جاباما
۵۲۰۸۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ژاپن خواستار تحریم‌ چین علیه کره شمالی شد

ژاپن از چین خواست تا در راستای فشارهای اقتصادی و تحریم های بیشتر علیه کره شمالی ارسال مواد نفتی و سوخت به این کشور را تحریم کند.

خبرگزاری ایرنا: ژاپن از چین خواست تا در راستای فشارهای اقتصادی و تحریم های بیشتر علیه کره شمالی ارسال مواد نفتی و سوخت به این کشور را تحریم کند.

این در حالی است که انتشار شایعات روزهای گذشته در باره تحریم سوخت از سوی چین برای کره شمالی موجب شد تا مردم این کشور به جایگاه های عرضه سوخت هجوم ببرند و بهای آن بالا برود.
ژاپن تاکید کرده است که افزایش فشارها بر کره شمالی در عرصه اقتصادی یکی از اهرم های دیپلماتیک برای توقف برنامه هسته ای تسلیحاتی کره شمالی محسوب می شود.
«کنجی کاناسوگی» مدیرکل اداره آسیای وزارت امور خارجه ژاپن روز پنجشنبه در مذاکراتی که با «وو داوی» مقام ارشد هسته ای چین در توکیو داشت، این مطلب را عنوان کرد.
روزنامه ژاپن تایمز در گزارش امروز خود آورده است که دو طرف راه های افزایش فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی را نیز به دقت مورد بررسی قرار داده اند.
در این هفته مقام های ارشد هسته ای ژاپن، آمریکا، کره جنوبی و چین در توکیو در باره طرح های اقتصادی فشار بر کره شمالی، اقدام به برگزاری چندین دور گفت وگو کردند.
قرار است تحریم های بیشتر بر روی کره شمالی روز جمعه (فردا) در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار گیرد.
با وجود فشارهای اقتصادی و موافقت طرفین در این باره، مقام ارشد هسته ای چین به خبرنگاران در توکیو گفت که ما به این نتیجه رسیده ایم که همه باید از برخورد نظامی پرهیز کنند.
وی یادآور شد که در برخی از مسایل میان چین، ژاپن و آمریکا در باره برخورد با کره شمالی هماهنگی ها و موافقت هایی به اشکال مختلف وجود دارد.
تلویزیون «ان.اچ.کی» ژاپن نیز با انتشار گزارشی در خصوص دیدار «کنجی کاناسوگی» مدیرکل اداره آسیای وزارت امور خارجه ژاپن «وو داوی» نماینده ارشد هسته ای چین اعلام کرد که دو طرف موافقت کردند که از کره شمالی بخواهند از انجام اقدامات تحریک آمیز بیشتر خودداری کند.
آنها همچنین تایید کردند که این دو کشور با همکاری نزدیک با یکدیگر تحریم های وضع شده علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل را بطور کامل اجرا کنند.
طرف ژاپنی همچنین بر اساس این گزارش، از مقام چینی خواسته است که برای فشار بیشتر بر کره شمالی تحریم سوختی را علیه این کشور به اجرا بگذارد.

«کاناسوگی» افزود: مهم است که چین نشان دهد برای مقابله و مهار کره شمالی عزم راسخ دارد و باید این را دقیقا نشان دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج