۵۲۴۸۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وضعیت شاخص بورس در پایان هفته کاری

شاخص کل بورس در پایان دومین هفته کاری اریبهشت ماه در پله ۷۹ هزار و ۹۶۹ واحدی متوقف شد و از ورود به کانال ۸۰ هزار واحدی بازماند.

خبرگزاری ایرنا: شاخص کل بورس در پایان دومین هفته کاری اریبهشت ماه در پله ۷۹ هزار و ۹۶۹ واحدی متوقف شد و از ورود به کانال ۸۰ هزار واحدی بازماند.

پیش بینی ها از ورود شاخص بورس پس از چندین ماه به کانال ۸۰ هزار واحدی در جریان معاملات امروز حکایت داشت، حتی در دقیقه های آغازین معاملات امروز نیز برای لحظاتی، نماگر بورس رقم ۸۰ هزار و ۱۰۰ واحد را لمس کرد، اما این رشد، ماندگار نبود و شاخص به کانال ۷۹ هزار واحدی بازگشت.
در نهایت پرونده کاری در پایان دومین هفته کاری اردیبهشت ماه، با رشد ۲۷ واحدی بسته شد. در جربان معاملات امروز نیز همانند روزهای اخیر، سهام شرکت های کوچک و متوسط که امکان کسب مانور قیمتی (نوسان گیری) در آنها وجود دارد، بیشتر از شرکت های بزرگ، مورد توجه فعالان بازار سرمایه بود.
کارشناسان، علت ناکامی شاخص در رشد قابل توجه و پایداری در کانال ۸۰ هزار واحدی را افزایش احتیاط و محافظه کاری فعالان بازار سرمایه می دانند؛ زیرا شاخص به مرز مقاومت چندین ماهه خود در حال نزدیک شدن است.

با توجه به روند صعودی شاخص کل بورس، برخی کارشناسان پیش بینی می کنند شاخص کل بورس تا رقم ۸۱ هزار واحد که سقف سه ساله مقاومتی آن به شمار می رود، رشد کند که این موضوع باعث افزایش محافظه کاری در میان جمعی از فعالان بازار سرمایه شده است.

پس از ریزش تاریخی بازار سرمایه از دی ماه سال 1392 تاکنون، شاخص هیچگاه از این رقم فراتر نرفته است.
در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 65 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 29 میلیارد ریال در 67 هزار و 832 نوبت مبادله شد.
اغلب شاخص های اصلی بازار سرمایه، در معاملات امروز با رشد همراه بودند، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 9 واحد، شاخص کل (هم وزن) 54 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 42 واحد و شاخص بازار اول 59 واحد بالا رفت.
شاخص آزاد شناور 44 واحد و شاخص بازار دوم 170 واحد افت کرد.

نمادهای رانفور (انفورماتیک)، اخابر (مخابرات)، آپ (آسان پرداخت پرشین) و همراه در معاملات امروز با بیشترین تاثیر مثبت شاخص را بالا بردند، اما فارس (هلدینگ خلیج فارس)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) و وبملت (بانک ملت) بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

** فرابورس 3 واحد رشد کرد
شاخص کل فرابورس ایران امروز با بیش از سه واحد رشد در ارتفاع 936 واحدی، معاملات این هفته را به پایان رساند.
در آخرین روز این هفته معاملاتی، بیش از 338 میلیون ورقه به ارزش حدود یک هزار و 258 میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس مبادله شد.
در این میان بیش از 162 میلیون سهم به ارزش افزون بر 547 میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست‌ به ‌دست شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نزدیک به 436 هزار ورقه داد وستد شد که حدود 413 میلیارد ریال ارزش داشت. اسناد خزانه مرحله نهم با جابه‌جایی بیش از 125 هزار ورقه به ارزش بیش از 116 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج