۵۲۰۴۹۲
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

حدود ۲.۵ میلیون خانه در ایران خالی است

وزیر مسکن گفت: آخرین آمار مرکز آمار ایران نشان می دهد دو میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار خانه خالی وجود دارد که عمدتا در مناطق شمال شرق است و شاهدی بر سیاست های کاملا ناصحیحی مدیریت شهری بوده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر مسکن گفت: مسکن مهرهایی که در بیابان‌ها ساخته شده طرفدار چندانی ندارد و بسیاری از آنها خالی مانده است اما سیاستی که ما انتخاب کرده‌ایم این است که از خانه دار شدن خانه اولی‌ها حمایت کنیم.

عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفیت پیگیری موضوع مسکن مهر در دولت یازدهم، اظهار کرد: بازار مسکن یکی از بازارهایی است که بیشترین دستکاری در آن انجام شده اما من برنامه مان را در سال نود و پنج مرتب برای مردم گزارش کرده ام و معتقدم که به دلیل یک همکاری و اتحادی که بین مدیریت شهری تجارت با سوداگران صورت گرفته بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار از ثروت ملی ایران در این بخش عاطل و باطل مانده است.

وی افزود: آخرین آمار مرکز آمار ایران نشان می دهد دو میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار خانه خالی وجود دارد که عمدتا در مناطق شمال شرق است و شاهدی بر سیاست های کاملا ناصحیحی مدیریت شهری بوده است.

آخوندی گفت: در کنار این همه سرمایه می بینید که بیش از نوزده میلیون نفر در بد مسکنی شدید به سر می برند که نشان می‌دهد هم ثروت ملت ایران هزینه شده و هم بهره وری اش چیزی در حدود صفر است بنابراین ما نمی‌توانیم سیاست دولت گذشته را ادامه دهیم که مبتنی بر اتلاف منابع بوده است.

وی تاکید کرد: مسکن مهرهایی که در بیابان ها ساخته شده طرفدار چندانی ندارد و بسیاری از آنها خالی مانده است اما سیاستی که ما انتخاب کرده ایم این است که از خانه دار شدن خانه اولی ها حمایت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      بی کفایتی سیاستهای دولت در امور مسکن را نشان میدهد ...یک زوج همکار در به در دنباله اجاره یک واحد با 50 میلیون ودیعه با ماهی 800 اجاره هستند چند ماهه که پیدا نمیکنند بعد میگن ازدواج کنید ؟
      دولتها با سیاستهای درست مسکن را از دست دلالی و منفعت طلبی خارج میکنند مانند کشور سوئد که ساخت مسکن در حیطه شرکتهای تحت نظارت و فروش و اجاره ان با قیمت مصوب است بدون تورم سالیانه
      ولی اینجا مسکن و با قیمت تمام شده متری 1600 میسازند و با قیمت متری 7 میلیون میفروشند !!!!!
      با این که تامین مسکن و سقف طبق قانون اساسی بعهد دولت است

      پاسخ ها

      • hamid

        علی عزیز متاسفانه در کشور ما مسکن یک کالای سرمایه ای شناخته شده است و اگر دولت هم بخواهد تغییری در این وضعیت بوجود آورد نمی تواند به سرعت چنین کاری را انجام دهد.ضمنا این اماری که داده اند نمیتواند ملاک بر چیزی باشد آقایان در این امار واحد هایی که پدری برای فرزندان خود آماده کرده است را نیز به حساب آپارتمان خالی گذاشته اند . البته من خودم 20 ساله که اجاره نشینم.

    • بدون نام

      یه سریا ده تا ده تا خونه دارن نمیدونن چیکارش کنن !!!
      ملتم که فقط بلدن جک بسازن بخندن
      نا اعتراضی نه مطالبه گری ای

    • همت پور

      خداوند این مسولین بی مسولیت را از سر جوانان بردارد واقعا مدیریت غلط موجب اوارگی جوانان شده امام هم ظهور نمی کند من بعنوان یک رزمنده شرمنده پیش اولادم از جوانان عذر می خواهم

    • علی

      یکی از اینارو به ما بدن ما ازدواج میکنیم ... :(

      پاسخ ها

      • آرش

        کی درد من و تورو میفهمه مشتی؟

    • علیرضا

      این همه خونه خالی وجود داره بعد جوون های ما دربه در یه خونه .....

    • بدون نام

      سیاست های غلط دوران گذشته تا مدتها اثر خود را برجای خواهد گذاشت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج