۵۲۱۱۰۲
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

ایران، سرکنسول پاکستان را احضار کرد

استاندار سیستان و بلوچستان در پی شهادت تعدادی از مرزبانان در منطقه مرزی میرجاوه ،سرکنسول پاکستان در زاهدان را احضار کرد.

خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان در پی شهادت تعدادی از مرزبانان در منطقه مرزی میرجاوه ،سرکنسول پاکستان در زاهدان را احضار کرد.

علی اوسط هاشمی در این دیدار خطاب به «محمد رفیع» سرکنسول پاکستان اظهار داشت: در طول دوره مدیریتم در این چند سال در استان اولین بار است که سرکنسول را احضار کردم و همیشه سعی کردم مدارا کنم و با تدبیر تهدیدها را از مرز خودمان دور کنیم.

وی افزود: برای تولید امنیت در ایران و بویژه در سیستان و بلوچستان خیلی زحمت کشیده شده و خسارتهای زیادی پرداخت کردیم و برای دولت و ملت ایران اسلامی پذیرفتنی نیست که به راحتی بر دستاوردهای حاصل سرمایه ها و خون شهیدان صیانت از امنیت خدشه وارد شود.

وی گفت: شک نداریم که جریان ضد انقلاب پناهگاه امنی در سرزمین شما دارند و به راحتی به سلاحهای مخرب و سنگین دسترسی داشته و با استفاده از غفلت دولت و مرزبانان پاکستانی احساسات مردم ما را جریحه دار می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: صبر و مدارا کردن هر دولتی حدی دارد،شب گذشته که حادثه در مرز میرجاوه رخ داد آثار خون سرباز اسیری که به سمت بلوچستان پاکستان بردند بر زمین کشور شما نشسته است و مرزبان شما با وجود مشاهده خون حاصل از جنایت اشرار ولی حاضر نشده صورتجلسه کند در صورتی که براساس حقوق مرزبانان ۲ کشور همسایه وظیفه اشان ثبت و گزارش وقایع مثبت و تلخ است.

وی خاطر نشان کرد: مرزبانان ایران با مشخص شدن راه خروج اشرار در همان ساعات نخست حادثه از طرف پاکستانی درخواست سرکوب و یا تشکیل تیمی با مشارکت طرفین می کند ولی مرزبان شما تمکین نمی کند ؛این عدم تمکین در دستگیری اشرار زمینه ساز ناهنجاری های فردی خواهد شد.

وی افزود: ما نمی توانیم به این بیندیشیم که امنیت پاکستان را بطور کامل امنیت خودمان بدانیم و راه را بر هر گونه تحرک احتمالی ببندیم به گونه ای که خیال دولت پاکستان نسبت به مرز ایران راحت باشد.

وی گفت: اختلافات شما با کشورهای دیگر بر ما پوشیده نیست ، هم شما به ارزش امنیت مرز ایران با کشورتان واقف هستید و هم ما واقفیم ولی صیانت از مرز برای اسباب توسعه باید دو طرفه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم استاندار سیستان، وزارت خارجه که انگار نه انگار...

    • مرتضی

      چرا هیچ غلطی نمیکنید فقط بلدید حرف بزنید یا محکوم بکونید چنتا از این جونا باید کشته بشن

    • بدون نام

      چرا الکی دیگرانو مقصر میکنید. اگه عرضه داشتین یگان ویژه و تکاور میفرستادین تا اینطوری جوون مردم که اموزش جنگ ندیده با یه کلاشینکف نخواد بجنگه تا کشته بشه. اصلا چرا سرباز پاسگاهو میفرستین. مگه از قبل شناسایی نشده بودن اشکال از عملکرد ضعیف خودتون بو.

    • بدون نام

      الان مشکل حل شد....اصلا وجود کثافاتی مانند گروهگ جیش الظلم دست پرورده عربستان و خود پاکستانه...باید نیرویهای امنیتی ما ضربه شصتی به این گروهک نشان بده که این آشغالها آرزوی مرگ بکنن.....مصلحت اندیشی تا کی ،این بی کفایتی و ضعفه نه رایزنی با گرگ....

    • بدون نام

      عالی ترکوندیش

      اینها رو باید خود ایران تعقیب و سرکوب کند

    • رامین

      خیلی به کشورهای همسایه رو دادیم

    • بدون نام

      باید تلاقی کرد تا چشمشان بحساب بیافته

    • رضا

      رئیس جمهورش باید احضار بشه
      آقای ظریف یه خورده حرفهای قشنگ بزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج