۵۱۶۸۴۲
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

دروغ؛ رمز عملیات مخالفان روحانی؟

با این که هنوز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شروع نشده اما شماری ازدلواپسان عملیات روانی خود علیه شخص رییس جمهور روحانی و دولت او را آغاز کرده اند و رمز این عملیات هم یک کلمه چهار حرفی و آشناست: دروغ!

عصر ایران نوشت: با این که هنوز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شروع نشده اما شماری ازدلواپسان عملیات روانی خود علیه شخص رییس جمهور روحانی و دولت او را آغاز کرده اند و رمز این عملیات هم یک کلمه چهار حرفی و آشناست: دروغ!

مدعیان صداقت و راست گفتاری که دم از خدمت می زنند و خود را تشنه بهیود اوضاع مردم نشان می دهند به جای ارایه واقعیت های حال و گذشته آن قدر برای به دست آوردن این امکان بی تابی می کنند وعطش دارند که به هر وسیله ای چنگ می زنند و در راه نیل به هدف روا می دانند و از بین همه این ابزارها یکی بیشتر به چشم می آید: دروغ!

یک روز تیتر می زنند که هواپیماهای برجامی تنها روی کاغذ است و واقعی نیست و وقتی ایرباس ها به زمین می نشینند و تحویل ایران می شوند و هم اکنون سه فروند از آنها در آسمان این سرزمین در حال استفاده و پروازند وبقیه در راه و می بینند دیگر نمی توانند اصل قضیه را انکار کنند مدعی می شوند اینها مرجوعی است و نو نیست و ۲۰ سال کار کرده اند. چرا که به یک صفت خو کرده اند: دروغ!

هر روز از دولت می پرسیدند چرا یارانه برخوردارها را حذف نمی کند و به نابرخوردارها نمی دهد و وقتی مطابق قانون بودجه یارانه مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی سه برابر می شود و این مبلغ از بامداد ۲۷ فروردین واریز شده هو و جنجال راه می اندازند که چرا حالا و لابد انتظار داشتند قانون بودجه سال ۹۶ را در سال ۹۹ اجرا می کردند. چرا؟ چون یک اصل را ترجیح می دهند: دروغ!

از رییس جمهوری می پرسند مگر وعده نداده بودید ۱۰۰ روزه کل مشکلات اقتصاد ایران را حل می کنید و او پاسخ می دهد کدام عقل سلیم می تواند چنین داعیه ای را مطرح کند؟ گفتیم ۱۰۰ روزه گزارش می دهیم و دادیم و مسیر را تغییر می دهیم و دادیم و کلیات را شروع می کنیم و کردیم. اما نمی خواستند خودشان به دروغ گویی متهم شوند و دوست داشتند رییس جمهوری را متهم به همان صفتی کنند که دیگران به آنان نسبت می دهند: دروغ!

برخش از دلواپسان ابتکار به خرج داده و نوشته هایی را به تاکسی ها و ون ها داده اند که بر روی آنها ادعا شده « تمدید دولت روحانی به نفع مدیرانی است که حقوق نجومی می گیرند» و انگار نه انگار با دریافت کنندگان برخورد شد و به گواه رییس مجلس بخش قابل توجهی بازپس گرفته شده و حد اقل رییس جمهوری عذرخواهی کرده و گفته اطلاع نداشته و قانون تجارت دست برخی از مدیران بانک ها و بیمه ها را باز گذاشته بود و اگر واقعا دغدغه بیت المال وجود دارد چرا وقتی بابک زنجانی دو میلیارد یورو پول نفت را پس نداد این اعتراض ها برنخاست؟

گویی باید مردم به این نتیجه برسند که ۲۰ میلیارد تومان حقوق و مزایای چند ده نفر بزرگ تر است از ۹ هزار میلیارد تومان بدهی بابک زنجانی و برای اثبات این گزاره ها یک ابزار بیشتر به کار می رود: دروغ!

جان کلام این است: رمز عملیات شماری از دلواپسان که برای بازپس گیری قدرت اجرایی سر از پا نمی شناسند دروغ است.

اگر نمی خواهیم فضای سیاسی و اجتماعی مان بیش از این به دروغ آلوده شود نباید به دروغ عادت کنیم. زشتی دروغ را باید شناساند. چون دروغ موریانه ای است که تمام ساختارهای اخلاقی و فرهنگی جامعه را می جود. قدرتی که با دروغ به دست آید نیز پایدار نخواهد بود.

گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر می گفت اگر بگویی یک فیل در حال پرواز است شنوندگان می خندند و می گویند مگر فیل هم پرواز می کند؟ اما اگر بگویی هفت، هشت، نه ، دقیقا ۹ فیل دارند پرواز می کنند عده ای باور می کنند. گاه اگر عددی ارایه می شود برای قبولاندن دروغ است.

دماغ همه دروغ گویان مثل پینوکیو دراز نمی شود اما تشخیص راست از دروغ هنوز امکان پذیر است. هیچ امری برای دلواپسان نکوهیده تر از آن نیست که با دروغ شناخته شوند...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دربدر

      هر جا راستگو دیدی سلام من دربدر به او برسان

    • بدون نام

      دروغ شما میدین و اون دولت حقوقای نجومیتون.

    • بدون نام

      بمیرم برای شماوآقای روحانی که اصلا دروغ توکارتون نیست

    • روهام

      من ایرانی وتوایرانی هنوزخشک مغزنشده ایم که فرق راست ودروغ راازهم تشخیص ندهیم دلواپسان خود ۰۰۰۰۰۰هستند ومردم گول این قشررانخواهند خورد

    • بدون نام

      خدا انشاله همه ما را ادم کند

    • بدون نام

      تو این 4 سال به اندازه 40 سال از این آقا و دولتش دروغ شنیدیم
      _ اختلاس صندوق فرهنگیان رو به معوقات بانکی تغییر نام دادن
      _وعده 100 روزه که بعد از 4 سال گفت من نگفتم و هزار مورد دیگه

    • بدون نام

      چرا یلرانه کمیته امدادیها در استانه انتخابات سه برابر شد اگر از اول دولتش این کار را میکرد میگفتیم نیستش خدمت جلو میلونها بیننده گفت مشکلات کشور را در طی ۱۰۰ روز حل میکنیم نه تنها حل نکرد بلکه وخیمتر کرد اگر چهار سال دیگر بماند پولدارها ثروتمندها میشوند او میتواند از ایران یک افخانسنان دیگر بسازد

    • بدون نام

      این یارانه که اضافه کرد فقط به خاطر سپر دفاع از خودش بود انتخابات تمام شود قطعا کم می کند دوباره نجومی بگیران شروع می کنند بس مردم ایران باهوش باشید انتخاب درست حق همیشه ما مردم ایران است خدا وکیلی کسی انتخاب کنید فقط نظرش خدمت به مردم ایران باشد فقرا و مستضعفان کارگران را درک کند وعده‌ای پوچ ندهد اشرف گری نداشته باشد خداوکیلی بیاید مرد خدمت انتخاب کنید

    • بدون نام

      خود شما هم همین حالا دارید دروغ می گویید

    • بدون نام

      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است مردم دارند عملکرد دولت رو می بینند چشم دارند عقل هم دارند چه نیازی به دروغ است همش حقیقت می باشد تازه یادش اومده به دست وپا افتاده. که همه نامدیریت من تقصیر دولتقبل است ووعده صد روزه یادش رفته دوباره وعده میده

    • بدون نام

      سمبل دروغ دولت ناکار آمده جای نروید وقتتان گرفته میشه

    • سالار

      خواهید دید همین دروغ گویان زمام مملکت را به دست خواهند گرفت, چون ما همیشه از واقعیت فراری بودیم. آن وقت قدر صبر و شکیبایی و اخلاق مداری دولت اقای روحانی را خواهیم فهمید. افسوس...

    • علی

      هر چه هست از احمدی نژاد که خودش نه تنها به مردم و رهبری بلکه به سایه خودش دروغ می گوید. فردی پوپولیست و ضعف رسانه و دوربین و مغرور و لج بازی است. در چهار سال دوم ریاست جمهوریش با رهبر و سپاه موازی عمل میکرد. یارانه رو درست کرد که فاز حمایت از مردم مظلوم رو به خود و جامعه نشان دهد ولی بعد از مدتی مثل یه کاری که نه رئیسیش و نه کارگرش معلوم باشه، هر کسی برای خودش هر چی میخواست وارد میکرد و هیچ چیز قیمت ثابتی نداشت و هر روز بر هزینه های خانواده‌ها اضافه میشد. کابوس و استرس و التهاب هم برای مردم چند برابر بیشتر از دوران جنگ و ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی و خاتمی شده بود. چه سرمایه دارانی که یک شبه ره صد ساله رو با احتکار جنسها و دپو کردن کالاها در انباراشون باعث تورم شدید در جامعه می شدند. مردم عادی زن و مرد، پیر و جوان با تشکیل صفهای طولانی پولها و سرمایه خود رو سکه طلا میخریدند به امید گران شدن و سود کردن. بله مردم ایران اون لحظه های بی مبالاتی و سردرگمی اقتصادی رو هیچگاه فراموش نکنند. تا احمدی نژاد رو تو سفر های مردمی میدانند نامه نگاری میکردند و او هم بدون اینکه بپرسد یا هیأتی اقتصادی و یا بودجه‌ای مخصوص برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم منطقه اختصاص دهد، مبلغ 500 هزار تومان توی پاکت برایشان میفرستاد. ریخت و پاش پول نقد باعث بی ارزشی پول ملی و تورم سرسام‌آور در یک جامعه میشود که احمدی‌نژاد دانسته یا ندانسته مسببش بود.

    • بی نام

      یه سوال مگه حقوقهی نجومی مال امروزه. ازقبل هم.بوده اینو برجسته کردن بزنن سردولت. اونایی که. میگن ومقام دارن خوب. ن خودشان بگند الان چندمیگیرنددروغ. وتهمت متاسفانه دردولت قبل توسعه یافت. وادامه دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج