۵۳۶۶۰۹
۲۷ نظر
۵۰۰۳
۲۷ نظر
۵۰۰۳
پ

ترکان: مردم به افزایش یارانه نه گفتند

مشاور عالی ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم ایجاد اشتغال عزتمند را به افزایش یارانه ها ترجیح دادند، گفت: ابتدای انقلاب هم کسانی که مخالف نظام بودند در برگه های رای خود اسامی افراد فراری را می نوشتند و این کار آقای بقایی مانند رفتار همان افراد است.

خبرگزاری ایلنا: مشاور عالی ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم ایجاد اشتغال عزتمند را به افزایش یارانه ها ترجیح دادند، گفت: ابتدای انقلاب هم کسانی که مخالف نظام بودند در برگه های رای خود اسامی افراد فراری را می نوشتند و این کار آقای بقایی مانند رفتار همان افراد است.

اکبر ترکان با اشاره میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و «نه» ملت به سیاست های پوپولیستی از جمله افزایش مبلغ یارانه ها اظهار داشت: تصمیم مردم نشان دهنده سطح شعور و آگاهی ملت ایران است، ملتی که این انقلاب را مدیریت کرده شایستگی خود را در این برهه زمانی هم نشان داد.

وی تاکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، برنده انتخابات مردم و نظام هستند.

مشاور عالی رئیس جمهوری ادامه داد: این که مردم فریب افزایش سقف یارانه‌های نقدی را نخوردند و با وعده افزایش یارانه‌ها دست از اصول خود برنداشتند به این معنا است که مردم می‌فهمند، ایجاد اشتغال یعنی سرمایه گذاری و توسعه و این سیاست با توزیع ثروت در تضاد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: اگر سرمایه شکل گرفته‌ای را به جای صرف در توسعه در توزیع صرف کنیم، سرمایه‌گذاری در کشور نسبت به تولید ناخالص داخلی کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر آن چیزی که باعث پیشرفت کشور می شود، نسبت سرمایه گذاری به تولید ناخالص داخلی است.

وی گفت: هر مقدار که پس اندازهای مردم را متشکل و به سرمایه گذاری تبدیل کنیم باعث افزایش اشتغال می‌شود و هر مقدار از سرمایه‌های شکل گرفته را توزیع کنیم، از تشکیل سرمایه کم می شود و کشور بخشی از اشتغال را از دست می‌دهد.

مشاور عالی ریاست جمهوری اظهار داشت: نسبت سرمایه‌گذاری به تولید ناخالص داخلی در اقتصاد ایران تا پیش از سال ۸۴ همواره بالای ۳۰ درصد بود یعنی بالای ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور سرمایه گذاری می‌شد که در دولت نهم و دهم به ۱۸ درصد رسید.

وی گفت: این نشان می دهد که سیاست های توسعه‌ای با سیاست توزیع سرمایه های شکل گرفته تا چه حد تفاوت دارد. در نهایت نتیجه این بوده که از سال ۸۴ تا ۹۱ درصد اشتغال خالص کشور صفر بود یعنی در سال ۸۴ میزان اشتغال خالص ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور بوده که در سال ۹۱ هم میزان اشتغال به همین اندازه بوده است.

ترکان افزود: در سال ۹۵ میزان افراد شاغل در کشور به ۲۳ میلیون نفر رسید، یعنی به ۲۰ میلیون و ۶۰۰ شغلی که دولت اول آقای روحانی تحویل گرفت تا به امروز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل اضافه شده است. این نتیجه سرمایه گذاری است، بنابراین مردم ما تشخیص می دهند به جای اینکه یک یارانه ای بگیرند که حتما عزت آفرین نیست بهتر است برای فرزندان شان فرصت شغلی ایجاد شود و خودشان با عزت زندگی خود را اداره کنند.

ترکان همچنین با اشاره به رفتار حمید بقایی مبنی بر نوشتن نام احمدی نژاد در برگه رای خود، اظهار داشت: موضوع این است که یکی نظام را قبول دارد و یکی هم ندارد. اگر نظام را قبول داریم باید کلیات آن را هم بپذیرم .

وی افزود: بنده در دولت اول آقای احمدی نژاد در وزارت نفت، معاون بودم. همانطور که همه می دانند من نسبت به ایشان ارادتی نداشتم اما بر این باور بودم که تا زمانی که ایشان رییس جمهور هستند دستورات ایشان را باید اجرا کرد. البته دستوراتی که در رابطه با پست و سمت خود یعنی رییس جمهوری صادر می کنند.

مشاور عالی ریاست جمهوری ادامه داد: از آنجایی که نظام را قبول داریم، رییس جمهوری احمدی نژاد را هم پذیرفتیم. بنده در آن زمان یا باید از سمت خود استعفا می دادم یا باید دستور ریاست جمهوری را قبول کنم.

ترکان گفت: این انتخابات چند کاندیدای رسمی داشت که باید به این نامزدها رای داده می شد. ابتدای انقلاب هم کسانی که مخالف نظام بودند در برگه های رای خود اسامی افراد فراری را می نوشتند و این کار آقای بقایی هم مانند رفتار همان افراد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغه هیچکس نه نگفته اقای ترکان وضعش خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما نه گفتیم به افزایش یارانه. چون از سرمایه گذاری های مهم تر کم میکنه و قیمت ها رو بالا میبره . تبلا هم اگهخرجشونو دولت بده میشینن خونه و کار نمیکنن. وضعمونم معمولیه کارمندیم. اما میدونیم یارانه سیستمو میبره تو گدا بازی و گداپروری

    • غریبه

      چرادروغ میگین یارانه حق مسلم مردم است من نیازمبرم دارم به افزایش یارانه

    • حسن

      به افزايش يارانه نه نگفتيم به گروني نه ميگيم وگرنه شما يارانه رو زياد كن قيمتارو ثابت نگه دار كيه كه بدش بياد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تدبير از يارانه بهتر است تدبير باشد مردم نيازي به گدايي ندارند

    • یک معلم

      خوش بحالتون

    • بدون نام

      ولی 15 میلیون هم اری گفتند.اونا رو هم در نظر بگیرید مبادا فکر کنیید مردم فقط اون 23 میلیون هستند و فکر نکنید اون 23 میلیون هر کاری شما بکنید اعتراضی ندارن

    • میلاجردی

      ننگ دیگری دربرگ عملکرددولت .به همین خیال برنده بدون باشیید

    • فرشاد

      جناب ترکان دولت وضعش خوب است چرا به وعده خود عمل نمیکند وپیامکی که به افرادیکه توسط این دولت یارانه اش قطع شده پیامکی بتاریخ۹۶.۲.۲۶ امد که یارانه شما درتازیخ فوق به حساب شماواریز میگردد ولی هنوز عملی نشده است ایا دولت میخواهد اینگونه به وعده اش عمل کند؟

    • بدون نام

      مهمترين نتيجه اين است : وعده ي يارانه ديگر اثر ندارد !!!
      مردم به کارايي و صداقت راي ميدهند و برنامه هاي علمي و تخصصي نه وعده هاي پوشالي پر سرو صدا و کوتاه مدت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما یارانه 250هزارتومن نمیخوایم که پولشو از جیب خودمون بردارین.ما میخوایم کارهای عمرانی و زیربنایی کنید که درامد همه بالاتر بره و پایه های اقتصاد قوی تر شه

    • بدون نام

      این ۴۵۰۰۰این همه منت نمی ارزه بابا وردارین مردم راحت بشن .پولی که خاور و دار و دسش بردن اندازه پول یارانه مردم در یه ماه .

    • بدون نام

      سو استفاده نکن مزدم به یارانه نه نگفتن به خشک بودن احتمالی بعضی ها نه گفتن

    • بدون نام

      حتما حقوق نجومی را بله گفتند ...

    • فرشاد

      اشتباه نشود مبلغ یارانه ۴۵۰۰۰ت نیست بیش از سه برابر این رقم است قبض برق من اوایل یارانه ۱۵۰۰۰ ولی الان بین۵۵تا۸۵هزار تومان در نوسان است فقط این یک مورد بودوهرموقع بخواند پرداخت مصیبت عظمی میگیرند ولی حقوقهای نجومی چندرغاز بقول وزیر صنایع میلیاردی

    • مهدی

      آقای ترکان شایدشما بگین نه ولی اکثریت مردم به امید این یارانه زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی اکثریت مردم به امید این 45 تومن زندگی میکنن ؟؟؟
        بس کنید 45 تومن از حقوق ۱ روز کارگری کمتره. مسافرکشی کنی بیشتر گیرت میاد. شاید 10- درصد محتاجش باشن ولی بقیه نمیتونن ازش دل بکنن.هیچکس دنبال توسعه کار و بهره وری و خلاقیت و این ها نیست. این ها ماهی آماده میخوان و تنبلیشون میاد ماهیگیری یاد بگیرن

    • محمد

      مردم به خالی کردن زورکی جیبشان به بهانه یارانه نه گفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین الانم یارانه از جیب مردم درمیاد ولی خیلی ها نمیفهمن. مجلس تصویب کرده یارانه باید از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین شه یعنی بجای یارانه سوخت نقدی پرداخت شه. حالا یارانه زیاد شه باید پولشو رو سوخت پس بدیم

    • بدون نام

      مردم نه نگفتند نجومی بگیران هم نه نگفتند چرا دروغ می گوید باز شروع شد به مردم دروغ بگوید

    • بدون نام

      ترکان در این دنیا و آن دنیا روت سیاه بشه آقای احمدینژتد میدونست تو چه انسانی مرده خوری هستی مردم از کرسنگی دارن میمیرن تو میگی به یارانه نه کفتن همه سرمایه مملکت برای تو آدمایی که مسل توهستن خدا نابودشان کنه که تو روز روشن هق مردم را داری مبخوری بهلول حیدری ممسنی شهرکرد خواهش میکنم نشر دهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای بهلول حیدری
        مردم از گرسنگی نمردن مبلغ یرانه به اندازه ی یه روز کارگری هم نیست. چرا کمی بیشتر کار و تلاش نمیکنید؟؟

    • قادر

      نه آقا ۴۵۰۰۰ تومن که دردی رو دوا نمی کنه درود بر قالیباف و رییسی

    • حمید

      آقای ترکان مردباش و فقط دوسه ماه با حقوق یک کارگر زندگیت را بچرخون !! مرد!!میفهمی چی میگم ؟! به خدا اگه بفهمی

    • بی نام

      ای اونی که به بهلول حیدری ایراد میگیری کسی دنبال این۴۵تومان یارانه نیست بلکه سه برابر ان است
      کو کار پیشنهاد میدی چهار تا جوان بیکار دارم درکرج کار سراغ داری بسم الله وگر نه خفه

    • از کرمان

      با سلام اگه راست میگید حاملهای انرژی روبرگردونید نان و ارزون کنید باشه ما یارانه نمی خواهیم

    • همسر یه کارگر

      انتخابات تموم شد باز گیر دادن به یارانه.بابا اگه خیییییلللللیییی حقوق نجومی نگیر من همسر یه کارگرم با دو تا بچه همسرم صبح تو اداره کار میکنه بعد ظهر تو پارکینگ پدر شوهرم آرایشگاه زده کار میکنه ولی باز میتونیم اقلام ضروری زندگیمونو تهیه کنیم چرا سرتونو کردید زیر برف ؟چرا انقدر به این ملت دروغ میگید به نظر شما همسر من تنبله، پس چرا من دو ساله نمیتونم دندونم رو درست کنم باید با دردش بسازم.سر ماه که حقوق میگیره اول قسط و فیش های آب و برق وگاز پرداخت میکنیم دیگه چیزی ازش نمیمونه که بخایم دکتر بریم فقط میگم خدا ازتون نگذره همین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج