جاباما
۵۳۵۲۸۷
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

مورد عجیب «بهاره آروین»، نامزد جنجالی شورای شهر

از روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه امسال، بعد از مشخص شدن کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری، بحث انتخابات شورای شهر هم شدت گرفت. شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بالاخره یک هفته مانده به انتخابات، لیست خود را منتشر کرد.

روزنامه تماشاگران امروز - زهرا حمزه: از روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه امسال، بعد از مشخص شدن کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری، بحث انتخابات شورای شهر هم شدت گرفت. شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بالاخره یک هفته مانده به انتخابات، لیست خود را منتشر کرد. لیستی که از همان زمان انتشار با انتقادهایی همراه شد. یکی از انتقادات به لیست نام چهره های ناشناخته و جوان بود.

نام بهاره آروین بعد از انتشار لیست به سرعت سر زبان ها افتاد و سوابقش مانند آن اقلیت نسبتا شناخته شده، منتشر شد. آروین دکترای جامعه شناسی دارد و در دانشگاه تربیت مدرس تدریس می کند. علاوه بر انتشار سوابق تحصیلی اش مسائل دیگری هم در موردش مطرح شد که نشان دهنده زاویه داشتن او با اصلاح طلبان و نظریات متفاوتش با آن ها بود. همچنین برخی دیگر هم او را به داشتن سمت و سویی نزدیک به آقای قالیباف، شهردار فعلی تهران متهم کردند.

همه اینها باعث شد تا نام او محل اختلاف رای دهندگان تهران باشد و بسیاری که می خواستند به فهرست اصلاح طلبان برای شورای شهر راب بدهند، نام هایی را خط بزنند. من جمله نام او.
مورد عجیب «بهاره آروین»، نامزد جنجالی شورای شهر

آروین در مصاحبه ای که با «تماشاگران امروز» داشت، با تکذیب برخی از اتهاماتی که به او وارد شدهاست، اعلام کرد که در اولین فرصت بعد از اعلام نتایج انتخابات به تمامی شایعات پیرامونش پاسخ خواهدداد تا شبهه دیگری در مورد فعالیتش برای جمع کردن رای ایجاد نشود.

او در مورد فضای علیه اش در این روزهای منتهی به انتخابات و پیش بینی اش از نتیجه آرا می گوید: «نمی دانم مردم چقدر تحت تاثیر تخریب های سازمان یافته موجود قرار خواهندگرفت. من کاندیدای جوانی بودم که طرح ها و برنامه هایی برای شهر داشتم. یکی از طرح های من طرح «شهر شیشه ای» بود که در همین ایام محدود و یک هفته ای انتشار لیست تا انتخابات آنها را مطرح کردم. من به عنوان یکی از کاندیداهای جوان برای اینکه بتوانم برنامه ام را به گوش مردم برسانم، زمان بسیار کمی داشتم تا خودم را معرفی کنم.

از طرف دیگر درست همین زمان دوستانی آشکار و سوگیرانه، دست به تخریب زده اند که من برای پاسخ به آنها منتظر پایان انتخابات هستم. احساس من آن است که آن اصلاح طلبی که دوستان، من را یکی از مصادیقش می دادند، مصداقش سید محمد خاتمی، اعتدال، انصاف و دوری از تعصب است. ولی آن دوستان اصلا به من فرصت دفاع و پاسخگویی را ندادند و بدون سند و مدرک گفتند که من مخالف اصلاحات هستم! مدرکش را هم به وبلاگم ارجاع داده اند، ولی نمی دانند که وبلاگ من در همین مدت دو دفعه هک شده است و وبلاگ قبلی ام نیز در همان سال 90 فیلتر شد و آرشیوش هم از بین رفت.»
مورد عجیب «بهاره آروین»، نامزد جنجالی شورای شهر

آروین همچنین با توجیه عملکردش ادامه می دهد: «این یک هفته من در جایگاه کاندیداتوری بودم و به نظرم بهتر بود که راجع به برنامه هایم برای شورای شهر صحبت کنم تا آنکه گفته هایم در مورد 88 را رفع ابهام کنم. آیا رای مردم به یک کاندیدا باید براساس رزومه و برنامه هایش باشد یا صحبت های مبهم گذشته اش؟ نمی خواهم بگویم آن مسائل بی اهمیت است ولی باید فرصت پاسخگویی به این شبهات را هم به من می دادند. از امروز یک موضع رسمی گرفتم و دوستان را به صبر و انصاف دعوت کردم و منتظرم تا انتخابات تمام شود که به تمام اتهامات پاسخ دهم.
چرا که از نظر من امروز که در جایگاه یک کاندیدا هستم باید مطالبات عمومی مردم را دنبال کنم و هر چقدر افراد بخواهند من را به سمت و سویی سوق دهند، نباید تسلیمش شوم. این ها به این معنی نیست که بخواهم از زیر پاسخگویی فرار کنم یا اینکه آن صحبت ها مهم نباشد، فقط می خواهم بگویم که این روزها زمان پاسخگویی به این شبهات نبود. چه بسا در فکر دارم که در زمانی مناسب یک جلسه حضوری در دانشگاه برگزار کنم و به همه سوالات و شبهات افراد پاسخ بدهم.»

او با اشاره به تعدادی از اتهامات وارده به خودش اظهار می کند: «باز م می گویم که این تخریب ها سازمان دهی شده است. وگرنه چطور است که افراد متن های من را تغییر می دهند؟ چرا حروف آن را جا به جا می کنند تا معنای کل متن تغییر کند!؟

به من می گوید به جنبش اصلاحات توهین کرده ام؛ می گویند دروغ گفته ام؛ و من الان می گویم همه این ها را تکذیب می کنم، همان طور که امروز در کانال رسمی ام هم اعلام کردم. من در اولین فرصت نشان خواهم داد که این ها چگونه صحبت هایم را وارونه نمایی کردند، خواهم گفت همان کاری را که منتقدان دولت با سند 2030 یونسکو کردند، برخی تندروها همان کار را با نوشته های من هم کردند. من ممکن است در برخی موارد نظرات متفاوتی داشته باشم، ممکن است که بنا به شرایط و وضعیت سال 88 و بر اثر عصبانیت حرفی را گفته باشم که لحن تندی داشته وی آنها تفسیر متفاوتی از آن حرف ها کرده اند و با آن به من اتهام می زنند.

اگر آن ها یک متن علیه من منتشر می کنند، من ۱۰ متن برای شفاف سازی منتشر خواهم کرد. مشکل دیگر این است که افرادی که این اتهام را می زنند از متن ۳ هزار کلمه ای من نهایتا چند پاراگراف خواندهاند و مانند پیراهن عثمان دست به دست می کنند.
چه بسا که در قسمتی از مطلبم گفته ام که «رویکرد مخالفان و منتقدان جریان می تواند در این مورد اینچنین باشد»، بعد دوستان آمده اند آن نقل قول را منقطع کرده اند و آن اظهارنظر مخالفان را از زبان من منتشر کرده اند. آن چیزی را هم که می گویند من در مورد نخست وزیر دوران جنگ گفته ام، صحیح نیست. ما حامی هستیم و خود را داخل یک جریان می دانیم و اگر انتقادی هم می کنیم انتقاد به کل جریان نیست و نهایتا به یک مورد خاص است که در موردش هم گفته ام که شاید فلان کار نمی شد بهتر بود! همین.»
مورد عجیب «بهاره آروین»، نامزد جنجالی شورای شهر

او در ادامه با بیان اینکه حمایت اصلاح طلبان از او به معنی کذب بودن شایعات پیرامونش است، اضافه می کند: «در همین جریان اصلاح طلبان افرادی مانند آقای محمدرضا جلایی پور، آقای دکتر خانیکی و افراد دیگر از من حمایت کرده اند.
آیا می شود اینها اصلاح طلب باشند بعد من را با اتهامات تایید کنند؟ رزومه من در تمام این مدت پنهان نبوده است؛ من وبلاگ نویسم و گاهی با خودم می گویم که مشکل من همین شفافیت و انتشار نظراتم برای عموم است. ولی کاری که این دوستان انجام می دهند مانند عملکرد روزنامه کیهان است! و می توان گفت که ما در جریان اصلاح طلبی هم کیهان داریم که برای منافعش کیهان وار تخریب می کند.

مگر می شود کسی که مورد این اتهامات باشد، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به او اعتماد کند و نماینده اصلاح طلبان در لیست شورای شهر باشد؟ نمی شود که دایره را هم آنقدر تنگ بگیریم که اگر کسی اندک نظرات متفاوتی داشت بگوییم او مخالف ما است و باید حذف شود. من یک دانشگاهی هستم و اصلا شاید اشتباه کردم وارد حوزه سیاست شدم که این همه مورد هجمه قرار بگیرم.
روزی هم که شفاف سازی بکنم، فقط به خاطر خودم نخواهدبود؛ بلکه می خواهم شبهه ای به جریان اصلاح طلبی وارد نشود. الان عملکرد این دوستان اصلاح طلب که غیر تشکیلاتی عمل می کنند بیشتر شبیه عملکرد الهه راستگو است یا من؟ این دوستان بعد از پیام آقای خاتمی باز هم کار خود را کردند و اهمیتی به آن ندادند.»

از دیگر انتقاداتی که به آروین می شود، سمت و سوی نزدیک او به تفکر آقای قالیباف است که خود در این باره می گوید: «به نظر من مهم ترین مشکل شهرداری تهران فساد و عدم شفافیتش است و به همین خاطر موضوع شهرداری تمام شیشه ای را مطرح کردم. درست است، من مشکل اصلی را ناکارآمدی شهرداری ندانستم و به نظرم سیستم فاسد است و از قبل این کارهایی که در شهر شده، بسیاری از منافع عمومی هدر رفته و شهر فروخته شده است.
من اصلا متوجه این حرف آن ها نمی شوم و نمی دانم بر پایه چه سندی این حرف را می زنند. به نظرم افراد باید به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اعتماد کنند و خود را از آن ها برتر ندانند و زمانی که آن ها از من دفاع کرده اند، چطور ممکن است که من به تفکر آقای قالیباف نزدیک تر باشم؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سادی

      اره میشه وم از اصلاحات زد ولی اصول گرا بود.
      مثل دوره و دوره های قبل که در شورا هم کم نبودن .
      مگه میشه کسی سال 88 به میر حسین رای نداده باشه و خودش رو هم اصلاحاتی بدونه

    • بدون نام

      ما که اسمت و قاطی لیست امید نوشتیم. امیدوارم یه حرکت مفیدی بزنی. اول قالیباف و لوله کنین فقط.

    • بدون نام

      ما اعتما دکردیم و رای دادیم. حتی پسرم گفت اسم ایشون رو خط بزنیم اما اینکار و نکردیم...به قول دوست 15.05 یه حرکت مفیدی بزن بی زحمت

    • محمدرضا

      همش داره سفسطه میکنه....طرف تو وبلاگش به همه و ادمهای خیلی بزرگ و شریف توهین کرده بعد میگه از روی عصبانیت یه چیزی گفتم..!! ادم از رو عصبانیت مگه صد خط مینویسه؟برفرضم نوشت دو ساعت بعد پاکش میکنه عذرخواهی میکنه نه اینکه بعد هش سال تازه مدعی باشه و بقیه رو کیهان خطاب کنه...

    • mori

      متاسفم واسه مردمی که به این رای دادن هر چی تو لیست بود که نبایستی رای میدادی خودتم یه تحقیق بکن و یه مقداری از عقلتون هم کمک بگیرید ضرر نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم اعتماد به "شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان" بع مراتب «عاقلانه تره» تا توجه به شایعات

    • بدون نام

      شجاعت و جسارت برای بیان دیدگاهها از صفات افراد و اشخاص بزرگه
      حال که منتخب مردم هستند ان شاءا... موفق باشند خانم دکتر

    • بدون نام

      من ايشونو از نزديك ميشناسم. انسان باسوادي هستند. مطمئن باشيد به ادم درستي راي داديم.

    • بدون نام

      این مسایل طبیعیه. زنها احساساتی هستند و بعضی وقتها اشتباه میکنند و باید بزرگترهای اصلاحات بیشتر مراقب اظهار نظرهای زنان باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونی که باید مواظب اظهارنظرش باشه امثال شما هستن که به راحتی به خودشون اجازه میدن به نیمی از مردم توهین کنند. یعنی مردها اشتباه نمی کنن؟؟

    • بدون نام

      درست و نادرستش بماند .قیافهی مردانه داره بنده خدا

    • بدون نام

      ما به احترام لیست رای دادیم ولی عقد اخوت با کسی نبستیم . هر بخواهد سوء استفاده کند قطعا با واکنش مردم مواجه شده و دیگر رای نخواهند آورد. پس دقت کنیدچرا که مردم مواظب هستند

    • بدون نام

      خانم آروین ما به پشتوانه آقای خاتمی و اصلاخ طلبان به شما رای دادیم مطمئن باشید اگر غیر از مشی اعتدال و اصلاح طلبان باشی همانند خانم راستگو خیلی زود مخو خواهی شد.

    • سمیرا

      واقعا چطور ندیده و نشناخته رای می دید؟ امیدواریم ایشون یك فرصت طلب نباشن

    • بدون نام

      مطلبی با نام احیای خاطره شهر از خانم بهاره آروین در روزنامه همشهری خوندم . به نظرم چقدر ضعیف و حقیرند کسانی که برای بزرگ جلوه دادن خودشون و کارهاشون زحمات وتلاش های قبلی ها رو بی اهمیت و غلط جلوه میدن. آقای قالیباف غیر از فیروزه ای کردن سردر مغازه ها، خدمات بیشماری دارند که گلستان کردن شهرمون کمترین آنها است به طوری که همگان به آن اذعان داشته و دارند. فعلا که شهردار جدید برایشان دیدن رقص دخترکان در برابر مردان آنهم در مجلسی به نام بانوی مظلومه عالم حضرت زهرا (س) مهم تر است. واقعا تاسف آور است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج