۵۳۰۵۷۱
۱ نظر
۵۱۳۵
۱ نظر
۵۱۳۵
پ

۱۰۰ خودروی برتر تاریخ (۵)

این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: در ادامه به معرفی ۱۰۰ خودروی برتر تاریخ می پردازیم. در مورد این لیست از هر منظری اعم از علمی، دقت بررسی و ... فکر شده است و نیازی به رجوع به دیگر لیست های موجود در این زمینه نیست. جای خوشبختی است که در گردآوری این لیست یک موسسه معتبر در زمینه خودرو به نام انجمن فرهنگ اتومبیل رانی آمریکا مشارکت کرده است.

این بدان معنا نیست که ماشین های حاضر در این لیست لزوما فروش خوبی در آمریکا داشته اند بلکه هر یک در زمان خود توانسته اند تاثیری افسانه ای بر صنعت خودرو و بگذارند و با نگاهی به برخی از این مدل ها مشخص است که بعضی از آنها اصولا ماشین مسابقه ای هستند. بنابراین این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

باز هم تاکید میکنیم که میزان فروش این ماشین ها در زمان خود ملاک این ارزیابی نبوده است و کیفیت ماشین در مقایسه با هم نسلان خود بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت توقع نداشته باشید که ماشین بتمن یا دون اسنیک با چرخهای جذاب در این لیست باشند، این ماشین ها، از نوع ماشین های تولیدی صنعت خودرو هستند و نه ماشین های سرگرم کننده ای که در فیلم ها می بینید.
19-پونتیاک ترنس سوپر دیوتی مدل 1973

به راستی که می توان عنوان آخرین ماشین عضلانی کلاسیک را به این مدل داد. وقتی دیگر خودروسازان در حال درجا زدن بودند، پونتیاک موتور ۳۱۰ اسب بخاری ۸ سیلندر خود را دراین مدل به کار گرفت.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۱۸-شورلت کامارو مدل ۱۹۶۷

پاسخ دیرهنگام جنرال موتورز به موستانگ در بین علاقه مندان به مسابقات اتومبیل رانی بسیار محبوب شد. این ماشین شاید بیشترین تعداد حضور در مسابقات اتومبیل رانی در آمریکا را از آن خود کرده باشد.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

17-پونتیاکGTO

این ماشین نیز یکی از مدل های حاضر در مسابقات اتومبیل رانی لمان بود چرا که موتور ۸ سیلندر با قدرت ۳۸۹ اسب بخاری آن، قدرت زیادی به این ماشین می داد و چند تغییر زیبا در کناره های این ماشین که برخی معتقد به کپی بودن این ایده از فراری بودند، آن را به یکی از بهترین ماشین های زمان خود بدل کرده بود و این مدل از پیشگامان ماشین های عضلانی نیز به حساب می آید.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۱۶-شورلت کوروت استینگ ری مدل ۱۹۶۳

پنجره اسپلیت و منحصر به فرد این ماشین در نوع خود بی نظیر بود. این ماشین در واقع بهترین طراحی کوروت در ماشین های اسپورت به حساب می آید. و همچنین اولین کوروتی است که از سیستم تعلیق مستقل استفاده کرده است.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

15- فورد موستانگ مدل 1964

در نگاه اول به این ماشین، یک هواپیمای فالکون به یادتان می آید اما این ماشین رویایی واقعا فراتر از انتظارها ظاهر شد. این ماشین در واقع بازار جدیدی در صنعت خودروسازی ایجاد کرد و لی لاکوکا را به عنوان یک اسطوره مطرح کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۱۴- اولدزموبیل ۸۸ مدل ۱۹۴۹

موتور این ماشین جمع و جور 8 سیلندرف 165 اسب بخار قدرت داشت در حالی که بهترین ماشین فورد در آن زمان تنها 100 اسب بخار قدرت داشت. نمونه اولیه مدل 88 الگوی مهمی برای خودروسازان امریکایی در 25 سال بعد از آن بود.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

13-بوگاتی تیپ 57S اتلانتیک

هنوز هم از این مدل به عنوان یکی از زیباترین ماشین هایی که در آن ساخته شده بود، یاد می شود.این ماشین به معنای واقعی کلمه تمامی هنر طراحی را در خود داشت.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۱۲- کادیلاک مدل ۱۹۰۸

این ماشین به واقع اولین ماشینی بود که تمامی اجزا آن قابلیت جدا شدن داشتند و بر همین اساس از آن به عنوان یک استاندارد جهانی یاد می شود. با این دقت و کیفیت، هنوز پس از اینهمه سال ماشینی مشابه آن مدل عرضه نشده است.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

11-لامبورگینی میورا
این ماشین را می توان اولین هایپرماشین تاریخ دانست. عملکرد موتور ۱۲ سیلندر این ماشین واقعا حیرت انگیز است و یکی دیگر از موارد برجسته این ماشین زیبایی خاص طراحی آن است که در زمان خود این مدل از لامبورگینی را جزو بهترین ها قرار می داد. لامبورگینی همواره در تلاش بوده است که بهترین زمان خود باشد.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۱۰- BMW مدل ۲۰۰۲

این ماشین در واقع اولین سدان اسپورت نسل جدید محسوب می شود.علی رغم داشتن دو در و پیشرانه 2 لیتری با 4 سیلندر، اما این ماشین خریداران زیادی را در زمان خود سورپرایز کرد چرا که از سواری با این ماشین واقعا لذت می برید.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

9-فورد T مدل 1908

این اولین ماشینی بود که هر فردی توانایی خرید آن را داشت. و در واقع اولین ماشینی بود که صنعت خودروسازی بر روی بازطراحی آن کار کرد. آپشن های جانبی ماشین ها، از آپشن های افزایش سرعت تا رنگ برای اولین بار در طول تاریخ خودروسازی در این ماشین مطرح شد.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۸-داسنبرگ مدل J

این ماشین اولین مدل 8 سیلندر تخت بود که 265 اسب بخار قدرت داشت و بدنه زیبای آن که از نظر بسیاری از کارشناسان نیز تایید شده بود، یکی از پیشگامان ابرخودروها به حساب می آید.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

7-فراری 250 GTO مدل 1962

قهرمان سه دوره مسابقات اتومبیل رانی جهان در کلاس GT، که بسیار زیبا هم بود اما متاسفانه فقط ۳۶ مورد از این ماشین ساخته شد. بله درست است، GTO اصلی برترین فراری تاریخ بود که بدون شک پونتیاک موارد بسیاری را از روی آن کپی کرده است.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۶- مرسدس بنز ۳۰۰SL مدل ۱۹۶۴ موسوم به گالوینگ

در طراحی این ماشین از استیل لوله شده و آلومینیوم استفاده شده است و موتوری 6 سیلندر تخت با تزریق سوخت مستقیم در آن به کاررفته است. این مدل از مرسدس، بهترین خودروی اسپورت دهه 50 محسوب می شود.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

5- پورشه 911 مدل 1964

یک ماشین اسپورت برای تمامی دوران! در این مدل از پورشه از یک موتور تمام اسپورت استفاده شده است و همین امر آن را به یک افسانه تبدیل کرده است. و به نوعی میتوان گفت برترین پورشه تاریخ در تمامی زمینه ها است.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۴-فولکس واگن بیتل مدل ۱۹۳۸

این مدل از فولکس واگن برای 65 سال تولید شد، سیستم خنک کننده هوایی این ماشین برای اولین بار به دنیای صنعت خودروسازی معرفی شد و شاید بتوان آن را یکی از محبوب ترین ماشین های تاریخ دانست.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

3-شورلت 1955

استفاده از موتور کوچک هشت سیلندر با ظاهری شبیه فراری در سال ۱۹۵۵، این مدل را به یکی از پرتقاضاترین ماشین های زمان خود بدل کرده بود. این شورلت را می توان محبوب ترین شورلت تاریخ دانست.
100 خودروی برتر تاریخ (5)

۲-آستین مینی مدل ۱۹۵۹

سرانجام سر الک ایزیگونیز توانست ماشین محور جلوی خود را با موتوری در عقب ماشین عرضه کند. 50 سال بعد متوجه شدیم که پلتفرم مورد استفاده در این ماشین، در واقع الهام بخش بسیاری از ماشین های مدرن کنونی بوده است.

100 خودروی برتر تاریخ (5)

1-فورد V8 مدل 1932

اولین ماشین با کیفیت بالایی که هر فرد عادی نیز می توانست آن را خریداری نماید؛ در مورد این فورد باید گفت که بسیار شبیه مدل های داسنبرگ بود. این ماشین توانست فرهنگ صنعت خودروسازی آمریکا را برای ۸۰ سال تعریف کند.
100 خودروی برتر تاریخ (5)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب بود اسب بخار ماشینای اون موقع کمکم 160 170بخار بوده اونوقت ماشینای الانی مثل 206 و بقیه 60 70 اسب بخار که هیچ خر بی بخار هم ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج