جاباما
۵۲۸۶۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۶ کار ضروری برای راه اندازی یک تجارت موفق در شبکه های اجتماعی

تعداد زیادی از مدیران کسب و کار، روش اشتباهی برای بازاریابی رسانه ای در نظر گرفته اند. آنها فقط شنیده اند که باید در رسانه های اجتماعی فعال باشند اما نمی دانند این کار مستلزم چه شرایطی است.

مجله پنجره خلاقیت: تعداد زیادی از مدیران کسب و کار، روش اشتباهی برای بازاریابی رسانه ای در نظر گرفته اند. آنها فقط شنیده اند که باید در رسانه های اجتماعی فعال باشند اما نمی دانند این کار مستلزم چه شرایطی است. بازاریابی رسانه ای باید تاثیرگذار و قابل اجرا باشد اگر به شکل درستی اجرا شود می تواند منجر به تعادل هر نوع کسب و کاری شود. اگر از روش های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و چاپ آگهی استفاده کنید یا پیامتان را به مخاطبان نادرست انتقال دهید، حداقل نتیجه ممکن را به دست می آورید.

من با شش کارآفرین صحبت کردم و فهرستی از «بایدها»یی که به شما کمک می کند بازاریابی رسانه ای موفقی داشته باشید را برایتان تهیه کرده ام.
6 کار ضروری برای راه اندازی یک تجارت موفق در شبکه های اجتماعی

۱. برای یادگیری عملکرد رسانه های اجتماعی وقت بگذارید

نکات زیادی در مورد بازاریابی رسانه ای وجود دارد که شما می توانید به صورت رایگان و آنلاین از آنها استفاده کنید (البته سایت هایی وجود دارند که برای کلاس های آنلاین خود از شما هزینه دریافت می کنند) اگر برای این کار وقت بگذارید، می بینید که خیلی پیچیده نیست.

چارلز کامبلی، مدیر شرکت مخابراتی «فلاور» می گوید: «با اینکه اصول بازاریابی رسانه ای تقریبا برای تمام کسب و کارها یکسان است، شما باید برای یادگیری نکاتی که مناسب کسب و کار خاص شما است، وقت بگذارید تا بتوانید باعث جلب توجه مشتری هایتان شوید. ابتدا از تمام منابعی که در دسترستان است استفاده کنید، سپس می توانید به دنبال جزییات مد نظرتان باشید.»

۲. به خواسته های مشتری ها گوش کنید.

رایان کوچل، معاون رییس شرکت بازاریابی «ای.بی.او.دی.او» (برند سس ها و غذاهای تند و ادویه دار): «تنها راهی که بتوانید خواسته های مشتری ها را درک کنید این است که به حرف هایشان گوش دهید. خیلی مهم است که از رسانه های اجتماعی برای شنیدن نظرات مشتری ها درباره خدماتتان استفاده کنید، زیرا این روزها مردم برای ارائه نظراتشان از شبکه های اجتماعی بیشتر از تلفن و ای میل استفاده می کنند.»

یاد بگیرید به مخاطبانتان گوش کنید زیرا اطلاعات ارزشمندی به دست می آورید.

۳. از سیستم خودکار اطلاع رسانی استفاده کنید.

از سیستم های خودکار اطلاع رسانی استفاده کنید و مراقب باشید. با تبلیغات بیش از حد مخاطبان را کلافه نکنید، زیرا این کار سریع ترین راه برای از دست دادن همه آنهاست. شما باید از این طریق با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیارشان قرار دهید. به این ترتیب شما پشتیبان های برندتان را افزایش می دهید و باعث افزایش فروشتان می شوید.

دنبل موراک از شرکت «استریت سا»: «اگر کارمندان تمام وقت برای ساماندهی شبکه های اجتماعی برندتان فعال هستند، نرم افزارهای زیادی مانند «هوت سوییت» برای خودکار کردن فعالیت شبکه های اجتماعی وجود دارد. این نرم افزار رایگان است و باعث افزایش تاثیرگذاری شما می شود. شما می توانید پست های شبکه های اجتماعی برندتان را به صورت خودکار برنامه ریزی کنید تا وقت بیشتری برای ارتباط و پاسخگویی به مخاطبانتان داشته باشید.»
6 کار ضروری برای راه اندازی یک تجارت موفق در شبکه های اجتماعی

۴. با مخاطبان در ارتباط باشید و خشنودشان کنید.

روی سوردج از بوتیک پیچز: «فعال بودن در رسانه های اجتماعی مسئله مهمی نیست. بلکه شما باید با مخاطبان در ارتباط باشید و باعث شوید که به مشتری های رضایتمند برندتان تبدیل شوند. من مدیران کسب و کارهای کوچک زیادی را دیده ام که روزانه دوبار در شبکه های اجتماعی پست می گذارند و فکر می کنند راه درستی را در پیش گرفته اند. بازاریابی رسانه های به این معنا نیست که فقط در شبکه های اجتماعی پست بگذارید، اگر این روش را انتخاب کنید مهم ترین فرصت ارتباط با مخاطبانتان را از دست می دهید.»

ارتباط با مخاطبان به شما کمک می کند مشکلات کسب و کارتان را که باعث عدم رضایت مشتری می شود، شناسایی کنید و قبل از اینکه آن مشکل از کنترل خارج شود و باعث از دست دادن مشتری ها شود، حلش کنید.

۵. لازم نیست در تمام شبکه های اجتماعی فعال باشید.

فعال بودن در تمام شبکه های اجتماعی، تقریبا غیرممکن و بی نتیجه است. من همیشه به برندهای تازه کار توصیه می کنم در ابتدا با دو یا سه شبکه اجتماعی، که مطمئن هستند، شروع کنند و وقتی به محبوبیت بالایی رسیدند، به تفریح با پیشرفت کسب و کارشان از شبکه های اجتماعی دیگر نیز استفاده کنند.

جاسپر هیلاد یکی از مدیران «الف ۹۲۵» به اهمیت استفاده از رسانه هایی که مکمل برند شما هستند، تاکید می کند و می گوید: «ممکن است بازاریابی از طریق پینترست برای بعضی کسب و کارها تاثیرگذار نباشد، اما برای ما فوق العاده بود.

وقتی یک شبکه اجتماعی برای شرکت های حقوقی مناسب نیست، دلیل نمی شود که برای شما هم مناسب نباشد. شما باید در شبکه هایی تمرکز کنید که می دانید مخاطبانتان از آن استفاده می کنند.»

6. عملکرد و نتایجتان را بررسی کنید.

اریک ریتر، بنیانگذار و مدیرعامل دیجیتال نیبر: «اگر نتایج و عملکردتان را بررسی نکنید، بازاریابی رسانه ای موفقی نخواهیدداشت. بسیار مهم است که برای خودتان هدف گذاری کنید و ببینید تلاشتان نتیجه ای دارد یا خیر. با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها، شما می توانید در روش هایتان تغییر ایجاد کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.»

اینکه بودجه روزانه شما برای بازاریابی رسانه ای، ده دلار است یا یک عدد شش رقمی، کاملا بی اهمیت است. هدف شما یکسان است. شما فقط باید پیامتان را به مخاطب های درست برسانید و آنها را به ارتباط با شما و کسب و کارتان تشویق کنید.

جاناتان لانگ
مترجم: غزاله رسول زاده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج