۵۲۷۱۵۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ آموزش مناظره در جیک ثانیه

اگر قصد دارید در دوره بعدی انتخابات، نامزد شوید و در یک مناظره تلویزیونی، صورت حریفان را به خاک بمالید، اگر می‌خواهید بعد از مناظره، مجری دست شما را به‌عنوان قهرمان بلامنازع بالا ببرد، اگر می‌خواهید بعد از مناظره، سلطان قلب‌ها شوید، اگر می‌خواهید به....

علیرضا لبش در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

اگر قصد دارید در دوره بعدی انتخابات، نامزد شوید و در یک مناظره تلویزیونی، صورت حریفان را به خاک بمالید، اگر می‌خواهید بعد از مناظره، مجری دست شما را به‌عنوان قهرمان بلامنازع بالا ببرد، اگر می‌خواهید بعد از مناظره، سلطان قلب‌ها شوید، اگر می‌خواهید به عکس آواتار، حاضران در فضای مجازی تبدیل شوید، فقط چند تکنیک زیر را در مورد مناظره بیاموزید.

از موقعی که زنگ شروع مبارزه به صدا درمی‌آید، توی شکم حریف اصلی بروید:

اولین کار شناخت حریف اصلی است. سعی کنید مناظره را دو قطبی کنید. قوی‌ترین قطب را پیدا کنید و خود را به زور مقابلش بچپانید. با این کار همان اول تکلیف بقیه را روشن می‌کنید و خودتان را بازیگر اصلی معرفی می‌کنید، هر چند بقیه شما را به عنوان بازیکن مکمل وارد بازی کرده‌اند.

سوالات عجیب‌و‌غریب و پیچیده بپرسید:

هر چقدر سوالات شما سخت‌تر و کلی‌تر باشد، وقت بیشتری از حریف برای پاسخگویی می‌گیرید و می‌توانید بازی را کلا در وقت‌های تلف شده نگه دارید. سوال‌هایی از جمله درباره حرکت طولی یا عرضی فرهنگ توصیه می‌شود.

فقط من و شما مردم یه طرف، بقیه اون طرف:

هر چند دقیقه رو به دوربین نگاه کنید و لبخند بزنید و بگویید مردم عزیز فقط روی صحبتم با شماست، بقیه نامزدها که عددی نیستند.

درصد بسازید:

نمودار جعل کنید. چیزی برای نشان دادن به دوربین داشته باشید. اشکال ندارد که این تصویر را با یک نرم‌افزار ابتدایی کشیده‌اید یا از روی یک کتاب کپی کرده‌اید، مهم این است که بقیه بفهمند که شما هم از آمار و ارقام سر در می‌آورید.

کاپی بزنید:

مناظرات سال‌های پیش را با دقت نگاه کنید و حرکات و جملاتی را که باعث محبوبیت نامزدهای سال‌های پیش شده‌اند جدا کنید و به‌صورت تلفیقی استفاده کنید. اگر هم کسی گفت: سنتی را با صنعتی مخلوط نزن. شما بزنید، حرف بقیه را به لاله گوش‌تان هم حساب نکنید.

تکیه کلام بسازید:

بر اساس موقعیت، تکیه کلامی بسازید که بین مردم دهان به دهان بچرخد و حال نامزد مقابل با شنیدن این ترکیب در هر دور بد و بدتر شود. کاری کنید که نامزد حریف گازانبرش را توی چشم‌تان فرو کند.

ادای داور را دربیاورید:

آرام یک گوشه بنشینید و حرفی نزنید. بعد از اینکه دو طرف همدیگر را حسابی گردگیری کردند، بگویید: من از همین حرکت‌ها بدم می‌آید. این‌هاست که جلوی پیشرفت مردم را می‌گیرد.

مناظره را به مزایده تبدیل کنید:

از بالا بردن نرخ یارانه و ایجاد مسکن و اشتغال دریغ نکنید. هر چه حریف وعده داد، شما چند برابرش کنید. وعده انتخاباتی اسمش رویش است. چیزی است که می‌دهند اما کسی قرار نیست، پیگیری‌اش کند. فقط مواظب باشید، اسنادش را از بین ببرید، اگر در دور بعد به دست حریف بیفتد، دردسر می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انصاف حکم میکرد به حقوق مولف احترام بزارید و بنویسید مناظره به شیوه قالیباف
      بقیه از این هنر ها ندارند ( البته استاد محمود در رده پیشکسوت ها فعالند کماکان)

    • بدون نام

      انصاف حکم میکرد به حقوق مولف احترام بزارید و بنویسید مناظره به شیوه قالیباف
      بقیه از این هنر ها ندارند ( البته استاد محمود در رده پیشکسوت ها فعالند کماکان)

    • حسن تیموری

      بسیار حال کردم با متن این پست جامعه به لطف سوشیال مدیا هر روز آگاهتر میشن. امیدوارم کسایی مثل شما هر روز بتونن با آزادی کامل مسائل رو به صورت طنز بشکافن . قشنگ نقد کردید برترینها هر روز بهتر از دیروز چن ساله کلی نرم افزار تو گوشی اینجانب اومدنُ رفتن ولی برترینها از جاش تکون نخورده و نخواهد خورد مرسی که هستین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج