۵۱۷۰۷۰
۲۵ نظر
۵۰۰۴
۲۵ نظر
۵۰۰۴
پ

قالیباف: می توان ۴ ساله، کشور را سامان داد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که نمی‌توان کشور را با پشت میزنشینی و مدیریت بخشنامه‌ای اداره کرد، گفت: معتقدم ظرف مدت چهار سال می‌توان نابه‌سامانی‌های کشور را ساماندهی کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم و عملیات غرورآفرین بازی دراز که در مسجد معتضدی کرمانشاه برگزار شد، گفت: اگر امروز کشور ما در امنیت به سر می‌برد، آن هم در شرایطی که هر روز و هر ساعت در یک گوشه خاورمیانه شاهد ناامنی، ترور و انفجار هستیم، فقط حاصل خون شهدا است. امنیت ما حاصل خون شهدای مدافع حرم است که صدها کیلومتر دورتر در حال دفاع از مظلومین و مسلمین هستند و امنیت را برای ما برقرار کرده اند. امروز حتی در قلب اروپا که مدعی امنیت است و خود باعث ایجاد این مشکلات در خاورمیانه شده، نیز ناامنی دیده می‌شود.

قالیباف در ادامه هدف از انقلاب اسلامی و مجاهدت دوران دفاع مقدس را ایجاد شرایط خوب زندگی برای مردم عنوان کرد که بتوانند در سایه آن عبادت کنند و سعادت اخروی به دست بیاورند و افزود: اگر امروز نتوانیم این شرایط را برای مردم فراهم کنیم، یعنی نتوانسته‌ایم اهداف و آمال انقلاب را محقق کنیم. انقلاب ما انقلاب مستضعفان و محرومان بود و قرار شد این نظام رسیدگی به محرومین را در اولویت قرار دهد اما در این بخش چندان موفق نبوده‌ایم.

شهردار تهران افزود: در عرصه مسائل اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداریم و آن قدر در این بخش ضعیف شده‌ایم که دشمنان از حمله نظامی به ما ناامید شده و می‌خواهند ضربه رساندن به انقلاب را از مسیر ضعف اقتصادی و مسائل معیشتی پیش ببرند.

قالیباف با بیان این که مسائل اقتصادی جامعه ما را دچار مشکل کرده، تاکید کرد: نمی‌توان خانواده‌ای را دید که فرد بیکار نداشته باشد، امروز بخش قابل توجهی از افراد جامعه برای حداقل‌های زندگی دچار مشکل‌اند و گرانی و بیکاری به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است.

وی با بیان این که آمارهای ارائه شده از وضعیت بیکاری را قبول ندارم و امروز هر خانه‌ای یک بیکار دارد، گفت: هدف از کار فقط درآمد نیست، بلکه بیکاری حیات و جوهره انسانی را از مردم می‌گیرد و این ظلم است.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان این که بیکاری جوانان و نیروهای لایق را به سمت اعتیاد و شرمندگی در برابر خانواده کشانده است، گفت: وقتی جوان برای تامین هزینه دانشگاه محتاج می‌شود و از این که مادرش با کار کردن در خانه مردم شهریه او را می‌دهد شرمنده است، شرمندگی اش برای ما مدیران است.

وی در خصوص دلایل بروز این مشکلات اقتصادی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دلایل بیکاری مشکل مدیریتی در کشور است. اگر در زمان جنگ موفق بودیم دلیلش آن بود که اول مردم در جبهه حضور داشتند و دوم فرماندهان نیز در کنار سربازها می‌جنگیدند و از پشت میزجنگ را مدیریت نمی‌کردند اما امروز کشور این گونه اداره نمی‌شود.

شهردار تهران با انتقاد از این که مردم از صحنه اقتصاد حذف شده‌اند، تصریح کرد: فقط چهار درصد مردم در اقتصاد حضور دارند و حضور این قشر نیز با رانت و زد و بند محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر همه امور مدیریت در تهران متمرکز شده و برای هر کاری باید در تهران تصمیم گرفت؛ آن هم با کمک نامه و بخشنامه. اداره بخشنامه‌ای کشور شیوه‌ای قجری است و برای رفع مشکلات موثر نیست.

وی برنامه‌ریزی و حضور مجدانه را راه حل مشکلات کشور دانست و تاکید کرد: امروز ما مشکل مادی در کشور نداریم و بیش از ظرفیت هم سرمایه و پول داریم، مشکل نیروی متخصص و منابع انسانی هم نداریم، بلکه فقط معضل مدیریت داریم. امروز ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که صنایع را به زمین زده است اما این مشکل هم حل نشدنی نیست. همه مشکلات کشور در کمترین زمان قابل حل است، اما مرد کار می‌خواهد. این کشور ظرفیت آن را دارد که نابسامانی‌هایش ظرف مدت چهار سال سامان یابد. نمی‌گویم همه مشکلات حل شود اما حداقل به مسیر درست حرکت کنیم و یقین دارم با ظرفیت‌ها و نیروهایی که داریم این اراده در کشور وجود دارد. اگر بتوانیم ضعف مدیریت و سیستم اداری را در کشور اصلاح کنیم، بسیاری از امور به سرعت در مسیر درست پیش خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید به جوانان اعتماد کرد، گفت: نمی‌توان کشور را به شیوه پنج دهه قبل پیش برد. وقتی قرار بود شهردار شوم به مردم قول دادم هر شش ماه تغییر و تحولی در تهران ایجاد کنم، در غیر این صورت مدیری نالایق و بی عرضه هستم و قولی که به مردم دادم را محقق کردم. در شرایطی که تهران هم درگیر مشکلات ناشی از تحریم‌ها بود و کمک چندانی از دولت‌ها دریافت نکردیم، شهر اداره شد و عقیده دارم کشور را نیز می‌توان همین گونه متحول کرد.

قالیباف از رشادت‌های مردم کرمانشاه در زمان جنگ هم یاد کرد و گفت: حق استانی با این ظرفیت مرز، گردشگری، کشاورزی و ... نیست که نرخ بالای بیکاری داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در حاشیه این نشست نسبت به لغو پخش زنده مناظرات انتخاباتی هم اعتراض کرد و از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات خواست با درخواست عمومی برای برگزاری مناظره‌های آزاد و زنده موافقت و همراهی کند. قالیباف با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد مناظره‌های زنده و افزایش میزان مشارکت مردم، برگزاری آنها را ضرورتی برای آگاه‌سازی عمومی از برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تشکر از جنابعالی بهتر است به امور شهرداری برسی

    • golbahar

      شما ظرف چهار سال یه ساختمون پلاسکو رو نتونستی سامان بدی که اون اتفاق نیفته :/ دیگه یه شعاری بدین بگنجه :/

    • بدون نام

      همه شما شعار خوب می دهید.
      چهار درصد مردم در اقتصاد ایران و آن هم با زد و بند!!!
      تا حالا کجا بودید؟ نبودید؟ چرا جلوگیری نکردی؟
      حالا یک پرسش;
      الان میخواهی چکار کنی؟
      اقتصاد را از آن 4 درصد هم بگیری و بعد کل اقتصاد مملکت را بخوابانی؟
      یا قرار است بگیری و بعد به 4 درصد دیگر که آنها هم
      در زد و بند با یک سری دیگر هستند بدهی؟
      کی از این عوام فریبی ها دست بر می دارید؟

    • بدون نام

      جناب قالی باف تعهد کتبی می دهید گه اگرنتوانستید به وعده خودعمل کنید فقط چهارسال حکومت کنید یاعلی

    • مهاد

      اره 4ساله تو کشورو سرو سامون میدی منظورتو خوب میفهمیم قالیباف کشور و سروسامون نمیدی خودتو رفیقاتو سروسامون میدی همه میدونن داستان ساختمون پلاسکو رو شبا راحت بخوابین با وجدان راحت

    • آرش

      این آقای قالیباف حتی نتونست در مدت 12 سال شهر تهران رو سر و سامان بده و تهران رو تبدیل به شهری زشت و بی قواره و عملا پارکینگ، بدون پارک و فضای سبز کرد، حالا چطور مدعی سامان دادن کل کشور در 4 سال هست؟ آقای قالیباف ما به همین کشور راضی شدیم، شما رو به همه مقدسات قسم، دست از سر ما مردم بردار

    • بدون نام

      راست میگه بنده خدا . به روش گازنبری ظرف ۴ سال تمام مملکت رو مثل تراکمهایی که تو تهران‌فروخته میفروشه. الهی شکر هرچی باغ تو تهران بود تبدیل شده به برج . فکر کنم تمام‌جنگلهای شمال رو هم بده که توش برج بسازن .

    • بدون نام

      تو ١٢ سال تهرانو نابود كردي با اينهمه فروش تراكم
      هواي شهرو الوده كردي هوا براي تنفس نداريم.

    • بدون نام

      اتفاقاتهران باوجودهمه ی کم وکاستی هاجززیباترین وامن ترین پایتخت هابه شمارمی ره پلاسکوهم که درجریان هستیدتراژدی جدید مخالفان ایشونه مثل همون سواستفاده ای که ازقضیه گازانبری شد

    • بدون نام

      آقای قالی باف الان که معما حل شده مسأله آسان میشه آقای دکتر روحانی کشور ویران شده را تحویل گرفت الان آوار برداری کرده ان ءشاالله در دور دوم ریاست جمهوری هم با حمایت عارفانه و پدرانه حضرت امام خامنه‌ای (حفظ الله) کشور را ساخته تبدیل به بهشت نموده تحویل ملت شریف ایران خواهد شد.شما هم در12سال شهردار بودنتون امتحانت پس دادید

    • رضاف

      حتما تو وروحانی میخواهید درست کنید.تو یه تهران را به گند کشیدی اونم که از تو بدتر مملکت را به فساد وتباهی داد

    • بدون نام

      اقای محترم وقتی با تمام دنیا سرجنگ داری ،وهمه توراتحریم کردن واین کشور ویران شده راچطوری میشه ساخت؟!!!!مگه مرض داری دروغ سال نو میزنی. باید بگویید سعی مان اینست باکمک خدا وهمت ملت کشوررابسازیم.

    • علیرضا

      من به اقای قالیباف ایمان دارم،چون ایشان از همه بهتر میتونن همه چیز رو کنترل کنند ،با حرکت گازانبری همه چیز رو حل میکنن،نتیجه عمل ایشان معلومه دیگه البته انشاالله این شر به هیچ هم وطنی نرسه.فقط خواهشا سر یک کاری نگه دارینش که یهو برنگرده به شهره خودش که ما مشهدی ها بدبخت میشیم

    • بدون نام

      شما باید روز قیامت جواب دستفروشها را بدهی

    • بدون نام

      شماپلاسکووپلاسکوهاراسامان ندادید.دم ازچهارسال میزنید.

    • علی

      شعاری که همه میدهند ودر آخر هیچ

    • بدون نام

      اقای قالیباف شماامتحان هویت مدیریت راداده ایدعملکردتان برای همه مشخص است .بهتراست وعده های دروغ ندهید

    • بدون نام

      ادعای الکی!!!اگرکسانی بخواهندبه کشورخدمت کنند،حتماًنبایددرپست ومقامی باشند،قدرت طلبی درذات بشریت نهفته است....تاریخ نام کسانی راثبت خواهدکردکه خوددرنزدجامعه بزرگ باشندنه بواسطه پست ومقام..

    • بدون نام

      در چهار سال به اسم شهردار بفرمایید چه تاجی سر مردم زدید که در چهار سال میخواید کشور را به یک قطب صنعتی واقتصادی تبدیل نماید برو بابا کم شعار الکی ودورغ به خورد ملت بدهید شهرداری که نتوانست نماد یک کشور ا سر پا نگه دارد ویا چاله چولهای شهر راد ست کند که ان مادر نگون بخت هنوز هم خبری از او نیست همان بهتر برود گلکاری وفواره وسط میدان بزند خالی بندها

    • آریایی

      حالا یه چیزی گفته مثل بقیه...دیگه عادی شده برامون.

    • کریم رحیمی

      اقای قالیباف این مملکت ۱۰۰ عقب افتاده بخاطر جیب خودتان بمردم وعده دروغ ندین مردم بیدار شدند وهمه شما را شناختن.

    • بدون نام

      بابا این با چه زبانی بگه کلید زوحانی رو دزدید با خیال راحت تو این چهار سال مملکت درست میکنه برو خدا به ما صبر بده این ملت دیگه حوصله شعار ندارن عمل کن انقدر اسم شهدا رو نیار اونها مثل شما دنیا پرست نبودن اونها براشون مهم کشور و مردم کشور بود نه حساب بانکی نه ماشین ان چنانی و غیره خون شهدا حق این ملت میگیره

    • بی نام

      مثل پلاسکو ،

    • بدون نام

      خیابان هفده شهریور و خسارت به اهالی با بسته شدن کوچه ها،سنگ فرش مرکز تهران و زحمت ماشین ها،موش های بزرگ خیابان ولی عصر ،

    • بدون نام

      جواب موشای خیابون ولیعصرم بایدقالیباف بده؟؟؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج