۵۳۲۳۷
۱۲۱ نظر
۵۶۶۷
۱۲۱ نظر
۵۶۶۷
پ

جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

استان تهران یکی از ویژه‌ترین استان‌های کشور است. استانی که دارای طبیعت بی‌نظیری است. هم کوه دارد، هم رود، هم کویر دارد و هم جنگل. اگر پایتخت‌ نشین هستید و حوصله سفرهای طولانی مدت را ندارید این مطلب را بخوانید.

روزنامه هفت صبح: استان تهران یکی از ویژه‌ترین استان‌های کشور است. استانی که دارای طبیعت بی‌نظیری است. هم کوه دارد، هم رود، هم کویر دارد و هم جنگل. بنابراین اگر ساکن تهران هستید و حوصله سفرهای چند روزه را ندارید شاید بد نباشد اگر با جاذبه‌های گردشگری استان تهران و جاذبه‌های گردشگری مجاور این استان آشنا شوید که با شناخت آنها می‌توانید یک روز خاطره‌انگیز را برای خودتان و عزیزان‌تان ایجاد کنید.

روستای آبگرم لاریجان

روستای آبگرم شاید توریستی‌ترین روستای این منطقه باشد که این موقعیت را مدیون چشمه آب گرم لاریجان است. در این روستا حمام‌های آب گرم فراوانی وجود دارد که جمعیت زیادی را در فصل‌های مختلف به سمت خود جلب می‌کند. این روستا شامل یک خیابان اصلی است که در هر دو سمت آن تعداد زیادی مغازه، برای رفع نیازهای گردشگران وجود دارد.از چشمه آبگرم لاریجان در هر دقیقه حدود ۱۰۰۰ لیتر آب خارج می‌شود. درجه حرارت آن بین ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد است.
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

مزه این آب نامطبوع و بوی هیدروژن سولفور دارد و رنگ آن زلال است. این چشمه دارای املاح بیکربنات منیزیم است و برای بیماری‌های پوستی، زخم‌های کهنه، رماتیسم، بیماری‌های مجرای تنفسی و ناراحتی‌های عصبی سودمند است.از بناهای معروف این روستا حمام شاه عباسی مربوط به دوره صفوی است.



روستای خور

روستای خور نزدیك شهر هشتگرد قرار دارد. علاوه بر طبیعت زیبا دارای پیشینه تاریخی نیز هستند. به نظر می‌رسد نام روستای خور به جهت داشتن آب و هوای خوب و مناسب، ابتدا خوب یا خرداد بوده كه با مرور زمان به خور تبدیل شده است.از دیدنی‌های این روستا و منطقه اطراف آن می‌توان به امامزاده سلیمان، تپه‌ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار 800 ساله‌اش اشاره كرد.
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

در ناحیه زرچه كانی كه به چنار تپه مشهور است درختان كهنسال و بزرگی از گونه چنار دیده می‌شود كه بسیار زیبا و دیدنی هستند. در نزدیكی محوطه مسجد جامع نیز چناری ۸۰۰ ساله وجود دارد كه سندی زنده از تاریخی بودن منطقه است. از محوطه برج و باروی قلعه خور، بخش بسیار كوچكی باقی مانده است. بنا به بررسی‌های انجام شده یكی از برج‌های این قلعه تا سال ۱۳۴۰ نیز پابرجا بوده كه متاسفانه امروزه بخشی كوچك از آن باقی است.


روستای کردان
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

روستای كردان نیز یكی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است. از دیدنی‌های این روستا می‌توان برج آرامگاهی كردان، پل قدیمی‌بانو صحرای كردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو را نام برد.در دو كیلومتری شمال غرب روستا پلی قدیمی ‌به نام بانو صحرا وجود دارد كه از نام منطقه كه به همین نام است گرفته شده. این پل آجری در دوره صفوی ساخته شده كه تنها دوپایه و بخشی از تاق‌های آن باقی مانده است البته دیدن روستای سرسبز و خوش آب و هوای فشند را هم به همه كسانی كه به این منطقه سفر می‌كنند، توصیه می‌كنیم.


توچال
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

دامنه جنوبی البرز که به کوهستان توچال شهرت دارد. میعادگاه اصلی کوه نوردان و ورزشکاران تهران است. مشهورترین و پررفت و آمدترین پناهگاه‌های توچال از شرق به غرب عبارت است از : کلک چال، شروین، شیرپلا، توچال، اسپید کمر و پلنگ چال که همگی آنها مشرف به تهران‌اند. علاوه بر تله‌سی‌یز کوچکی که منطقه دربند دارد تله‌کابین توچال دارای بالابر صندوقی است و پیست توچال نیز تنها مکان قابل اسکی روی برف این منطقه است.


پارک جنگلی چیتگر
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

1450 هکتار زمین پر درخت و وجود یک پیست ویژه دوچرخه سواری از شمال به زمین‌های چیتگر از جنوب به بزرگراه کرج، از غرب به پیکان‌شهر و از شرق به منطقه خرگوش‌دره محدود می‌شود. پارک چیتگر از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان است که در بیشتر فصل‌های سال از آن استفاده می‌شود.


پارک جنگلی لویزان
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

این پارک با وسعتی معادل 1100 هکتار که بیشتر کاربرد تفریحی است. از شمال به قوچک، از جنوب به شمس‌آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم‌الانبیاء محدود می‌شود. پارک لویزان نیز از گردشگاه‌های بزرگ استان، به ویژه شهر تهران است.


پارک ملی خجیر و سرخه حصار
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

پارک ملی خجیر و سرخه حصار در ارتفاع 1547 متری از سطح دریا قرار دارد. میانگین حداکثر ارتفاع آن 2600 متر و حداقل آن 1450 متر است. تمام این ناحیه به غیر از بخش شمال شرقی آن، جزو مناطق حفاظت شده هستند. مساحت پارک ملی سرخه حصار 9380 هکتار است که تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.


پارک جنگلی وردآورد
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

پارک جنگلی وردآورد با 1020 هکتار وسعت، دومین پارک جنگلی بزرگ استان است که در محدوده کوه‌های وردآورد در حد فاصل اتوبان کرج و پادگان سپاه قرار دارد.


دره جاده چالوس

این دره که در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد. یکی از زیباترین دره‌های ایران و شاید جهان به شمار می‌آید و چشم‌اندازهای بی‌مانند دارد. در این دره‌ها رستوران و هتل‌های پرشماری وجود دارد که می‌توان شب را در آنجا سپری کرد.
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

دره چالوس به دلیل زیبایی‌های فراوانی که دارد در همه ایام سال حتی در زمستان که برودت هوا در آنجا به چندین درجه زیرصفر می‌رسد و برف و سراسر آن را می‌پوشاند پذیرای گردشگران است و به‌طور کلی از مناطق دیدنی استان است.کنار جاده کرج - چالوس در ۷۰ کیلومتری تهران و در انتهای یک جاده فرعی مکانی به نام تکیه سپه سالار وجود دارد که چشم‌انداز آن قله هفت خوان‌هاست در این مکان ساختمانی بزرگ با سالنی مجهز به امکانات رفاهی برای مسافران وجود دارد.


دره اوین - درکه
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

این دره در شمال شهر تهران واقع است. ابتدای مسیر دره اوین - درکه روستای درکه قرار دارد که یکی از خوش آب و هواترین مناطق روستایی تهران است. در طول دره اوین رودخانه‌ای پر آب جریان دارد که در بخشی از مسیر خود، به صورت پلکانی در می‌آید که به هفت‌حوض معروف است و به صورت یک استخر طبیعی عمل می‌کند. دره اوین - درکه به علت قرار گرفتن در مسیر راه کوهنوردان، یکی از پررفت و آمدترین دره‌های شهر تهران است.


دره کن - سولقان
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

این دره در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و رودخانه که از بلندی‌های شمال البرز سرچشمه می‌گیرد در مسیر آن جریان دارد. در طول دره‌ها قهوه‌خانه‌هایی وجود دارد که در روزهای هفته به ویژه در روزهای تعطیل تابستان از مسافران پذیرایی می‌کنند.


دره اوشان - فشم
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

این دو ناحیه به ترتیب در ۳۰ و ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند. فشم از مسیر از جاده لشکرک دارای باغ‌های میوه بسیار است و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی، از مناطق تفریحی‌اند که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسب هستند.


کردان، واریان، ارنگه
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

از مسیر جاده کرج می‌توان به شماری از خوش آب و هواترین گستره‌های ییلاقی پیرامون تهران رسید. پس از پی‌ریزی سد امیرکبیر، تنها راه ارتباطی به ده واریان گذر با قایق از دریاچه سد کرج است. در هتل واریان نیز که در کنار جاده چالوس قرار دارد. امکاناتی برای قایقرانی و اسکی روی آب فراهم آمده است. هوای این منطقه در تابستان ملایم و معتدل و در زمستان بسیار سرد است. باغ‌های سیب و گلستان‌های ارتگه نیز شهرت بسیار دارد.


آبشار گزو

این آبشار با ارتفاع ۷۵ متر در میان جنگل زیبای لفور در استان مازندران واقع شده است. فاصله اين مسير تا تهران در حدود دو ساعت است.برای رسیدن به آنجا باید از جاده فیروزکوه تا شیرگاه رفته، سپس از شیرگاه از طریق جاده لفور در پشت سد در حال ساخت البرز وارد جنگل زیبا و بکر لفور شویم.
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو می‌رسیم. البته در طول مسير به دو راهي‌هاي زيادي مي‌رسيم كه با تابلوي به طرف امامزاده گزو راه كاملا مشخص مي‌شود. از امامزاده تا آبشار به‌مدت نیم ساعت پیاده‌روی به‌سمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند فاصله داریم. به تمامی‌دوستداران طبیعت سفارش می‌کنم که برای یکبار هم که شده از این آبشار دیدن کنند باور کنید که پشیمان نمی‌شوید.


دریاچه سد امیرکبیر (کرج)
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

دریاچه سد امیرکبیر، در کیلومتر ۲۳ جاده کرج - چالوس در تنگه واریان واقع است. هوای این منطقه در تابستانها خنک و مطبوع است. در این دریاچه، فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مانند قایقرانی، ماهی گیری، اسکی روی آب، شنا و پرواز با کایت انجام می‌شود.


دریاچه شورمست

در فاصله ۱۷۰ كيلومتري تهران مكاني زيبا و رويايي وجود دارد به نام درياچه شورمست. درياچه‌اي طبيعي به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و عمق پنج متر. اين درياچه در پنج کیلومتری غرب شهر پل سفيدو در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده‌است. فاصله زماني ازمركز تهران تا درياچه نزديك به دو ساعت و نيم است.
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

نشانی: تهران، فيروز كوه، مدخل ورودي پل سفيد، سمت چپ جاده، راهي فرعي كه از روي پلي مي گذرد كه زير آن ريل راه آهن وجود دارد.


دریاچه سد لتیان
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

این دریاچه در 25 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی خود محل مناسبی برای پرورش انواع ماهی نیز می‌باشد.


دریاچه سد لار
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

دریاچه سد لار در ۸۴ کیلومتری تهران است این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان‌پذیر است.



منطقه حفاظت شده لار
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

این منطقه در شمال و شمال شرقی تهران و در فاصله ۹۰ کیلومتری آن قرار دارد و به دلیل وجود رودهای پر آب، از مناطق آب خیز ایران به شمار می‌رود. منطقه لار به علت غنای ساختارهای طبیعی، گونه‌های مختلفی از حیات وحش مانند قوچ، میش، پلنگ، گراز، روباه، شغال و ۹۷ گونه پرنده و انواع خزندگان را در خود جای داده و از گستره بسیار متنوع گیاهی نیز برخوردار است. عقاب طلایی، گونه‌ای بی‌همتا، تنها در این حوزه از ایران زیست می‌کند و بومی‌این منطقه است.


منطقه حفاظت شده ورجین
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

شکارگاه حفاظت شده 28 هکتاری ورجین در 15 کیلومتری شرق تهران قرار دارد و دسترسی به آن از مسیر جاده لشگرک امکان پذیر است.


پارک ملی کویر

پارک ملی کویر در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تهران و در غرب کویر مرکزی ایران و شرق دریاچه نمک قرار دارد. اراضی مسطح این پارک با پوشش گیاهی کویری و نیمه کویری، زیستگاه پستاندارانی چون جبیر، آهو و گونه‌های با ارزشی چون یوزپلنگ و گورخر است. در ناحیه کوهستانی بخش شمالی پارک، کل و بز و قوچ و میش به سر می‌برند.
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

پرندگانی چون کبک و تیهو بومی‌این منطقه هستند ولی هر سال پرندگان مهاجری چون فلامینگو، آنقوت، سرسبز و خوتکا به آب بندهای این منطقه می‌آیند.علاوه بر آن در این پارک آثار فرهنگی و تاریخی مانند کاروانسرای قصر بهرام و باقی مانده آثار کاروانسرای عین الرشید نیز به چشم می‌خورد.


آبشار شاهاندشت و قلعه ملک بهمن

آبشار زیبای شاهاندشت در قسمت شرقی جاده هراز و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر تهران، در کنار روستای شاهاندشت (شونادشت) واقع شده است. این آبشار بلند حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد که از کنار قلعه ملک بهمن عبور کرده و به سمت پایین سرازیر می‌شود. قلعه ملک بهمن در جنوب آبشار قرار دارد و قدمت آن دست کم به دوره ساسانی باز می‌گردد که یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های کوهستانی رشته کوه البرز به شمار می‌رود.
جاذبه های گردشگری نزدیک تهران +عکس

ظاهرا این قلعه به نام ملک بهمن (ملک قلا)، آخرین امیر سلسله استندر لاریجان نامیده شده است. سلسله استندر متعلق به زمان حکومت شاه طهماسب صفوی بوده. این قلعه بنا به فرمان شاه عباس صفوی در سال ۱۰۰۵ هجری تسخیر گردید.قلعه ملک بهمن به شماره ۲۷۸۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      والا خوش به حال این تهرانیا دیگه چی می خوان؟!!!!

      پاسخ ها

      • magid

        توش خودمونو کشته بیرونش مردمو

    • کاربر

      منفی؟!!!منفی میدی؟!!!!!!!

    • مهدی

      خداروشکر که این همه نعمت به ما داده است

    • shima gharavian

      kheyli khoob bood mer30

    • بهاره

      واااااى خوش بحال تهرانىا حاال مىکنن با اىن شهر توپشون

      پاسخ ها

      • احمد

        قلعه بهمن ،آبشار شاهاندشت ، سدلار ، دشت لار ، آبگرم مربوط به شهرستان آمل است آبشار گزودریاچه شورمست مربوط به سواد کوه است

      • naser

        تهران خودتونه

    • ناشناس

      شماها فکر مکنید تهرانی ها همش میرن اینجاها شاید باورتون نشه اما بعضی نمی دونن که اینجاها وجود داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • مسلم عمادین

      سلام
      بسیار عالی است
      اگر تمایل داشتید وبلاگ روستای زیبای سیمین دشت که در 100کیلومتری تهران است را در لیست پیوند های خودتان بگذارید
      www.simindasht.blogfa.com

    • علیرضا

      مرسی فقط ادرسشونو کامل بنویسید

      پاسخ ها

      • نگاررر جووون

        عالییی بووود

    • وحید

      تنگه واشی فیروزکوه هم جای خوبیه .بد نیست راجع بهش اطلاع رسانی بشه.

    • محمد

      خواهش میکنم ادرس های دقیقی رو بدین

    • amin

      خوشبحالتونایامبکامتونتهرانیها!

    • اشک

      نه بابا ...کی گفته تهران خوبه هرکدوم ازاونا که دیدی رو اگه بخوای بری توی جیبت نباید کمتر از200 یا300 هزار باشه ووشایدم بیشتر..حال مفتی رو شمالی ها میبرن که نه واسه دریا پول میدن نه جنگلاش نه آب و حواش

      پاسخ ها

      • خخخخخ

        هوا ن حوا!!!!!

    • nillo

      خیلی عالی بود

    • علي

      خيلي خيلي خيلي خيلي بد بود....................

    • باران

      خیلی خوب من خودم رفتم اینجا ها

    • سارا

      بابا خوش بحال این تهرانی ها ...
      مشهد که هیچی نداره ...
      چز یه کوهستان پارک
      پارک ملت و کوهسنگی
      و الماس شرق و وصال ....
      که همینا هم به درد خودشون میخورن ...

      پاسخ ها

      • مجيد

        آخي

      • بدون نام

        ناشکری نکن مشهد امام رضا را داره

      • جواد

        طرقبه، شاندیز، ابرده، زشک، جاقرق، غار مغان، اخلمد، سد طرق، شاهان گرماب، چشمه گیلاس و و و و و و و و

    • سمیرا

      تشکر
      لطفا ادرس دقیق بگذارید در سایتتان.

    • منم دیگه

      بابا من یه تهرانی.تهران پر از دود.من خودم تا حالا فقط یکی یا دو تا از این جاها رو اسمشو فقط شنیدم.نرفتم تا حالا.خود ما تهرانی ها هیچ کدوم ازین جاهارو نمیشناسیم.

      پاسخ ها

      • لیلی

        اگه نرفتید کوتاهی از خودتونه دیگه
        ما که میریم کلی هم حال میکنیم
        روستای برگ جهان و خیلی جاهای دیگه رو از قلم انداختیدااااااا

    • علی

      مرسی
      فقط اطلاعات کم هست

    • کوروش

      خیلی خوب است ولی میشه آدرس دقیقشون را بدهید.
      با تشکر از لطف شما،

    • سولماز

      تهران عالی ترین شهر ایرانه. افجه و دشت هویج را هم جا انداختید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

    • saeed

      خوش به حال ما تهرانیا ، دلتون بسووووووووووووووزه

    • محسن

      خیلی کمکم کرد

    • بدون نام

      چشمه علی ،مشاء ،آبعلی ،امام زاده هاشم رو هم از قلم انداختید

    • مبینا

      واقعا ایران جاهای دیدنی زیادی داره از این بابت خیلی خوشحالم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین به طرز فکرت

    • سارا

      خیلی خوب بود

    • حسینی

      سلام خیلی ممنون از معرفی مکانهای دیدنی لطفا ادرس مکانها را نیز بنویسید متشکر

    • هانی

      خیلی عالی بود ممنون فقط لطفا ادرس دقیق بگذارید

    • ستاره

      بچه ها من یه موزه میشناسم به اسم موزه مقدم تو خیابون امام خمینی خیلی جای دیدنیه.من رفتم حتما برید.

    • مازنی

      تهرانیا فقط بلدن زرتی بیان مازندران جاده هارو ترافیک کنن .امکانات از ما ایناحالشونومیبرن.اخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این حرفف شما ما کاملا موافقم

    • بدون نام

      والله بدون رودربایستی من حاضر نیستم نگاه تهرانم بندازم تا چه برسه به خوش بحالم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر همین تهرانی نیان شمال شما نون شب هم ندارید که .زمین های متری دوزارتون رو همین تهرانی ها کردن خداتومن...تنها استانی که دیدیم اینقدر سود میبرن از گردشگر و اینقدر بی احترامی میکنن به گردشگر و غر میزنن مازندرانی ها هستن

    • عشقم تهران

      تنگهههههههه واشی و از قلم انداختید اونجا خیلی تو تابستون خوش اب و هواست

    • بدون نام

      خوبه خوش ب حال تون... این فریدونشهر اصفهان هم هیچی نداره فقط یه چشمه لنگان،ابشار پونه زار،سراب اب لت،سراب بابا احمد،هفت چشمه،امام زاده مشعلدار،سراب لودرستون،خروجی تونل چشمه لنگان خیلی با صفاست، دیگه بگم خدمتت چشمه گل سفید،قلعه سر بلی، خیلی دیگه هست یادم نمیاد... :)

      پاسخ ها

      • fatemeh

        اااا شما هم لطفا از امکانات شهرتون نام ببرید ببینم به انگشت کوچیکه تهران میرسه؟

    • alireza

      بابا ایولا به شرق تهران خدایی هر چی مکان گردشگریه منطقه شرق تهرانه عالللللللللللللیییییییییه دم همتون گرم بچه های شرق

    • بدون نام

      پس چی فکر کردین؟ تهران بهشت ایرانه.
      بعععععععععععععععععععععععععععععععله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشک

    • کیان

      خیلی خیلی عالی بود ممنونم ازراهنمایی تون

    • بدون نام

      هفت چشمه هم خیلی طبیعت زیبایی داره حتما سری بزنید

    • ابي

      سرطان تهران رو از قلم نندازين

    • فاطمه

      وایییییی ب چ زبونی تشکر کنم ازتون
      عاقا تنکس ممنون التشکر مرسی فداتون شم مطالبتون معرکه بود :-*
      مرسییییییی

    • محمد

      آبشار ده کمرد و کوه داراباد تو لیست نیستش

    • مهسا

      عالییییییییییی مرسی:)

    • بدون نام

      والا اگه بخای تا فواصل صد و هفتاد مشهد رو بشمرم و عکس بذارم که خودکشی میکنن همه... خودتون تو گوگل عکسای جاهایی رو که میگم سرچ کنید.... اخلمد... قره سو.. زشک... چالیدره... کنگ... دهبار... دره ی ارغوان... ازغد... مایون... چشمه گیلاس... چشمه سبز... ابقد... فریزی... پایه... گلمکان... رادکان...روستای استاد... قره شاهوردی... اورته چشمه ..

    • مهدیه

      خیلی خوشحالم که یه ایرانی هستم

    • فتانه

      روستای امامه رو فراموش کردین..
      روستای امامه در بخش رودبار قصران و نرسیده به فشم واقع شده است.
      و هم از نظر طبیعی جاذبه های بسیار دارد و هم از نظر تاریخی دارای قدمت زیادی میباشد.
      روستای امامه دارای قلعه مازیار با قدمت چند هزار ساله و آبشارها و چشمه های زیادی است که دیدن این جاذبه های طبیعی خارج از لطف نیست و حتمن از دیدن آنها ب وجد می آیید.
      پیشنهاد میکنم که حتما از این روستا دیدن کنید. مطمئن باشین که پشیمون نمیشین.

    • زیبا

      همه جای ایران سرای من است
      چرا میگین تهرانیا شمالیا؟؟
      یه ایرانی باید همه جای کشورشوببینه
      فقط افسوس که بی توجهیم
      اگه ایران مال عرب ها بود. ببین چکارش میکردن. طوری میساختنش و تبلیغ میکردن که از هجوم توریست جای سوزن انداختن نبود....... حیف واقعا حیف که مسئول دلسوز و درست و حسابی نداریم

    • فرهاد

      ما ک فقط دربند و درکه رو بلد بودیم بریم. البته مشغله های زندگی هم همه ی فرصت های تفریح کردن رو از ما گرفته. ب هر حال ممنون

    • رضا قضایی

      عالی بود فقط لطف کنید ادرس ها رو دقیقتر بدید ممنون

    • بدون نام

      خوب بود

    • بدون نام

      حاشیه نیشینی وهزار ......بدبختی راازقلم انداختی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      یا شهر خودت یا تهران یا کشور خودت یا امریکا دیگر هیچ

    • سیاوش

      آرزو میکنم هر جا که هستین یا هر جا که برای تفریح تشریف میبرین دلتون خوش باشه..

    • بدون نام

      خداقوت ادرس همراه
      با نقشه کار بردیتره


      ا

    • خودم

      سلام.شمال کشور که آب و هوای بدی داره.تهران هم اگه از شلوغی و هوای آلوده اش بگذری بدک نیست.این جاهای معرفی شده همشون قشنگ نیستند.یکی دو جا قشنگه.

    • ادیب

      1-چرا نقاط دیدنی اطراف تهران را دقیقا معرفی نکنیم تا مردم با این همه زحمت و ترافیک فقط در ذهنشان شمال ایران باشد . 2- اطلاعات ارائه شده ناقص است دراین رابطه آدرس دقیق محل و راه دسترسی ،جاده آسفالت یا خاکی ، طول مسیر و مدت زمان راه، محل اقامت شب دارد یا ندارد - محل استقرار و خوش آب و هوا در روز دارد یا نه - معرفی نقاط ییلاقی و باغات - رودخانه و... رستوران و غذاخوری 3- خیلی از نقاط دیدنی نزدیک تهران معرفی نشده مثل شمشک- دیزین تنگ واشی - بسیاری از روستاهای اطراف کرج مثل برغان -ورده - شنده - آجین دوجین - ولیان -سیرود و...

    • Eli

      واقعا خوش به حال ما تهرانی ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خوش به حال تهرانیها چون موش داره اندازه گربه ، ترافیک نداره واقعا خوش به حال تهرانیها

    • بدون نام

      دنیا فقط وفقط آباداااان

    • شریف

      سلام عزیزان من 61سال تهران هستم باور بفرمائید نه پولش دارم ونه می توانم به این طور جاها برم اگر با پول حلال رفتی یادی ازما بکنید و نوش جان تان ولی اگر با پول یک بدبختی. رفتی نمی دانم به تو چی بکم.!!!!

    • مجید

      امروز من رفتم دشت هویج....از مسیر لواسان و از طریق روستای افجه.....سفر یک روزه....از پای کوه حدود یک ساعت کوهنوردی ساده وسبک....زیاد هم هزینه نداره...فقط همت میخاد و یک کوله پشتی و یه غذای ساده و یه همسفر خوی وهمدل....

    • نفیسه

      سلام دوستان.من از بچگی به همراه خانواده خیلی از جاهای تهرانو رفتم و مثل کف دستم بلدم. مثل افجه امامه روستای لالان زایگان .شمشک. دیزین کن سولوقان و خیلی جاهای دیگه که یادم نمیاد و هنوزم میرمو بسیار عالی هست.

    • نسترن

      با سلام و تبریک سال نو
      از طریق سایت شما برای سفر یکروزه به سمت آبشار گزو حرکت کردیم متاسفانه اون قسمت از اطلاعاتی که در این صفحه زیر عکسش نوشته از تهران تا اونجا 2 ساعت راهه اشتباهه و همین اشتباه یک روز ما رو خراب کرد!!! لطفن اصلاح بفرمایید تا دیگران مثل ما سردرگم و ناراحت نشن تا اونجا از تهران حداقل 5 ساعت راهه دوستان پس حتما گزینه های بهتری هم به نسبت مسیر و زمان خواهید داشت.
      با سپاس فراوان

    • بدون نام

      ما تو شهرستان دماوند هستیم ، لازم به شمارش نیست ، همه شهرستانمون گردشگریه ، چه اماکن تاریخی ، چ طبیعی ، بخوام چندتا دونش رو بگم : روستای ولیران ، شیخ شبلی ، شلمبه ، تپه هخامنشیان ، مشاء ، چشمه اعلاء ، خمده ، غار رودافشان ، آبعلی ، پیست آبعلی ، تجرک ، کیلان ، تیز آب ، دشتمزار ، استلخک ، امامزاده هاشم ، خرمده ، امامزاده بی بی زبیده و .............

      بخوام بگم یه سایت میشه ، از غار تاریخی ، آب های معدنی و خنک از کوه دماوند ، آبشار ، پیست ، تلسکی ، رودخانه ، باغ ، مساجد چند صد ساله ، معادن ، آب و هوای معرکه و هر چی که فکرش رو بکنید و بخواید
      تازه این مال یکی از شهرستان های استان تهرانه ، تهران ازین شهرستان ها خیلی زیاد داره ، اماکن دیدنی و گردشگری تهران قابل شمارش نیست

      پس لطفا مشهد رو با تهران مقایسه نکن ، مشهد فقط یه امام رضا ((ع)) رو داره ، اگه این بزرگوار نبودن تو مشهد ، شهری به نام مشهد وجود نداشت

    • خخخخخخخ

      خیلی خوب ماتهران زندگی میکنیم خیلیم جاهای دیدنی زیادی دار اگ شمانمیریدکوتاهی از خودتون

    • محمد

      دریاچه تار هم هست که به لیست اضافه کنید

    • یوسف

      نه عزیز اطراف تمام این مناطق توسط پولدار خریداری و ویلا سازی شده و بقه ملت حتی جا برا نشستن حقیرتر کنار رودخونه پیدا نمی کنند ....به این همه خیانت که مراتع و جنگل رودخونه رو به پولدار میفروشند و عامه فقیر و متوسط مردم نمیتوان 1st جا کنار به رودخونه پیدا و اگر بخوان استفاده کنند باید حسابی پول خرج کننده که با این گروهی و تورم فقط به فکر شکم پر کردن خود و زن و بدون هستند. لعنت به کسانی که استارت فروش این مناطق به قشر مرفه جامعه زدن. اگه برای مثال تونستن برین کردن با فشن بدون دادن پول حسابی 1 متر جا پیدا کنیم حق با شماست.

      پاسخ ها

      • سادی

        واقعا گل گفتی...یه روز با خانواده تصمیم گرفتیم بریم اطراف تهران رفتیم کردان باورتون نمیشه اشکام درومد خیلی دلم شکست مدت زیادی صرف کردیم تا تونستیم یه جا برا نشستن پیدا کنیم و ناهارمون شد شام انقدر ک گشتیم اونم چه جای پرتی...تمام طول مسیر ویلاهای شخصی بود یا جاهایی ک برا کاسبی باز کرده بودن و از ملت برای نشستن و استفاده از طبیعت پول میگرفتن! درواقع دولت وشهرداری اجاره بهشون داده بود...فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه ک کوچکترین تفریح برا قشر متوسطم نزاشتید قشر فقیر ک باید بمیرن انگار باز ما یه ماشبن داشتیم تا اونجا بریم بعضیا ک همونم ندارن طفلیا...پس لطفا تبلیغ نکنید همه جاهای خوب افتاده دست پولدارا و دولتی ها مگه بریم سر بزاریم کوه و بیابون

    • لیلا

      دوستان لطفا هرجا که سفر می کنید نظافت را رعایت و از طبیعت مراقبت کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنونم از شما

    • انجمن توسعه سفیدشهرکاشان

      انجمن توسعه سفیدشهر(نصرآباد کویرکاشان )نصرآبادیهای مقیم تهران

      باسلام-قابل توجه گردشگران ازآثارتاریخی و باستانی شهر دارالفضل سفیدشهر(نصرآبادکویر) در۱۷کیلومتری شمال کاشان بازدید نمائید و لذت ببرید
      ۱-آستانه مقدسه بی بی سکینه خاتون س واقع درمحله زیارت سفیدشهر
      ۲-آستان مقدس شاهزاده ابراهیم ع واقع در دشتهای سرسبز جاده سفیدشهر به مشکات
      ۳- آب انبار تاریخی سفیدشهر
      ۴-قلعه های تاریخی ملک اباد -رضاآباد-قاسم ابادو وزیر
      ۵-دشت زیبای کویر درشمال سفیدشهر
      ۶-پار ک زیبای زنده یادباقری ورودی شهر سفیدشهر
      ۷-خانه های تاریخی آقاسیدمحمد
      ۸-شهرزیرزمینی سفیدشهر
      ۹-قدمگاه علی ع سفیدشهر
      ۱۰-دشتهای وسیع وزیبای پنبه و طالبی و باغهای پسته سفیدشهر
      ۱۱-دشتهای وسیع و زیبای کشت گل محمدی برای اولین بار
      ۱۲-جنگلبانی شهیددستغیب -درختان دست کاشت دردل کویر
      13-ساختمان تاریخی چهل دختران زیارت
      14-مسجدتاریخی وباستانی زیارت سفیدشهر
      باتشکر
      انجمن توسعه سفیدشهر (نصرآبادیهای مقیم تهران)

    • نگین

      خخخخخخ دوستان راست میگن ما که خودمون تهرانی ایم از اول تا اخر تو خونه موندیم من همین الان فهمیدم همچین جاهایی وجود داره

    • مرنجاب

      سلام، در جواب به توسعه شهر سفیدشهر
      لطفاً اطلاعات دقیق بدهید چون شهر زیرزمینی مربوط به نوش آباد است نه سفیدشهر (نصرآباد) .
      در ضمن چه تسهیلاتی در سفیدشهر وجود دارده، آیا رستوران مناسب توریست دارید؟ یا هتل جهت اقامت. لطفاً طوری اطلاع رسانی بفرمایید که توریست مبلغ شما باشه نه اینکه خدای ناکرده ضد تبلیغ

    • بدون نام

      از شیرگاه تا تهران 200 کیلومتره. جاده فیروزکوه رو با میانگین سرعت 80-70کیلومتر در ساعت بیشتر نمیشه رفت و دست کم 3 ساعت تا شیرگاهه و 28 کیلومتر جاده خاکی هم دست کم 1.5 ساعت راهه. برای تشویق مردم به رفتن، مسیرها رو کمتر از واقع نگید لطفا.

    • بدون نام

      نور بهترينه ، من خوري هستم

    • ارین

      ممنون خیلی خوب بود..

    • خدام

      اطراف تهران جاهاي بسيار زيادي هست مثل درياچه تار مناطق زيبايي مثل روستاي خصاربن .سيمين دشت .زريندشت .خمده .هرانده .منطقه ساواشيوخيلي از جاهاي زيباي ديگه ولي يكروز خيلي كمه براي سفر

    • طنین

      بیشتر جاهای ایران زیبایی هایی داره. این هموطنایی که میگن خوش به حال تهرانیا و ... درسته تهران جاهای دیدنی زیاد داره. اما اینقدر مسائل و سختیهای خودشو داره که 70 درصد مردم اصلا فرصت نمیکنن این جاهارو برن. من خیلیا رو میشناسم که میگن تهرانیا حق بقیه رو خوردن. باور کنید اگر بیاید تهران و یک ماه بمونید نظرتون عوض میشه و دلتون واسه شهر خودتون تنگ میشه.
      همه جای ایران سرای من است

    • مژده رضایی

      عالی بود ممنون از اطلاعات کاملی که ارائه شد چ

    • ویولت

      خععععلی خوووووب مرسی

    • امید

      همه اینها ذره ای کوچک از نشانه های خدای بیکرانه
      شکرت خدا...

    • مهدی

      فقط تهران، عشق و حال تهران ، زندگی تهران . والله میرم شهرستان بعد از یه روز دلمون میگیره بخدا امکانات خیلی کمه . تهرانه وووو شلوغیش. عشقی تهران عشق .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناشکری نکن

    • بدون نام

      من خودم در تهران زندگی میکنم و تمام این مناطق رفتم واین و بگم که با جیب پراز پول باید بری بگردی ولی شهرمون بجنورد بهترین اب و هوا بهترین جاهای دیدنی داره وهیجا بجنورد نمیشه تازه مجانی هم میتونی بری استفاده کنی

    • تهرانی

      دریاچه شورمست مربوط به استان مازندران شهرستان سوادکوه هستش نه فیروزکوه.
      دوستان اشتباها تو فیروزکوه دنبال این دریاچه نگردین
      آدرسش بعد از پل سفید سوادکوه به سمت چپ تابلو زده که لاید برین تو جنگل.جای بدی نیست.
      موفق باشید

    • مهدی غیورفر

      سلام به همگی می خواستم بدنم به نظره اونایی که رفتن کردان جایی خوبی واسه سفر یکروزه هست؟

    • بدون نام

      منظره های تهران خوبه ولی در این سایت بعضی هارو اورده

    • نفس

      امان از بی پوووولی

    • سحر

      دریاچه طالقان هم خوبه .هم نسبت به جاهای دیگه خلوت تره وهم نزدیکتر

    • ایرج

      کجاش خوبه؟؟؟

    • منا

      ما رفتیم رینه لاریجان واقعا عالی بود اصلا فکر نمیکردم نزدیک تهران یه همچین جایی باشه هتل اپارتمانی که گرفتیم هم استخر خانوادگی داشت هم وان های داخل سوییتش تمیز بود با یه چشم انداز عالی خیلی خوب بود

    • کیمیا

      ماااا انقظههههه نرفتیم جایی دوچار افسوووردگی شدیدا حاد شدیم منو مامانم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیا من خودم میبرمت عزیزم

    • کیمیا

      هه

    • سمیرا

      خیلی استفاده کردم... ممنون. اولا به اون آقایی که نوشته اینا پول میخاد باید بگم اینا پول نمیخاد شما میتونی بدون چشم تو هم چشمی و بدون اینکه خیلی مرفه بری سفر ... کوله ات رو برداری و بری و کلی هم بهت خوش بگذره با اندک پولی. دوم اینکه اینایی که نوشتن مشهد فلان تهران فلان و فیثار باید عرض کنم این حرفا توی این دهه برداشته از یک فکر بسته است ... ما ایرانی هستیم ... و تمام. در مورد تهرانی های عزیز که اینجاها نمیرن که بعضی دوستان گفتن ... نه عزیزان من تهرانی خیلی به خودشون میرسن و لارژ هستن به خودتون نگاه نکنین. و باید گفت دغدغه توی تهران کمه فقط چشم توهم چشمی داره مردم از پا درمیاره ... فیتیله رو بیارید پایین همه چی حله ... فقط شاد باشید و بگردید ساده .... کسایی که هم نمیرن تنبل هستن ... کلا مردم ما که خودم هم جزو اش هستم مردمی غر غرو و تنبل هستیم ... فعال باشیم ساده زندگی کنیم و شاااااد و غر نزنیم حداقل یکروز با خودم عهد کنیم یه روز غر نزنیم ...همین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز با شما موافقم

    • بدون نام

      ایول واقعا حرفات منطقی بود

    • رضارضوی

      من دوهفته پیش رفتم سمته کردان برقان هیچ جاپیدانمیکردی بنشینی سرتاسررودخونه روشخصی کرده بودن بایدورودی پرداخت میکردی حداقل سی هزارتومان که بتونی کناررودخونه بنشینی!!!!!!!؟؟؟؟؟

    • قربانی

      خیلی خوب بود، کاش ی جاهایی رو هم معرفی کنید برای فصل پاییز که هوا کمی سرده

    • رضاومحمددوباجناق

      رینه هم خوبه سوییت داره باآبگرم گوگرد دار پیشنهاد میکنیم برید فقط وسطه هفته برید هزینش خیلی کمتر میشه

    • امداد املاک ایران 09197225539

      جای 100-200تومنکی هرگز نداریم,نیست ندارند و نخواهید حتی1نفر و1دقیقه 09197225539
      8تا20 نه ظهر و شب و نصف شب
      امداد املاک www.EMDADAMLAK.IR
      خانه ویلائی 230 متری,73متر بنا شیک نوساز دربست مجهز تمیز امن با محیط سرسبز و درختکاری شده- 2خواب با تخفیف ویژه عرضه مستقیم بدون واسطه در بالاشهر دماوند(35دقیقه مستقیم از چهارراه تهرانپارس)با 25% تخفیف ویژه 600ندهید.فقط 399هزارتومان روزعادی تعطیلات 499 هزارتومان(1تا4نفر,مازاد نفری75تومان)تحویل تخلیه 10صبح

    • ناشناس

      دوست مازنی! تهرانیها فقط روزهای تعطیل میان شمال تازه از نظر اقتصادیم به نفعتونه ولی شمالیا واسه کار اومدن تهران کل سال تهرانو شلوغه، بین تعطیلات وقتی میرن شهرشون تهران خلوته من تو یه سازمان دولتی کار می کنم 90% شمالین، همه هم پولدار اونوقت این همه تهرانی بیکار تو شهر هست. مرخصی های بین التعطیلات هم که مخصوص شمالی جماعته! چهارشنبه ظهر کار تعطیل، اگه دری به تخته بخوره یکشنبه تعطیل باشه شنبه رم تشریف نمیارن ما باید بمونیم اداره جور اونارو بکشیم.

    • ناشناس

      من ناشناس 16:20 دقیقه هستم چرا پرچم آمریکا بالای کامنتم خورده والا بلا تهران زندگی می کنم

    • بدون نام

      خیلی ممنونم برای اطلاعات.بَه بَه.مرسی.پاینده باشین همیشه

    • mjeb

      گزو عالیه حتما برید.

    • کیان کرمی

      بنظرمن تهران جاهایی ازاین بهترهم داره فقط بایدبگردی وباوسایل بروزکه دنیاازاون استفاده میکنندعکسهای بسیارزیباوروشن گرفته بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج