جاباما
۵۲۰۸۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نقاط ضعف و قوت استقلال ازدید یک پیشکسوت

کاپیتان پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: این تیم باید در دو سه پست تقویت شود تا بتواند فصل آینده برای قهرمانی لیگ و قهرمانی آسیا به صورت همزمان تلاش کند.

خبرگزاری مهر: شاهین بیانی کاپیتان سابق تیم استقلال در خصوص آخرین وضعیت و شرایط این تیم و همچنین در خصوص دیدار هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی امارات توضیحاتی ارائه داد.

* آقای بیانی نظر کلی شما در باره بازی استقلال مقابل الاهلی چیست؟

- شاهین بیانی: الاهلی یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی در آسیا است. این تیم دو فصل پیش به فینال لیگ قهرمانان هم رسید و هنوز همان ساختار و اسکلت خود را حفظ کرده است. در این تیم بازیکنی مثل احمد خلیل بازی می‌کنند که بهترین بازیکن سال آسیا بوده است. بازیکنی مثل دیوپ که از بهترین مهاجمان شاغل در آسیا است. من همیشه گفته‌ام این تیم آنقدر بازیکن خوب دارد که یک بازیکن مثل آساموا ژیان در آن ذخیره است و تنها چند دقیقه به میدان می‌رود.

* بازی و نتیجه‌ای که آبی پوشان مقابل این حریف گرفتند راضی کننده بود؟

از نظر بازی باید بگویم نیمه اول چنگی به دل نزد و بازی خوبی ارائه نشد. اما روند استقلال در نیمه دوم که نیمه مربیان باشد صد و هشتاد درجه تغییر کرد. از همان ابتدای نیمه دوم مشخص بود بچه‌ها برای گل زدن به زمین آمدند. بازی سرعتی و رو به جلو که با خلق موقعیت‌های زیادی همراه بود و هواداران نیز از تماشای آن لذت بردند. در نهایت هم گل مساوی را زدند. اگر استقلال نیاز به گل دوم و پیروزی بخش داشت حتما آنقدر فشار می آورد که گل دوم را هم می زد. چون مساوی هر دو تیم را راهی مرحله بعدی می کرد اواخر بازی هر دو تیم مراعات کردند و فشار زیادی نیاوردند.

* هواداران استقلال در این بازی رکورد شکنی کردند و باعث شدند این بازی به پر تماشاگر ترین بازی تبدیل شود.

هواداران استقلال همیشه و در همه حال حامی این تیم بوده‌اند و هر زمانی که احساس کردند تیم شان به حمایت نیاز دارد همینطوری به میدان آمدند. باید قدر این هواداران را دانست و به آنها افتخار کرد. من خودم به عنوان پیشکسوت این تیم به این هواداران افتخار می کنم.

* به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جدولی باید استقلال را تیم صعود کرده به مرحله بعد دانست.

- بله قطعا همینطور است. من خودم قبل از این که بازی‌ها شروع شود پیش بینی کرده بودم که تیم از مرحله گروهی به مرحله بعد صعود می‌کند. باید هم صعود می‌کرد. اما این تیم برای همین مرحله گروهی و نهایتا صعود از این مرحله خوب بود. تیم باید برای فصل بعد کاملا تقویت شود. تیم باید تقویت شود تا فصل بعد هم بتوانیم با قدرت برای قهرمانی بجنگیم و هم در آسیا یک مدعی قهرمانی باشیم. با این تیم فعلی نمی‌توان در مراحل حذفی آسیا چندان پیشروی کرد.

* به نظر شما این تیم در چه نقاطی از زمین نیاز به ترمیم دارد.

- در درجه اول ما یک مهاجم تمام کننده نیاز داریم که کنار کاوه رضایی بازی کند و مکمل او باشد. در درجه دوم باید یک مدافع میانی با تجربه بگیریم که قدرت رهبری خط دفاعی را داشته باشد. بازیکنی مثلا با مشخصات سید جلال حسینی. این بازیکن ابتدای فصل اول با استقلال صحبت کرد و بعد به پرسپولیس رفت. اگر او آبی پوش می‌شد امسال ما قهرمان لیگ می‌شدیم. به نظر من پژمان منتظری گزینه خوبی برای اضافه شدن به خط دفاعی است. حتی بازیکنی مثل امیر حسین صادقی هم برای خط دفاعی ما مفید است. ما نباید سرمایه‌های خودمان را که سالها پای آنها ایستادیم را به راحتی از دست بدهیم. از میان پژمان منتظری و امیر حسین صادقی باید یک نفر جذب شود.

* شاید به جهت جلوگیری از جنگ کاپیتانی از جذب بازیکنان قدیمی و با تجربه استقلال صرف نظر می‌شود.

- بعید می‌دانم. چون خود منصوریان آنقدر تجربه و کاریزما دارد که جلوی این حاشیه‌ها را بگیرد. او می‌تواند مانع از راه افتادن جنگ کاپیتانی در تیم شود. بهرحال اگر تیم خواهان این است که فصل بعد قهرمان شود که باید اینگونه هم باشد، باید یک بازیکن با چنین ویژگی در خط دفاعی جذب شود. چون هواداران استقلال دیگر به کمتر از قهرمانی رضایت نمی‌دهند. این تیم تیمی نیست که سه چهار سال دوم و سوم شود و آب از آب تکان نخورد. شاید بعضی تیم ها به دوم سوم شدن و گرفتن سهمیه راضی باشند، اما استقلال اینطوری نیست.

* کاوه رضایی در لیگ آسیا هم مثل لیگ برتر بهترین گلزن تیم شد. خیلی ها می گویند جای این بازیکن در تیم ملی خالی است. نظر شما در این باره چیست؟

- کاوه از اولین روزی که به استقلال آمد انتظار از او خیلی زیاد بود و این باعث شد که او هنوز هم نتوانسته باشد سقف کارایی‌اش را در استقلال به نمایش بگذارد. کاوه حتما می‌تواند یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی باشد. اما او باید اول بتواند کارایی‌اش را به همان حدی در استقلال برساند که در ذوب آهن بود.

* هواداران نگران بحث نقل و انتقالات هستند. ده یازده بازیکن قراردادشان تمام می‌شود و هنوز اقدام جدی برای تمدید قراردادها صورت نگرفته است.

- اولا که منصوریان حق دارد نگران تمدید قرارداد بازیکنان اصلی تیمش باشد. اما به نظر من خود منصوریان باید یک اولویت بندی برای تمدید قراردادها بکند و با این اولویت لیست تمدیدش را به باشگاه بدهد. یکی از فاکتورهایی که منصوریان باید برای این اولویت بندی در نظر بگیرد، علاقه بازیکنان به پیراهن آبی است. همه چیز پول و مادیات نیست و بازیکنانی باید در اولویت تمدید قرارداد قرار بگیرند که به پیراهن این تیم علاقه داشته باشند.

* و کلام پایانی شما؟

- برای ما که پیشکسوت هستیم و بیرون گود نشسته‌ایم هیچ چیزی خوشایند تر از نتیجه گرفتن تیم و خوشحالی هواداران نیست. من امیدوارم اوج لذت و اوج خوشحالی هواداران را به زودی با صید ستاره سوم روی پیراهن تیم محبوبم ببینم. ستاره دوم را نسل ما گرفت و من به عنوان کاپیتان آخرین تیم قهرمان آسیای استقلال دومین جام قهرمانی را بالای سر بردم. بین جام دوم و سوم خیلی فاصله افتاده است. امیدوارم هرچه زودتر سومین جام قهرمانی آسیا را هم بالای دست کاپیتان استقلال ببینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج