۵۳۰۸۶
۲۲۸ نظر
۱۲۰۴۰
۲۲۸ نظر
۱۲۰۴۰
پ

۹ دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها

ریزش زیاد مو باعث هراس و نگرانی است. اما خوشبختانه درمان‌های مختلفی هم برای آن وجود دارند. ما در این مطلب، ۹ دلیل ریزش مو و روش درمان آن‌ها را شرح داده ایم.

برترین ها: ریزش زیاد مو باعث هراس و نگرانی است. اما خوشبختانه درمان های مختلفی هم برای آن وجود دارند. همه انسان ها موهایشان می ریزد، هنگامی که حمام هستید، موها را خشک یا شانه می کنید ممکن است چندین تار بریزد و این کاملا نرمال و عادی است.
به طور متوسط، ما حدود ۵۰ تا یکصد تار موی خود را در طول روز از دست می دهیم. این اندازه نرمال ریزش موها است. دلیل آن هم از بین رفتن موهای مرده و جایگزینی موهای جدید است. اما اگر موهای شما بیش از این تعداد است، دچار ریزش غیرطبیعی هستید و باید آن را درمان کنید. ما در این مطلب، ۹ دلیل ریزش مو و روش درمان آنها را شرح داده ایم.

1. بیماری تلوگن افلویوم (Telogen effluvium)

Telogen effluvium، بیماری پوسته سر است که پس از بارداری، جراحی های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به وجود می آید. در اثر این پدیده شما هر روز دسته دسته موهای خود را به ویژه هنگام شامپو کردن، حالت دادن یا شانه زدن آنها از دست خواهید داد. این مساله می تواند عوارض جانبی برخی از داروها همچون داروهای ضدافسردگی، ضد اضطراب و کاهش دهنده التهاب نیز باشد. در طول این بیماری، موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال، از فاز رویش به فاز استراحت می رسند.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها

نشانه ها: خانم ها به طور طبیعی 6 هفته تا 3 ماه پس از اتفاق های استرس زا دچار ریزش موی شدید می شوند. در بیشترین حد این بیماری ممکن است مشت مشت موهای خود را از دست بدهید.

روش های درمان: در برخی موارد، همچون بارداری یا جراحی های مهم، باید صبر کنید تا این دوره ریزش تمام شود. اما اگر در نتیجه مصرف داروها ریزش موی شدید دارید، با پزشک صحبت کنید تا دوز آن را کاهش دهد. اگر در نتیجه استرس دچار این مشکل شده اید نیز بهترین راه کم کردن اضطراب و هیجان های منفی است.
۲. ریزش موی ارثی

ریزش موهای ارثی یکی از دلایل رایج ریزش موی سر است. این مشکلی است که ممکن است فرد، ژن آن را از پدر یا مادر خود دریافت کند.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها

نشانه ها: نشانه های ریزش موی ارثی از اوایل 20 سالگی آغاز می شود. اگر هر دو پدر و مادر این مشکل را داشته باشند، فرزند هم دچار آن خواهد شد. ریزش موها در برخی از افراد پراکنده است یعنی بخش های مختلفی از سر دچار ریزش مو می شود. برخی هم فقط بخش مشخصی ار سرشان می ریزد.

روش های درمان: با کمک ماینوکسیدیل می توانید تا حدی جلوی ریزش موها را بگیرید. برای این منظور باید روزی دومرتبه از این محلول استفاده کنید. داروهایی نیز برای جلوگیری از ریزش موها برای مردان و زنان وجود دارد. البته خانم ها باید مراقب عوارض جانبی این داروها باشید. مصرف ماینوکسیدیل برای زنان باردار یا شیرده ممنوع است. برای مردان نیز از داروهای خوراکی و فاینستراید استفاده می شود.
۳. کم کاری غده تیروئید

میلیون ها نفر که بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند از بیماری های تیروئید رنج می برند. هنگامی که بدن شما خیلی کم هورمون تیروئید را ترشح کند، گفته می شود که دچار کم کاری غده تیروئید هستید. تیروئید هورمونی است که مسوول متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالت های روحی انسان است. اگر بدن تیروئید زیادی تولید کند، پرکاری غده تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسوول همه چیز در بدن از مصرف اکسیژن بدن گرفته تا رشد مو، پوست و ناخن ها است. وقتی این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود شما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید بود.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها
نشانه ها: کم کاری غده تیروئید باعث افزایش وزن، خستگی، یبوست، افسردگی و اخلال در تمرکز می شود. مو، ناخن و پوست نیز مواردی هستند که در نتیجه این بیماری آسیب می بینند. این مساله بیشتر در خانم های بالای ۵۰ سال بسیار رایج است.

پر کاری غده تیروئید نیز باعث کاهش وزن، تپش قلب نامنظم، عصبی بودن، پرخاشگری، اسهال، پوست مرطوب، ضعف عضلانی و تغییر حالت چشم می شود. در نتیجه این بیماری چون متابولیسم بدن زیاد می شود، ممکن است موهای خود را نیز از دست بدهید.

روش های درمان: برای بیماری های تیروئید باید به پزشک مراجعه کنید تا داروهای مناسب با دوز کافی را برای شما تجویز کند.
4. لوپوس (زخم پوستی)

لوپوس نوعی بیماری مزمن خود ایمن است که خود سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم آسیب می رساند. حدود 1.5 میلیون نفر از مردم دنیا به این بیماری دچار هستند و بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند که در طول سال های باروری تحت تاثیر این بیماری قرار دارند.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها
نشانه ها: لوپوس اصولا با خستگی مفرط، سردرد، زخم های دهانی و مفاصل متورم همراه است. بسیاری از مردم در قسمت استخوانی بینی خود دچار لکه پروانه ای شکل هستند و حساسیت بالایی به نور خورشید پیدا می کنند. از دیگر نشانه های آن باید به تب، ورم دست و پا و پف اطراف چشم ها، درد سینه و کم خونی اشاره کرد. بیشتر مردم نیز موهای خود را از دست می دهند. از آنجا که این نشانه ها در شرایط دیگر نیز ممکن است بروز کنند لوپوس را مقلد بزرگ نام نهاده ا ند.

روش های درمان: اگر دچار ریزش مو و درد مفاصل، خستگی و دیگر نشانه های لوپوس شدید حتما به متخصص روماتیسم مراجعه کنید. احتمالا پزشک برایتان داروهای خوراکی همچون پرد نیزون تجویز می کند. اگر لکه های در کاسه سر خود دارید باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا لوسیون های مناسب برایتان تجویز کند.
5. کمبود آهن

خانم هایی که پریودهای سخت دارند یا غذاهای آهن‌دار مصرف نمی کنند ممکن است در خطر کمبود آهن قرار داشته باشند. کمبود آهن منجر به کم شدن سول های قرمز خونی می شود. گلبول های قرمز خون مسوول حمل اکسیژن و هموگولوبین هستند و انرژی لازم را به انسان می رسانند.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها
نشانه ها: کمبود آهن باعث خستگی مفرط، ضعف و رنگ پریدگی می شود. این بیماری ممکن است با سردرد، اختلال در تمرکز، دست و پای سرد و ریزش مو نیز همراه باشد.

روش های درمان: غذاهایی که حاوی آهن هستند همچون گوشت گوساله، ماهی، سبزیجات سبز، حبوبات و غلات زیادی مصرف کنید. این غذاها را به همراه غذاهایی که ویتامین c دارند مصرف کنید تا آهن آنها به خوبی جذب شوند. خانم ها به ۱۸ میلی گرم آهن در طول روز نیاز دارند و پس از یائسگی نیز به ۸ میلی گرم آهن در طول روز نیاز دارند. اگر قصد دارید از مکمل های آهن استفاده کنید حتما پیش از مصرف با پزشک خود هماهنگ کنید. برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از قرص های آهن استفاده کنید.
6. کیست تخمدان

خیلی از خانم ها از عارضه کیست تخمدان رنج می برند. این بیماری می تواند از 11 سالگی آغاز شود و باعث عدم تعادل هورمونی می شود. PCOS اصولا منجر به ناباروری نیز می شود.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها

نشانه ها: PCOS می تواند باعث رشد موهای صورت، پریودهای نامنظم، اکنه و کیست تخمدان شود. اگر به ریزش موی سر دچار شده اید، ممکن است متوجه شوید رشد موهای دیگر قسمت های بدنتان افزایش یافته است. اینها نشانه های کیست تخمدان هستند.

روش های درمان: بیشتر بیماری های PCOS با قرص های ضدبارداری قابل درمان هستند. این داروها حاوی ضد استروئیدهای قوی هستند که مانع از ترشح تستوسترون می شود. اگر نمی توانید از قرص های ضدباراداری استفاده کنید، ممکن است پزشک، داروهایی همچون اسپیرونولاکتون برایتان تجویز کند که مانع از ترشح هورمون های مردانه می شوند. کاهش وزن نیز می تواند در کاهش تاثیرات هورمون های مردانه موثر باشد.

۷. سلامت پوست سر

پوست سری که سالم نیست می تواند باعث التهاب و مانع از رویش موها شود. مشکلات پوستی که باعث ریزش مو می شوند شامل چربی نابهنجار پوست، شوره سر، سوریاس و بیماری های قارچی هستند.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها
نشانه ها: چربی نابهنجار پوست باعث پوسته ریزی پوست سر می شود و شوره های زرد رنگ و چرب روی شانه های و لای موهای فرد کاملا مشخص هستند. شوره سر در نتیجه مخمری به نام مالاسزیا، تغییرات هورمونی بدن یا چربی بیش از حد سر به وجود می آیند. سوریاس نیز موجب تغییر پوسته سر می شود که پوسته های ضخیم و سفید ایجاد می کند که در نتیجه کشیده شدن ممکن است خون بیفتد. بیماری های قارچی در نتیجه تماس با حیوانات یا انسان های آلوده به انسان سرایت می کنند و نشانه های آن شامل لکه های قرمز رنگ در کف سر است.

روش های درمان: برای درمان شوره سر شامپوهای مختلفی در بازار وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. برای سوریاس و قارچ های پوستی نیز دارو وجود دارند که باید با تجویز پزشک آنها را مصرف کنید.
8. تاسی سر

تاسی نوعی عارضه است که سیستم ایمنی بدن به پیازهای مو آسیب می رساند. این عارضه دامنگیر افراد بسیاری در جهان و در هر دو جنس زن و مرد یکسان است. دلیل این امر ناشناخته است اما ارتباط نزدیکی با استرس و بیماری ها دارد.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها
نشانه ها: این عارضه به سه شکل خود را نشان می دهد: تاسی عموما به صورت دایره ای در کاسه سر، ابروها یا پاها ظاهر می شود. ریزش موهای کف سر به نام تاسی توتالیس و ریزش بقیه موها به نام تاسی یونیورسالیس شناخته می شوند. برخی از بیماران اعتقاد دارند پیش از بروز تاسی، آنها در منطقه ای که دچار ریزش شده است چیزی همچون سوزش یا التهاب را حس می کرده اند.

روش های درمان: تاسی اصولا با كورتيكواستروئيدها درمان می شوند. در برخی موارد، ماینوکسیدیل نیز می تواند موثر باشد. اما مهم تر از همه این است که استرس کمی داشته باشید.

۹. رسیدگی بیش از حد به موها

بیش از حد شامپو کردن، حالت دادن، سشوار کشیدن، رنگ کردن، کراتینه کردن و .. به موها آسیب می رسانند. حرارت و مواد شیمیایی به موها آسیب می رسانند و باعث شکستن و ریزش موها می شوند.
9 دلیل ریزش مو و روش های درمان آنها
نشانه ها: موهایی که آسیب دیده اند خیلی راحت شکسته و خرد می شوند و وقتی می ریزند شما پیاز موها را نمی بینید.

روش های درمان: از وسایلی که باعث افزایش حرارت موها می شوند، استفاده نکنید. سشوار را روی باد سرد تنظیم کنید و تا حد امکان از اتوی مو استفاده نکنید. موها را تا دو یا سه درجه روشن تر از رنگ نرمال خود رنگ کنید. برای روشن کردن موها مواد شیمیایی زیادی نیاز است و در نتیجه آن، آسیب بیشتری به مو وارد می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      بجون خودم من اینهو اون عکس اول موهام میشینه روی شونه...اما چیزیم از موهام کم نمیشه همچنان جنگل آمازونه...

      پاسخ ها

      • hoori

        عزیزم منم همینطوری بودم و فکر میکردم موهام همیشه خرمن باقی میمونه ولی بعد از چند سال قشنگ حس میکنی که موهات چند هوا کم شده و یه جاهاییشم اگه به دادش نری کلا داره خالی میشه

      • Mhsa

        موهای منم پربود ولی داره میریزهه

      • amir

        هه خوشبحالت ...الان قشنگ چشمت زدم

    • بدون نام

      برين دونبال ننون كه خربزه ابه حالا كچل چشه پول برق و شامپو هم نميدين.

    • شفته

      با نظر حوری کااااااملا موافقم.ای ول

    • shabnam

      yeki dg az dalayele rizeshe mu vazn kam kardane shadid dar moddat zamane kutahe ghabele tavajjohe afradi ke regime laghari daran

    • کچل کچل کلاچه

      کچل باشی و پول دار انگار مو داری والا به جونت

      ولی یه چیزی همیشه یادتون باشه کله یا عقل بر میداره یا مو

    • سید

      بیشاز 6سال است ضمن خارش پوست سرم و ریزش مو ی بسیار.طبق فلسفه ای دقیق استدلالی .هر وزمان سرم می خارد با تاید دستی سرم را شستشو می دهم در نتیچه آفت هایی که در کنار پیاز مو جمع شده از بین رفتند.در نتیجه هم خارش سرم بر طرف می شودو هم از ریزش مو ی سرم جلو گیری می شود.ال که 70 سال سن دارم تقریبا از موی پر پشت بر خوردارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه

      • بدون نام

        اسم تاید دستی چیه خخ

      • Masoud

        منم یمدت باتایدشستم خوب بود

    • ازادبخت

      جالب بودو علمي-مو فقط برل زن گرفتن خوبه

    • بدون نام

      من الان 4 ساله که با این مشکل مواجهم ماینوکسیدیل می زدم بهتر شد اما قطعش کردم و دوباره ریزش شروع شد نباید قطعش کرد

    • کامران

      من هر روز به فوتبال میرم وبعد از بازی به حمام میرم آیه از نظر شما درست است

      پاسخ ها

      • مجید

        شامپو بچه بزن به سرت اگه هر روز میری حمام!
        پی اچ کمتر داره در نتیجه ضرر شیمیایی به مو رو هم کم میکنه!

    • عاطفه

      سلام من همیشه میگفتم من خیلی موهام میریزه ولی الآن با این عکسایی که دیدم خیلی به خودم امیدوار شدمو از موهام مکاملا راضی شدم با تشکر

      پاسخ ها

      • mhsa

        .چیکارکردید ک موهاتون پرپشت شد

    • محسن

      سلام
      من تقریبا دو سال پیش بود که موهام شروع به ریزش کردن الان هم تقریبا کم پشت شدن ولی خط موی من اصلا عقب نرفته یعنی جلوی موهام پر پشته ولی بالای سرم کم پشت شده بعضی وقتها احساس میکنم توی اون نقطه ای که ریزش مو هست نبض میزنه عین قلب و هر روز هم میرم حموم ولی نمیدونم چرا باز هم کم پشت تر میشه
      لطفا راهنمایی کنید

    • بدون نام

      پسرم بعد از جراحی اندوسکوپی بینی متوجه شدیم سرش ورم کرده با درد شدید بعد از 2 هفته موهایه همون ناحیه که ورم کرده بود دارن میریزن علتشو میخواستم بدونم

    • مهدی

      سلام من یه زمانی اونقدر ریزش مو گرفته بودم که بعد از یه مدتی متوجه شدم بخشی از موهام کاملأ ریخته دلیلش هم استفاده از سشوار وچسب مو بود اما الان کاری کردم که نه تنها ریزش مو ندارم بلکه موهام که ریخته بودن دوباره در اومدن !!کاری که کردم این بود که سشوار رو حالت سرد گذاشتم از حالت دهنده های گیاهی استفاده کردم و شامپوی خوب استفاده کرد

      پاسخ ها

      • Nana

        .منکه سشوار زیادنمیزنم ولی خیلی شدید ریزش مو دارم

    • مهسا

      بچه ها من موهام خیلی میریزه تورو خدا کمکم کنید اگه پیشنهاد موثری دارید برام ایمیل کنید ممنون از همه دوستان.

      پاسخ ها

      • اميد

        بچه ها از روغن رزماري استفاده كنيد درسته دير جواب ميده اما خيلي موثره و موهايي كه در مياد اگه مصرف دارم قطع كنيد ديگه نميريزه

      • لادن

        من با نظرامید موافقم

    • داریوش

      سلام.من حدود 2 سال است که ازدواج کردم و تقریبا از زمان ازدواج به بعد چربی موهای سرم زیاد شده و اگه کمتر از 48 ساعت حمام نکنم سرم به شدت چرب شده و میریزه.لطفا راهنماییم کنید با تشکر.

      پاسخ ها

      • سلمان

        به زنت بگو غذا رو پر چرب درست نکنه اینقد. کمتر تو غذا روغن بریزه

      • ناشناس

        عوارض ازدواجه نگران نباش

    • مجتبى

      ﻣﻦ ﻣﻮﻫﺎﻡ ﺧﻴﻠﻰ ﻣﻲ ﺭﻳﺰﻩ ﻧﻤﻰ ﺩﻭﻧﻢ ﺟﻪ ﺟﻜﺎﺭ ﻛﻨﻢ ﻟﻂﻔﺄ ﻣﻨﻮ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻯ ﻛﻨﻴﺪ ..ﺑﺎﺗﺸﻜﺮ

      پاسخ ها

      • لادن

        این همه بچه ها راهنمایی کردن پس چی بود؟

      • Mahboubeh

        آب پیازوروغن زیتون وروغن نارگیل بسیارمفیدهستند.پیشنهادمیکنم از اینها استفاده کنید

    • بدون نام

      خوب بود

    • مهتاب

      من موهام خیلی ریزش داشت جرعت نداشتم موهامو شونه کنم بااستفاده ازلوسیون فولیکو که هرشب قبل ازخواب استفاده کردم خیلی خوب شد میشه گفت ریزش موهام قطع شد البته باید ۶ماه این کاروادامه داد

    • سیامک

      سلام مهتاب خانم ایا لوسیون فولیکو اسم شامپو هست؟

    • علی

      سلام بچه ها اخه چرا یه راهی نیست که به راحتی قابل حل شدن حل شدن باشه

    • محمد

      ﺳﻠﺎﻡ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﺳﺮﺑﺎﺯﻳﻤﻮ ﺗﻤﻮﻡ ﻛﺮﺩﻡ ﻣﻮﻫﺎﻡ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺭﻳﺰﺵ ﻛﺮﺩﻧﺪ

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خو تو نباید برای سربازی کچل میکردی الان موهات ترسیدن دیگه در نمیان

      • بدون نام

        راس میگه با زبون شیرین باهاشون صحبت کن تا در بیان

    • هانی

      اینا همه چرتن اهمیت ندید
      به خدا توکل کنید

    • niloupdate

      بخدا دیگه خسته شدم دیگه نمی دونم چی کار کنم . قید همه چیرو زدم
      تورو خدا برام دعا کنید . خوااااااااااااااهش.

    • فرزانه

      یه زمانی اینقدر موداشتم که به قول قدیمیها ادما از چاه بیرون میکشیدم اما دو سال به خاطر ریزش زیاد وبیش از حد دیگه از موهام چیزی نمونده ترا خدا بگیید چکار کنم کاملا افسرده شدم.

      پاسخ ها

      • mhsa

        واقعا منم مث توام افسرده شدم چندماهه

    • الهام

      سلام منم موهام خیلی می ریزه دیگه نمی تونم با این موها حتی جلوی همسرم بدون روسری باشم

    • بدون نام

      سلام به نظر من بهترین روش از رزش مو استفاده از سبزیجات و توکل به الله

    • هلنا

      مطالب خوب بود .من هم از زمان کنکور به بعد موهام شروع کرده به ریزش تقریبا موهام نصف شده داره همچنان میریزه میترسم کچل بشم چی کار کنم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای آره خدا بزنه تو کمرشون با این کنکورشوون اه من بعد کنکور موهام داره میریزه نمیدونم فک کنم زیاد از حد استرس کشیدم کمکککککک

    • بدون نام

      موی های من هم می ریزد از جلو کل شدم

    • سعید

      باورمیکنیدموهای من چندساله همون اندازه مونده!واصلارشدنداره!تازگیام که ریزش شدیدگرفتم٬واسه اینکه موهام بلندبشخ میشه بفرماییدچکارکنم!؟

    • سارا

      من الان18سالمه از16سالگي شروع ب ريزش شديد مو دچار شدم استرس درسي هم زياد دارم چندجا رفتم دكتر
      ولي هنوز درمان نشدم روز ب روز ريزشش بيشتر ميشه
      تورو خدا راهنمايي كنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش فقط تابیس پنج سالگیت باتیغ بزن خیلی خوبیه

      • Mahdi

        دقیقا مال منم الان ۱۸سالمه تقرییا دو ماه اینا میشه که شبا نمیخوابیدم استرس بیش از حد دارم هر روز ک دستمو سرم میکنم یه عالمع مو میریزه در حالی ک اصلا موهام خیلی پرشت بودالان وقتی بهش فکر میکنم دیونه میشم...هنوز اینا به کنار کنکورم کم مونده

    • سیامک

      سلام،بچه ها به نظر من بهترین راه اینه که یک شامپوی خارجی(بیوکسن)بخرید استفاده نکردم ولی میدونم خیلی خوبه.

    • فرشید

      ایناهمه شعره...میخواهید جلوگیری کنید ازریزش موتون؟میخواهید موهایی پرداشته باشید؟میخواهید موهایی که در اثرریزش از دست داده اید برگردند؟میخواهید موهاتون رنگ داشته باشن؟
      1سرتونو تیغ بزنید2همین که تیغ زده اید هر موقع ازحمام اومدین بیرون سرتونو خشک کردین انداز ه ی کافی روغن زیتون ب سرتون بمالید و ماساژ بدین3سعی کنید روغن زیتون زیاد رو سرتون نمونه و هر دو روزی 1بار سرتونو با شامپو شستشو بدین4روغن زیتون باعث میشه موهاتون خود ب خود رنگشون تغیر کنه5در اثر تیغ زدن موهاتون پرپشت میشن و دیگه هم نمیریزن.
      باور کنید امتحانش ضرر نداره. من خودم الان 18سالمه موهام ب شدت ریزش پیدا کرده بود همین کاری که گفتم انجام دادم(خودم کشفش کردم)الان موهام پر پشت تر از قبل با رنگ زیتونی.اگه امتحان کردید جواب نداد به من فوش بدین...فرشید

      پاسخ ها

      • عرفان

        سلام جدی تیغ خوبه؟ مم دوسال موهام میریزه و ارثی نیست... دوبارهم با ماشین صفر زدم.. روغن زیتونو اینارو هم برای مثلا ده بیست روز میزدم فایده نداشت

    • حجت الله

      به نظر بنده علل ریزش موی استرس بیشتر در همه زندګی است که ما با سنن مختلف تجربه از آن کسب میکنیم و راه درمان آن فرار از منبسط های که باغث غم و اندوه ما شده و بعدآ باشادی و خرسندی استفاده مینوکیسدیل را توسعه میکنم البته به زودی نتیجه نمیته تا ۹ الی ۱۲ ماه باید استفاده بشه بعدآ خواهی فهیمد که چقدر موثر است

    • حمید

      من با نظر فرشید موافقم همین کارو کردم نتیجه داد

    • میلاد

      سلام دوستان .من یه ماه ریزش موی شدید پیداکردم.اگه کجل بشم سکته میکنم لطفا راهنمایی کنید.

      پاسخ ها

      • امین

        اول برو یک آزمایش خون بده ببین dht خون بالا نباشه . اگر بالا باشه باید فیناستراید استفاده کنید . اگر خبری از dht نبود / الگوی ارثی و مسائل محیطی و کمبود ویتامین ها علت شایع هست . از کنار (سدر) هر دو روز استفاده کن . 20 دقیقه روی موهات در حمام بزار . هم پوست سر را بسیار خنک می کنه که در دفع گرما و حرارت سر مفیده و همچنین از مایناکسیدل تا یقین پیدا نکردی که ارثی نیست استفاده نکن ( البته اگر دیدی بازم میریزه ناچاری ازش استفاده کنی)

    • امیر

      با سلام من شامپو خشک گیاهی مصرف کردم تاثیرش خیلی عالی هستش. تو گوگل جستجو کنید شامپو گیاهی خشک + بزک براتون میاره. از 11 تا گیاه درست شده. من که راضی بودم ازش :)

    • علی

      بدنبود

    • بدون نام

      من4ماهه فیناستراید1% استفاده میکنم والا خیلی خوبه جدی میگم بخصوص واسه جلوی سرم خودم هنگ کردم

      پاسخ ها

      • میلاد

        فقط فینستراید استفاده کردین ؟؟
        یا در کنارش ماینکسیدیل هم زدین؟؟
        من موهام اصلا ریزش نداشت زیاد کاملا پرپشت بود فقط جنسش خشک و دوشاخه مانند شده بود رفتم دکتر یه سال
        پیش بهم ماینکسیدیل و فینستراید استفاده کردم بعد شنیدم عوارض داره قطع کردم
        بعد سه ماه از قطعش یه از دوماه پیش موهام مثل برگ خزون می ریزه حالم خیلی بده موهام خالی شده
        پشیمونم رفتم دکتر
        ما اصلا کچل نداریم تو خونواده ولی من دارم میشم

    • فاطمه

      از راهنمایی شما خیلی ممنونم.

    • arashh

      من ریزش مو دارم بهترین دارو برای جلوگیری از ریزش چی هست
      دارویی با نتیجه بهتر با اثر بهتر

      پاسخ ها

      • ali

        محلول ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید

    • عزت

      موهایم رفت حال گیر ماندم چیکار کنم . هر آنچه که گفتن برای مو مفید است استفاده کردم نتیجه نداشت ، فقط یک راه مانده که مو بیکارم ، اخ آخ

    • مهدی

      فکر نکنم درمان قطعی داشته باشه

    • شهلا ازهمدان

      من تقریبا دو ماه است ریزش شدید از وسط سرم شروع شده کمکم کنید دارم از عضه دق یکنم راهنمای ام کنید

    • Unknown

      آخه مگه می شه آدم روزی 70تا تار موش بریزه و عادی باشه؟!
      اگه یه تیلیارد مو هم روی کله مون داشته باشیم، بعد از یه مدت که کچل می شیم!
      سرعت رویش موهای جدید هم، به پای سرعت ریزش مو نمی رسه که!

    • مجتبی

      ایاتیغ زدن فایده داره درقطع ریزش مو....

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کجا تیغ باید زد ایا فایده داره

    • بدون نام

      روش درمان 1 تیغ زدن 2اکوفان3فینستراید4 چند قطره عسل هنگام خواب5
      زده تخم مرغ

    • نازنین

      ریزش موی شدیدی دارم تار موهام نازک شده ونازک و ضعیف شده و حجم موهام بینهایت کم شده و پوست سرم چرب وحدود 10 روز روزی 2 عدد از اکوفان استفاده کردم جیکار کنم زود جواب بگیرمم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بچه ها حنا خیلی خوب جواب میده

    • ساناز

      سلام چهار سالی میشه که ریزش مو دارم دکترم رفتم ولی تو ازمایشام همه چی نرمال و طبیعی چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا طبع شما برگشته یا گرمی زیاد دارید یا سردی اول اون رو رفع کنید

      • بدون نام

        احتمالا طبع شما برگشته از غذاهای گرم یا سرد بلغمی یا سودا شدین اون رو حل کنید مثل من

    • حاتم

      من موهای نرمی دارم و احساس میکنم که ریزش موهام نرمال است ولی احساس میکنم که موهام کم پشت شده و احساس من وسواس بیش از حد است یا واقعا ریزش مو دارم در صورت امکان در مورد این مسئله من رو راهنمای کنید با تشکر روز خوشی رو براتون ارزو میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بهتره ازحنااستفاده کنی

    • سمن

      سلام به همگی من موهای خیلی پرپشتی و زیادی داشتم ولی الان به مدت3سال موهام ریزش پیداکرده اتاقم پراز موهای سرم شده ضمنا موخورده هم دارم2ماه دیگه عروسیمه نمیدونم چیکارکنم دارم دیوونه میشم لطفاراهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استرس بدتر میکنه.اگ عجله نداری ماینوکسیدیل خیلی خوبه

    • سمن

      سلام به همگی من موهای خیلی پرپشتی و زیادی داشتم ولی الان به مدت3سال موهام ریزش پیداکرده اتاقم پراز موهای سرم شده ضمنا موخورده هم دارم2ماه دیگه عروسیمه نمیدونم چیکارکنم دارم دیوونه میشم لطفاراهنماییم کنید

    • علیرضا

      آقا مصرف قرص سیستینb6 همونطور که تو بروشورش نوشته به همراه قرص فینستراید به همرا مصرف زیاد لبنیات پروبیوتیک مثل ماست پروبیوتیک و دوغ کفیر
      خودم کشف ش کردم ، خیلی زود رویش موهای جدید رو میبینید
      برای فینستراید با توجه به تحقیقی که کردم و اینکه یکم عوارض داره خودم 1 روز درمیون استفاده کردم اما روزی 1 دونه استفاده کنید مطمعنا جواب بهتری میگیرید

    • ناشناسم

      سلام ایا ریزش موی سر به استمنا ربط دارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله

    • ناشناس

      برأي ريزش مو چكار بايد كرد

    • reza

      کی گفته من ریزش مو دارم اصنم اینجورو نیس نخیرم

    • 09394191127

      سلام
      ماینوکسیدیل براي ريزش مو ميدونيد چقدر عوارض داره؟بروز مشکلات‌ نادری‌همچون‌ واکنش‌ آلرژیک‌ (بثورات‌ جلدی‌ وورم‌ صورت‌)، خارش‌، تشدید طاسی‌،سوختن‌ پوست‌ سر، سرگیجه‌، اگزما،التهاب‌ فولیکولها، سردرد، کاهش‌ توانایی‌جنسی‌، خستگی‌، اختلالات‌ بینایی‌ و کاهش‌دقت‌ بینایی‌ با اين حال استفاده از ان دور از عقل هست من خودم از يك شامپوي ايتاليايي استفاده كردم ريزش موهام كم شد و بابامم از محصول ديگش استفاده كرد الان موهاش رشد كرده و كچلي موهاش برطرف شده

    • محمد

      بدون موی سر اصلا نمیشه زندگی کرد بخدا هر چه استرس و مریضی و اظطراب و نا امیدی.افسردگی میاد سراغت ی جوری میخوای خودتو بکشی ولی چکار میشه کرد خدا کریمه توکل بر خدا داشته باشید و اهمیت ندید.

    • محمدرضا

      سلام من حدود ۱۰ سال است با ریزش مو دستو پنجه نرم میکنم و خیلی راههارو برای قطع ریزش مو امتحان کردم و تنها چیزی که واقعا موهامو نگه داشته مالیدن ماینوکسیدل بر روی سرم وخوردن روزانه یک عدد قرص فینیستراید به من کمک کرده تا الان موهام برام بمونه و یادتون باشه که این دو را به طور مرتب استفاده کنید که اگر مصرف را قطع کنید دوباره دچار ریزش و تاسی سر میشوید و ظمنأ از استفاده ژل چسب مو و سشوار جدأ خودداری کنید

    • داود

      موهام خیلی ریزش داره باید چکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط داروی ریزش مو حناهست

      • بدون نام

        .سلام دوست عزیز من مشاوردرمان بیماریهای پوست ومو هستم

    • سالار

      واقعا ریزش مو بد دردیه
      من اعتماد به نفس بالایی داشتم
      ولی ریزش مو داره این اعتماد به نفس رو ازم میگیره
      واسه درمانشم هرکاری بگی کردم
      ولی جواب قطعی نگرفتم

    • سید

      آدم اگه یه هدفی داشته بدون مو هم میتونه به اون برسه.
      اگه کچل بشیم چی میشه؟!؟
      بهمون میگن کچل؟!
      بزار بگن
      زشت میشیم؟!؟
      مواظب باش پیش خدا زشت نشی!

      پاسخ ها

      • Mahdi

        اح بابا چرت حرف نزن ما چی میگیم تو چی میگی

    • بنده خدا

      به نظر من فقط اگه عصاب اروم باش وگیاه خوار باشی و مدیتیشن انجام بدی کل چیزا حل میش شاد باشین

    • هلیا

      سلام من توزندگیم خیلی استرس دارم به خاطرهمین دچارریزش موی شدیدشدم توروخدا راهنماییم کنیدروشهای زیادی رو امتحان کردم امانتیجه نداشته

    • بدون نام

      سلام من ی دختر15سالم نزدیک چن هفتی ریزش موی شدید پیداکردم سمت چپ سرم بیشترموهام ریخته ی ماه دیگ عقد مه کمکم کنین

    • بدون نام

      بابا بجای این همه دارو برید مو بکارید تمام و شخصیت یک فرد هم با مو های پرپشت یا تاسی نیست بیخیال برید به زندگیتون برسید .کچلا معمولا با احساس و هوش بالا یی دارن

    • بدون نام

      سلام به همگی بهترین داروی جلوگیری ازریزش موقطره رزماری هست منم موهام خیلی ریزش داشت بامصرف چندماهه رزماری کاملاً ریزش موهام قطع شدوموهای جدیدی دراومد

    • الهام

      سلام. من يه مدتيه موهام ميريزه به طوري كه وسط سرم داره پيدا ميشه ،انقدر ناز شدم! (: شمام نترسين مرد باشين والاااااااا

    • بدون نام

      سلام . منم از همه ي روش ها براي جلو گيري از ريزش استفاده كردم. prp هم انجام دادم. قرص اكوفن و سيستين ب٦ رو هم مصرف كردم. هيچ كدوم ج نميده. فقط در ي مدت زمان كوتاه ريزش قطع ميشه و دوباره شروع ميشه. البته بايد بگم كه من كم كاري تيروييد دارم و لووتروكسين هم مصرف ميكنم. تورو خدا ي روش خوب پيشنهاد بديد. ممنونم

    • بدون نام

      سلام . منم از همه ي روش ها براي جلو گيري از ريزش استفاده كردم. prp هم انجام دادم. قرص اكوفن و سيستين ب٦ رو هم مصرف كردم. هيچ كدوم ج نميده. فقط در ي مدت زمان كوتاه ريزش قطع ميشه و دوباره شروع ميشه. البته بايد بگم كه من كم كاري تيروييد دارم و لووتروكسين هم مصرف ميكنم. تورو خدا ي روش خوب پيشنهاد بديد. ممنونم

    • حمید

      با سلام .دوستان بهترین داروی گیاهی رزماری و گزنه از عطاری بگیریددم نوش درست کنید بعد شامپوبچه اضافش کنید تو حمام استفاده کنید.شبی یک عدد هم قرص زینک 10 میلی هم بخورید.فقط استمرار داشته باشید نتیجشم ببینید.

    • آنشینی

      ببخشید بچه ها بنده چن وقته جلوی موهام ریزش پیدا کرده بعدم یکم از جلوی موهام کاملا از بین رفتن و ریختن .. راه حلی وجود داره که دوباره اون قسمتی از موهام که ریختن کاملا جاشون دوباره مو در بیاد .. البته به غیر از کاشتن مو ااا
      ممنونتم لطفا جواب بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام دوست عزیز.با استفاده ی محلول ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید ظرف4ماه جواب میگیری البته دیگ نباید قطع کنی

    • آنشینی

      ببخشید بچه ها بنده چن وقته جلوی موهام ریزش پیدا کرده بعدم یکم از جلوی موهام کاملا از بین رفتن و ریختن .. راه حلی وجود داره که دوباره اون قسمتی از موهام که ریختن کاملا جاشون دوباره مو در بیاد .. البته به غیر از کاشتن مو ااا
      ممنونتم لطفا جواب بدین

    • بهنام

      با سلام و احترام . درمان ریزش مو رو من از یک متخصص خیلی عالی شنیدم اونم اینکه هر روز ماینوکسیدیل بزنین + روزی یک عدد قرص فیناستراید که بدون نسخه هم میدن . هم ایرانیش هست و هم خارجیش . یه قرص بدون عارضه و تایید شده هست . اما نکته اینجاس که مصرف هر دو رو باید تا آخر عمر ادامه بدین و اینکه تو ماههای اول ریزش بیشتر میشه چون موهایی که قرار بوده بریزن ریخته میشن و در عوض با مصرف این دارو دوباره پیازهای جدید در میاد بعد از حمام هم موهای خیس رو شونه نکشین دوستان تا میتونین از شونه و برس استفاده نکنین چون بزرگترین دشمن موها هستن . برا حالت دادن موها هم خیلی خیلی اروم با شونه دندانه درشت حالت بدین . توی حموم هم شامپو رو ماساژ ندین روی سر بلکه اول اونو رقیق کنین بعد به سر بزنین . اگر هم شوره دارین از شامپوی کتوکنازول استفاده کنین که بدون نسخه هم میدن . ضد قارچه که البته شوره سر هم نوعی قارچ محسوب میشه . اگه وقت دارین قبل از حموم از عصاره گیاه بابونه به مدت پنیج دقیقه روی سر استفاده کنین و بعدش برین اب بکشین . فشار و کشش اصلا به موها نیارین . موفق و سربلند باشین .

    • مرتضی

      سلام
      26 سالمه ، موهای سرم خیلی پر بود ولی یکدفعه قسمت جلو سرم شروع به ریزش کرده ، تار مو هام انگار کمی نازک و سست شده و شامپو هم از سیر پرژک استفاده میکنم .
      خواهشمندم بگید چکار کنم؟!؟
      ممنون

    • بدون نام

      ماسک های گیاهی برای درمان ریزش مو خوندم برام جالب بود واستون میفرستم بخونید که استفاده کنید
      http://www.melikala.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7/222-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D9%88

    • علیرضا

      از شامپو تریاک استفاده کنید با روغن خشخاش البته غیر مجاز تو بازار نیست اما اگه پیدا کنید حسابی جواب میده منکه ارثی موهام میریخت الان دوباره همش رشد کرده

      پاسخ ها

      • ارش

        راهنمایی کنید از کجا تهیه کنیم ممنونتون میشم

    • اینو حتما امتحان کنین

      سلام بهترین راه اینه سرکه سیب خانگی رو با شامپو فلفل ویشکا قاتی کنین سرکه هم خیلی زیاد قاتی نکنین چون به ریشه مو امکان داره آسیب بزنه انتظار نداشته باشین یه شبه جواب بگیرین چند ماهی طول میکشه تا به نتیجه نهایی برسین هزار تار روش امتحان کردم ولی نتیجه نگرفتم اینو امتحان کنین همتون صد در صد نتیجه میگیرین سر که هم حتما خانگی باشه میتونین از عطاری بخرین.

    • بدون نام

      ببخشید موی من به صورت نرمال ریزش می کند و این منو نگران کرده و من باید از چه شانبویی اسفاده کنم هم از چربی سر و هم از پوسته و صفرا خلاص شم.

    • زهرا

      سلام من خیلی خیلی ریزش مو دارم نمیدونم چکارکنم خجالت میکشم سرمو کسی ببینه کف سرم پیداش تروخدا کمکم کنید احساس میکنم الان ریزش موهام بیشتر شده؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم خواهرانه کمکم کنید

    • بدون نام

      من هفت سال لوپوس دارم هجم داروهام خیلی زیاد بود الان چهار سال ریزش شدیدمو دارم پوست سرم یه کمی می سوزه موهامم رشد نداره لطفا راهنمایم کنید خیلی ناراحتم

    • ژینو

      سلام من 4 ساله ریزش موی شدید دارم یعنی موهام از نصفه کم تر شده.دکتر رفتم گفت کم خونی آهن مصرف کردم جواب نداد.زینک مصرق کردم جواب نداد.حتی موهامو خیلی کوتاه کردم بازم جواب نداد.حنام گرفتم.الان دوره ی قرص no fluمصرف میکنم اینم جواب نمیده.دیگه باید چیکار کنم.آی ام کچل هههه

    • سیما

      من تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که خانمهایی که ریزش مو دارن باید حتما سونوگرافی بشن چون به احتمال زیاد تخمدانشون مشکل داره و آقایون هم باید ببینن خانمهای فامیلشون تخمدان پلی کیستیک دارن یا نه اگه خانومای هم خونشون این مشکلو داشتن میتونن با کاهش وزن به اندازه 10% وزنشون به اندازه 2کیلو در ماه به بهبود بیماریشون کمک کنن
      بعلاوه اینکه برا دریافت مکملها و شامپوهای مناسب پیش یه متخصص خوب برید

    • ابوالفضل

      سلام من پسری سیزده ساله هستم وسرم بسیار شوره داره وعادت دارم موهامو زیاد شانه می کنم ودر اینده هم سرم تاش می شود وموهایم هم میریزه چه راه کاری پیشنهاد می کنید

    • پیمانه

      سلام من موهای بسیار مقبول داشتم نمیفهمم بریکبارگی چی باعث شد که موهای من به قسم جمع جمع یا بسته بسته میرود و من موهای خود را بسیار کوتاه کردم اما هیچ تاثیر نکرد لطفأ رهنمایی کنید
      دوست شما پیمانه امیری
      تشکر

    • بدبخت کوه

      سلام من چی کار کنم زنم میگه اگر کچل بچی طلاق ازت میگیرم.... راهی بهم نشون بدین

      پاسخ ها

      • samaneh

        زنت اگه زن بود بخاطر کچل شدنت اسم طلاق رو نمیورد

    • رحمان مقدم

      سلام . جواب همتون پیش منه .
      1.موهای ریخته رو میشه زیاد کرد البته مثل اولش نمیشه به جز اینکه دیگه خیلی چیزهایی که دلتون نمیخواد رو تحمل کنید و طول میکشه .
      2 . عوامل ریزش موی دو نفر که شاید شبیه هم باشن هم با هم فرق دارن ، پس درمان رو باید متناسب با خودتون پیدا کنید نه اینکه بگید من امتحان کردم جواب میده امتحان کنید که ممکنه باعث ریزش بیشتر بشه .
      3 .درمان رو باید با نظم و برنامه انجام بدید.
      4. مهمترین راه تغذیه ی مناسب و خوردن موادی که برای رشد مو مناسب هست که تحقیق کنید
      5. نداشتن استرس و افسردگی . استرس و افسردگی که شامل خیلی چیز ها میشه که نمیدونیم و با اون چیز هایی که فکر میکنیم خیلی فرق داره و باید تحقیق بشه باعث ریزش و نازک شدن در نهایت طاسی میشه .
      6 . بیماری های ویروسی عفونی .مثل تب و سینوس های عفونتی و خلاصه بیماری هایی که موجب ضعف و تحلیل رفتن بدن میشن موجب ریزش از ریشه ی مو میشن که هر دفعه موهای نازک تری جای اونا رشد میکنه که کمکم دیگه از بین میره و دیگه در نمیاد.
      7 حرف زیاده تایپ کردن هم حوصله میخواد . آقا هر دفعه که موهات ریزش پیدا کرد اگر تونستی موهات رو کوتاه کن که ریزش کم بشه یا تیغ بزن که ریزش تمام بشه که برای پرپشت شدن باید خیلی موهای سر رو تیغ بزنید و تغذیه و بهداشت فردی به خصوص پوست سر رو مرتب رعایت کنید . عرق نکنه . ضربه نخوره . آفتاب و گرما نسوسونه . زیاد با ناخن خارش ندهید . چون پوست سرتون بسیار حساس شده . هر جا هم که میگن تیغ زدن مو در پر پشت شدن مو ها تاثیر نداره طرف چون جوابی نگرفته نظر شخصیش رو گفته که این تنها راهییه که در همه جواب میده . البته همراه با رعایت نکات لازم برای مو . به غیر از بعضی ها که قراره موهاش بریزه . اما در سن کم معمولا قابل جبران سریع تر هست. تیغ زدن هم یک بار جواب نمیده ولی خیلی تاثیر داره . شما در طول درمان یکی دو ساله ی طبیعی مرتب موها رو کوتاه یا تراشیده که خیلی عالیه نگه دارید. خلاصه درمان تلخه دیگه. در کنارش تغذیه ی درست نه زیاده روی و یا کم روی . مناسب . و رعایت بهداشت.
      راستی مهمترین مسئله . نداشتن روحیه ی خراب و همون مسئله ی استرس هست که از درون انسان رو میخوره و عامل هر مریضی هست که اولین نشانش ریزش مو هست شاید خودتون هم متوجه نباشید . باید در وجودتون واقعا آرام باشید نه فقط در زبان و در ظاهر و با مشکلات کنار بیاین که مشکلات از زندگی کنده نمیشن و اگر فکر کنید باید تا آخر عمر خودخوری کنید .پس دنبال زمان و مکانی که توش فراغت کامل باشه نگردید که وجود نداره . فکرتون رو تغییر بدید که هم مقاوم بشید هم مشکلات براتون مثل یه بازی ماجراجویی شیرین و انگیزه آفرین برای ادامه بشه . البته خیلی سخته و جنگه . جنگ هم بدون رفتن انرژی و خونریزی نمیشه. این مطالب هم برای زن ها و هم مرد ها هست . این ها رو در سایت های دیگه کپی کنید و همه اطلاع داشته باشن تا دنبال هر راهی نرن . و واقعیت رو قبول کنن و اگر هم قراره مو دتشته باشن تا حدی که میشه موهاشون رو نگه دارن .
      شرمنده اگر طولانی شد . با تشکر

    • حسین

      سلام کسایی که موهاشون بخاطر چربی کچل میشه فقط و فقط از شامپو فلفل استفاده کنین مطمئن باشین واسه موهای چرب معجزه میکنه.

    • حسین

      شامپو فلفل پرژک

    • امیرحسین

      ایا خود ارضایی تاثیری در ریزش مو دارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره اونوقت نود ونه درصد انسانها کچل بودن.

    • مهدی

      دوستان سلام.یک روشی به بنده پیشنهاد شده که دارم استفاده میکنم ریزشموهام خیلی کمترشده کاملا هم گیاهی وبدون ضرر هست امتحانش مطمئنن خالی ازلطف نیست اگرسودی نداشته باشه ضرری هم نداره.پوست سبزگردوی تر رو جدا کنید بعدازاینکه خشک شد اون رو آسیابش کنید چیزی شبیه حنا میشه اونو لای موهای سرتون ۲ساعت بزارید ان شاالله که جواب میده

    • محمدجواد

      سلام به همه بچه ها هفته ای سه بار تاید دستی استفاده کنید موهاتونو بشورید باهاش فقولادستتتتتت یعنی ،من خیلی ریزش داشتم که با استفاده هفته ای سه بار تاید دستی یعنی کلا واستاد ریزش موهام و فقط صابون بزنید به هیچ عنوان شامپو نزنید چون شامپو غلظت بالایی داره باعث ریزش میشه

    • farzin

      اقااا برید پیش دکتر نوروزیان
      دکتر دارو سازه .
      همه چیش هم گیاهی
      اگه نتیجه نگرفتید . موهاتون در نیومد فحش بدید
      ولی اگه در اومد دعام کنید

      پاسخ ها

      • فاطمه

        این دکتره کجاست؟

    • ابوالفضل

      سلام
      بچه ها منم ریزش مو داشتم ، اولا که از ماینوکسیدیل استفاده کردم ولی الان دارم از یه شامپو که انگار فقط داره تویه مشهد تولید میشه استفاده میکنم با صابونش ، کاملا گیاهیه ، خیلی واسم عجیبه ولی واقعا ریزش موم تموم شد ، فقط چون میدونم ریزش مو واقعا ناراحت کنندس ، خواستم بگم شماها هم اسفاده کنید به احتمال خیلی زیاد قط میشه ،

      پاسخ ها

      • فاطمه

        اسم شامپو و صابونتم میگفتی خب

      • بدون نام

        خب اسم شامپو صابونتم میگفتی از کجا بفهمیم چیه

      • عرفان

        سلام ادرس رو به من میدین؟

    • بدون نام

      آدرس این دکترو بده

    • سینا

      سلام کلان ریزش مو برای افراد کن سن خودادضایی واقعا هم تاثیر داره اونم زیاد
      یکم باید به خدا توکل کنی یا اصلان به موها فکر نکنی
      منم ریزش مو دارم فقط داداشا سعی کنید از شامپو بچه استفاده کنید یاعلی

    • sara

      بهترین راه درمان شوره وریزش مو که خودم تجربه کردم استفاده از آمپول ب کمپلکس به صورت موضعی بوده.
      یعنی آمپول رو به آرومی باز میکنی و با قطره چکون به قسمت های مختلف مو میزنی و بعد از یک ساعت حمام میکنیم.بهتره مو ها در حمام سه بار شسته بشه.
      بعد از حمام مو ها به طرز خارق العاده ای نرم ولطیف میشن.

      پاسخ ها

      • مسعود

        عوارض داره یانه

    • بدون نام

      ﻣﻨﻢ ﻣﻮﻫﺎﻡ ﺭﻳﺰﺵ ﺩاﺭﻩ ﭼﻲ ﻛﺎﺭ ﻛﻨﻢ

    • لیلا

      سلام محلول تو نیک سریتا عالیه تو پرپشت نشون دادن موهاتون

    • ناشناس

      سلام منم ریزش مو داشتم و خیلی ناراحت بودم همیشه ب موهام نگاه میکردم از وقتی ک ب کار استخدام شدم بیخیال شدم الانم ب فکر پولم خدا رو شکر دارم ی خونه میخرم دیگه ب شامپو نمیدونم قرص پولمو حذر نمیکنم درمان ریش مو فقط کاره که سترون ب کار مشغول بشه ن ب مو امیدوارم راهنمایی خوبی براتون باشه

    • بدون نام

      سلام
      دوستان تو رو خدا ی دکتر خوب ب من معرفی کتید.همه راهای کع گفته شد انجام دادم .قرص فینا استراید.زینو .روی وب 6 ماینکسیدیل ....هیج فاید نداره از بس اعصابم خرابه دلم میخواد خودکشی کنم از جمع فراری شدم.نهمانی نمیرم مرارم روسری سر میکنم.
      کمکم کتید لطفا

    • بدون نام

      ی دوکتور معرفی میکنم حتما برین پیشش ،خودم بدجور ریزش مو داشتم ولی بعد ک از داروهای دوکتورم استفاده کردم خیلی خوب شده یعنی میشه گفت مثل روز اولم شده

    • بدون نام

      سلام...بزنید تو اینترنت ببینید برای تبلیغ 5040....شامپو سفارش بدین.عالیه یه مدت استفاده کنید کلا ریزش موتون قطع میشه

    • ياشار

      موهام پر پشت بود ولي بعده يع مدت كم پشت شد فكر نكنم ارثي باشه چون نه پدر مادرم و ٥ تا از عموم موهاشون نرخته غير از يكيشون ازمايش خون دادم تيرويد امم ٢.٧ كم بود اهن هم ندارم كم بود ويتامين هم ندارم موهام هم خيلي كلفت و چرب هستش هزار كارانجام دادم از روش هاي طب سنتي گرفته تا دارويي به متخصص پوست و مو مراجعه كردم نتونست جوابم و بده كاشت مو هم جواب خوبي به ادم نميده نميدونم مشكل چيه تو سن١٥ سالگي موهام اينجوري كم پشت شده

    • محمد

      من روزی یه بار خود ارضایی میکنم ایا میشه که دلیل کم پشت شدن موی سرم خود ارضایی زیاد باشه
      تو رو خدا کمک کنید

      پاسخ ها

      • matin

        سلام خود ارضایی صد درصد در ریزش مو تاثیر داره و باعث نازک شدن مو میشودعلاوه بر ان از گناهان کبیره است به خدا توکل کنیدو دیگه این کارو انجام ندین

    • محمد

      من روزی یه بار خود ارضایی میکنم ایا میشه که دلیل کم پشت شدن موی سرم خود ارضایی زیاد باشه
      تو رو خدا کمک کنید

    • حمید

      سلام من خیلی ریزش مودارم یک راهی نشانم دهید

    • سعید

      سلام من خودارزایی می کنم واز ّبغل و جلو کمی موهام کم پشت شده و داروی چربی سوز نیز مصرف می کنم ومطمعنم دلیل وراثتی نداره چی کار کنم

    • بدون نام

      با سلام
      در سایت های خارجی از دارویی نام برده شده که در سال 2017 یا 2018 توسط دانشمندان ژاپنی به بازار میاد برای ریزش مو ارثی.قضیه چیه.؟سازندشم برنده جایزه نوبل شده

    • امید

      سلام
      ریزش مو علتهای متفاوتی داره
      اگه به علت کبود ویتامین باشه مولتی ویتامین دواشه
      اگه استرس باشه اعصاب رو کنترل کن
      اگه چربی پوست باشه خلاصه اینم دوا داره
      ولی گندترین و بدترین ریزش مو ارثی هست که هیچ دوایی نداره جز ماینوکسیدیل و یکی دو تا دوای دیگه که اونا هم شبیحه ماینوکسیدیل هستند تاثیر گذار هم هستند ولی بدیشون اینه که همیشه باید مصرف بشن
      نمیدونم دکترا چه گورشون رو میکنند هنوز یه سرماخوردگی رو نتونستن مداوا کنند بیشترین ثروت رو هم دارند در حالی که مهندسا رفتند به مریخ

    • بی نام

      سلام از آب پیاز هفته ای سه بار استفاده کنید.
      از سرکه سیب ماهی یبار.
      اگه بیخیال بشید همه چیز درست میشه.
      اما اگه تمام فکرو ذهنتوت درگیرش باشه روز ب روز بدتر میشه.

    • علی حعفری

      باسلام همسرمن ماههاگذشته بدون هیچ دلیلی وزنش ده کیلوکم وموی سرش شروع به ریختن کرد،همراه آن پوست سرش بصورت شوره ازسرش جدامیشود،پوست بدنش خشک شده ،بفرمایی چه کنم،؟

    • جان ایمان

      برای ریزش مو روز 4 عدد خرما، یک حبه سیر برای دو هفته بخورید نتیجه اش را خواهی دید.
      یک قاشق چای پودر جوانه گندم همراه با شیر و عسل اصلی به مدت یک ماه خورده شود توقف ریزش مو و افرایش مو را همراه خواهد داشت

    • مجتبی

      برای پوست چرب باید چه دارویی مصرف بشه ؟

    • Leila

      سلام من موهامو گلت موهام خیلی ریخت چیکار کنم به نظرتون؟ ینی دوباره در میاد

    • ali

      سلام . من حدود 1 ماه میشه مشکل ریزش موهامو پیدا کردم و خداروشکر پیشگیری( جلوگیری از چرب شدن مو برای سه روز متوالی بدون شستشو و استفاده از هیچ شامپوی خاصی) ، درمان آنی ( گرفتن ماهی تازه از آب و رویش کرکی موهای تازه از دست رفته ) رو با موفقیت پشت سر گذاشتم و حالا تا 3 ماه دوره ی نقاهت ( برگرداندن آب رفته به جوی و زخیمتر و بلندتر شدن موهای کرکی ) و به امید خدا زندگی عادی بدون تکرار اشتباهات گذشته رو در پیش دارم .

      اگر دلتان خواست کمکتان میکنم ( فقط و فقط به خاطر ترس و دلهره و شب بیداری هایی که کشیدم و درک میکنم کاملا کسی رو که در این سرازیری افتاده چه حالی داره) . اگر دلتان خواست تماس بگیرید. هیچ دارویی لازم نیست نه فنستراید و نه ماینوکسیدیل .

      اگر آزمایش zinc , ferritin , vitamin d3 , tsh , ft4 , mg , cu , urea , wbc , rbc , hgb . آماده داشته باشید که بلافاصله میریم سر اصل مطلب . این رو هم بدونید حدود 1 ماه دست و پا زدم در این مشکل و وضعیتم وخیم تر شد و توصیه میکنم چشم بسته حتی یک ویتامین c ساده رو هم مصرف نکنید چه برسد به مولتی ویتامین و داروهای شیمیایی بی بازگشت. در ضمن رایگان است( اگر دلتان خواست و بعد از پایان درمان به خیریه ای کمکی کنیک) و در طول اولین هفته مشاهده خواهید کرد معجزه ی علم شیمی را.

      پاسخ ها

      • fatima

        میشه به منم بگین

      • محسن

        شمارتون بده

      • عرفان

        سلام میشه به من نشون بدی جریانتو

      • رهگذر

        خب چطور برامون میگین راهکار رو

    • Mina

      شما فقط با مصرف ماهي تازه موهاتون در اومد ؟؟؟ميشه ايميل يا شماره تلفنتونو بديد

    • بدون نام

      سلام دوستان من ریزش موهام چند روزی است که زیاد شده یه شامپو گرفتم به نام کلوران کنین نام کنین رو حتما رو شامپو باشه یکی دوبار بزنید بد نیست جواب میده دوستان زدند به منم گفتند منم خریدم جواب داد مبلغ 40 تا 48 هزار تومان هست

    • مارال

      من موهام خیلی خیلی خیلی پر بود انقد پر بود ک اذیت میشدم دو سال پیش رفتم ریباندینگ یا همون صافی ژاپنی کردم الان موهام فوق العاده کن پشت شده طوری ک خجالت میکشم ببافم انقد ک کم حجمه بهتون توصیه میکنم اصلا موهاتونو دست کاری نکنین البته ناگفته نماند ک کم کاری تیرویید هم دارم

    • یگانه

      من به پیشنهاد دوستم از مخلوط حنا و زرده تخم مرغ استفاده کردم.به شمام پیشنهاد میکنم.

    • مسی

      بچه ها من حدودا دوساله به این ریزش دچار. شدم با شوره زیاد آزمایش دادم همه چی اوکی بود ترسیدم از پس بدم موهامو خیلی حس بدیه هیچکی درکم نمیکنه هردارو کاری ک میکنم درست نمیشه فقط فیناستراید و امتحان نکردم یعنی دکتر بهم داد ولی گفتن عقیم می‌کنه ترسیدم خیلی حس بدیه امیدوارم هیچکی درگیری نشه

      پاسخ ها

      • میلاد

        نخوری تروخدا من خوردم نمام موهام ازدست دادم

    • الهام

      سلام دوستان من موهام خیلی بلند و پرهست الان حدود ۲ماهه ک جلو موهام هی داره خالی میشه بنظرتون باید چیکار کنم

    • الهام

      سلام دوستان من موهام خیلی بلند و پرهست الان حدود ۲ماهه ک جلو موهام هی داره خالی میشه بنظرتون باید چیکار کنم

    • ستاره

      گیاه رزماری و گزنه رو بجوشونید هر روز به موهاتون بزنید ریزش موها رو فوق العاده کم میکنه وبه مرور باعث رویش میشه

    • Milad

      باید بری دکتر عوامل ریزش زیادن استمنا تیرویید کمبود ویتامین و پروتتین بیماری های خودایمنی سرطان

    • Mohammad

      سلام
      پانزده سالمه موهام داره از دورو بر خالی میشه نمیدونم چکار کنم .
      خواهشن یه نظر بدید

      پاسخ ها

      • مشاور

        خود ارضایی بیش از یک بار در هفته باعث ریزش و نازک شدن میشود و کسانی که میخواهند از مشکل رهایی یابند باید 6 ماه خود ارضای نکنندمیتوانند بعد از 6 ماه یک بار در هفته کنترل کنند و دوم مطالعه زیاد بالای 5ساعت ممنوع شود وهروقت حمام میکنند سر خود را در انتهای حمام با آب سرد بشورند خودتان فکر کنید وقتی 8سالتون بود ریزش مو راشتین صددرصد نه از ژل مو و اتو مواستفاده نکنید مگر در مناسبت ها و عروسی ها اون همد3بار در سال اتفاق میفته

    • حسین

      خدا شاهده من صابون مراغه زدم بهش میگن صابون حلب زرد رنگه پیرزنای قدیم میزدن ارایشگره بهم گف بزن
      خدایی 15 روز زدم خیلی عالی بود امتحان کنید ضرر نمیکنید. یا حق

      پاسخ ها

      • Maryam

        چ شکلی هس کجا داره

      • بدون نام

        اون صابون مودیه یا بهش میگن صابون بیرجندی

      • بدون نام

        عطاری ها دارن

    • سهیل

      با سلام منم دو سالی هس ریزش مو دارم کلی ماسک ها و شامپوهای خارجی گرون قیمت هم استفاده کردم اما فایده نداشت خیلیا گفتن شامپو بچه فیروز عالیه از اونم زیاد استفاده کردم اما نتیجه ای نگرفتم تا اینکه یکی از دوستام شامپو تریاک رو بهم معرفی کرد واقعا معجزه میکنه علاوه بر اینکه ریزش مو رو کامل قطع میکنه حجم مو رو هم افزایش میده و موهای از دست رفته رو دوباره برمیگردونه حواستون باشه فقط از سایت خریداری کنین چون اصلیه قیمتشم شصت تومنه از جاهای دیگه خریداری نکنین حتی ممکنه ارزونترم بدن بهتون اما همشون تقلبیه فقط از سایت خریداری کنین واقعا معجزه میکنه

      پاسخ ها

      • سجاد

        منم موهام میریزه لطفا میتونی رام بیاری کارت به کارت میکنم

    • بدون نام

      سلام رضا هستم ازتهران ۲۱سالمه خیلی ریزش مودارم حدود یک سال است که موهای پیشونیم از دو طرف حدود ۲سانت رفته بالا آیا همینجا ایست میکنه یا میره بالا

    • نازنین

      من از شامپو تریاک استفاده کردم چون طبع سرم سرد بود و اون گرم خارش پوستی گرف و فوق العاده ریزش بنظرتون سرمو تیݟ بزنم تاثیر داره؟؟

    • Zahra

      سلام من موهام از بچگی در پشت بود الان ۱۴سالمه موهام تا رون پام بود من یه مدت موهامو اتو کشیدم بعد الان می‌ریزه جرعت ندارم برم موهامو شونه کنم تو جان مادرتون یه پیشنهاد درست و حسابی بکنید من دیگه دارم افسرده می شم

    • مسعود

      موهام خشکه دوساله شروع به ریزش کرده دوستان چیکارکنم ممنون میشم ازراهنماییتون

    • ناصر

      هی خدااااا

    • بی نام

      سلام من ۱۵سالمه حدود یک ماه موهام شروع ب ریختن کرد چیکارکنم

    • فاطمه

      ریزش مو دلایل متفاوتی داره اول علت رو بررسی و رفع کنید ، ولی برای تقویت و مستحکم شدن ریشه مو روغن کرچک بهترین گزینه است و زود جواب میده
      اگر هر روز استفاده بشه نتیجه رو از هفته دوم میتونید ببینید، من برا ابروهام و موهام ازش استفاده
      کردم نتیجه عالی بود البته من تخم کرچک رو از عطاری گرفتم و سوزوندم و له کردم و به موهام زدم. اینجوری ارزونتر از روغن اماده اش در میاد و خیالمون راحته که خالصه.

    • مهرداد

      بهترین راهش استفاده از روغن مار اصلی هس خودت حس میکنی موهات داره نفس میکشه و رشدش زیاد شده

      پاسخ ها

      • توحید

        روغن ماروهستم

    • مهدیه

      من ۳۰ساله ریزش مودارم

    • فاطمه

      من ریزش موشدیددارم سه سال جلوسرم کم پشت شده چه راهی بهتر

    • فاطمه

      من ریزش موشدیددارم سه سال جلوسرم کم پشت شده چه راهی بهتر

    • Maryam

      خداوکیلی اینکه میگین تاید اثر داره واقعا اثر داره یا محض خنده؟

    • باران

      اگر کسی کیست تخمدان داشته باشه ریزش مو از پیشونی به بالا داشته باشه با درمان کیست رویش مجدد خواهد داشت یا اینکه باید کاشت مو انجام بده

    • Sahra

      سلام، من موهام بلند و پرپشته ولی تقریبا ی ماهه که وقتی دس میکشم روش ی مشت مو تو دستم میبینم چ برسه که وقتیم ک شونه میکشم که واويلا میشه، ب خاطر موهام خیلی ناراحتم رفته رو اعصابم اصن نمیدونم باید چیکار کنم، لطفا لطفا کمک کنید

    • Sahra

      سلام، من موهام بلند و پرپشته ولی تقریبا ی ماهه که وقتی دس میکشم روش ی مشت مو تو دستم میبینم چ برسه که وقتیم ک شونه میکشم که واويلا میشه، ب خاطر موهام خیلی ناراحتم رفته رو اعصابم اصن نمیدونم باید چیکار کنم، لطفا لطفا کمک کنید

    • Sima

      سلام
      یه مدته که ریزش مو دارم دلایل ریزش مو رو مطالعه کردم و فقط کمخونی یا فقرآهن دارم هر چقدر می که قرص آهن یا اسید فولیک میخورم تأثیری نداره لطفاً راهنماییم کنید

    • Sima

      سلام
      یه مدته که ریزش مو دارم دلایل ریزش مو رو مطالعه کردم و فقط کمخونی یا فقرآهن دارم هر چقدر می که قرص آهن یا اسید فولیک میخورم تأثیری نداره لطفاً راهنماییم کنید

    • پوریا

      سلام.
      من وقتی که به حموم میرم مو هامو با اب خیس خیس میکونم و شامپو میکونم،وقتی که موی سر رو کامل چنگ میزنم سی چهل تا تار مو رو دستم میشینه. کلافه شدم خیلی هم حساسم رو موهام. لطفا کمکم کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غصه نخور روزی 100تا طبیعی

    • محمد

      بچه ها شاد باشید وذره ای استرس نگیرید نه ما بعد ریزش میقته

    • پودی

      یک راه حل همیشگی و راحت وجود داره برای کچل نشدن اینه که کچل کنید بعد کلاه گیس بزارید .تمام

    • عباس

      آقا یه سوالی دارم اونم اینکه من موهام میرزه اونا به درک الان ریشام هم میرزه جه خاکی برسرم بکنم کسی می دونه باید چیکار کنم

    • مهدی

      باسلام؛ تجربه بهم ثابت کرده که خود ارضایی بدترین دشمن مو هاست.........

      اونایی که مشکل ریزش مو دارید تنها راه حلش استفاده از ((کتیرا))هست......برید از عطاری ها تهیه کنید و استفاده کنید نه تنها ریزش مو هاتون قطع میشه بلکه موها بهتر هم حالت میگیرند.....

      پاسخ ها

      • Reza

        فرق خودارضایی با سکس چیه؟
        در خود ارضایی خود شخص باعث ارضا شدن خودش میشه
        در سکس طرف مقابل باعث ارضا شدن شخص میشه

        در هر 2 حالت اسپرم از بدن مرد خارج میشه... پس هی نگید خودارضایی سبب ریزش مو میشه

        اگر خارج شدن اسپرم سبب ریزش مو میشه، بگین نه
        سکس داشته باشین و نه خودارضایی کنین... که این غیرمنطقیه

    • وحید

      یه مدت از شامپو ایرانی استفاده کردم موهام خارش پیدا کرد و ریزش شروع شد حالا هرکاری میکنم قطع نمیشه شامپو خوبم میزنم ولی هیچی به هیچی دارم کلافه میشم

    • محمد

      کف سرم درد میکنه موهام داره میریزه ولی نگران نیستم فعلا دم عیده بعده عید میخام تیغ بندازم ایشالا ک ج بده اگ داد میام میگم شمام امتحان کنینن

      پاسخ ها

      • رویا

        اولین کاری که میکنید اینه برید پیش طب اسلامی و طبعتونو بشناسید
        مطابق طبعتون رژیم غذایی بگیرید و چیزایی که ممنوعه رو حتما رعایت کنید
        بجای داروهای شیمیایی سعی کنید از ماسک گیاهی استفاده کنید
        برای خانم ها حتما بررسی بشه کیست پلی کیستیک نداشته باشند چون عامل اصلی ریزش واس ما خانم ها بهم ریختن هورمونهاست ..که اگر پلی کیستیک داشته باشید از لبنیات استفاده کردن بخصوص برای بلغمی ها حکم سم رو داره و ریزش روز ب روز بیشتر میشه .
        برای کاهش چربی سعی کنید از داروهای گیاهی استفاده کنید مثل آویشن
        تا میتونید از ماینوکسیدل استفاده نکنید چون استفاده مکرر فقط به پوست سر اعتیاد میده و میتونه حتی با یک وعده نزدن کل زحماتتون رو بر باد بده
        در ثانی استفاده از ماینوکسیدل که پزشک تجویز میکنه معمولا میگه روزی یکبار درصورتی که این بکل اشتباهه و استفاده از این دارو نیاز به روزی دوبار داره و حتما از نور آفتاب کلاه روسری باید بدور باشه موی سر ...که این خودش زحمت و ریتم خاص خودشو روداره که میگم اگر درست رعایت نکنید فقط یه اعتیاد به موی سر دادین که اگر بموقع دارو بسر نرسه پیاز مورو ضعیف و ضعیف تر میکنه
        داروهای گیاهی عوارض کمتر اما اگر بتونین با زمان مشخص و درست بزنید حتما نتیجه میگیرید
        حتماااااا طبعتون رو بشناسید چون تقریبا با این شناخت70درصد راهو درست رفتید و باتوجه به رژیم غذایی که پزشک ب شما میده میتونید کبدتونو از چربی که نقش مهمی توو ریزش داره نجات بدید..میدونم توو یکی از طبع ها خوردن لبنیات براش سم هست ..اینجور بگم اون شیری که روزانه میخوریم اگر مناسب طبعمون نباشه همونم کمک میکنه ب ریزش موها...سبزیجات زیاد مصرف بشه از مرغای هورمونی بشدت فاصله بگیرید
        بین غذا آب نخورید(خودم تا امروز نتونستم رعایت کنم ولی موثره)استرس رو کم کنید چون استرس اگر افتاد بجون آدم توو تک تک سلولای آدم رخنه میکنه بعدشم که دیگه میدونید و هرچی دست تووو سر میکشید اعصاب خوردیو افسردگی بیشتر میکنه
        استفاده از مکمل ها واس همه جز الزاماته
        و اینکه شمایی که میگی دوسال ..سه سال .......10ساله ریزش مو دارم انتظار نداشته باش با یبار دوبار مراقبت و تقویت موهات برگشت کنه
        باید خیلی صبور باشی خیلی بخودت و کارت ایمان داشته باشی تا موهات برگرده
        واس برگشت مو هیچی مثل صبر آرامش و امید کمک کننده نیست پس ناامید نشو تو هم میتونی..:)

    • سا را

      س

    • بدون نام

      سلام ببخشید حرف کی باور کنیم

    • amir

      سلام . من 17 سالمه از این سن موهام شروع به ریزش کرده.زیاد نه ولی روزی 30 تار مو ریزش دارم و فکر میکنم نسب به قبل موهام خیلی کم پشت تر شده

    • ماری

      سلام من موهام خیلی کم پشت ونازکە وتازگی خیلی ریزش دارم حناهم زدم نتیجه نداشت توروخدا کمکم کنید میگن قرص زینک خوبه ولی از عوارضش میترسم چیکار کنم؟؟

    • بدون نام

      دنبلان گوسفند روی سر بزارید جواب میدهد

    • فاطیما

      سلام منم خیلی ریزش مو وابرو داشتم بطوریکه کلاکچل شده بود شروع کردم روغن سریتا ب ابرو هرشب وصبح زدم الان ماه سومه خانمی ماسک سیردرست میکنن گفتن بزن تاجواب بگیری عزیزان خیلی طول می کشه تاجواب بگیرید ولی درمان داره بقول ایشون هر دارویی موثره اینجاشماره ایشون رومی ذارم زنگ بزنیدباخودشون هماهنگ کنید درضمن ایشون داروی گیاهی براجوش وجای جوش هم ارائه میدن خانم عادله زمان نژاد 09111352019

    • یزدان

      اقا من بعد از کلی تحقیق و جستجو تو اینترنت و دکتر رفتن و صحبتای ک با چندتا آدم کچل داشتم به این نتیجه رسیدم که اگه کل داروهای ریزش مو استفاده کنی و کل دکترای دنیارو بری اگه استرس داشته باشی ب مولا ریزش موت قطع نمیشه که نمیشه من خودم ریزش مو داشتم و فهمیدم استرس ته حد میتونه تاثیرگذار باشه استرس تغذیه کمخونی این سه تا عوامل مهم ریزش موهستند

    • خودتونو گرفتید

      اینا همه کس شعره وقتی بریزه میریزه

    • محمد

      سلام دوستان غلظت خون باعث ریزش مو میشه دکترها نمیدونن من تجربه کردم برید آزمایش خون بدید

    • حسین

      سلام الان ۳ ساله ک ریزش مو دارم الانم ۱۸ سالمه هر راهیم ک فکرشو بکنید رفتم روزی ۱۵۰ تا تار موهاوم نیریزه یخورده هم ضعیف شده قرص های ویتامین میخورم تغذیمم عالیه نمیدونم دیگع جیکار کنم تورو خدا جوابمو بدید یه نظری بدید

    • بدون نام

      من کلا از اون همه مو که داشتم هیچی نمونده بدترین چیز برای ی دختر از دست دادن موهاشه ،هزار بار آزمایش دادم چه دکترا که نرفتم یکی به دکتر نورزیان اشاره کرد بله ایشون ی محلول میدن موها در میاد اما چه فایده هم گرونه هم اگه استفاده نکنی دوباره میرزه مثل ماینوکسیدیل باید تا آخر عمر استفاده کنی،و اینکه طب سنتی هم رفتم حجامت سوزنی سرم انجام دادم بالای سی چهل میلیون خرج موهام کردم دریغ از ی جواب گرفتن.توکل به خدا افسرده شدم اما باز ته دلم ی امید هست.

    • ندا

      سلام.کلا موهاتونو تیغ بزنید.و انواع ماسک هارو بذارید رو سرتون.روغن زیتون.روغن کرچک.روغن بادام تلخ.تخم مرغ.حنا.فعلا تیغ زدم و دارم این کارارو انجام میدم.اگه جواب داد میام کامل براتون توضیح میدم.توکل بخدا.هیچ دردی بدون درمان نیست

    • سهراب

      من موندم این متخصصین پوست و مو چه غلطی میکنن. یک راه برای جلوگیری از ریزش مو پیدا نمیکنن

    • بدون نام

      كپسول بيوتين وكپسول زينك هرشب به مدت٦٠روز بخوريد خيلي خوبه

    • فاطمه

      سلام من 18 سالمه روی پوست سرم جوش میزنه و ریزش و دارم حتی اون موهایی که خیلی نازکن میریزن چیکار کنم تو ر خدا کمک کنین

    • زندگی

      فقط و فقط بخاطر خود ارضایی هس ریزش مو .دو هفته خود ارضایی نکنیید نتیجه میگیرید

    • یوسف

      موهام خیلی ضعیفه رشدش هم کمه ریزش هم داره

    • زهرا

      سلام من موهام خیلی پر پشت بود ولی الان یک ماه ریزش پیدا کرده بعد من میترسم از شامپو یا هر چیزی استفاده کنم چون به همه چی حساسیت دارم افسرده هم نیستم خیلی هم شاد هستم چکار کنم؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج