جاباما
۵۲۵۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار درباره شگردهای جديد كلاهبرداري

در اين پيامك ها براي فريب شهروندان عنوان شده است كه از طريق استخاره قرآني شماره شما به دست آمده و مي توانيد با خريد اين اشياء تاريخي ثروتمند شويد و اين خواست خدا بوده است.

در اين پيامك ها براي فريب شهروندان عنوان شده است كه از طريق استخاره قرآني شماره شما به دست آمده و مي توانيد با خريد اين اشياء تاريخي ثروتمند شويد و اين خواست خدا بوده است.

به توصيه پليس، مراقب اس ام اس هايي كه وعده فروش اشياء عتيقه و سكه هاي طلا با قيمت پائين به شما مي‌دهد، باشيد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، فناوري‌ها به شدت در حال ارتقاء و توسعه هستند كه اين امر ضمن سرعت بخشيدن به موتور صنايع و بخش هاي مختلف اقتصادي جهان پيراموني خود را نيز متحول و دگرگون مي‌سازد.

موبايل يا همان تلفن همراه نيز از جمله اين فناوري‌هاي جديد به شمار مي‌آيد كه از پديده هاي نوظهور عصر الكترونيك و دنياي ديجيتال است و خصوصا در دهه اخير به شدت جاي خود را در بين افراد باز كرده است.

تلفن همراه نيز مانند ساير فناوري هاي نوين علاوه بر داشتن جنبه هاي مثبت آن مي تواند آثار منفي اجتماعي و يا اخلاقي بدنبال داشته باشد.

براي گفتن يك آدرس ، شماره تلفن و ... هميشه اس ام اس بهترين گزينه است كه مجرمان و افراد سود‌جو نيز از اين فناوري به نفع خود و براي رسيدن به مقاصد خود اقدام به ارسال اس ام اس هاي مختلف براي افراد مي‌كنند.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان زنجان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اخيرا افرادي با ارسال اس ام اس به تلفن همراه شهروندان ادعا مي كنند كه در حين كار در مزرعه در اطراف روستاهاي اراك مقادير قابل توجهي سكه تاريخي و زير خاكي شده‌اند.

سرهنگ مصطفي طلوعي افزود: در اين پيامك ها براي فريب شهروندان عنوان شده است كه از طريق استخاره قرآني شماره شما به دست آمده و مي توانيد با خريد اين اشياء تاريخي ثروتمند شويد و اين خواست خدا بوده است.

وي ادامه داد: اين افراد سودجو با سوء استفاده از اعتقادات مردم با آنان قرار ملاقات گذاشته و در اولين ديدار با نشان دادن چند سكه واقعي وي را فريب داده و در معامله اصلي با فروش سكه‌هاي تقلبي اقدام به كلاهبرداري از مردم مي‌كنند.

اين مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: فريب اينگونه افراد متخلف را نخورند و در صورت مواجعه با اين گونه اس ام اس ها مراتب را به پليس اطلاع دهند.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

هشدار درباره شگردهای جديد كلاهبرداري

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • easa

      آره راس میگن یکی به من زنگ زده بود این حرفو میگفت اما من زیر بار حرفش نرفتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج