جاباما
۵۳۷۷۳۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

خواندنی ها با برترین ها (۱۲۵)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی تاریخی از گور ویدال، رساله ای درباب شک و ایمان، رمانی از ادبیات اسپانیا و ... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی تاریخی از گور ویدال، رساله ای درباب شک و ایمان، رمانی از ادبیات اسپانیا و ... آشنا شوید.

ایران سرزمین مقدس (یولیانوس)

  • گور ویدال
  • ترجمه ی فریدون مجلسی
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ دوم: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (125)
از آن‌جا كه زمان سرنگوني يك رژيم سياسي به هنگامي فرا مي‌رسد كه كارگردانانش ايمان خود را نسبت به مباني آرماني و عقيدتي‌شان (كه به آنان مشروعيت مي‌بخشد و وسيله اعتبار و برخورداري‌شان از حمايت عمومي است) از دست بدهند، بي‌آنكه مباني اعتقادي نويني را جانشين آن كنند، لذا كنستانتين براي بقاي خود ترجيح داد اعتقاد تازه و پويايي را كه رو به گسترش بود بپذيرد و براي برخورداري از حمايت سياسي مردم به كاهنان نوين روي آورد.
كتاب يوليانوس براي خواننده ايراني جذابيتي ويژه دارد، زيرا يوليانوس به اسرار ميترا و عرفان ايراني مي‌گرود و در عين حال كه ايران را «سرزميني مقدس» مي‌نامد براي جهان‌گشايي و فرمانروايي بر جهان به تقليد از اسكندر راهي ايران مي‌شود و به جنگ شاپور مي‌شتابد و شاپور كه پيش از او امپراتوري چون كنستانتين و كنستانتيوس را به جاي خود نشانده بود در پايان ميانسالي و آغاز كهولت خود را با يك دشمن ميترايي سلحشور و جوان مواجه مي‌بيند و براي شكست دشمن متحمل مشقات و رنج‌هاي فراوان مي‌شود...


میان شک و ایمان (گفتگوهایی درباره دین و عقل)

  • جان هیک
  • ترجمه ی ادیب فروتن
  • انتشارات ققنوس
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (125)
اگر نسبت به دين شكاكيد، اما حاضر نيستيد يكسره آن را كنار بگذاريد، يا اگر جايي در ميانه طيف شك و ايمان قرار داريد، اين كتاب مناسب شماست. كتاب عبارت است از سلسه‌اي از گفتگوها ميان ‌فردي خيالي به نام ديويد كه هر گونه اعتقاد به يك امر متعالي را با ترديد جدي مي‌نگرد، و فردي ديگر به نام جان - نويسنده - كه بر مبناي تجربه ديني معتقد است فراتر از واقعيت فيزيكي و انساني، واقعيتي برتر وجود دارد. گفتگوها به پرسش‌هايي عظيم مي‌پردازند كه رو در روي همه ما قرار مي‌گيرند. آيا دليل خوبي براي باور به خدا وجود دارد؟ يا آن‌كه خدا نوعي توهم است؟ و اين‌كه دقيقا منظورمان از خدا چيست؟


مرده ها جوان می مانند

  • آنا زگرس
  • ترجمه ی علی اصغر حداد
  • نشر ماهی
  • چاپ اول: ۹۶
خواندنی ها با برترین ها (125)
رمانی که در سال ۱۹۴۹ نوشته شده و روایتی است از اوضاع آلمان از پایان جنگ جهانی اول تا پایان جنگ جهانی دوم؛ دوره‌ای که به برآمدن هیتلر انجامید. زگرس در این رمان سرگذشت چند خانواده با عقاید سیاسی گوناگون را به موازات هم روایت می‌کند تا نشان دهد چه شرایطی باعث شد جامعه آلمان به چنان انتخاب سیاسی دست بزند و واکنش بخش‌های مختلف جامعه به این انتخاب چه بود. در این رمان از مقاومت مخفیانه تعدادی از آلمانی‌ها در برابر حکومت نازی‌ها هم یاد شده است.


۴۲ اندیشه ناب (تاملاتی درباره زندگی، جهان و هر آن چیز دیگر)

  • مارک ورنون
  • ترجمه ی پژمان طهرانیان
  • نشر نو
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (125)
«چهل‌و دو اندیشه‌ ی ناب» در راهنمای مسافران مجانیِ کهکشان، پاسخی‌ست به معمای زندگی، جهان و هر‌آن‌چیز دیگر. گرچه گفتن ندارد که پاسخی واقعی نیست، بلکه شوخی‌ست. اما آیا شوخی تلخی بوده که تلویحاً می‌گوید در نهایت هیچ پاسخی در کار نیست؟ یا شوخی حکیمانه‌ای که می‌گوید پاسخ به معمای زندگی در مفاهیمی انتزاعی مانند اعداد یافت نمی‌شود بلکه آن را تنها می‌توان در زندگی‌های واقعی پیدا کرد؟ من براین گمانم که محاسبه «اندیشه‌ ناب» حکیمانه بوده است.

در کتاب «42 اندیشه‌ ناب: تأملاتی درباره‌ زندگی، جهان و هر‌آن‌چیز دیگر»، چهل‌ودو جمله‌ قصار خواهم آورد از افرادی که زندگی را عمیق زیسته‌اند، جملاتی که نقطه‌ آغازی خواهند بود برای کسانی که در تکاپوی زیستی غنی‌ترند. و این اصلاً آسان نیست.
هرکس که تلاش کرده تا، به‌عنوان مثال، تعادل میان کار و زندگی‌اش را بازتنظیم کند این را می‌داند. این ادعا که ایجاد تغییر در زندگی امری ساده و سرراست است و فقط کافی‌ست برنامه‌ریزی کنید یا رازی را باید، دریابید دلیلی‌ست بر آن‌که چرا اغلبِ کتاب‌های خودیاری، هر اندازه هم نیت‌شان خیر باشد، خوش خیالانه یا مأیوس‌کننده هستند. 42 اندیشه‌ ناب اما تلاش می‌کند تا طرحی نو دراندازد در جست‌وجوی آنچه ممکن است حقیقتاً متفاوت باشد.


وقت سکوت

  • لوییس مارتین سانتوس
  • ترجمه ی ونداد جلیلی
  • نشر چشمه
  • چاپ اول: 96
خواندنی ها با برترین ها (125)
«وقت سکوت» را «بزرگ‌ترین دست‌آورد اجتماعی رمان اسپانیا» و «رمانی تکرارنشدنی» نامیده‌اند، گفته‌اند اوج نثرنویسی معاصر اسپانیایی و از شاهکارهای رمان‌نویسی معاصر است و ادبیات اسپانیا را به دو دوره‌ی قبل و بعد از انتشارش تقسیم کرده است، کتاب‌ها و مقالاتی متعدد درباره‌اش نوشته‌اند، نویسندگان معاصر بسیاری آثارشان را به تأثیر از این کتاب نوشته‌اند که خود کارگاه بی‌مانند داستان‌نویسی است، فقط اولیس جیمز جویس و در جست‌وجوی زمان ازدست‌رفته‌ی مارسل پروست را به لحاظ سبک و فرم با آن قیاس می‌کنند و آن را یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم نامیده‌اند.
این کتاب به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. در لو فیگارو لیته‌رر درباره‌ی آن نوشتند «هیچ‌کس نیست که کیفیت ادبی استثنایی این کتاب و قدرت حیرت‌انگیز آن را درنیابد. مارتین‌سانتوس بهترین نویسنده‌ی نسلش است و رقیب ندارد». جی. جی. برائون در تاریخچه‌ی ادبی اسپانیا درباره‌اش نوشت «هنرمندی و تسلط نویسنده در کتاب موج می‌زند. در ضمن آن‌که جامعه‌ای مخوف و خاموشی‌گزیده را محکوم می‌کند، اثر هنری هیجان‌انگیزی است که گستردگی حیرت‌آور قدرت تجسم نویسنده‌اش را به نمایش می‌گذارد.».
در نیویورک تایمز درباره‌اش نوشتند «نمایشی به‌شدت خلاقانه از شاعرانگی نثر و تبحر نویسنده در استفاده از تمثیل است و مهم‌تر از همه آن‌که گفتار درخشان پایان کتاب تردیدی باقی نمی‌گذارد که نویسنده حاضر نبوده است به نوشتن رمانی رئالیستی بسنده کند. چنان که برمی‌آید پدرو خودِ اسپانیا است».
در تایمز لیترری ساپلیمنت می‌خوانیم: «چیزی که بی‌درنگ این کتاب را برجسته و بی‌همتا می‌کند گرایش روشن‌فکری بین‌المللی اصیل و مستحکم مارتین‌سانتوس و چشم‌انداز اخلاقی اوست [...] البته او با رژیم فرانکو سر ستیز دارد، اما در این رمان بلندپروازانه‌اش خودپسندی، کوته‌بینی و خشونتی را برملا می‌کند که ژرفایش هیچ نوع حکومتی را بی‌نصیب نمی‌گذارد.»
این کتاب، به محض انتشارش، ستایش منتقدان و نیز عموم خوانندگان را برانگیخت و بی‌درنگ جایگاهی باقی در تاریخ ادبیات اسپانیا کسب کرد و مسیر رمان اسپانیایی را، که پیش از انتشارش به راهی دیگر می‌رفت، به‌کلی تغییر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی، مرسی از شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج