۵۳۰۱۵۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جلیلی: بین عملکرد ۴ ساله و واقعیات دیوار نکشید

جلیلی گفت: کارنامه این دولت نشان می‌دهد حد و اندازه‌اش همین است و بهتر است خودشان صادقانه اعلام کنند که برای ۴ سال آینده هم کار بیشتری نمی‌توانند انجام دهند.

خبرگزاری تسنیم: سعید جلیلی در دیدار گروهی از دانشجویان با انتقاد از فرافکنی جریان دولتی برای پاسخ ندادن به عملکرد ۴ ساله خود، گفت: امروز اگر از "دیوار کشیدن در پیاده رو" حرف میزنند برای این است که میخواهند بین عملکردشان در ۴ سال گذشته و ۴ سال آینده دیوار بکشند. بحث دیوار کشیدن بهانه است تا کارنامه شان را بپوشانند و همین نشان میدهد برای ارایه کارنامه چقدر دستشان خالی است!

جلیلی با بیان اینکه، دولت روحانی باید پاسخ دهد که دقیقاً عملکرد ۴ ساله‌ش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چه بوده است، افزود: امروز باید گزارش دهید که دقیقا چرخ کدام بخش از اقتصاد کشور میچرخد؟ وقتی سال ۹۲ اداره کشور را بدست گرفتید نقدینگی در کشور ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود ولی امروز بعد ۴ سال این عدد به ۱۲۰۰ هزار میلیارد رسیده ولی همچنان رکود اقتصادی نیز وجود دارد.

وی افزود: "بجای اینکه امروز بین عملکردتان در این ۴ سال و واقعیت موجود دیوار بکشید، بگویید چرا بدهی دولت که ۴ سال قبل ۱۰۱ هزار میلیارد تومان بود امروز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و مبلغ کل هزینه های دولت که سال نود ویک نزدیک ۸۹ هزار میلیارد تومان بود، سال ۹۵ به رقم بی سابقه ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده؟ آن هم در شرایطی که به گفته خودتان از این رقم فقط ده درصد آن صرف کارهای عمرانی شده و بقیه این پولها خرج هزینه های جاری دولت شده است!. در این ۴ سال در کدام عرصه موفق بودید؟ در بحث نفت و گاز که مزیت کشور است چه دستاوردی داشتید؟ امروز کار به جایی رسیده که با قیمت کمتر، نفت بیشتری می‌فروشید ولی چون نمی‌توانید پولش را وارد کشور کنید به جایش کالای خارجی وارد می‌کنید که باعث تضعیف تولید ملی و اشتغال شده است".

جلیلی گفت: کارنامه این دولت نشان میدهد حد و اندازه اش همین است و بهتر است خودشان صادقانه اعلام کنند که برای ۴ سال آینده هم کار بیشتری نمی‌توانند انجام دهند زیرا توانشان در همین حد است.

وی افزود: میگویند اگر ما نباشیم جنگ میشود! مگر شما چه نسبتی با دشمن دارید که اگر بروید جنگ میشود؟ خود اوباما اظهار داشت اگر با ایران توافق نمی‌کردیم نه تنها نمی‌توانستیم حمله نظامی کنیم بلکه حتی امکان ادامه تحریم‌ها هم وجود نداشت زیرا ساختار تحریمها علیه ایران داشت فرو میپاشید آن وقت آب خوردن مردم را هم به توافق و رفع تحریمها گره زدند و امروز میگویند اگر توافق نمیشد حتما جنگ میشد! یک روز گفتند برجام آفتاب تابان است، بعد گفتند ابر شتابان است و حالا میگویند صبر کنید تا گلابی های آن برسد!

جلیلی تصریح کرد: در مستند تبلیغاتی آقای روحانی بخشی از سخنرانی وی در ۱۶ آذر ۹۵ پخش شد ولی آن قسمتی که درباره سخنان وی پیرامون ورود ۹۵۰ میلیون تن کیک زرد به کشور بود پخش نشد؛ چرا؟ چون چندبار فراتر از برجام هم عقب نشینی کردند و رودست خوردند و باز هم نتوانستند چیزی بدست بیاورند! می‌گویند اگر ما نباشیم و جنگ هم نشود اما فقط ما هستیم که میتوانیم روابط خوبی با دنیا داشته باشیم اما امروز باید به مردم گزارش دهید در این ۴ سال دقیقا چه تعاملی با دنیا داشتید و چه استفاده ای از این فرصت برای حل مشکلات کشور انجام دادید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خود جنابعالعی چه کردی این همه با کاترین اشتون جلسه گذاشتی . حیف بنزینی که هواپیما مصرف کرد تو را برد و آورد

    • بینام

      یکی نیست به آقای جلیلی بگه خودت چیکار کردی؟زمانی که سکان و هدایت برجام رو به عهده داشتی چیکار مفیدی انجام دادی؟انتخابات قبلی یادت رفت؟مردم دست رد به سینه تو و افکار پوسیده ات زدن,یادته؟

    • بیژن شکری

      چرا شما و همفکرانتان در این 4سال یک بار نگفتید راهکار شماها چی بوده بجای برجام حتما نفت در برابر غذا و دارو یا جنگ دیگه و اگر برجام نبود چه اتفاقاتی میوفتاد؟؟؟
      چونکه مذاکرات چندین و چند ساله شما در اقصی نقاط دنیا که آخرشون به یه مشت تحریم جدید سر ملت ختم میشد و نتیجه مشخص نداشت و فقط روز به روز جیب دلالان و کاسبان تحریم رو پر و پیمون میکرد.
      دو نفر آدم معمولی وقتی چندین سال رابطه اشون قطع باشه فکر میکنید اعتماد بین همین دو نفر یک روزه دو روزه برمیگرده حالا تصورشو بفرمایید این قطع رابطه و بی اعتمادی بین چندین کشور و در جامعه بین المللی و با کلی مراوادات تجاری و سیاسی باشه که انتظار دارید از فردای امضای برجام همه چی یک روزه درست بشه؟!؟

    • بدون نام

      یکی نیست به این بگه خدای غیر از انتقاد کار دیگه بلدی؟

    • بدون نام

      تورم همچنان باقی است قیمتها همه افزایش چشمگیری داشته و داره و درآمد اندک تولید کننده ها و دلال ها هم برای فریب مردم که قیمت افزایش نداشته حجم و وزن بسته های مصرفی خوراکی رو کاهش دادن مثلا لوبیا قبلا کیلویی ۵ هزار تومان بود الان ۴۰۰ گرم رو روی بسته اش زده ۶۸۰۰ ولی میفروشن ۸۶۰۰ یعنی ۸۰۰ گرم لوبیا کیلویی تقریبا ۱۷ هزار تومان پودر لباسشویی اقزایش قیمت داشته ولی پاکت و بسته بندی وزنه کم شده و خیلی از اقلام دیگه که روزمره داریم استفاده میکنیم پس چیزی ارزون نشده و تورمی هم مهار نشده قدرت خریدی هم افزایش پیدا که نکرده هیچ کمتر هم شده پس آمار الکی ندن که تورم تک نرخی کردیم آمار رو تعداد جوانهای بیکاری ی که دور و بهمون میبینیم میده شکم گرسنه آمار میده سفره خونه ات که با قبل مقایسه میکنی خودش آمار میده ناهنجاری هایی که ناشی از فقر هست و توی خیابون اطرافت میبینی خودش داره آمار میده

    • بدون نام

      جلیلی راست می گی یا دروغ

    • جنوبی

      واقعا که خدایا خودت کمکمون کن

    • اریا

      خودت نه خیلی کارنامه درخشانی داری بزرگ ؟

    • بدون نام

      سلام اقای جلیلی جناب عالی که عضوهیئت مذاکره کننده بودی.ومیگفتی یک پا درجنگ تحمیلی ازدست دادی وپای دیگر خود درجنگ هسته ای خواهید داد!معلومه چیزی ازسیاست حالیت نیست وخیال کردی سیاست جنگ زمان قدیم باتبر ونیزه است

    • بدون نام

      اقای جلیلی هروقت مفهوم سیاست دانستی! انوقت به اقای روحانی گیر بده
      دورد برروحانی وتیم تحصیل کرده وبا سواد او

    • بدون نام

      اقای جلیلی شما ودارودسته خودتان مملکت رابه پرتگاه فقرفرستادی.دیگرچه میخواهید؟شما فقط زبان انتقادرا بلدهستید. وزبان جنگ باکل دنیا ما میخواهیم زندگی کنیم.شما متعلق به زمان جاهلیت هستی.جناب جلیلی.

    • بدون نام

      . ما مردم ایران اخرش نفهمیدیم خدا این میکروفنو واسه جی خلق کرد…. طلبکارم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج