۵۱۸۴۵۷
۴ نظر
۵۰۶۳
۴ نظر
۵۰۶۳
پ

Forza Horizon ۳ ماشین بازها را دیوانه می کند

فورتزا هورایزن بعد از تجربه ایالت کولورادوی آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی، به قلب اقیانوسیه سفر کرده و مهارت های رانندگی شما را در اقلیم چهار فصل کشور استرالیا به چالش می کشد.

هفته نامه صدا - محمد مصطفوی: فورتزا هورایزن بعد از تجربه ایالت کولورادوی آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی، به قلب اقیانوسیه سفر کرده و مهارت های رانندگی شما را در اقلیم چهار فصل کشور استرالیا به چالش می کشد. ششمین سرزمین وسیع دنیا با محیط های بسیار متنوع و زیبا، امکان تجربه مناطق جنگلی و پرآب را در کنار بیابان های خشک و شهرهای کوچک برایتان به ارمغان می آورد.

عرضه بازی Forza Motorsport 3 را می توان نقطه عطفی تاریخ ساز برای سبک ریسینگ آرکید دانست. استودیو پلی گراند با بهره گیری از تجربیات سابق شان و البته، الهام از مجموعه اصلی Forza Motorsport، آنقدر سرگرمی در دنیای بزرگ FH3 فراهم ساخته اند که می توان تا مدت های طولانی از تجربه آن لذت برد.
Forza Horizon 3 ماشین بازها را دیوانه می کند

انتشار

شاید زمانی که مشخص شد مجموعه Forza قرار است فرزند جدیدی در سبک دیگری از بازی های ریسینگ داشته باشد، بسیاری امید خاصی به موفقیت آن نداشتند. وجود بازی هایی مانند Need for Speed به عنوان پرچمدار سبک ریسینگ آرکید که البته، خیلی هم چوب ضعف های خود را طی چند سال خورد، امید به Forza Horizon جوان را کم کرد. با این حال استودیو پلی گراند با کمک ترن 10، خالق مجموعه Forza Motorsport، توانست نهال زیر شاخه ای را در دل زمین بکارد که حالا با عرضه نسخه سوم، به درختی تنومند و کم نظیر تبدیل شده است.

با FH۳ این بار به سرزمین استرالیا می رویم، جایی که دشت های وسیع، جنگل های انبوه و آب و هوایی پویا را می توان تجربه کرد و البته، در کنار بافت شهری غربی، با زدن به دل دشت و دمن این قاره، حس بیابان های آفریقا و اقلیم های شرقی به مخاطب القا شود. دنیای FH۳ به مراتب بزرگ تر و پرجزییات تر از نسخه قبلی شده و از ماشین های باگی و صحرایی بگیرید تا خودروهای سنگین و عضله ای آمریکایی و البته، سوپراسپورت های گوش خراش اروپایی، با هرکدام که دل تان بخواهد می توانید به ماجراجویی و رقابت با سایرین بپردازید.

جذابیت خاص

چیزی که باعث می شود دست پخت پلی گراند خیلی به مذاق مخاطب بنشیند، هدف آنها از ساخت FH3 است. FH3 نه فقط به هدف راندن چند اتومبیل و نه به رخ کشیدن قدرت گرافیکی و نه فقط رقابت محض، بلکه برای شبیه سازی دنیایی سرگرم کننده و آرامش بخش تولید شده است. از همان ابتدای بازی، شما با نام و نشان خودتان به عنوان یک فرد قدرتمند ظاهر می شوید که به نوعی یک رییس و همه کاره مورد احترام محسوب می شود. حس قدرت و احترام، باعث می شود تا هر لحظه در بازی اعتماد به نفس لذت بخش بگیرید و برای رقابت بیشتر، برای کنکاش در پهنای استرالیا و برای تصاحب و تجربه رانندگی اتومبیل های مختلف، تلاش کنید.
Forza Horizon 3 ماشین بازها را دیوانه می کند

Forza Horizon 3 با اینکه خط داستانی به مانند بازی های دیگر ندارد و خبری از سینماتیک های خسته کننده مثل چیزی که در Need for Speed سال گذشته دیدیم، نیست، اما شما را بدون اینکه خود متوجه شوید، در ماجرایی قرار می دهد که به مانند یک زندگی واقعی اما تماما لذت بخش است. شما قرار نیست در Forza Horizon 3 نگران قانون شکنی باشید، چون مسابقاتی که در وسعت استرالیا برگزار می شود، فستیوال های قانونی و مجازی هستند که طرفداران اتومبیل سواری برای برگزاری آنها به دور یکدیگر جمع می شوند. فضای خوشحال و شاد ورودی به این فستیوال ها که پر از مردم شنگول و فان است و اینکه می بینید ورود شما را به فستیوال جشن می گیرند، حس خوب و دلپذیری را القا می کند.

این اتمسفر در کنار انبوهی از موسیقی هایی که از ایستگاه های رادیویی متنوع بازی براساس سلیقه های مختلف پخش می شود قرار دهید تا متوجه شوید جذاب سازی یک بازی صرفا به داشتن داستانی چالشی نیست.

گیم پلی

در داخل بازی شما یک راهنمای بسیار خوش زبان و سرزنده به نام انا دارید که شنیدن صحبت هایش بسیار لذت بخش است. او آدم گزافه گویی نیست، به جایش به شما راهنمایی و کمک می کند و پس از هر مسابقه، چه ببرید و چه ببازید، تشویقتان می کند و فقط می خواهد به شما روحیه دهد.

نکته دیگر بازی در تنوع مسابقات آن است. مسابقات محدود به رقابت های چند دوری یا رسیدن از نقطه A به B نیست. با اینکه این دست از مسابقات هم به عنوان رقابت های اصلی شناخته می شوند و البته بسیار هیجان انگیز هستند، اما رقابت های دیگر، چالش ها و مینی گیم هایی که در جای جای بازی وجود دارد، باعث می شود تا شما خیلی زود احساس خستگی نکنید و فکر نکنید صرفا در حال تکرار مکررات هستید. می توانید با درایواتارهایی که در جای جای بازی حضور دارند، براساس درجه سختی شان در هر لحظه که مایل هستید مسابقه دهید، یا به نقاطی بروید که باید با دریفت های مکرر، رکوردشکنی کنید. پیداکردن بیلبوردهای مختلف در نقاط گوناگون از چالش های دیگر بازی است که عموما جالب از آب درآمده اند.

فستیوال های فریبنده

بر می گردیم به فستیوال ها که جزو اصلی ترین مسائل بازی محسوب می شوند. نکته مثبت و جالب در مورد فستیوال ها این است که اختیار افتتاح فستیوال، تنظیمات آن از نوع خودروها تا آب و هوا و نوع آن به شما سپرده می شود یا می توانید از نمونه هایی که پیش رویتان قرار می گیرد استفاده کنید. در FH3 به زیبایی هرچه تمام تر حس می کنید که یک شخصیت باحال و سرزنده هستید که با ایجاد رقابت های رانندگی گوناگون، به دنبال چالش و زمینه سازی یک زندگی تمام عیار است.
Forza Horizon 3 ماشین بازها را دیوانه می کند

تلفیق تمامی المان های فستیوالی با ویژگی های شبکه های اجتماعی، شما را روی ریل پیشرفت و هدف گذاری قرار می دهد. هرچه مسابقات بیشتری برگزار کنید، تعداد فن های شما بیشتر و بیشتر می شود. می توانید به گردهمایی هواداران تان بروید و با شرکت در مسابقات آن و کسب مقام اول، به هوادارانتان ثابت کنید که روی خوب کسی حساب باز کرده اند.

تیونینگ

شاید Forza Horizon ۳ به خاطر ماهیت آرکید گونه اش، در ظاهر بازی پیچیده ای نباشد که البته این طور هم نیست، اما سازنده های بازی توانسته اند Forza Motorsport را به خوبی برای بازی ریسینگ آرکید خود پیاده سازی کنند که حالا با عمیق ترین و پرجزییات ترین بازی ریسینگ آرکید تا به امروز رو به رو باشیم.
اسپورت کردن خودروها برای هر طرفدار سبک رانندگی، امری ضروری و اعتیادآور محسوب می شود و این موضوع در FH۳ به بهترین شکل ممکن انجام شده است. بخش ارتقا قطعات داخلی خودرو به شیوه ای طراحی شده که حتی اگر از جزییات و کارایی برخی قطعات سر در نیاورید، بازی به شما راه میانبری معرفی می کند تا به راحتی هرچه تمامتر، بهینه ترین تنظیمات را برای ماشین خود پیاده سازی کنید.

در بخشی از تیونینگ، گزینه های آماده در اختیار کاربر قرار می گیرد که می توان با توجه به نیازی که احساس می شود، ماشین را ارتقا داد. با این حال، اگر از خوره های تیونینگ هستید و به قطعات خودرو اشراف کامل دارید، هر تنظیماتی که مایل هستید در بازی قرار دارد و توضیحات انبوهی وجود دارد که می توانید از آنها برای ارتقا خودرو خود نهایت استفاده را ببرید.

تنوع اتومبیل ها و کلاس بندی های آنها به شدت بالا است و گاهی انتخاب از بین انبوهی از آنها به شدت سخت است، با این حال می توانید بنا به سلیقه ای که دارید، خودروهای مورد علاقه خود را پیدا کنید، برای خریدشان تلاش کنید و در گاراژ خود، لیستی از بهترین ها را مهیا کنید. از یک چلنجر ۱۹۷۰ کلاسیک و چغر گرفته تا فورد جی تی پرسرعت و نعره کش و البته، لامبورگینی قلچماق و خوشگل، آنچنان به هورایزن معتادتان خواهدکرد که دوست دارید ۲۴ ساعته در سرزمین استرالیا جولان بدهید و برای باقی رقبا، رجز بخوانید.

هوش سرشار مصنوعی

کمی قبل تر اشاره به درایواتارها کردم. طبق سنت همیشگی سری فورزا، بازی هورایزن 3 هم از هوش مصنوعی درایواتار بهره برده که می توان آن را دقیق ترین و زیرکانه ترین هوش مصنوعی در بازی های ریسینگ عنوان کرد.
Forza Horizon 3 ماشین بازها را دیوانه می کند

درایواتار از الگوی رفتاری رانندگان واقعی مثل خود شما در بازی اطلاعات دریافت می کند و با تحلیل آنها، نسخه کلونی از همه کسانی که مشغول انجام هورایزن هستند تولید می کند و در بازی قرار می دهد. به خاطر همین است که وقتی به پروفایل یکی از این درایواتارها می روید، با پروفایلی از یک شخص واقعی رو به رو می شوید که کلون او در بازی شما حضور دارد. درجه سختی درایواتار در بازی قابل تنظیم است و هرچقدر آن را روی درجات بالاتر بگذارید، رفتار راننده ها به گیمرهای واقعی نزدیک تر می شود.

ریسینگ آنلاین

اما مسابقات آنلاین Forza Horizon ۳، بخش سرگرم کننده و در عین حال، سخت است که شما را وادار می کند تا با دست پر و انبوهی از تجربه، جرات ورود به آن را پیدا کنید. مسابقه با رقبای واقعی بسیار مشکل است، اما کافی است تا قلق بازی دستتتان بیاید و به اندازه در دنیای هورایزن چرخیده باشید. مخاطب می تواند رقابت های مختص به خود را هم راه اندازی کند تا با دوستان منتخبش به مسابقه بپردازد.

هورایزن 3 جزو بازی هایی محسوب می شود که هرچه در آن جلو بروید و ساعات بیشتر را درش بگذرانید، پخته تر و گسترده تر می شود. یکی از ایرادهای بازی هایی مثل Need for Speed سال گذشته در این بود که بازی دیر به بلوغ می رسید و کاربر باید بیش از ساعت ها در بازی می ماند و مسابقات را رد می کرد تا بازی به پختگی مطلوب برسد، اما هورایزن از اولین مسابقه و نشستن پشت فرمان، توانایی جذب مخاطب و چسباندنش به صندلی را دارد. گاه نیاز است برای خرید خودرویی، مسابقات متنوع انجام بدهید تا پول لازم را به دست بیاورید، بعضی وقت ها به صورت شانسی و بخت آزمایی های گاه به گاه، اتومبیلی را برنده می شوید که میلیون ها ارزشش را دارد، یا از طریق بخش انتخاب پرک، امتیازات ویژه در بازی به دست می آورید.

Forza Horizon ۳ اجازه می دهد تا شما از حداکثر زیبایی های بازی بهره ببرید. وجود قابلیت پرجزییات Photo Mode آنقدر خوب است که شاید ساعت ها وقت خود را صرف عکس انداختن از صحنه های مختلف و زیبای ماشین خود کنید. بخش Photo Mode امکاناتی در حد یک دوربین حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد تا هر طور که مایل هستید و با هر تنظیماتی که دوست دارید، تصویر تهیه کنید. در سوی دیگر، Done Mode بازی قرار دارد که می توانید با استفاده از یک پهباد، به گشت و گذار در جاده ها و محیط بازی بپردازید و فیلم های جالبی تهیه کنید.
Forza Horizon 3 ماشین بازها را دیوانه می کند

نقطه ضعف

شاید همچنان نقطه ضعف بازی، کم بودن تعداد مسابقات جذاب Showcase است که در نسخه قبل هم به شدت احساس می شد، با این حال انجام مسابقات Showcase جذابیت بسیار زیادی دارد و از رسیدن به هرکدام از آنها لذت خواهیدبرد.

جذابیت خرید

هیچ دلیلی جز اینکه شما علاقه ای به سبک ریسینگ نداشته باشید وجود ندارد تا از خیر خرید Forza Horizon ۳ بگذرید. این بازی حتی می تواند دلیل محکمی برای خرید یک کنسول ایکس باکس وان باشد. Forza Horizon ۳ در کنار همه ویژگی هایش، از قابلیت Cross- Platform استفاده می کند که همین امر سبب می شود تا همه کاربران ایکس باکس وان و پی سی در کنار یکدیگر بازی و به رقابت بپردازند.

Forza Horizon 3 از هر حیث نمره کاملی را دریافت می کند. هورایزن 3 با آن انرژی مثبت درونش، با آن ایستگاه های رادیویی متنوعش و آن خودروهای خارق العاده اش، می تواند شما را به راحتی از دنیای واقعی جدا کند و به بهشتی بی حد و حصر از شگفتی، نشاط و انرژی هدایت کند.
Forza Horizon 3 ماشین بازها را دیوانه می کند

آمار فروش

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی مایکروسافت، ناشر بازی Forza Horizon 3، در جدیدترین گزارشات خود اعلام کرده که فروش این بازی تا به حال 2.5 میلیون نسخه بوده است.

همچنین در ادامه مایکروسافت اعلام کرد که تا پایان ماه دسامبر میلادی، درآمد فروش مجموعه Forza در خرده فروشی ها از مرز یک میلیارد دلار گذشته است. این در حالی است که موفق ترین مجموعه مایکروسافت از نظر فروش، مجموعه Halo است که طبق آخرین آمار منتشر شده تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۵۶ توانسته است ۵ میلیارد دلار کسب کند.

در ادامه مایکروسافت آمار جالب دیگری در مورد مجموعه فورتزا تا پایان سال 2016 منتشر کرد. اول از همه مایکروسافت اعلام کرده که 14 میلیون کاربر در جامعه Forza به شیوه های متفاوت دخیل بوده اند. همچنین مشخص شده است که بازی Forza Horizon 3، بازی Fortza Motorsport 5 و بازی Forza Motorsport 6 بهترین فروش در بین بازی های ریسینگی نسل هشتم را به خود اختصاص داده اند. در نهایت مایکروسافت اعلام کرد که هر ماه سه میلیون کاربر به جامعه مسابقات آنلاین بازی فورتزا افزوده می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس محمدی زاده

      با سلام و خسته نباشيد خدمت تیم زحمت کش و فوق العاده برترینها
      گلایه من از این هست که چرا بازی که بیشتر از دوسال از تاریخ انتشارش میگذره رو بعنوان یک بازی روز معرفی میکنید؟
      اگر رسالت برترینها در دست گذاشتن جدیدترین اخبار حداقل در زمینه تکنولوژی هست این شایسته نیست که مخاطبانتون رو اینگونه ناامید کنید.
      با آرزوی توفیق روز افزون برای شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازی مال 7.6 ماه پیشه نه 2 سال... بعدشم این یه بررسی و معرفی هستش. کجای مطلب گفته بازی به روز معرفی میکنن؟

    • بدون نام

      وای عالی بنظر میرسه ولی حیف طرفدار بازی های سرعتی نیستم! :|

    • HO3EIN

      خوراک ماشین بازایی مث منه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج