۵۳۹۲۸۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وین رونی از منچستریونایتد خواهد رفت؟

وین رونی سرانجام از منچستریونایتد جدا می‌شود و طی قراردادی به باشگاهی چینی منتقل خواهد شد.

روزنامه تماشاگران امروز - علی مسعودی نیا: وین رونی سرانجام از منچستریونایتد جدا می‌شود و طی قراردادی به باشگاهی چینی منتقل خواهد شد. رونی مدعی شده است که کم و بیش می‌داند تابستان امسال قرار است چه کند و گفته تصمیم نهایی خود را طی ایام تعطیلات با خانواده اش خواهد گرفت. پنجره نقل و انتقالات سوپرلیگ چین روز ۱۹ ژوئن گشوده خواهد شد و با توجه به شایعات شنیده شده، کاپیتان یونایتد احتمالا ماه آینده تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
این در حالی است که گرت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی انگلستان او را برای مسابقه‌های پیش رو با دو تیم اسکاتلند و فرانسه به اردو دعوت نکرده است و به نظر می‌رسد اسطوره منچستری‌ها آماده است که پس از ۱۳ سال حضور مستمر، این باشگاه را ترک کند، چون دیگر به بازیکنی بدل شده که در رقابت‌های تیمش فرصت اندکی به او می‌رسد.
وین رونی از منچستریونایتد خواهد رفت؟

رونی به رسانه‌ها گفته است: «پیشنهادهای زیادی روی میزم هست، هم از انگلستان و هم از تیم‌های خارجی. واقعا باید درباره آن‌ها یک تصمیم قطعی بگیرم. من طی چند هفته آینده تصمیم نهایی خودم را اعلام خواهم کرد، اما نخست باید با خانواده ام مشورت کنم و بعد تصمیم بگیرم.»

باشگاه سابق رونی، یعنی اورتون بسیار تمایل دارد دوباره او را به خدمت بگیرد، اما شاید رونی فصل آینده سومین تیم باشگاهی خود در لیگ برتر جزیره را تجربه کند. هر چند احتمالش بسیار اندک است. خودش می‌گوید: «من برای دو باشگاه لیگ برتری توپ زده ام و اگر در لیگ برتر بمانم باز هم برای یکی از همان دو باشگاه بازی خواهم کرد.»

رونی که اکنون ۳۱ ساله است تن‌ها در چند دقیقه پایانی بازی فینال لیگ اروپا که منجر به برتری منچستریونایتد در برابر آژاکس آمستردام شد به میدان آمد و پیداست دلش می‌خواهد در تیمی باشد که به طور مرتب در ترکیبش قرار بگیرد و بیشتر بازی کند. رونی در این باره گفته است: «البته مسلم است که دلت می‌خواهد بازی کنی، دلت می‌خواهد توی زمین باشی.
فکر می‌کنم که درک می‌کنم چه چیزی مورد نیاز باشگاه است و دقیقا چه انتظاری دارند و به خواسته شان هم احترام می‌گذارم. واضح است که خوشحالم از این که نقشی در تیم داشتم و توانستم باشگاهم را در رسیدن به برخی افتخارات و پیروزی‌ها و جام‌ها کمک کنم. این همان مسیری است که من طی ۱۸ ماه گذشته نیز پیموده ام، اما حالا وقتش رسیده که تصمیمی قطعی بگیرم؛ چه بخواهم به همین روش ادامه دهم و چه قصد داشته باشم از این باشگاه بروم و در جایی بازی کنم که بیشتر و منظم‌تر به من بازی بدهند.»

گرت ساوتگیت با کنار گذاشتن رونی از تیم ملی، امید او را برای صد و بیستمین کاپیتانی در تیم ملی بر باد داد، اما خود ساوتگیت معتقد است این قضیه ربطی به سن و سال رونی ندارد. او گفته است: «من با انتخاب جرمین دفو ۳۴ ساله نشان داده ام که اگر بازیکنانی در حال حاضر در آمادگی باشند ما حتما آن‌ها را به تیم ملی دعوت می‌کنیم. شما هرگز نمی‌توانید در کیفیت بازیکنی مثل وین رونی تردید کنید و من هم از این قضیه مطمئن هستم که او فصل آینده دوباره به دوران اوج باز خواهد گشت.
او این فصل را هم قدری بهتر از ابتدایش به پایان رساند و مطمئن هستم که در سال آینده دوباره خواهد درخشید.» البته ساوتگیت که از تیم زیر ۲۱ سال انگلستان به تیم ملی آمده، طبیعتا روی جوانگرایی تمرکز بیشتری خواهد داشت.

وین رونی طی ۵۵۹ حضور خود در تیم منچستریونایتد ۲۵۳ گل به ثمر رسانده و در حال حاضر صدرنشین گلزنان کل تاریخ باشگاه است. او همچنین با ۵۳ گل ملی، همین رتبه را در مورد تیم ملی کشورش نیز تکرار کرده است. رونی با ۱۱۹ بار بستن بازوبند کاپیتانی رکوردی مشابه پیتر شیلتون دارد و این عنوان را با او شریک است.
او دو فصل را با مقام آقای گلی به پایان رسانده و زمانی که ۱۶ سال و ۳۶۰ روز از سنش می‌گذشت توانست نخستین گل خود را در لیگ برتر به ثمر برساند و تاکنون عنوان جوان‌ترین گلزن لیگ برتر را برای خود حفظ کرده است.

رونی در تیم ملی نیز با گلی که در ۱۷ سالگی به مقدونیه زده، جوان‌ترین گلزن ملی تاریخ انگلستان شده است. با این همه فوتبال انگلستان این روز‌ها رحم ندارد. جان تری، لئون و حالا هم وین رونی، هر کدام به طریقی در تیم‌های شان حاشیه نشین شدند و حالا تری و رونی قصد دارند از باشگاه محبوب شان جدا شوند.
این در حالی است که در فصل گذشته نیز پل استرتفورد مدیر برنامه‌های کاپیتان یونایتد به چین سفر کرد تا با باشگاه‌های خواستار جذب رونی مذاکره کند. آن زمان باشگاه‌های چینی قصد داشتند با ارائه پیشنهاد ۷۰۰ هزار پوندی انتقال وین رونی از منچستریونایتد به سوپرلیگ چین را در تابستان امسال قطعی کنند. برای وین رونی که در رقابت‌های لیگ برتر آن فصل تن‌ها یک گل برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده بود، دیگر تضمینی برای بازی در ترکیب ثابت تیم باشگاهی و در ترکیب ثابت تیم ملی وجود ندارد.

در همین زمینه دیلی میرر گزارش می‌دهد که دو باشگاه حاضر در سوپرلیگ چین در نظر دارند این بازیکن ۳۱ ساله را به خدمت بگیرند و در انتهای فصل با او قرارداد امضا کنند. گوانگ جو اور گرند و بیجینگ گوان دو باشگاه چینی هستند که حاضرند با ارائه پیشنهادات سنگین، رونی را برای رفتن به چین ترغیب کنند.
انتقال وین رونی به هر تیمی در صورتی قطعی و امکان پذیر خواهد بود که باشگاه خریدار مبلغ ۱۰ میلیون پوند به منچستریونایتد بپردازد. البته دستمزد زیاد این مهاجم ملی پوش باعث شده که کمتر تیمی به فکر خرید او بیفتد و تعداد باشگاه‌های خریدار رونی بسیار محدود باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج