جاباما
۵۳۱۴۶۵
۱۰ نظر
۸۶۹۶
۱۰ نظر
۸۶۹۶
پ

ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

پیدا کردن شان خیلی هم سخت نیست. کافی است با چند کلیدواژه متفاوت، ردشان را بگیرید. خیلی زود به صفحه شخصی، صفحه ویکی پدیا یا مقالات و مصاحبه هایی که در نشریات خارجی از آن ها چاپ شده است، می رسید. در این مطلب سعی کردم شرح مختصری از زندگی شخصی و کاری این افراد را برای تان بیاوریم.

مجله دانستنیها: پیدا کردن شان خیلی هم سخت نیست. کافی است با چند کلیدواژه متفاوت، ردشان را بگیرید. خیلی زود به صفحه شخصی، صفحه ویکی پدیا یا مقالات و مصاحبه هایی که در نشریات خارجی از آن ها چاپ شده است، می رسید. در این مطلب سعی کردم شرح مختصری از زندگی شخصی و کاری این افراد را برای تان بیاوریم. با این توضیح که این فهرست می توانست خیلی طولانی تر و مفصل تر باشد.

دارا خسروشاهی؛ سفر در دنیای دیجیتال
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«دارا خسروشاهی»، مدیر ارشد اجرایی شرکت «اکسپدیا» (Expedia) بزرگ ترین شرکت مسافرتی آن لاین جهان است. این ایرانی چهل و هشت ساله در سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) لیسانس مهندسی بیوالکتریک اش را از «دانشگاه براون» گرفت. او از سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴) به عنوان مدیر اجرایی شرکت اکسپدیا مشغول به کار است و موفق شده فعالیت های این شرکت را به ۷۰ کشور جهان گسترش بدهد.

امید کردستانی؛ یازدهمین مرد گوگل

«کردستانی»، یکی از مشهورترین ایرانی های حوزه آی تی در دنیاست. او وقتی ۱۴ سال داشت، از تهران به کالیفرنیای آمریکا رفت. بعدها مدرک لیسانسش را از «دانشگاه سن خوزه» کالیفرنیا و فوق لیسانس ام بی ای را از «دانشگاه استنفورد» گرفت. امید، کارش را در سیلیوکون ولی به عنوان مدیر بازاریابی شرکت «اچ پی» در سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۳) آغاز کرد و بعد از آن در شرکت هایی مانند «Go»، شرکت بازی سازی «۳DOT» و «نت اسکیپ» مشغول به کار شد.
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

امید کردستانی در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ (۱۳۷۸ تا ۱۳۸۸) به مدت ۱۰ سال به عنوان «معاون ارشد فروش جهانی و ارتقای کسب و کار» شرکت «گوگل» فعالیت کرد. جالب است بدانید که کردستانی درسال ۱۹۹۹ (۱۳۷۸) به عنوان یازدهمین کارمند گوگل وارد این شرکت شد. امید به عنوان مدیر بخش مالی گوگل، تعداد کارمندان این شرکت را به ۱۲ هزار نفر و درآمد این شرکت را به ۲۰ میلیارد دلار رساند. بعد از آن به مدت سه ماه به عنوان «عضو هیئت مدیره» در شرکت «اسپاتیفای» حضور داشت و نزدیک به یک سال و نیم در شرکت «وودافون» به عنوان «مدیر غیراجرایی» فعالیت کرد. او بعد از وودافون، به عنوان «مدیر ارشد کسب و کار» و بعدتر به عنوان «مشاور ارشد» دفتر مدیرعامل بنیانگذاران به گوگل برگشت تا از راه تغییرات مدیریتی و ساختن یک ساختار اجرایی جدید و خلق هولدینگ «آلفابت»، به این شرکت کمک کند.

کردستانی بعد از بازگشت توانست درآمد سالانه گوگل را به بیش از 70 میلیارد دلار در سال برساند. او از اکتبر 2015 (مهر 1394) تا امروز، به عنوان مدیر اجرایی «توییتر»، وارد این شرکت شده است. کردستانی در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی «لینکداین» در مورد اولویت های شخصی زندگی اش نوشته: «خانواده، دوستان ،گلف، تنیس و یوگا.»

آرش فردوسی؛ یک انصرافی موفق
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی
آرش فردوسی سمت راست

«آرش» به همراه «دروهیوستون» (Drew Huston)، بنیانگذار شرکت «دراپ باکس» هستند. این دو هم دانشگاهی «دانشگاه ام آی تی»، در سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) دراپ باکس را که یک «سرویس میزبانی» در دنیای وب است، تاسیس کردند. آرش که این روزها ۳۱ سال دارد، آن روزها دانشجوی سال آخر رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه ام ای تی بود، اما در همان ترم آخر، از این دانشگاه انصراف داد تا بتواند تمرکز بیشتری بر کسب و کارش داشته باشد. فردوسی سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) در فهرست ۴۰ شخصیت زیر ۴۰ سال مجله معتبر «فرچون» قرار گرفت

هادی پرتوی؛ برنامه نویسی برای همه

«هادی پرتوی» چهل و پنج ساله فارغ التحصیل دوره فوق لیسانس رشته علوم کامپیوتر از «دانشگاه هاروارد»است. او به همراه برادرش، «علی»، موسس شرکت اشتراک گذاری موسیقی «ILike» و یکی از موسسان شرکت «Tellme» است. هادی، فرزند دکتر فیروز پرتوی، اولین رییس دانشکده فیزیک دانشگاه شریف است. او در دهه 90 میلادی (دهه 1370) به مدت چهار سال مدیریت تیم برنامه نویسی «اینترنت اکسپلورر» را در شرکت مایکروسافت برعهده داشت و از سال 2002 تا سال 2005 (1381 تا 1384) مدیر کل سایت «msmcom» مایکروسافت بود.
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

بعد از آن، از مایکروسافت خارج شد و از سال 2005 تا 2012 (1384 تا 1391) به عنوان مشاور در فیسبوک فعالیت می کرد. او از سال 2008 تا (1387) تا امروز به عنوان مشاور در شرکت دراپ باکس هم حضور داشته و دارد.

هادی از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) شرکت «کدارگ» (Code.org) را به همراه برادرش علی در آمریکا تاسیس کرده است؛ یک شرکت غیرانتفاعی که با هدف این که همه دانش آموزان امکان برنامه نویسی داشته باشند، تاسیس شده است. او در صفحه شخصی اش در لینکداین نوشته است: «من کدارگ را با رویای آوردن آموزش علوم کامپیوتر به هر مدرسه و برای هر دانش آموز آغاز کردم. من قلبا یک متخصص تکنولوژی هستم و از ساختن تکنولوژی های تاثیرگذار و محصولات نوآورانه تکنولوژی که تاثیری جهانی دارند، به اندازه مشاوره و سرمایه گذاری در استارت آپ هایی که این کار را انجام می دهند، لذت می برم.»

سالار کمانگر؛ زیست شناس دنیای دیجیتال
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«سالار کمانگر»، ۴۰ سال دارد و فارغ التحصیل رشته بیولوژی از «دانشگاه استنفورد» است. او در بیست و دو سالگی (سال ۱۳۷۶) و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه وارد شرکت گوگل شد. سالار، در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) جای «چاد هرلی» (Chad Hurley)، مدیر ارشد اجرایی شرکت یوتیوب (یکی از شرکت های زیرمجموعه گوگل) را گرفت و تا سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) در این جایگاه ماند. او، این روزها یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت گوگل است.

بهداد اسفهبد؛ زندگی در میان متن ها

«بهداد اسفهبد» از سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) تا امروز به عنوان یکی از برنامه نویسان شرکت گوگل مشغول به کار است. او که ۳۴ سال دارد، فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف و کارشناس ارشد علوم کامپیوتر از «دانشگاه تورنتو» کاناداست. جالب است بدانید که بهداد برنده مدال نقره المپیاد جهانی کامپیوتر در سال ۱۹۹۹ (۱۳۷۸) و برنده مدال طلای المپیاد جهانی کامپیوتر در سال ۲۰۰ (۱۳۷۹) است.
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

او از سال ۱۳۷۸ وارد پروژه «فارسی وب» در مرزک محاسبات دانشگاه شریف شد. سال ۱۳۸۲ برای ادامه تحصیل به کانادا رفت و در آن جا درگیر پروژه «گون» (gonome) شد. سه سال بعد که دوره کارشناسی ارشدش را تمام کرد، وارد شرکت «رد هت» (Ref Hat) شد و روی نمایش متن در سیستم عامل های گنو/ لینوکسی کار کرد و پروژه «حرف باز» را شروع کرد. بعد از آن همین کار را در تیم کروم گوگل و بعد روی نرم افزارهای آزادی مانند فایرفاکس، لینوکس و... انجام داد.

او این روزها بیشتر روی ابزارهای تولید فونت کار می کند و به همراه یک تیم، مسئول تولید قلم های «نوتو» است. خودش می گوید از نظر سازمانی، «راهبر فنی تیم فونت و نمایش متن» است. او سال 2013 به خاطر نرم افزار حرف باز، برنده جایزه متن باز «اورایلی» شد.

بابک پهلوان؛ مرد منتخب فوربس

لیسانس مهندسی الکترونیک را از «دانشگاه برکلی» و فوق لیسانس مهندسی الکترونیک با تاکید بر علوم کامپیوتر و کسب و کار را از «دانشگاه پرینستون» گرفته است. او در شرکت هایی مانند اینتل (شرکت تجهیزات رایانه)، و دل (Dell) کارکرده و یکی از بنیان گذاران شرکت «Cleversense» است. در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) این شرکت به وسیله شرکت گوگل خریداری شد و پهلوان هم از آن زمان به مدت یک سال به عنوان مدیر مدیریت محصول و بعد از آن تا امروز به عنوان مدیر ارشد مدیریت محصول در این شرکت فعالیت می کند. او در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) از طرف مجله «فوربس» به عنوان یکی از ۳۰ نفر برتر زیر ۳۰ سال در دنیا انتخاب شد.
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی
بابک پهلوان سمت چپ

او در صفحه شخصی اش در لینکداین نوشته: «من یک کارآفرین، سرمایه گذار، مشاور، مدیر تولید هستم که این قدر خوش شانس هستم که به گوگل رسیده ام. من واقعا از ساختن لذت می برم؛ به خصوص کارکردن با افرادی که در کار خوب مشارکت می کنند. روی محصولاتی که پیچیدگی شان از دید کاربر مخفی است. ولی در مقیاس بالا استفاده می شوند.»

لیلی بقایی راد؛ از مایکروسافت تا فیسبوک

«لیلی»، ۳۲ سال دارد و متولد اصفهان است. او کارشناسی مهندسی الترونیک از «دانشگاه کانتربری»، کارشناسی ارشد مهندسی الکتروینک از «دانشگاه آیداهو» و دکترای این رشته را از «دانشگاه استنفورد» دارد. لیلی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴) به عنوان مدیر تولید بخش کروم و مدیر محصول بخش اندروید شرکت مایکروسافت فعالیت کرده است. بعد از آن به شرکت «یاهو» رفت و به عنوان رهبر بخش مدیریت محصول یاهو کارش را شروع کرد. او از یک سال پیش به عنوان مدیر محصول ارشد در شرکت فیسبوک کار می کند و مسئول جست و جوی رسانه ای (عکس، فیلم و...) است.

ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

پریسا تبریز؛ شاهزاده امنیت

«پریسا تبریز»، متولد ۱۳۶۲ و فرزند یک پزشک ایرانی و پرستاری لهستانی است. پریسا از سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) به استخدام شرکت گوگل درآمد. او دراین سال ها در بخش های امنیتی شرکت گوگل کارکرده است و در آن جا به او لقب «شاهزاده امنیت» را داده اند.
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

نشریه فوربس در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) پریسا تبریز را به عنوان یکی از ۳۰ چهره برتر در زمینه تکنولوژی معرفی کرد.اودر گوگل، ریاست بخشی را بر عهده دارد که از ۳۰۰ هکر در اروپا و آمریکا تشکیل شده اند و وظیفه بررسی تهدیدات امنیتی مرتبط با موتور جست و جوی گوگل و همین طور دیگر محصولات این شرکت، از جمله مرورگر گوگل کروم را برعهده دارند.

کیوان بیک پور؛ معجزه استانبول
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

فارغ التحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد و یکی از بنیانگذاران «پریسکوپ» در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) است. پریسکوب که همین امسال به وسیله توییتر خریداری شد، یک نرم افزار پخش استریم ویدئو برای سیستم عامل های آی او اس و اندروید است. ایده این نرم افزار در یک سفر به استانبول در سال ۱۳۹۲ به ذهن بیک پور و همکارش «جو برنشتاین» رسید. در همان زمان یک تجمع اعتراضی در میدان تقسیم استانبول اتفاق افتاده بود و کیوان می خواست بداند در آن جا چه اتفاقی دارد می افتد، به همین خاطر وارد توییتر شد تا درباره این اتفاق چیزهایی بخواند؛ اما او نمی توانست آن ها را ببیند. همان جا بود که جرقه نرم افزار پریسکوپ در ذهن او زده شد.

شروین پیشه ور؛ مرد برجسته سال
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«شروین» متولد ۱۳۵۳ در تهران و فارغ التحصیل دانشگاه برکلی و کارآفرین و سرمایه گذار ایرانی در حوزه تکنولوژی است. او بنیان گذار و مدیر اجرایی شرکت فناوری های «هایپرلوپ» و بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی سرمایه گذاری «شرپا» است؛ کمپانی ای که در شرکت هایی مانند «مانچری» (Munchery)، اوبر (Uber) و «آیر بی ان بی» (Airbnb) سرمایه گذاری کرده است. سال ۲۰۱۲ (۱۳۰۹۱)، شروین پیشه ور از طرف دولت ایالات متحده آمریکا به عنوان شهروند برجسته سال انتخاب شد.

فرهاد محیط؛ بنیان گذار فیلیپوگرام
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«فرهاد محیط» یکی ازکارآفرینان موفق ایرانی در حوزه آی تی است. او متولد سال ۱۳۴۷ در تهران است و مدرک کارشناسی ریاضی اش را از «دانشگاه کالیفرنیا» و کارشناسی ارشد ام بی ای را از «دانشگاه پنسیلوانیا» دریافت کرده است. محیط، موسس و مدیر شرکت های تکنولوژی مختلفی بوده است و از سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) تا امروز به عنوان بنیان گذار و مدیر شرکت «فیلیپوگرام» فعالیت می کند.

محمدافشار؛ زنده از اوراکل
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«محمد افشار» از سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) تا ابتدای سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۴) با عنوان های مدیر و معاون در بخش های مختلف شرکت «اوراکل»، یکی از بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری دنیا در آمریکا، حضور داشته است. او دکترای خود را در رشته «توازی برای برنامه هایی با داده های فشرده» از «دانشگاه کمبریج» گرفته است.

ساناز اهری؛ مدیر موفق Bing
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«ساناز اهری» از سال 2004 (1383) تا سال 2011 (1390) به عنوان مدیر در بخش های مختلف شرکت مایکروسافت حضور داشته است.آخرین پست او در این شرکت مدیر برنامه های اصلی گروه «Bing» بود. او از سال 1390 تا امروز با عنوان مدیر گروه محصول در شرکت گوگل کار می کند و فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر از «دانشگاه ویکتوریا» است.

پدرام کیانی؛ دنیای حمل و نقل آن لاین
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

او کارشناسی مهندسی کامپیوتر را از «دانشگاه سانتا کلارا» و کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را از دانشگاه استنفورد گرفته است. پدرام، دو سال به عنوان مهندس سخت افزار در شرکت گوگل و هفت سال در سمت مدیر مهندسی شرکت فیسبوک کار کرده است. او از سال 2014 (1393) تا امروز به عنوان مدیر مهندسی شرکت حمل و نقل آن لاین «اوبر» مشغول به کار است و تیم «مهندسی رشد» را در اوبر مدیریت می کند.

امین ذوالفنون؛ مردی با ریشه موسیقی
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

امین ذوالفنون 45 سال دارد و از سال 2003 (1382) تا 2011 (1390) به مدت هشت سال به عنوان مدیر توسعه شرکت گوگل و از سال 2011 (1390) تا امروز به عنوان معاون توسعه شرکت فیسبوک فعالیت می کند. او مدرک مهندسی الکترونیک خود را از «دانشگاه سانتا کالارا» گرفته و فارغ التحصیل» رشته حقوق از مدرسه حقوق دانشگاه سانتا کلارا هم هست. او برادرزاده استاد «جلال ذوالفنون» (موسیقیدان ایرانی) است.

نیما عسگربیگی؛ مهندسی از شریف
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«نیما عسگربیگی» در سال 2002 (1381) در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد. او مدرک کارشناسی ارشد و دکترای همین رشته را از دانشگاه استنفورد گرفت. نیما هم به همراه بابک پهلوان، یکی از بنیان گذاران شرکت (Clever Sense) است که بعد از پیوستن این شرکت به گوگل، به این شرکت پیوست. او از سال 2011 (1390) تا امروز به عنوان مدیر فناوری گوگل مشغول به کار است.

پیر امیدیار؛ پدر حراجی های اینترنتی دنیا

بنیان گذار سایت حراجی اینترنتی «ای بی»، لیسانس علوم کامپیوترش را از «دانشگاه تافتس» (Tufts University) ایالات متحده آمریکا گرفته است. او تک فرزند یک زوج ایرانی است که در زمان تحصیل شان در پاریس با هم آشنا شدند. پدر و مادر پیر (که البته در ابتدا نام فرزندشان را پرویز گذاشته بودند)، هر دو از طرف خانواده هایشان برای ادامه تحصیل به فرانسه فرستاده شده بودند. این ایرانی چهل و نه ساله، بعدها به همراه خانواده اش به آمریکا رفت. او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در یک شرکت وابسته به «اپل» به نام «کلاریس» کارش را شروع کرد.
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

در سال 1995 (1374) و در سن بیست و هشت سالگی، امیدیار شروع به نوشتن یک کد برای یک سایت اینترنتی کرد که باعث می شد افراد به صورت مستقیم بتوانند برای حراج اجناس با هم ارتباط برقرار کنند. در روز کارگر، در چهارم سپتامبر 1995 (13 شهریور 1374)، یک سرویس آن لاین فروش اینترنتی به نام «اوکشن وب» (Auction Web) را راه اندازی کرد که بعدها در سال 1997 (1376)، به سایت حراج اینترنتی ای بی تبدیل شد.

جالب است که بدانید اسم ای بی دومین انتخاب امیدیار برای این سایت بود. اولین انتخابش «Echo Bay» بود که نام منطقه ای تفریحی نزدیک «دریاچه مید» نوادا در ایالات متحده آمریکاست. اما یک شرکت معدن کانادایی قبلا این اسم را انتخاب کرده بود. اولین چیزی که امیدیار فروخت یک «نشانه گر لیزری» شکسته بود که یک کلکسیون دار نشانه گرهای لیزری شکسته، آن را خرید و همان جا پیر امیدوار د که فروش هر چیزی ممکن است.

ای بی در سال 2002 (1371) مالکیت شرکت تجارت الکترونیک «پی پل» (Pay Pal) را برعهده گرفت. این شرکت در سال 2005 (1384) هم سرویس گفت و گوی آن لاین «اسکایپ» را خرید، اما در سال 2009 (1387)، 65 درصد سهام آن را فروخت. در حال حاضر هفت درصد سهام ای بی متعلق به امیدیار است. او دیگر مدیر ای بی نیست، اما همچنان یکی از مدیران پی یل است.

علی روغنی؛ یک شتابدهنده ایده
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«علی روغنی» فارغ التحصیل رشته ام بی ای از «دانشگاه استنفورد» است. او نه سال در بخش مالی پیکسار کار کرده است و از سال 2010 (1389) تا 2014 (1393) هم به عنوان مدیر ارشد مالی و مدیر عملیات در «توییتر» کار می کرد. روغنی از سال 2014 (1393) تا امروز به عنوان شریک در «Y combinator» که یک «شتاب دهنده ایده» است، فعالیت می کند.

رضا بهفروز؛ به دنبال دنیایی کوچک تر
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«رضا بهفروز» از سال 2004 (1383) مدیر ارشد مهندسی شرکت «گوگل» است. او که فوق لیسانس علوم کامپیوترش را از «دانشگاه استنفورد» گرفته است، می گوید عاشق ساخت سیستم های بزرگی است که باعث می شوند اطلاعات به راحتی در دسترس باشند و با فعال کردن ارتباطات، تلاش می کنند دنیا را به جایی کوچک تر و بهتر تبدیل کنند. رضا بهفروز در معرفی خودش در صفحه شخصی اش نوشته است: «متخصص تکنولوژی ای که قصد دارد دنیا را به جایی کوچک تر تبدیل کند.»

شمیم صمدی؛ مرد تبلیغات گوگل
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«شمیم صمدی» مدرک مهندسی برق را از «دانشگاه کالیفرنیا دیویس» (University of California Davis) گرفته است. شمیم از سال 2007 (1386) تا 2015 (1394) به جز یک سال، به عنوان مدیر محصول شرکت گوگل فعالیت کرده است.
یکی از فعالیت های او مدیریت محصولات «دابل کلیک ریچ مدیا»- از شرکت های زیرمجموعه گوگل که راهکارهایی برای تبلیغات دیجیتال ارائه می دهد- بوده است. صمدی قبل از دابل کلیک، سیستم تبلیغاتی آن لاین گوگل با نام «ادسنس» (AdSense) را راه اندازی کرد.

رویا سلیمانی؛ مدیر ارتباطات ایرانی

«رویا سلیمانی» از سال 2012 (1391) تا امروز به عنوان مدیر ارتباطات شرکت گوگل فعالیت می کند. او مدرک کارشناسی اش را در رشته علوم سیاسی و سیاست عمومی از دانشگاه برکلی و مدرک کارشناسی ارشدش را از «دانشگاه جورج تاون» در زمینه مطالعات عرب/ خاورمیانه گرفت.
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

بابی (بابک) یزدانی؛ سرمایه گذار بزرگ
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

او لیسانس ریاضیات کاربردی را از دانشگاه برکلی گرفته است. بابک یزدانی یکی از معروف ترین سرمایه گذاران حوزه آی تی است. او یکی از بنیان گذاران شرکت «Cota Capital» است که از سال 2014 (1393)، در حوزه تکنولوژی سرمایه گذاری می کند.

آیدین قاجار؛ مدیری از فیسبوک
ایرانی های موفق و مشهور در دنیای تکنولوژی

«آیدین» از سال 2014 (1393) مدیر محصول شرکت فیسبوک است. او فارغ التحصیل رشته «کسب و کار و سیستم های اطلاعاتی» از «دانشگاه واشنگتن» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تبریک

    • زهره

      باعث غروره

    • سحر

      جالبه که اکثرا مدارکشون نهایتا فوق لیسانسه. ایران تا دکتری میخونی آخرشم هیچی. یکی به خاطر اینکه تو دانشگاهها حتی دانشگاههای دولتی حرفی برای گفتن وجود نداره. و دیگه اینکه حتی اگر ایده ای داشته باشی جدی گرفته نمیشی

    • بدون نام

      فوق العاده بود... اگه اینا همه تو ایران کنارهم جمع بشن واقعا چه کارا که نمیتونن بکنن... باعث افتخارهستن هرجایی که باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر ایران بودند که هنوز دنبال کار بودند!!

    • حق گو

      حیف این همه استعداد نیست که خارج از ایران زندگی میکنن.کاش شرایط تو اینجا براشون فراهم بود .واقعا ایرانی همه با استعداد هستن حیف که همه دارن میرن چون واقعا نمیشه اینجا پیشرفت کرد

    • علیرضا

      اگر این عزیزان در ایران زندگی میکردند الان بیکار و سرخورده و احتمالا معتاد بودند البته اگر در زندان به جرم های خاص و سیاسی نبودند.

    • زینب

      عالی بود

    • مراد

      به هیچ کدومشون افتخار نمی کنم، افتخار کردن به این خارج نشینان، مثل دیدن لباس‌های گرانقیمت، پشت ویترین..هیچ فایده ای به جز یک نام خالی برای کشورشان ندارند و حتی خیلی از اونها اصلا نام ایران را از فهرست لغات خودشون حذف کردند. ولی اگر با این حرفم،باعث نارحتی بعضی از دوستان شدم، پیشاپیش عذرخواهی می کنم...

    • سارینا

      خوش به حالشون من که یه کلفتم هیچی نیستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج