جاباما
۵۲۷۷۱۱
۱۱ نظر
۵۲۸۴
۱۱ نظر
۵۲۸۴
پ

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

در طول تاریخ کم نبودند انسان‌های شجاع و جان‌سختی که برای برای ارزش‌ها، وطن، آزادی و زندگی خود جنگیده‌اند. در ادامه شما را با شجاع ترین انسان‌ های تاریخ آشنا می‌کنیم که در برخورد با حوادث مرگبار تا آخرین نفس خود جنگیده و ایستادگی کرده‌اند.

وب‌سایت گجت نیوز - جمشید اللهویردی‌پور: در طول تاریخ کم نبودند انسان‌های شجاع و جان‌سختی که برای برای ارزش‌ها، وطن، آزادی و زندگی خود جنگیده‌اند. در ادامه شما را با شجاع ترین انسان‌ های تاریخ آشنا می‌کنیم که در برخورد با حوادث مرگبار تا آخرین نفس خود جنگیده و ایستادگی کرده‌اند.

جیم کوربت (Jim Corbett)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

پارک کوربت اولین پارک ملی هند است که به منظور بزرگداشت شکارچی بزرگ انگلیسی «جیم کوربت»، نامگذاری شده است. مردم بومی این منطقه، به‌دلیل این که جیم کوربت ببرهای بومی این منطقه را شکار می‌کرد، او را جزو شجاع ترین انسان‌ های تاریخ می‌دانند. هنوز هم سالانه ۲۰ نفر به وسیله ببرها کشته می‌شوند. در بین سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۳۸ ناگهان یک قاتل در منطقه هیمالیا پیدا شد.

این قاتل که یک ببر بنگال بود به‌سرعت وحشت زیادی را بین مردم انداخته بود. گزارش شده است که این ۳۳ پلنگ باعث کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ زن، مرد و کودک شده بودند تا اینکه به یک پدیده ملی تبدیل شد و ارتش برای کشتن آن وارد جنگل شد اما این موجود فرار کرده و وارد هند شد. در نهایت فردی به نام جیم کوربت توانست ۱۹ ببر و ۱۴ پلنگ را از پا درآورد و به فردی مقدس در هند تبدیل شد.

هیوگلاس (Hugh Glass)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

هیو گلاس یک تله‌گذار و یکی از شجاع ترین انسان‌ های تاریخ و مردان کوهستان در غرب وحشی آمریکا بود. با این وجود داستان زنده ماندن هیو گلاس چنان حیرت‌آور بود که وی را به مردی افسانه‌ای در میان مردم ساکن کوهستان تبدیل کرد. گلاس هنگام تله‌گذاری با یک خرس گریزلی ماده و دو توله‌ی او مواجه می‌شود. وقتی همراهانش گلاس را پیدا کردند با بدن نیمه جان و پر از خون او مواجه شدند.

پشت گلاس از هم دریده شده بود. همرهان گلاس تصور می‌کردند به‌دلیل وخامت بدنش، زنده نخواهد ماند و چون تا اولین منطقه‌ی مسکونی مایل‌ها راه بود، او را در آن شرایط به حال خود رها کردند. وقتی همراهانش گلاس را پیدا کردند با بدن نیمه جان و پر از خون او مواجه شدند. بعد از 6 هفته تحمل درد و رنج طاقت فرسا، گلاس توانست خود را به قلعه‌ی کایووا برساند و در آنجا هفته‌ها از او مراقبت شد و توانست تا حدودی بهبود پیدا کند. گلاس بار دیگر به مناطق کوهستانی مرز داکوتای جنوبی برگشت و به تله‌گذاری و تجارت پوست مشغول شد. وی 10 سال بعد در جریان یک درگیری خونین با جنگجویان آریکارا بر روی رودخانه ی "Yellowstone" کشته شد.

راسپوتین (Rasputin)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

راسپوتین قدرت و نفوذ عجیبی در نیکلای دوم و همسر او داشت و در اغلب کارهای درباری دخالت می‌کرد. او توسط سه تن از اشراف روسی در آب خفه شد. پیش‌بینی انقلاب روسیه توسط راسپوتین از معروفترین پیش‌بینی‌ها در تاریخ به حساب می‌آید. عده‌ای از مردم وی را به‌عنوان یک قدیس شفا بخش و در بین عده‌ای دیگر به‌عنوان یک موجود شیطان صفت شناخته می‌شود. او در یک سفر کوتاه، هدف یک طرح ترور به وسیله یک روسپی روان‌پریش‌ قرار گرفت. آن زن، خود را در لباس زائری درآورد که خواهان صدقه از راهب است.

هنگامی که راسپوتین قصد داشت چند سکه به او بدهد آن زن یک چاقوی ۵۰ سانتیمتری‌ به شکم او فرو کرد. جالب آنکه راسپوتین از این‌ زخم مهلک حتی به زمین نیفتاد و دست خود را روی زخمی که دهان باز کرده بود گذاشت. در جشنی، راسپوتین جام‌های شراب مسموم را نوشید و چندین کیک و شکلات آغشته به سم سیانید پتاسیم را بلعید. توطئه‌گران بی‌صبرانه منتظر از پاافتادن و مردن راسپوتین بودند، اما این‌طور نشد. «یوسوپف» دید که هم‌قطارانش ناصبورتر و مأیوس‌تر شدند؛ با عذرخواهی، به ظاهر برای آوردن همسرش به طبقه بالا رفت. پرنس با یک سلاح‌ کمری بازگشت و به راسپوتین شلیک کرد.

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

وقتی راسپوتین روی پاهایش ایستاد، یک دسیسه‌گر به سرش شلیک کرد. بسیاری از افسران از شمشیرشان‌ علیه راسپوتین استفاده کردند و پرنس یک میله آهنی برداشت و با خشمی فراوان بر قربانی کوبید. سرانجام قربانی بی‌حرکت شد. توطئه‌گران جسد را داخل فرشی بسته و آن را در آبراه‌ مویکا انداختند. ۴۸ ساعت بعد جسد روی یخ‌های رودخانه نوا بالا آمد. یکی از بازوهایش آزاد و شش‌هایش از آب پر شده بود. راسپوتین تا موقعی که به آبراه انداخته شد زنده بود و سرانجام بر اثر غرق‌شدگی مرد. راسپوتین یکی از شجاع ترین انسان‌ های تاریخ بود که به طرز عجیبی کشته شد.

خوتولون (Khutulun)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

خوتولون، نبیره‌ی چنگیز خان بود و عملکرد داخلی ارتش را از پدرش آموخت. برای ازدواجش شرط گذاشت و گفت با مردی ازدواج می‌کند که او را در مسابقه کشتی شکست دهد. اما هر مردی که از او شکست بخورد باید یک اسب به او می‌داد. خوتولون از این طریق ۱۰ هزار اسب به دست آورد. مارکوپولو، خوتولون را یک جنگجوی فوق‌العاده توصیف کرده که همانند شاهینی که یک مرغ را شکار می‌کند، دشمنانش را از بین می‌برد. مارکوپولو سریالی است که توسط نت فلیکس ساخته شده است. با دیدن این سریال با شخصیت این شاهزاده‌ی مغول به خوبی آشنا خواهید شد.

چینگ شی (Ching Shih)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

چینگ شی که یکی از مخوف‌ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ دزدان دریایی است، اوایل قرن نوزدهم در آب‌های چین فعالیت می‌کرد. او ابتدا یک روسپی بود که در سال ۱۸۰۱ توسط دزدان دریایی اسیر شده و بعدها با مردی به نام « ژنگ یی» ازدواجج کرد. بعد از مرگ شوهرش، او فرماندهی کشتی را به عهده گرفته و به کشتی چینی‌ها و انگلیسی ها حمله می‌کرد. او بهه سرعت ناوگان دریایی خود را گسترش داد به صورتی که بیش از ۳۰ هزار مرد و زن و کودک عضو گروه او شدند. او در هیچ حمله‌ای از هیچ ناوگانی شکست نخورد.

او توانست کشتی‌های بیشتری به فرماندهی خود دربیاورد و گروهش را گسترش بدهد. آنقدر در دریای جنوبی چینن قدرتمند شد که حتی نیروی دریایی شاهنشاهی چین، پرتغال و انگلیس هم‌، توان مقابله با او را نداشتند. چینگ شی در سال ۱۸۱۰ یک تفاهم‌نامه با دولت چین امضا کرد و خود را از دزدی دریایی بازنشست کرد. بعدها او قمارخانه‌ای بزرگ در چین را تاسیس کرد و سرانجام در سال ۱۸۴۴ و در ۶۹ سالگی پس از عمری ماجراجویی درگذشت.

بودیکا (Boudica)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

بودیکا یکی دیگر از شجاع ترین انسان‌ های تاریخ بودکه قیامی خونباری را علیه امپراتوری روم در بریتانیا به راه انداخت. سربازان رومی، بودیکا و دو دخترش را تحت انواع شکنجه‌ها قرار دادند و درنهایت آن‌ها را رها کردند تا بمیرند. بودیکا در حال شلاق خوردن، شاهد بود که سربازان رومی چطور به دو دخترش تجاوز می‌کردند. بودیکا بعد از این تجاوز عهد کرد که انتقام سختی از رومی‌ها بگیرد و آنها را به سزای اعمالشان برساند.

سلت‌ها تحت فرماندهی ملکه‌ی رنج‌کشیده‌شان به پا خواستند و ارتشی ۱۲۰ هزار نفری علیه رومیان گرد آوردند. در سال ۶۰ پس از میلاد، بودیکا با ارتش عظیمش در اولین اقدام، توانست یکی از مستعمرات رومی به نام کامولودونوم (Camulodunum) را تسخیر کند. سپس سپاه نهم روم را شکست داد و دو مستعمره‌ی دیگر به نام‌های لوندی‌نیوم (Londinium) و ورولامیوم (Verulamium) را اشغال کرد. ملکه به همراه دخترانش با حیله‌ها و نیرنگ‌های بسیار، عده‌ی زیادی از سران روم را با زهر مسموم کرد و بخشهای تحت اشغال روم را آزاد ساخت. گفته می‌شود سپاه بودیکا بیش از ۷۰ هزار رومی را کشتند.

او عده‌ای از مردم بریتانیا را به عنوان جاسوسان مخفی وارد سیستم اداری و سیاسی رومی‌ها کرده بود و از این طریق اطلاعات بسیاری از درون سیستم حکمرانی و فرماندهی رومیان به دست آورد. بودیکا همانند بسیار از زنان سلت هنر رزم را آموخته بود و مهارت فراوانی در استفاده از انواع سلاح‌ها و نبرد تن به تن داشت. در اقدامات بعدی او توانست که لندن و ولماریون را نیز از اشغال رومی‌ها آزاد کند. گفته می‌شود وقتی که بودیکا شاهد شکست ارتش خود در مقابل سپاه نرون بود، برای اینکه اسیر رومیان نشود خود را مسموم کرد. دخترانش نیز همانند او با زهر خودکشی کردند.

فردریک کبیر (Frederick)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

فردریک کبیر با پادشاهی کشور کوچک پروس، توانست سرزمین‌های زیادی را مانند اتریش، فرانسه، روسیه، لهستان، سوئد و مناطقی از آلمان و ایتالیا را اشغال و تحت سلطه‌ی خود درآورد.

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

او در نزد مردم بسیار محبوب بود و به همه‌ی ادیان الهی و نژادها احترام قائل بود. همچنین یک نوازنده قهقار بود که در دوران حیات خود ۱۰۰ قطعه موسیقی و ۴ سمفونی را به یادگار گذاشته است.

لئو میجر (Leo Major)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

لئو میجر یکی از سرسخت‌ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ به حساب می‌آید. در اولین روز عملیات پیاده شدن نیروهای متفقین در نرماندی، به تنهایی گروهی از سربازان آلمانی را کشته و کامیونی را با اسناد و اطلاعات محرمانه، به دست گرفت. در راه با ۴ سرباز رو‌به‌رو می‌شود که موفق به قتل آنها می‌شود. در این حمله از طرف سربازان یک نارنجک فسفری به طرف او پرتاپ می‌شود و یک چشم خود را از دست می‌دهد اما این مانع از ترک خدمت او نمی‌شود.

در طی نبردی به نام شلت (Scheldt) او موفق به دستگیری ۹۳ تن از سربازان آلمانی می‌شود و به دلیل بی‌لیاقت بودن ژنرال از دریافت مدال افتخار صرف نظر کرد. در اوایل سال ۱۹۴۵، کامیونی نظامی که لئو میچر سوار آن بود با مین‌های زمینی آلمان‌ها برخورد کرده و دراین حادثه مچ دو پای او شکسته و ۳ تا از مهره‌های کمرش آسیب می‌بینید. با این وضع وخیم هنوز برای جنگیدن پافشاری می‌کرد.

او در همان سال با دوست خود ویلی راهی شهر زوول (Zwolle) شدند تا از شمار نیروهای آلمانی خبردار شده و به نیروهای مخفی اطلاع دهند. ویلی در همان ابتدا به ضرب گلوله کشته شد و میجر عملیات را به تنهایی انجام داد. او با پرتاپ نارنجک و تیراندازی‌های زیاد باعث شد آلمانی‌ها گمان کردند که نیروهای کانادایی وارد شهر شده‌اند. او بیش از ۱۰۰ سرباز را دستگیر و به بیرون منتقل کرده و تعدادی از آنها را به قتل می‌رساند.

جک چرچیل (Jack Churchill)

جان‌ سخت ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ

جک چرچیل، از معروف‌ترین و شجاع ترین انسان‌ های تاریخ است که سربازانش او را با نام مستعار جک دیوانه یا جک خروس جنگی می‌شناختند. جک چرچیل برخلاف سربازهای معمولی از سلاح‌‌های رایج استفاده نمی‌کرد و همواره یک کمان بزرگ و شمیر را با خود حمل می‌کرد. مهارت او در ورزش تیر و کمان آنقدر بود که به عنوان نماینده‌ی بریتانیا در مسابقات جهانی تیر و کمان سال ۱۹۳۹ شرکت کرد. او در سال ۱۹۴۳، در شهری که توسط نیروهای آلمانی‌ها اشغال شده بود، ۴۳ نفر از آنها را دستگیر کرده و یک توپخانه را به کنترل خود درمی‌آورد.

بدون شک انسان های شجاع بسیاری با رشادت های خود نامشان را در تاریخ ثبت کرده اند که در تاریخ و فرهنگ ایران نیز تعدادشان کم نیست؛ اما توجه داشته باشید که این مطلب ترجمه بوده و صرفا نظر نویسنده اصلی را بازتاب می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون بسیار جالب بود,,,,فرمایش شما متین ولی آخری همانند آرش کمانگیر بوده ولی ما کشورمون کسی رو نداره که بخواد مردان سرزمینمان را انطوری که بودن به جهانیان نشان بدهند,,,,,,به امید انروز

    • بدون نام

      خوب بود

    • بدون نام

      جالب بود

    • احمد

      سلام . آخه کسی که 100حیوان زبان بسته رو با تیر و تفنگ شکار می کنه کجاش شجاعه ؟ فلان شکارچی خرس . یا راسپوتین که در امر دیگران دخالت می کرد. شما امام علی و امام حسین و ... پوریای ولی .... رو از قلم انداختید . کوروش بزرگ سید حسن نصرالله همچنین .... اینها که گفتید یکدهم شجاعت افراد بالا رو ندارند.

    • عری

      شجاع ترین و جنگجو ترین انسانهارو از نظر من ترکها دارند بیشترین کشور گشایی رو دارند ولی درحال حاضر چچنی ها و یمنیها و ترکها لرها و کردها شجاعترین سربازارو دارند گروه ترکمان هایه حشد الشعبی که بیشترین داوطلب رو داره و کار داعش تو عراق رو یکسره کرد که جایی گفته نمیشه واقعا جنگ‌جو استند و نترس

    • یوسف آزادی

      شجاعترین فرد تمام تاریخ کسی نیست جز سلطان جلال الدین خوارزمشاه که یک تنه چنان با رشادت دربرابر وحشی ترین قوم تاریخ مغولان ایستادگی کرد که چنگیز از دور نظاره کرده و اعتراف کرد که گر فرزند باید باید اینسان ، او بزرگترین و شجاعترین جنگاوری است که تاریخ تا بحال بخود دیده است

    • پویا

      شجاع ترین انسانهای تاریخ این دونفر بودن:1-بروسلی 2-دیویدبل هیچ کدوم از اینایی که تو این لیست بهشون اشاره کردید شجاعت دیوید بل رو نداشتن

    • پویا

      اگه میخواید یه آدم نترس و خیلی شجاعی باشید به شما بزرگواران توصیه میکنم به نیمکره ی سمت چپ مغزتون بیشتر فشار بیارید نیمکره ی سمت چپ مغز هرچی فعال تر باشه اون آدم چه زن چه مرد بطور ناخواسته یا خواسته آرامش درونی بیشتری در درونش ایجاد میشه و این آرامش درونی شما رو به اوج شجاعت میرسونه ازتون خواهش میکنم این نظر این حقیر رو نمایش بدید تا شاید تونسته باشم به عزیزانی که از ترس ها واضطرابای بیخودی درونی رنج میبرن کمکی کرده باشم

    • ساسان

      یکی از سرسخت ترین انسان های تاریخ ماسوتاتسو اویاما هستش باور نمیکنید برید فیلم مبارزی در باد که زندگینامشه ببینید بسیار آموزندس

    • بدون نام

      سلام
      چی میخواید از جان بشریت
      با افکار قلت بی معنع ..
      افکار دیگران را خراب نکن..
      از قطعه تا صنعت ...
      خسارات من را چه آحمقی جبران میکنه..
      نادان با د مینویسند ..داستان کل

    • محمدرصا

      شجاع ترین مرد تاریخ بشر بروسلی کبیر هست اون یک انسان فرازمینی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج