۵۱۵۸۹۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

قیام قریب الوقوع ملت ترکیه

نماینده پارلمان سوریه با اعلام اینکه ملت ترکیه به زودی در برابر رئیس جمهوری این کشور قیام می کند بر لزوم ایجاد بازدارندگی جهانی در برابر اردوغان تاکید کرد.

خبرگزاری مهر: همه پرسی روز یکشنبه که تعیین کننده سرنوشت مردم ترکیه و تغییر نظام پارلمانی به ریاست جمهوری و در نهایت واگذاری قدرت به اردوغان است، با پیروزی لرزان رأی «آری» به پایان رسید. این همه‌ پرسی با پیروزی شکننده اردوغان همراه بود و تنها حدود ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان به آن رأی مثبت دادند. از همین روی، پیروزی شکننده اردوغان در همه پرسی اخیر و رأی ۵۱ درصدی به افزایش صلاحیتها و اختیارات رئیس جمهوری این کشور، موجبات نگران زیادی را نسبت به سیاستهای آینده آنکارا در قبال کشورهای منطقه فراهم آورده است.

اردوغان طی سالهای گذشته این واقعیت را به اثبات رسانده که از جمله حامیان سرسخت گروه های تروریستی- تکفیری به ویژه در سوریه است. در همین رابطه گفتگویی را با «حسین راغب الحسین» نماینده پارلمان سوریه انجام دادیم که مشروح آن از نظر می گذرد:

حسین راغب الحسین درباره نتایج همه پرسی در ترکیه اظهار داشت: آنچه روز یکشنبه در ترکیه اتفاق افتاد بیانگر قلدری رجب طیب اردوغان است، همه پرسی ترکیه غیر قانونی بود چرا که با فریبکاری و تقلب صورت گرفت. تزویر در همه پرسی و نتایج آن کاملا واضح و آشکار است و بسیاری از گروه ها و جریان های داخل ترکیه با نتایج همه پرسی مخالف هستند. این گروه ها خواستار بازشماری آراء شده اند.

وی با بیان این مطلب افزود: اردوغان به حمایت از گروه های مسلح و تروریستی در منطقه اصرار می ورزد و تروریسم را به سوریه و عراق صادر می کند. در حال حاضر اگر در برابر چنین شخصی، عامل بازدارنده ای نباشد وی در آینده ای نزدیک، تروریست ها و افراد مسلح را به دیگر کشورها نیز صادر خواهد کرد، لذا جامعه جهانی باید مانع از اقدامات تجاوزکارانه اردوغان شود.

نماینده پارلمان سوریه خاطرنشان کرد: ما همچنین می دانیم که اردوغان دارای پایگاه مردمی در ترکیه نیست و کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ این کشور که با حمایت اردوغان و از سوی سرویس های اطلاعاتی وابسته به حزب عدالت و توسعه انجام شد، بیانگر این است که اردوغان، این شخص یاغی به کشتار ملت ترکیه ادامه خواهد داد. بنابراین در آینده ای نزدیک شاهد قیام مردمی علیه این فرد سرکش خواهیم بود.

حسین راغب الحسین اظهار داشت: جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و همه شرفای دنیا باید در برابر اردوغان سرکش بازدارندگی ایجاد کنند، جامعه جهانی باید مانع از سرکشی های اردوغان شود، شخصی که در داخل، ملت خود را فریفته است و در صورتی که وی در حکومت باقی بماند، منطقه خاورمیانه و جهان عرب را با بسیاری از مشکلات مواجه خواهد کرد لذا کشورهای عربی باید نسبت به حجم مصائبی که اردوغان و نظام فاشیستی وی برای آنها ایجاد خواهد کرد، هوشیار باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشید

      همه پرسی تو ترکیه و اظهار فضل از نماینده پارلمان سوریه!!!!!!

      یعنی ملت ترکیه اینقدر بدبخت ن که نمیتونن خوب و بد خودشونو تشخیص بدن!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

      این آقا و امثال این آقا اگه بجای فضولی کردن تو سیاست ترکیه و دیگر کشورها
      اگه بفکر ملت سوریه بودن و تعهد کاری به نمایندگی شون داشتن
      الان زنده مانده های ملت فلک زده سوریه برای پناهجویی تو منطقه بقول آقایون((بلادکفر)) به التماس نمی افتادن

      و خیلی خیلی بهتره که نسبت به کشور خودش نظر بده و تو کاری که هیچ ربطی بهش نداره دخالت نکنه
      چون از قدیم گفتن
      صلاح مملکت خویش خسروان دانند و خود مردم ترکیه و تمام کشورهای دیگه میدونن که "چه موقع"چه کاریو انجام بدن

    • بدون نام

      یا خدا ،هر چه زودتر خون آدمهای بیگناه دامن اردوغان خود فروخته را بگیرد و به سزای اعمالش برسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج