۵۱۸۲۳۹
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کره شمالی، استرالیا را به حمله اتمی تهدید کرد

کره شمالی به استرالیا هشدار داد که در صورت تداوم «اطاعت کورکورانه و هواخواهانه» مقامات کانبرا از اوامر آمریکا، به حمله هسته ای علیه این کشور دست خواهد زد.

حبرگزاری مهر: در پی اظهارات وزیر امور خارجه استرالیا در خصوص «تهدیدآمیز بودن» اقدامات کره شمالی علیه صلح و ثبات منطقه، مقامات پیونگ یانگ به استرالیا هشدار دادند که درصورت تداوم «اطاعت کورکورانه و هواخواهانه» کانبرا از اوامر آمریکا به حمله هسته ای علیه این کشور اقدام خواهند کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: «چنانچه استرالیا به پیروی از اقدامات آمریکا در راستای منزوی ساختن کره شمالی ادامه دهد و همچنان یک تیپ ضربتی به فرماندهی آمریکا باقی بماند؛ این [به مثابه] خودکشی در برابر حمله هسته ای نیروی استراتژیک کره شمالی خواهد بود».

این تهدید از جانب پیونگ یانگ در حالی مطرح شد که وزیر خارجه استرالیا اواسط هفته گذشته اظهار داشت کره شمالی «در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته ای» است و از اینرو، منطقه را در معرض «خطری غیرقابل قبول» قرار می دهد. وزیر خارجه استرالیا در ادامه افزود که جامعه بین المللی باید مانع از اقدامات کره شمالی شود.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با غیرقابل بخشش دانستن اظهارات وزیر خارجه استرالیا، این گفته ها را اقدامی علیه صلح دانست که سیاست بی نهایت خصمانه آمریکا علیه کره شمالی و همچنین تهدیدات هسته ای علیه این کشور را تشویق و حمایت می کند و دولت آمریکا را به اتخاذ اقدامات بی پروایانه و مخاطره آمیز نظامی ترغیب می نماید».

این سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی مقامات استرالیا را به «اطاعت کورکورانه و هواخواهانه از اوامر آمریکا» متهم کرد.

شایان ذکر است که «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا ضمن حمایت از سیاست آمریکا در قبال کره شمالی، مقامات پکن را به اِعمال فشار اقتصادی بر پیونگ یانگ ترغیب نمود.

لازم به ذکر است که همزمان با انتشار اظهارات مقامات کره شمالی، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار از استرالیا و گفتگو با نخست وزیر این کشور بار دیگر برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ را محکوم نمود.

مایک پنس ضمن قدردانی از استرالیا به دلیل درخواست از چین برای اِعمال فشار بیشتر بر کره شمالی بار دیگر تأکید کرد که در رویارویی با پیونگ یانگ «تمام گزینه ها بر روی میز است». با این حال، معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که در مرحله کنونی، تمرکز آمریکا بر روی دیپلماسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعيد

      تهديد استراليا ,کار خوبى بود پسنديدم...

    • انسان

      این کره شمالی مثل سگ هر روزی به کسی حمله می کند

    • بدون نام

      امریکا از کره شمالی ترسیده حالا خوبه مسئولین ما قدرت بمب هسته ای رو ببینن،ما هم اگه داشتیم الان وضعمون یجور دیگه بود

    • بدون نام

      بازم دم کره شمالی گرم که توجه جهان در مورد بمب هسته ای را از روی ایران کم کرد

    • بدون نام

      ی عده تون فقط عقده دارین فکر کنم. ی بچه سه ساله میفهمه وجود کره شمالی خطرناکه اونوقت شماها چون با امریکا لج هستین شدین طرفدار کره . ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی امریکا بی خطره یاتووکیل مدافع امریکاهستی

    • بدون نام

      برتینهای عزیزمردباش همه نظرهاروبزار

    • آقایی از همدان

      کره شمالی باعث افتخار ایران عزیز ماست
      باید از کره شمالی الگو برداری کنیم
      عصر حاضر یعنی بمب اتم
      بمب داشته باش وپادشاهی کن

    • بدون نام

      حیف ک سانسور کردین وگرنه جواب خوبی بهتون دادم .

    • بدون نام

      خانومی از همدان . جنگ خیلی بده هرکسی که جنگ شروع میکنه بویی از انسانیت نبرده . چ امریکا چ کره . بمب اتم میخوای چکار؟ این یعنی اسیب دیدن مردم بیچاره . کاش میفهمیدیم دنیا بدون سلاح چقدر بهتره . متاسفم واسه اونایی که شعور ندارن و امنیت خودشون رو در جنگ و داشتن اسلحه میبینن . همون بهتر که بمب داشته باشین و بزنین پدر همو در بیارین . اگه درست فکر کنید میفهمید اصلا دلیلی برای وجود کشور ها نیست چون ما هممون در نهایت یک مشت انسانیم . چ کره ای چ امریکایی. در دنیایی هستیم که خودمون برای خودمون مرز و دیوار ساختیم در حالی که ذره ای کوچیک توی کهکشانیم .

    • علی

      هر بلایی سرش بیاد حقشه (استرالیا) چون هرچه امریکا بگه حتی غلط او میگه درسته مثل طوطی هستش از خودش هیچ اراده ایی نداره .بابا قاتل مردم کش تمامش کن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج