۵۳۹۷۶۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

سود هنگفت خانواده اردوغان از یک معامله‌ مخفی

خانوادده رئیس جمهوری ترکیه در معامله‌ای مخفی بر سر یک کشتی، ۲۰ میلیون یورو سود کرده است.

خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل نوشت: خانواده رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، در معامله‌ای مخفی بر سر یک کشتی، ۲۰ میلیون یورو سود کرده است. این کشتی به شرکتی تعلق داشته که سفارش‌های فراوانی از دولت ترکیه دریافت کرده است.

این موضوع از سوی مجموعه ای به نام «شبکه کاوشگر اروپا» که متشکل از چند رسانه است فاش شده است.

در کانون این معامله، یک میلیاردر ترک با اصلیت آذربایجانی به نام «مبارز مانسیموف» قرار داشته است. او سرمایه‌گذار اصلی تانکری نفتی به نام «آغداش» است که معامله پنهان بر سر آن صورت گرفته است.

این تانکر از طریق شرکت‌های صوری در مالت و جزیره بریتانیایی «من» ثبت شده است. این اقدام با کمک «سیتکی عیان» تاجری که دوست دوران کودکی اردوغان بوده و همچنین مبارز مانسیموف صورت گرفته است.

در شبکه کاوشگر اروپا که از این ماجرا پرده برداشته‌، از جمله هفته نامه آلمانی اشپیگل، روزنامه فرانسوی زبانِ بلژیک لوسوار، روزنامه اسپانیایی الموندو و نشریه افشاگر فرانسوی مدیاپارت همکاری می‌کنند.

این شبکه در حال حاضر مشغول تحقیق درباره اسناد موسوم به «مالتا فایلز» (پرونده‌های مالت) است که تحقیقی‌ است در باره پرداخت‌های مالیاتی در جزیره مالت؛ جزیره‌ای که آن را بهشت مالیاتی می‌نامند.

نتیجه این داده‌ها نیز گوشه‌هایی دیگر از معاملات خانواده اردوغان را روشن خواهد کرد.

نقش پررنگ خانواده اردوغان

مانسیموف در سال ۲۰۰۸ میلادی تانکر نفتی آغداش را به شرکت «بومرتس» واگذار کرد. شرکت بومرتس را «ضیاء ایلگن» شوهر خواهر، «مصطفی» برادر و «بوراک» پسر بزرگ اردوغان مدیریت می‌کنند.

البته مانسیموف پس از سال ۲۰۰۸ نیز همچنان از تانکر نفتی آغداش استفاده می‌کرده است. او این تانکر را از شرکت بومرتس کرایه می‌کرده و کرایه این کشتی تا اکتبر سال ۲۰۱۵ حدود ۲۱ میلیون دلار برای او هزینه داشته است.

در سال ۲۰۱۵ مانسیموف قراردادش را با شرکت بومرتس برای ۵ سال دیگر تمدید می‌کند. در گزارش شبکه کاوشگر اروپا آمده است که او برای تانکر آغداش روزانه ۳۴۰۰ دلار پرداخت می‌کرده است.

هدیه‌ای به نام تابعیت

بر اساس این گزارش، شرکت مانسیموف از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی و نخست وزیر پیشین ترکیه به خاطر دریافت تابعیت ترکیه تشکر کرده است.

در همین رابطه «مدیاپارت» این سوال را مطرح می‌کند که شاید تابعیت ترکیه هدیه‌ای برای مانسیموف بوده است و احتمال وجود هدایای دیگری از طرف دولت ترکیه برای مانسیموف منتفی نیست.

به گزارش اشپیگل، مدرکی در ارتباط با خدمات متقابل اردوغان به او وجود ندارد، اما مشخص است که از سال ۲۰۰۸ معاملات مانسیموف با ترکیه به شدت افزایش یافته است. برای نمونه او از طرف ترکیه ماموریت توسعه بندر بدروم را به دست می‌آورد و سهام‌دار شرکت ساختمانی «تکفن» در ترکیه می‌شود.

تاکنون شخص رئیس جمهوری ترکیه، مانسیموف یا خانواده اردوغان حاضر نشده‌اند در ارتباط با معامله کشتی مطرح شده در تحقیقات شبکه کاوشگر اروپا سخنی بگویند. سیتکی عیان نیز حاضر نشده است درباره این معامله نظری بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای اردوغان هم بعله ! برای همینه که دلش نمیخواد از صندلیش پایین بیاد

    • بدون نام

      نه اینکه ما نداریم

    • بدون نام

      واقعا درست گفتی تو ایران هرمدل که خواستی هست ،مشاوره هم میدن

    • بدون نام

      داره از خودمون یاد میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج