید آمدن بیماری‌ها و مشکلات گسترده بسیاری می‌شود.

خبرگزاری فارس: آخرین تحقیقات نشان داده مصرف امگا ۶ منجر به بی‌تحرکی دختران و بالا رفتن ریسک ابتلا به دیابت در زنان می‌شود.

یافته‌های محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا نشان می‌دهد، مصرف بیشتر دانه‌ها و آجیل‌های غنی از امگا ۶ و روغن‌های گیاهی نظیر روغن سویا به شکل قابل توجهی موجب افزایش رفتار بی‌تحرکی در دختران نوجوان می‌شود.

یکی از اعضای این تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد وجود اسیدهای چرب امگا ۶ در رژیم غذایی ارتباط قوی با سبک زندگی بی‌تحرک در دختران نوجوان و ارتباط ضعیفی با دیابت در بین زنان بزرگسال دارد».

بر اساس همین تحقیقات انجام شده، مصرف این نوع چربی علاوه بر اینکه موجب بی‌تحرکی دختران در سنین پایین می‌شود، چاقی و اضافه‌وزن آنها را نیز در پی دارد که همین موضوع موجب پدید آمدن بیماری‌ها و مشکلات گسترده بسیاری می‌شود.

این پژوهشگران، با انجام تحقیقات بر روی تعدادی از دختران و زنان ۲۱ کشور اروپایی و بررسی میزان گلوکز خون آنها به این نتیجه رسیدند که بین بی‌‌تحرکی دختران و مصرف امگا ۶ در رژیم غذایی‌شان ارتباط قوی وجود دارد.

در روغن‌های ذرت، آفتابگردان، سویا و تخم مرغ، مارگارین، گوشت قرمز و غلات به وفور امگا ۶ یافت می‌شود به همین منظور باید مصرف این مواد غذایی تحت کنترل باشد تا علاوه بر استفاده از فواید آنها از مضرات آنها که بروز بی‌تحرکی در دختران است، جلوگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج