۵۱۶۶۶۴
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

پشت پرده خداحافظی نکردن برهانی با پیراهن آبی

از این رفتن‌ها و آمدن‌ها در فوتبال بسیار است اما ‌ای کاش مسوولان سابق باشگاه استقلال تدبیری می‌اندیشیدند و یا مشاوره درستی به شماره ۹ افسانه‌ای می‌دادند تا او با پیراهن استقلال از میدان فوتبال خداحافظی کند اما سرنوشت برای آرش هم همانطور رقم خورد که برای عنایتی خورده بود.

ایران ورزشی: از این رفتن‌ها و آمدن‌ها در فوتبال بسیار است اما ‌ای کاش مسوولان سابق باشگاه استقلال تدبیری می‌اندیشیدند و یا مشاوره درستی به شماره ۹ افسانه‌ای می‌دادند تا او با پیراهن استقلال از میدان فوتبال خداحافظی کند اما سرنوشت برای آرش هم همانطور رقم خورد که برای عنایتی خورده بود. آرش نیز به مانند رضا عنایتی بی‌آنکه پیراهن استقلال را به تن داشته باشد از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. شاید برای خیلی‌ها اساسا چنین وداعی بی‌اهمیت باشد اما درباره این دو بازیکن اگر مدیریت بهتری می‌شد می‌توانستند در فضای مناسب‌تری با فوتبال وداع گویند. به هر حال آنچه از برهانی در این سال‌ها دیدیم سرانجام به پایان رسید.

پس از رضا عنایتی که استقلال روزگار خوشی را با او پیمود نوبت به آرش آقای گل رسید تا به مانند رضای آقای گل خداحافظی‌اش از فوتبال را رسما اعلام کند. وداعی که هواداران استقلال را به یاد روزهای خوش با او می‌اندازد. آن گل‌های بیشماری که در لیگ‌ها و جام‌ها برای استقلال به ثمر رساند.

آن گل‌های ارزشمندش در شهرآوردها و حتی گل‌هایی که با لباس تیم ملی به ثمر رساند. آرش برهانی در گلزنی ستاره‌ای بود که شاید آیندگان بیشتر بزرگی‌اش را درک کنند.

بازیکنی پرقیمت که موفق شد در لیگ ایران به تنهایی ۱۱۹ گل به ثمر برساند و دومین گلزن فوتبال ایران پس از رضا عنایتی لقب بگیرد. آرش با همه این بزرگی اما به واسطه کج‌سلیقگی‌های برخی گزارشگران سیما بارها با واژه گل‌نزن خطاب داده شد در حالی که ذات او با چنین برداشت نامانوسی فرسنگ‌ها فاصله داشت و نه تنها به او این برچسب نمی‌چسبید بلکه همواره مهاجمی بود خطرناک که دل هر دروازه‌بانی را خالی می‌کرد.

آنها که برهانی را گل‌نزن می‌خواندند شاید اگر آرش بازیکن تیم محبوب‌شان بود او را تا قامت اسطوره بالا می‌بردند و چنان مدح و سنایش می‌گفتند که صدایش به همه جا می‌رسید اما چون آرش بازیکن تیم رقیب بود و لباس استقلال را تن می‌کرد کوشش می‌شد تا دستاوردهای بزرگش خار و خفیف شود. تاریخ اما هرگز از یاد نمی‌برد یکی از برترین گلزنان لیگ ایران را که هیچ دروازه‌ای را از تیغ خود مصون نگذاشت.

به واقع آیا می‌شود به آرش لقب گل نزن داد در حالی که می‌بینیم تمام تیم‌ها و تمام دروازه‌بان‌های دوران خود را به زانو درآورد و هیچ مدافعی نبود که مات و مبهوت فرارهای سریعش نباشد؟

آرش برهانی از نگاه آنها که فوتبال را از دروازه منطق می‌بینند و رنگ‌ها برای‌شان اهمیتی ندارد بازیکنی بود سرشار از استعداد و بسیار اثرگذار.

چرا برهانی با پیراهن استقلال وداع نکرد؟

خداحافظی برهانی از فوتبال آنطور نبود که خیلی‌ها تصورش را می‌کردند. آن بازیکنی که روزگاری نه چندان دور در خط حمله استقلال یکه‌تازی می‌کرد و تا همین فصل پانزدهم هم عضو این باشگاه بود بی‌شک اگر از سوی مدیران باشگاه استقلال بهتر هدایت می‌شد می‌توانست با پیراهن استقلال از میادین خداحافظی کند و آنطور که شایسته است کفش‌ها را بیاویزد.

حقیقت اینکه صورت خوشی نداشت شماره 9 رویایی آبی‌ها در حالی که عضو هیچ تیمی نبود با دنیای حرفه‌ای خداحافظی کند. بی‌شک اگر بهرام افشارزاده با فضای فوتبال آشنا بود و قدرت تحلیل بهتری داشت و می‌توانست مشاوره بهتری به این بازیکن دهد هرگز با جدایی‌اش از استقلال و رفتن به پیکان موافقت نمی‌کرد و بساطی را فراهم می‌کرد تا برهانی همان فصل قبل و در شرایطی که عضو باشگاه استقلال است با فوتبال خداحافظی کند.

ناآشنایی افشارزاده با فضای فوتبال و بی‌تفاوتی مربیان فصل پیش سرانجام باعث شد تا برهانی فوتبال را درحالت غریبانه‌ای کنار بگذارد در شرایطی که می‌شد آرش را در وضعیت مطلوب‌تری خداحافظی داد.

البته بخشی از این اتفاقات که برای رضا عنایتی هم رخ داده بود برمی‌گردد به حضور برخی بازیکنان و جریان‌ها که در سال‌های گذشته استقلال را به محلی برای تاخت و تاز و تسویه حساب‌های شخصی خود بدل کردند.

در واقع آرش برهانی هم به دلیل حضور همین افراد دیگر تمایلی به بازگشت نداشت و وقتی قبل از نوشتن نامه خداحافظی به او گفته شد که لااقل برای نیم‌فصل هم که شده به استقلال برگردد تا با پیراهن این تیم خداحافظی کند وی مخالفت کرد و حضور برخی افراد در استقلال را دلیلی بر امتناع خود برای پوشیدن دوباره پیراهن آبی دانست. البته کاملا مشخص است که منظور آقای گل چه کسی است و او به دلیل حضور چه شخصی حاضر به بازگشت نشده است.

افتخارات برهانی در یک قاب

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 83-1382 به همراه تیم پاس تهران

قهرمانی در جام حذفی ۸۷-۱۳۸۶ به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 88-1387 به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در جام حذفی ۹۱-۱۳۹۰ به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران 92-1391 به همراه تیم استقلال تهران

این بازیکن توانست در کل ادوار لیگ ایران با زدن ۱۱۶ گل عنوان دومی آقای گلی لیگ برتر ایران را کسب کند همچنین رضا عنایتی با ۱۴۲ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران است. همچنین در سال ۱۳۸۷- ۱۳۸۸ آرش برهانی از استقلال با ۲۱ گل به آقای گلی رسید.

آرش برهانی در لیگ برتر ایران سال 88-87 در بازی مقابل پیکان در کمتر از 9 دقیقه 3 گل به باشگاه پیکان زد. وی با 2 گلی که مقابل مس کرمان در هفته 21 لیگ برتر 92-91 به ثمر رساند، با پیشی گرفتن از علی جباری بازیکن اسبق استقلال با 89 گل زده، به 91 گل زده با پیراهن استقلال رسید و عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال را از آن خود کرد. وی صدمین گل خود را در دیدار مقابل سایپا در روز 20 بهمن 1392 به ثمر رساند و پس از آن اشک شوق ریخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آرش پسر آبی که نظیر نداره به افتخارش

    • long polis

      عالی بود تحلیل تون
      سپااس
      برهانی اخلاقش میارزید به صدتا آقای گلی
      اما این جمله اگه بازیکن تیم محبوب فردوسی پور بود بازم
      گل نزن خطاب نمیشد حقیقت هست

    • بنیامین

      ارش اقای گل دوست داشتنی بود که با مظلومیت و غریبانه رفت،براش تو تمام مراحل زندگیش ارزوی موفقیت دارم،اما در مورد فردوسی پور باید بگم که کلا اخلاق این ادم این مدلی هست و گاهی حرفهایی میزنه که اصلا جالب نیست،همین الان هم در مورد مهدی طارمی همچین لقبی را داره میزاره،کلا این اظهارات فردوسی پور به رنگها کار نداره ولی از مهاجمان خوب انگار حسادت میکنه...

    • بدون نام

      متاسفانه درکشور ما با اسطوره ها وورزشکارامون بسیار بدرفتارمیشه همینکه آنها دیگر قدرت توانایی جوانی را ندارن مثل آب خوردن کارشون میران وانگارنه انگار همین آقا روزی افتخارات زیادی را برای تیم باشگاهی خود بدست آورده که آقایان مدیران پزش را داده اند وقهرمانیهای که با وجود امثال آرش بدست اومده را به پای مدیریت خوب و برنامه ریزی عالی خود میزارن .به فوتبال دنیا نگاه کنیم و ببینیم چگونه با اسطوره هاشون رفتارمیکنن ماهم یادبگیرم تنها زمانی ما این قهرمانان را خوب درمی یابیم ودرموردشون بهترین الفاظ را بکارمیگیریم درواقع بسیار عالی تحویل میگیریم وقتی است که ازدنیا میرن اونوقت تازه افتخارات آنها ،اخلاق خوب آنها و...یادشون میاد .با اینحال ما طرفداران آبی تا ابد آرش و رضا در اعماق قلبنون جای دارن وبرایشون بهترین ها را آرزو میکنیم

    • مجتبی

      از عادل فردوسی پور بدم میاد

      آرش تو فوتبالیها واقعا آقا بود و هست
      آقای گل و مهمتر آقای اخلاق

    • راحیل

      ما استقلالیا هههییییچ وقت اقای برهانی واقای عنایتی رو فراموش نمیکنیم.ما با گل های اونها پای Tv کم شادی نکردیم.انشاالله همیشه موفق وسر بلند باشید.

    • رضاف

      آرش در تمام مراحل زندگی هم موفق باشی به امید روزی که با مربیگری برای استقلال افتخار آفرینی کنی من مطمعنم اینطور میشه تو مربی با اخلاقی میشی وافتخاری با استقلال کسب میکنی که هیچ مربی چندین ساله تلاش میکنه ولی نشده مطمعن باش ...خدا نگهدارت ....

    • بدون نام

      حیف این بازیکنان که دارن میرن.

    • بدون نام

      آرش دوست داشتنی بودی هستی و خواهی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج