۵۲۴۵۸۸
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

بازگشت «تونی بلر» به دنیای سیاست؟!

تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا قصد دارد دوباره وارد دنیای سیاست شود. او گفته است که حتی اگر احزاب او را دور انداخته باشند، اصرار دارد که عدم توقف روند برگزیت به معنای مقابله با خواست مردم است.

روزنامه تماشاگران امروز - علی مسعودی نیا: تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا قصد دارد دوباره وارد دنیای سیاست شود. او گفته است که حتی اگر احزاب او را دور انداخته باشند، اصرار دارد که عدم توقف روند برگزیت به معنای مقابله با خواست مردم است.

تونی بلر گفته بود که دیگر به پارلمان بازنخواهدگشت اما برگزیت باعث شد او دوباره وارد صحنه سیاست شود. او گفته که به دشواری کارش واقف است، چون افراد زیادی از او نفرت دارند. او رای دهندگان حزب کارگر را به توجه به سیاست های موذیانه اتحادیه اروپا و لیبرال دموکرات ها جلب و تاکید کرده که برگزیت مهم تر از غرض های حزبی است. شب یکشنبه او در گفت و گو با روزنامه دیلی میرر عنوان کرد: «گاهی نیاز است که دست هایتان را آلوده کنید و من می خواهم همین کار را بکنم. مسئله این نیست که در مقابل خواسته مردم بایستیم. باید خواسته مردم منجر به تحولی شود و آنها نتایج این تحول را شاهد باشند.»
بازگشت «تونی بلر» به دنیای سیاست؟!

او افزوده است: «پیش بینی من این است که نسل دیگری را به کار گیرم و در وهله اول بریتانیا را به اتحادیه اروپا بازگردانم.» تونی بلر در ماه می 1997 بر اریکه قدرت نشست و وارد خانه ده داون استریت شد. اکنون او می گوید که حزب کارگر، از زمان کناره گیری وی از قدرت، بخش عظیمی از وقتش را صرف مزخرفات کرده است.
او طی گفت و گوی خود با دیلی میرر که به مناسبت بیستمین سالگرد پیروزی اش در انتخابات انجام شده اظهار کرده است: «برگزیت به من انگیزه بخشید تا دوباره بیش از پیش درگیر سیاست شوم. ما هنوز نمی دانیم نتیجه نهایی برگزیت چه خواهدبود. ما تنها حرف اذهان عمومی و ساده انگار بریتانیا را پذیرفته ایم که می گویند بگذارید ببینیم محافظه کاران در قدرت چه خواهندکرد. دلیلش این است که حزب محافظه کار طوری وانمود کرده که برگزیت هیچ هزینه ای برای ما در پی نخواهدداشت.»

تونی بلر همچنین در این مصاحبه تاکید کرده که بحث تخمین دارایی های او و اینکه گفته می شود ۳۰ تا ۵۰ میلیون پوند در حسابش هست، تنها یک انگ است. او گفته که میزان دارایی هایش بسیار کمتر از این مبالغ است و در عین حال ۱۰ میلیون پوند از دارایی خود را نیز صرف امور خیریه کرده است.
بازگشت «تونی بلر» به دنیای سیاست؟!

آقای بلر گفته است که شهرتش به تمول به خاطر خانه های زیبایی است که در لندن و حومه آن دارد اما تمام این خانه ها رهنی هستند و تحت تملک او قرار ندارند. او افزوده است: «اینها تنها ظاهر امر است و نشان می دهد من خیلی پول دارم اما حقیقتش این است که من بیش از آنچه که دارم، خرج می کنم. بازار تک قطبی ما را به توافق هایی مشابه توافق های تجاری لیگ برتر می رساند اما بازار آزاد راه و رسمی مثل لیگ یک دارد.
همه چیزی قسطی و موکول شده به آینده است. من می خواهم نقش فعالی در کوشش برای شکل دادن به مقررات و قوانین کشورم داشته باشم. می دانم که در حال حاضر لای منگنه هستم و سیاسیون مرا طرد می کنند اما واقعا حس خوبی نسبت به این وضعیت دارم. نمی خواهم در چنین برهه حساسی از تاریخ بی تفاوت باشم و هرچه که می گویم به این خاطر است که دلم برای کشورم می سوزد. من به بریتانیا اهمیت می دهم. من در خط مقدم سیاست حضور ندارم و در پارلمان هم نیستم. مطمئن نیستم که بتوانم چیزی را به جنبش سیاسی بیفزایم اما فکر می کنم مجموعه ای از ایده ها در سرم هست که مردم از آنها حمایت خواهندکرد.»

مداخلات و اظهارنظرهای سیاسی تونی بلر طی هفته های اخیر از سوی هواداران جرمی کوربن مورد انتقاد قرار گرفته است. او با بیان اینکه از شیوه آقای کوربن و حامیانش در بدنام سازی حزب کارگر و عملکردشان در دولت ناامید شده است افزود: «مباحثه همیشه بهتر از این است که از تاریخ و پیشینه خود دفاع کنیم. حزب کارگر بخش عمده ای از وقتش را هدر داده است.»

او البته پذیرفته است که هنوز مورد نفرت مردم است و این، کارش را دشوار می کند. نخست وزیر اسبق بریتانیا که ۲۰ سال پیش با حمایت بالای مردم به قدرت رسید، در عین حال تاکید می کند که تصویری که از او در ذهن مردم ساخته اند مبنی بر اینکه از وقتی در سال ۲۰۰۷ دفترش را کر کرده، فقط در حال مال اندوزی است، تصویر نادرستی است.

او می گوید: «بله، کار من دشوار است. شما وقتی که در قدرت هستی همه چیز را از چشم شما می بینند اما وقتی قدرتت را برای تصمیم گیری به کار می گیری کارکرد دولت بدل به شیوه زندگی شما هم می شود و از محبوبیت شما می کاهد.»
بازگشت «تونی بلر» به دنیای سیاست؟!

تونی بلر می گوید که حزب کارگر نیازمند مدرن شدن است و باید اصول آن را از اساس متحول ساخت. به نظر او روند فعلی این حزب پاسخگوی تحولات جامعه و چالش های دنیای جدید نیست.

او می گوید: «ما در ابتدا حرکت را بسیار آهسته آغاز کردیم و بعد به گام های بزرگ تری رسیدیم.» بلر معتقد است نخستین گام بریتانیا باید این باشد که در یک همه پرسی دیگر از ادامه روند برگزیت جلوگیری کند. رهبر سابق حزب کارگر همچنین در مصاحبه دیگری با نشریه آبزرور مدعی شده است: «من آگاهم که مردم می خواهند قوانین جدیدی در مورد پذیرش مهاجران وضع شود. من تمام دغدغه های مردم درباره این مسئله را می دانم.» او همچنین به شدت به سیاست های حزب محافظه کار تاخته و تلویحا آنان را راحت طلب خوانده است.

روزنامه دیلی میل هفته گذشته فاش ساخته بود که شواهدی مبنی بر بازگشت تونی بلر به دنیای سیاست وجود دارد اما در آن زمان آقای بلر این خبرها را تایید نکرده بود. این درحالی است که طی هفته های اخیر، چند تن از کارشناسان و روزنامه نگاران سیاسی طی مقالاتی به دفاع از برخی سیاست های اقتصادی تونی بلر در زمان تصدی نخست وزیری بریتانیا پرداخته بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج