۵۲۹۶۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

امید یا ناامیدی به لیست ۲۱ ‌نفره؟

لیست شورای عالی اصلاحات به‌رغم وجود اصلاح‌طلبان شناخته‌شده سه‌شنبه شب درکمال ناباوری تنها با چند اصلاح‌طلب شناخته‌شده و متخصص در امور شهری معرفی شد. بلافاصله بعد از انتشار این لیست در شبکه‌های اجتماعی اصلاح‌طلب موجی از واکنش به راه افتاد و بسیاری به لیست ارائه‌شده انتقاد کردند.

روزنامه آرمان- احسان اسقایی: لیست شورای عالی اصلاحات به‌رغم وجود اصلاح‌طلبان شناخته‌شده سه‌شنبه شب درکمال ناباوری تنها با چند اصلاح‌طلب شناخته‌شده و متخصص در امور شهری معرفی شد. بلافاصله بعد از انتشار این لیست در شبکه‌های اجتماعی اصلاح‌طلب موجی از واکنش به راه افتاد و بسیاری به لیست ارائه‌شده انتقاد کردند.
برخی از این انتقادات ناشی از هیجانات اولیه بود، اما نقدهای منطقی هم نسبت به این لیست وجود داشت و بسیاری خواهان اعلام شاخصه‌های سنجش نامزدها از منظر معرفی۲۱ نفر لیست اصلاحات شدند. منتقدان عنوان می‌کردند که نام برخی افراد لیست ارائه شده از سوی شورای عالی حتی در جست‌وجوگر گوگل هم نیامده و اطلاعاتی از تجارب آنها موجود نیست. این افراد در شرایطی در لیست ۲۱‌نفره قرار گرفته‌اند که توجهی به کاندیداتوری برخی اصلاح‌طلبان شناخته شده و دارای معیارهای لازم نشده است. ظاهرا تهیه لیست این‌گونه بوده که در لحظات آخر رای‌گیری نهایی میان ۴۸ عضو کمیسیون‌های مختلف صورت گرفته و در نهایت نام ۲۱ نفر اعلام شده است.
نحوه رأي‌آوري ليست شوراي شهر تهران
گویا مکانیزم رای‌گیری بر اساس تعداد آرا و حداكثر رأي بين ٣٥-٣٦ بوده است به نحوی که از فراکسیون حقوقی ابراهیم اميني با ٣٠ رای، از کمیسیون فرهنگي و آموزشي حسن خليل‌آبادي با٣٠ رأی و الهام فخاري با ٢١ رای، از کمیسیون معماري و شهرسازي افشين حبيب‌زاده با ٣٠ رای، زهرا ‌نژادبهرام با ٢٤ رأی و علي اعطا با٢٠ رای، از کمسیون بهداشت و سلامت ناهید خداكرمي با٣١ رای، از کمسیون خدمات پيشرفته و شهر هوشمند مجيد فراهاني با ۳۱ رای، از کمیسیون مالي و مديريت سیدحسن رسولي با ٣١ رأی و حجت نظري با ٢٠ رای، از کمیسیون مديريت امور شهري محمدجواد حق شناس با ٢٤ رای، محمد سالاري با ٢٠ رای، معروف صمدي١٩و محمود ميرلوحي با ١٩رای و از کمیسیون اجتماعی شهربانو اماني٣١ رای، احمد مسجد جامعي١٩و بهاره آروين با ١٨رای، از کمسیون محيط زيست اعظم صدراعظم نوري با٣١ رای، آرش ميلاني با ١٨ رأی و محسن‌هاشمي با ٣١ رأی و محمد عليخاني با ٢٢ رأی وارد لیست شورای عالی شدند و محسن مهرعليزاده، محسن سرخو، احمد حكيمي‌پور، محمد‌حقاني، عليزاده طباطبايي و اسماعيل دوستي هم نتوانستند رأی لازم را بیاورند. البته سه‌شنبه شب اعلام شد که مرتضی الویری جایگزین معروف صمدی شده است.
سرلیست شوراها هنوز مشخص نشده است
در واکنش به انتقادات صورت گرفته یک عضو شورای عالی با بیان اینکه چینش افراد درلیست ۲۱‌نفره شوراها بر اساس تخصص‌گرایی منتشر شده است، گفت: تمامی افراد در فضایی کاملا دموکراتیک و بر اساس شایسته‌سالاری و با رای‌گیری انتخاب و در لیست وارد شدند. محمود صادقی اظهار داشت: طبق برنامه‌هایی که از قبل مدون شده بود، این لیست بر اساس حوزه‌های تخصصی ۱۰گانه اعم از محیط‌زیست، عمران، مدیریت شهری، حقوق و. . . تایید شده است. ضمن آنکه اصل حضور زنان و مردان جوان در لیست اصلاح‌طلبان نیز از اولویت‌های حضور در انتخابات و جایگذاری افراد در این لیست بوده است. صادقی در ادامه تاکید کرد افرادی که درحال حاضر در لیست ۲۱‌نفره شورا قرار گرفتند، نسبت به آرای اخذ شده و اولویت‌های تخصصی نفرات حاضر با حداکثر آرا قبول و در لیست وارد شدند. او اظهار کرد: هنوز تصمیم‌گیری جدی برای انتخاب سرلیست انجام نشده است.
جزئیات مکانیزم انتخاب لیست اعلام می‌شود
همچنین حسين مرعشى عضو هيات رئيسه شوراى عالی، در باره‌ ليست نهايى براى انتخابات شوراى شهر تهران گفت: با توجه به اينكه در ساعات اوليه انتشار ليست اصلاح‌طلبان براى شوراى شهر تهران اخبار ضد و نقيض و نادرستى درخصوص اعضاى ليست منتشر شده، لازم است توضیحاتی را اعلام کنم. وی هدف از این لیست را این‌گونه اعلام کرد که اصلاح‌طلبان در اين ليست به دنبال گردش نخبگان و جوانگرايى و افزايش سهم بانوان در مديريت شهرى بوده‌اند. او در مورد سهیمه زنان افزود: اين ليست بر اساس تخصص‌هاى مورد نياز شورا و با احتساب سهميه ٤ كرسى براى زنان و٢ كرسى براى زنان جوان و ٤ كرسى براى مردان جوان تهيه شده است. خانم‌ها دكتر الهام فخارى و دكتر بهاره آروين سهميه زنان جوان هستند و دكتر ناهيد خداكرمى تنها دكتراى بهداشت محيط است كه در اين دوره ثبت‌نام كرده و در امر بهداشت محيط سابقه طولانى دارد.
وی در مورد سهمیه مردان جوان هم ادامه داد: آقايان دكترآرش ميلانى، حجت نظرى، مجيد فراهانى و دكتر على‌ اعطا داراى دكتراى شهرسازى و از سوى جامعه مهندسان مشاور ايران به شوراى عالى اصلاح‌طلبان پيشنهاد شده است. مرعشی در انتها با اشاره به نحوه انتخاب این افراد افزود: مراحل تهيه اين ليست بر اساس فراخوان عمومى و با ارزيابى كارشناسان برجسته خارج از شورا صورت گرفته كه جزئيات آن متعاقبا اعلام مى‌شود.
خطای شورا نابخشودنی است
اما کامبیز نوروزی، حقوقدان منتقد لیست است و با انتشار یادداشتی با اشاره به لیست منتشر شده از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران در تلگرام خود نوشت: شورای شورای شهر مهم است و شورای شهر تهران خیلی مهم، اما از همه اینها مهم‌تر آن سرمایه اجتماعی هنگفت و عظیمی است که آن را «اصلاح‌طلبی» می‌خوانیم. جایی که موسوم است به شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، فهرستی پر از ایرادات عمیق و فراوان از نامزدهای شورای شهر تهران داد که مهم‌تر از آنکه شانس پیروزی اصلاح‌طلبان در شورای تهران را کاهش داده است، لطمه‌ای سخت به آن سرمایه اجتماعی وارد کرده است. این خطای شورا نابخشودنی و شایسته هر استنطاقی از سوی اصلاح‌طلبان و دوستداران اصلاح‌طلبی است. اگر اصلاح‌طلبان اصیل نبودند، معلوم نبود این شورا چه بر سر اصلاح‌طلبی می‌آورد؟ سر خمّ می‌‌سلامت
از عملکرد غیر شفاف شورای عالی در تعجبیم
همچنین سمیه توحیدلو که از کاندیداهای انتخابات است، در واکنش به لیست شورای عالی در تلگرام خود نوشت: لیست شورا باب سلیقه‌ام نیست. به شخصه نیروهای تشکیلاتی قوی‌تری را جایگزین لیست فعلی می‌شناختم. از نحوه غیر شفاف عملکرد شورای عالی اصلاح‌طلبان نیز در تعجبم. اصلاح‌طلبان خوب می‌دانند که اگر وجودشان بسته به رأی مردم است، نیازمند صداقت بیشترند با مردم. اما از انصاف خارج نشویم که این لیست الهه راستگو ندارد. دنیامالی و جماعتی از این دست در آن نیست. خیلی از کسانی که بیم آمدنشان بود در این لیست نیستند.
از انصاف خارج نشویم که جماعتی از بزرگان حزبی و شناخته شده در این لیست نیستند و به حق نیروهای جدیدتر و بدنه جوان‌تر جایگزین آنها شده است. از انصاف نگذریم که در چینش لیست به تخصص‌ها پرداخته شده است. وی ادامه داد: هر لیستی با هر ترکیبی طبیعتا انتقادات خودش را می‌توانست داشته باشد. اما مشکل این لیست به‌زعم من بی‌توجهی به نمادهای مستقلی است که مطالبه برای حضور آنها کم نبوده است. کافی بود کمی رصد در فضای مجازی که تنها فضای فعال و تاثیرگذار انتخاباتی است، می‌کردند تا چند نماد در لیستشان باشد. کار سختی نبود ورود دو سه نفری این افراد. هنوز هم کار سختی نیست و راه زیادی را نباید رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج