adexo3
۵۳۴۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آيا مي‌دانستيد هر كودكي يك ورزشكار دروني دارد؟

از فرزنــدتان آرنولــد بسـازيد!

عادت دادن بچه‌ها به ورزش از كودكي يكي از بهترين كارهايي است كه مي‌توانيد براي آن‌ها بكنيد. نه فقط براي كاهش وزن بلكه حتي براي موفقيت آن‌ها در‌آينده خدا را چه ديديد؟ شايد فرزند شما هم يك روز آرنولد بشود!

از فرزنــدتان آرنولــد بسـازيد!

شايد اگر هر كدام از ما از روزگار كودكي به يك ورزش علاقه‌مند شده و در آن شركت مي‌كرديم و با پشتكار آن را دنبال مي‌كرديم، امروز يك ورزشكار حرفه‌اي بوديم.

اين نظريه‌اي است كه بسياري از روان‌شناسان به آن معتقدند و بر همين اساس به والدين توصيه مي‌كنند بچه‌ها را از اين موقعيت محروم نكنند. در حقيقت شما با روبه‌رو كردن فرزندتان با فرصت‌ها و موقعيت‌هاي جديد ورزشي به او اين امكان را مي‌دهيد كه علاقه و توانش را در هر كدام از اين رشته‌ها بسنجد و اگر خوش‌شانس باشد يكي از ورزش‌ها را براي ادامه در آينده انتخاب كند. مي‌خواهيد بدانيد چطور بايد اين كار را بكنيد؟ با خواندن اين مطلب راه آن را ياد مي‌گيريد!


هويت ورزشي چيست؟

روان‌شناسان اجتماعي مي‌گويند، طرز نگاه كودكان به‌خودشان، تاثير زيادي بر رفتار آن‌ها مي‌گذارد. بچه‌هاي امروزي اغلب خواهر يا برادري ندارند كه با او بازي كنند، تلويزيون، ويدئو و كامپيوتر هم با سرگرم كردن كودكان امكان فعاليت فيزيكي آن‌ها را محدود كرده و همه اين‌ها باعث مي‌شود كودكان روز به روز بيشتر به سوي بي‌تحركي هدايت شوند. واضح است كه هيچ كودكي در اين شرايط نمي‌تواند به‌خودش به چشم يك ورزشكار نگاه كند.

اما اگر فرزند شما ذاتا ورزشكار به‌نظر نمي‌رسد، باز هم نگران نباشيد. شما مي‌توانيد ورزشكار درون او را كشف كنيد! كافي است اعتماد به نفس كودك‌تان را براي فعاليت بيشتر بالا ببريد.


از فرزنــدتان آرنولــد بسـازيد!

خودتان شروع كنيد

براي اين‌كه به فرزندتان كمك كنيد اعتماد به نفس بيشتري داشته باشد و خودش را به‌عنوان يك ورزشكار بپذيرد، بايد خودتان شروع كنيد و مهارت‌هاي اوليه ورزشي را به او آموزش دهيد. مهارت‌هايي مثل شوت كردن، توپ گرفتن، پرتاب كردن و. . . به راحتي در بازي‌هاي خانوادگي قابل تمرين هستند. فرزند شما به‌زودي اين بازي‌‌ها را مي‌پسندد و از سختي ورزش نمي‌ترسد.


از فرزنــدتان آرنولــد بسـازيد!

هواي كوچولو را داشته باشيد

شما اگر به جاي فسقلي باشيد چكار مي‌كنيد؟ همه خانواده و فاميل در پيك‌نيك جمع شده‌اند و وسطي بازي مي‌كنند. شما آخرين عضوي هستيد كه به بازي دعوت مي‌شود و قدرت و مهارت‌تان هم از همه كمتر است! معلوم است كه در چنين شرايطي انسان افسرده مي‌شود. بنابر اين بايد خيلي هواي كودك‌تان را داشته باشيد. در بازي‌هاي خانوادگي به او هم فرصت عرض اندام بدهيد. از بازي او تعريف كنيد و سعي كنيد فرصت‌هاي بيشتري به او بدهيد.

ممكن است فرزندتان در بازي با بچه‌هاي ديگر هم همين احساس را داشته باشد. وظيفه شماست كه به او يادآوري كنيد هنوز در حال رشد است و مي‌تواند قوي‌تر شود. البته اين را هم به او بگوييد كه بسياري از ورزشكاران حرفه‌اي قبل از اين‌كه به اين‌جا برسند چند بار ورزش اختصاصي خودشان را تغيير داده‌اند. شما هم همين كار را براي فرزندتان بكنيد و اجازه دهيد او با ورزش‌هاي مختلف روبه‌رو شود و علاقه خود به آن‌ها و توانش را در هر كدام بسنجد. در ضمن فراموش نكنيد ورزشي كه انتخاب مي‌كنيد بايد مورد علاقه «فرزند» شما باشد نه خود شما!


از فرزنــدتان آرنولــد بسـازيد!

چطور ورزش مناسب فرزند را انتخاب كنيم؟

براي كمك به فرزندتان در پيدا كردن ورزش مناسب بد نيست نكات زير را به كار ببنديد:

۱. تـوان او را بشناسيد

براي اين‌كه به موفقيت فرزندتان در يك ورزش خاص اميدوار باشيد بد نيست توانايي‌هاي فرزندتان را با نيازهاي آن ورزش بسنجيد. هر چه سن كودك بيشتر باشد اين كار مشكل‌تر مي‌شود.

۲. او را تشويق كنيد

براي علاقه‌مند كردن فرزندتان به ورزش بايد از او حمايت كنيد، نه اين‌كه او را مجبور كنيد. بهترين راه براي نشان دادن حمايت‌تان آن است كه موقع مسابقات و تمرين‌هايي كه در كلاس يا تيم ورزشي صورت مي‌گيرد، براي تشويق فرزندتان حضور داشته باشيد. البته دقت كنيد كه اين كار نبايد تبديل به دنبال كردن روياهاي كودكي خودتان شود! مثلا اگر هميشه آرزو داشته‌ايد قهرمان شنا شويد، دليل نمي‌شود فرزندتان را به اين كار مجبور كنيد. شايد او استعداد فوتباليست شدن دارد. با تشويق و حمايت از فرزندتان مي‌‌توانيد به او كمك كنيد لذت فعال بودن و ورزش كردن را كشف كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج