جاباما
۵۳۰۴۸۵
۵۰۵۶
۵۰۵۶
پ

۱۰۰ خودروی برتر تاریخ (۳)

این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

برترین ها: در ادامه به معرفی ۱۰۰ خودروی برتر تاریخ می پردازیم. در مورد این لیست از هر منظری اعم از علمی، دقت بررسی و ... فکر شده است و نیازی به رجوع به دیگر لیست های موجود در این زمینه نیست. جای خوشبختی است که در گردآوری این لیست یک موسسه معتبر در زمینه خودرو به نام انجمن فرهنگ اتومبیل رانی آمریکا مشارکت کرده است.

این بدان معنا نیست که ماشین های حاضر در این لیست لزوما فروش خوبی در آمریکا داشته اند بلکه هر یک در زمان خود توانسته اند تاثیری افسانه ای بر صنعت خودرو و بگذارند و با نگاهی به برخی از این مدل ها مشخص است که بعضی از آنها اصولا ماشین مسابقه ای هستند. بنابراین این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

باز هم تاکید میکنیم که میزان فروش این ماشین ها در زمان خود ملاک این ارزیابی نبوده است و کیفیت ماشین در مقایسه با هم نسلان خود بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت توقع نداشته باشید که ماشین بتمن یا دون اسنیک با چرخهای جذاب در این لیست باشند، این ماشین ها، از نوع ماشین های تولیدی صنعت خودرو هستند و نه ماشین های سرگرم کننده ای که در فیلم ها می بینید.
۵۹-پورشه ۹۳۰ مدل ۱۹۷۶

توربو 911 از نظر عملکرد به عنوان سمبل دهه 70 میلادی معروف بود و یکی از ماشین های سریع زمان خود به حساب می آمد و برای راندن آن نیاز به یک راننده حرفه ای است.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

58-نیسان لیف مدل 2011

اولین تولید انبوه یک ماشین تمام برقی از یک خودروساز معروف به حساب می آمد. لیف به دنیا ثابت کرد که ماشین های برقی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۵۷- فورد موستانگ ۵ مدل ۱۹۸۲

آیا کسی است که در دهه 90 زندگی کرده باشد و با این موستانگ با پیشرانه 5 لیتری در خیابان ها جولان نداده باشد؟
100 خودروی برتر تاریخ (3)

56-بوگاتی ویرون 2005

این ماشین با پیشرانه ۸ لیتری و و قدرت ۱۰۰۱ اسب بخاری کواد توربو W۱۶ به عنوان یکی از قدرتمندترین ماشین های دو محور دو سرنشین جهان محسوب می شد. قیمت این هایپر ماشین حدود ۱ میلیون دلار بود. حداکثر سرعت این ماشین ۲۵۳ مایل بر ساعت بود و مدل سوپراسپورت ان با قدرت موتور ۱۲۰۰ اسب بخار توانست رکورد حداکثر سرعت ۲۶۷.۸۵ مایل بر ساعت را بشکند.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۵۵-سوبارو WRX مدل ۲۰۰۲

قبل از عرضه WRX، کمپانی سوبارو توسط یک استاد دانشگاه در ماین خریداری شد. و کمپانی سوبارو با عرضه WRX دوباره بر سر زبان ها افتاد و به معنای واقعی کلمه تصویری خوب از توربوشارژ را ارائه کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

54-لوتوس اسپریت مدل 1977

اولین تجربه کمپانی لوتوس در ساخت میان رده ای GT که نسبتا موفق هم بود چرا که تا ۲۷ سال تولید آن انجام می شد. و یکی از ویژگی های خاص آن، قابلیت تبدیل شدن به یک زیردریایی بود.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۵۳-شلبی کبرا ۲۶۰ و ۲۸۹ مدل ۱۹۶۲

مدل AC Ace یک مدل شکست خورده از ماشین های اسپورت با موتور بریستول این خودروساز بود که پس از آن کارول شلبی توانست با قرار دادن موتور کوچک 8 سیلندر فورد در این ماشین، موفقیتی را خلق کند که از آن به عنوان یک ماشین افسانه ای یاد می شود.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

52-شلبی کبرا 427 مدل 1965

شلبی در این ماشین شاسی اختصاصی خود را سوار کرد و از موتور قدرتمند ۸ سیلندر ۴۲۷ اسب بخاری فورد در آن استفاده کرد و توانست شلبی کبرای ۴۲۷ شگفت انگیز را تولید کند. این ماشین یکی از سریع ترین خودروهای زمان خود به حساب می آمد. تولید این ماشین به تعداد محدود در عصر فعلی نیز ادامه دارد.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۵۱-فراری ۳۰۸ GTB/GTS مدل ۱۹۷۵

فراری در دهه 70 رو به اضمحلال رفت چرا که ماشین های جاده ای تولید این کمپانی بسیار خسته کننده بودند تا اینکه ماشینی 8 سیلندر با 308 اسب بخار قدرت، توانست این شرکت را دوباره به عنوان یکی از معتبرترین برندهای خودروسازی مطرح کند. در واقع فروش خیره کننده این مدل، فراری را نجات داد.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

50- شورلت کوروت ZR1 مدل 1990

ماشینی با پیشرانه ۵.۷ لیتری با بدنه تمام آلومینیومی و ۸ سیلندر که آن را به یکی از نمونه های موفق دهه ۹۰ بدل کرده بود. قدرت ۳۷۵ اسب بخاری موتور این ماشین واقعا عالی بود. این اولین کوروتی بود که توانست قلب
اروپاییان را تسخیر کند.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۴۹-لکسوس LS ۴۰۰ مدل ۱۹۹۰

یک ماشین لوکس و بی نظیر که بسیاری از آلمانی ها را شیفته خود کرده بود. این مدل در واقع آغازگر برند لکسوس و زمینه ساز یک زانر متفاوت در صنعت خودروسازی بود.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

48-آئودی A4 مدل 1996

آئودی از سال ۱۹۸۶ تا سال ۱۹۹۶ رو به افول گذاشت. اما A۴ مدلی بود که توانست این کمپانی را نجات دهد و در واقع توانست با این ماشین با مدل های سری ۳ BMW رقابت کند.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۴۷- جیپ چروکی مدل ۱۹۸۴

این مدل نیز توانست در دوران خود کمپانی جیپ را از فروپاشی نجات دهد.این چروکی کوچک آغازگرساخت SUV های کامپکت بود و به عنوان یکی از بهترین ماشین های آف رود در طول تاریخ همواره مطرح بوده است.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

46-تویوتا کمری مدل 1992

سومین کمری تولید شده توسط تویوتا توانست یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ بازار آمریکا شود. این مدل با در هایی الهام گرفته شده از لیمو و با کیفیت بالا و کمترین سر و صدا توانست استاندارد جدیدی در خانواده سدان ها به ثبت برساند.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۴۵- هوندا آکورد مدل ۱۹۸۷

تا زمان مطرح شدن این مدل از آکورد، ماشین های خانواده امریکایی در اندازه مدل هایی مثل یوتا بودند و کسی در امریکا تولیدات ژاپنی را جدی نمی گرفت اما با عرضه این ماشین همه چیز عوض شد.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

44-فراری F40 مدل 1987

این ماشین از موتوری توربوشارژ ۸ سیلندر یا قدرت ۴۷۰ اسب بخار استفاده می کرد. این مدل به مناسبت جشن ۴۰ سالگی فراری ساخته شد و یکی از نمونه هایی بود که توانست افسانه حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت فراری را محقق نماید.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۴۳-پلیموث همی کودا مدل ۱۹۷۰

بازطراحی پلیموث بارکودا مدل 1970 منجر به تولید ماشینی قوی شد که به سادگی بر همی 8 سیلندر با قدرت 426 اسب بخار غلبه می کرد. این ماشین قهرمان مسابقات NHRA Pro Stock شد و سالها از عکس های آن به عنوان پوستر و سمب ماشین های عضلانی استفاده می شد.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

42-لنیکلن کانتیننتال مدل 1961

این ماشین در واقع یادآور آمریکای لوکس دهه ۱۹۶۰ است.طراحی بی نقض با درهای جذاب از سدان لینکلن یک افسانه ماندگار در اذهان ساخته است.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

۴۱-فورد تاندربرد مدل ۱۹۵۵

این ماشین را می توان، محبوب ترین ماشین کلاسیک در بین آمریکایی ها دانست. چرا که در استایل و طراحی یکی از بهترین های زمان خود بود.
100 خودروی برتر تاریخ (3)

40-کوپه هوندا سیویک 1993

این کوپه دو در سیویک توانست به عنوان پلتفرم استاندارد برای ماشین های اسپورت کامپکت مطرح شود. این ماشین، سریع، ارزان،زیبا و راحت بود. و از آن به عنوان یکی از افسانه های دنیای خودروسازی یاد می شود.
100 خودروی برتر تاریخ (3)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج