جاباما
۵۳۹۸۸۸
۱ نظر
۵۰۵۰
۱ نظر
۵۰۵۰
پ

میتسوبیشی ASX؛ الماس خاص ژاپنی در ایران

ASX به عنوان خودرویی در دسته کراس اوورها که یک ژاپنی دو دیفرانسیل است و شرایط فروش ایده آلی را به مشتریان ارائه می کند، از بدو ورود تاکنون مورد توجه مشتریان قرار گرفته و بر اساس آمار، یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات آرین موتور، نماینده میتسوبیشی در ایران به حساب می آید.

هفته نامه خودرو امروز: شاسی بلندهای بسیاری هم اکنون در بازار پیش روی مشتریان است اما گزینه ای که تمام مشخصه های ایده آل برای یک خریدار را ارائه کند، بدون شک برنده این رقابت خواهد بود. ASX به عنوان خودرویی در دسته کراس اوورها که یک ژاپنی دو دیفرانسیل است و شرایط فروش ایده آلی را به مشتریان ارائه می کند، از بدو ورود تاکنون مورد توجه مشتریان قرار گرفته و بر اساس آمار، یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات آرین موتور، نماینده میتسوبیشی در ایران به حساب می آید. این کراس اوور ژاپنی هم اکنون با قیمت ۱۷۹.۵ میلیون تومان به صورت نقد و اقساط بدون بهره به مشتریان عرضه می شود و از این جهت هم شرایط فروش و قیمت بهتری نسبت به رقبای هم رده دارد و هم سریع ترین زمان تحویل در بین رقبا را به خود اختصاص داده است.
میتسوبیشی ASX؛ الماس خاص ژاپنی در ایران

کشش قدرتمند، مصرف اقتصادی

کراس اوور شهری میتسوبیشی از پیشرانه 4b11 با حجم 2 لیتر بهره می برد که توانایی تولید حداکثر قدرت 147 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور را دارد. ASX با ابعاد متناسب، فاصله بین دو محور 2670 میلیمتری، ارتفاع حدود 20 سانتیمتری از سطح زمین، زوایای ورود و خروج از شیب بیشتر از رقبا و همچنین بهره گیری از امکان انتخاب حالت 4wd به صورت الکتریکی، یک آفرودر شهرنشین است که با بهره گیری از گیربکس اتوماتیک CVT نسل 8 میتسوبیشی، امکان تعویض دستی 6 سرعته را نیز از طریق بدل شیفترهای پشت فرمان فراهم می کند.

ASX هم می تواند خوی آفرود داشته باشد و هم در شهر چهره اقتصادی و در عین حال اسپرت خود را نشان دهد. مصرف سوخت این کراس اوور 1.5 تنی در سیکل ترکیبی تنها 8.4 لیتر است که حدود 1 تا 1.5 لیتر از عمده رقبای هم کلاسش عدد کمتری را نشان می دهد. مهم ترین عامل در کاهش مصرف سوخت این خودرو تکنولوژی اختصاصی MIVEC میتسوبیشی است که زمان بندی سوپاپ ها را بر عهده دارد و نسل جدید گیربکس CVT این خودرو نیز عملکرد نرم با آرامش بیشتر و همچنین اقتصادی تری را در عین افزایش بازه ضرایب ارائه می کند.

یکی از مهم ترین نکاتی که مشتریان در هنگام خرید ASX و مقایسه آن با رقبای کره ای مورد توجه قرار نمی دهند، کیفیت بالای تولید این خودرو است. اگر سیستم فنی و قطعات ASX را یک به یک باز کنید متوجه عبارت MADE in Japan روی همه آنها خواهید شد.

میتسوبیشی ASX؛ الماس خاص ژاپنی در ایران

تمامی تجهیزات و قطعات الکترونیکی این خودرو توسط شرکت Mitsubishi Electronics ساخته شده اند و شاید تنها قطعه غیر ژاپنی آن واحد کنترل الکتریکی سیستم هندزفری بلوتوث باشد که توسط شرکتی فرانسوی به تولید می رسد! ASX خودرویی است که با تمرکز ویژه روی رانندگی شهری طراحی شده است اما این بدان معنا نیست که مهندسان میتسوبیشی در الهام گیری از پاجرو و Outlander، موارد ایمنی در آفرود را فراموش کرده باشند. یکی دیگر از ریز نکات قابل توجه در ساخت ASX استفاده از روکش های فلزی برای سیم کشی های زیر موتور و تجهیزات الکترونیکی خودرو است که به ندرت حتی در رقبای ژاپنی این خودرو هم دیده می شود.

اگر باز هم به دنبال یک نکته کیفی برای تمایز ASX با رقبای کره ای می گردید بهتر است به سراغ سیستم های ایمنی این خودرو برویم. معمولا در خودروهایی که از سیستم های ABS، کنترل پایداری، کشش و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می برند، از سنسوری با عنوان Wheel Speed یا سنسور سرعت سنج چرخ استفاده می شود تا در صورت لزوم خبر لغزش ترمزگیری روی سطوح لغزنده و ... را به سیستم های ایمنی بدهد و این سیستم ها را در عملکردی بی نقص یاری کند. در برخی محصولات کره ای این سنسور به صورت چرخ دنده ای طراحی شده است که بعد از مدتی کارکرد، با نفوذ گرد و خاک موجب بروز مشکلاتی می شود و عملکرد سیستم های ایمنی دچار اختلال می شود. میتسوبیشی برای رفع این مشکل چرخ دنده ها را کنار گذاشته و از صفحه ای مگنتی در ASX استفاده کرده که حتی گرد و خاک هم نمی تواند در عملکرد آن اختلالی ایجاد کند.

طراحی کاربردی

طراحی خاص ASX، شاید در نگاه اول این تصور را به وجود بیاورد که این خودرو فضای کمتری از رقبای کره ای دارد اما با بررسی ابعاد متوجه می شوید که فاصله بین دو محور آن که بیانگر فضای داخل کابین است، دقیقا مشابه خودرویی مانند کیا اسپورتیج 2017 است و فضای بار 419 لیتری آن که با خواباندن صندلی ها تا حدود 1200 لیتر افزایش حجم پیدا می کند، تفاوت عمده ای با رقبای کره ای این خودرو ندارد اما در عوض فضای سر، پا و نشیمن ایده آلی برای همه سرنشینان ارائه می کند.
میتسوبیشی ASX؛ الماس خاص ژاپنی در ایران

سقف پانوراما تمام شیشه ای، یکی از مشخصه های قابل توجه در طراحی ASX است که در ترکیب با رنگ های متنوع این خودرو جلوه زیبایی به آن می بخشد. نکات ریز به سبک مهندسان ژاپنی علاوه بر بخش فنی در بدنه ASX نیز رعایت شده است تا شما را از تصادفات سبک مطمئن کند. گلگیرهای ساخته شده از جنس رزین این خودرو با طراحی ویژه حالتی ارتجاعی دارند و با ضربات سبک فرو می روند اما به سرعت به حالت اول خود باز می گردند و در صورت وارد شدن ضربات شاهد ریزش رنگ یا غر شدن این قطعه از بدنه نخواهید بود.

چراغ های جلو در ASX از نوع زنون و مجهز به سیستم اتوماتیک تنظیم ارتفاع نور هستند و چراغ های عقب نیز از نوع LED هستند. رینگ های ۱۸ اینچی طرح جدید مشابه اوتلندر نیز به عقیده بسیاری از مشتریان، جلوه ای متفاوت به مدل فیس لیفت جدید این خودرو بخشیده است.

امکانات رفاهی

در بخش مولتی مدیا نمایشگر ۶.۴ اینچی در بخش میانی کنسول ASX به چشم می خورد که به ۴ بلندگو و ۲ توییتر برای پخش صدا مجهز شده است و تصویر دوربین دید عقب را نیز نمایش می دهد. روی فرمان علاوه بر کلیدهای کنترل سیستم کروز کنترل، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و همچنین کنترل اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث تعبیه شده است. تهویه مطبوع در این خودرو اتوماتیک است و سنسورهای باران و روشنایی، کمک بسزایی در آسایش شرایط رانندگی می کند. ورود و استارت خودرو بدون کلید انجام می شود و علاوه بر آن، این خودرو به سنسورهای عقب، شوینده چراغ های جلو و آپشن جدید آینه های جانبی جمع شونده برقی با راهنما نیز در مدل فیس لیفت مجهز شده است.
میتسوبیشی ASX؛ الماس خاص ژاپنی در ایران
میتسوبیشی ASX؛ الماس خاص ژاپنی در ایران

پلت فرم مشترک کرایسلر و میتسوبیشی

ASX بر پایه پلات فرم GS میتسوبیشی شکل گرفته که به صورت مشترک توسط کمپانی کرایسلر آمریکا و میتسوبیشی ژاپن طراحی شده است. این پلت فرم که هم اکنون مدل لنسر نیز بر پایه آن ساخته شده قرار است میزبان مدل جدید «کلیپس کراس» نیز باشد. کرایسلر از این پلت فرم در برخی مدل های جیب، داچ و کرایسلر سیرینگ و ۲۰۰ نیز استفاده کرده است.

تفکر طراحی جدید «سپر دینامیکی یا Dynamic Shield»

میتسوبیشی در تفکر جدید طراحی Dynamic Shield تنها از طریق فرم دهی دماغه خودروها روی دو مفهوم عملکرد و محافظت تمرکز دارد. این مقوله در تعریف ساده به معنای طراحی اسپرت و خشن در عین حفظ ایمنی است. جلوپنجره و ورودی هوای زیر سپر به سبک چهره خشن مدل های Evolution میتسوبیشی نمایی تمام سیاه به خود گرفته اند و دو بال کرومی چراغ های محصولات جدید میتسوبیشی را در بر می گیرند. «سونهیرو کونیموتو» سرطراحی مطرح بین الملل ژاپنی میتسوبیشی است که ده ها سال در نیسان فعالیت می کرده است. او این فلسفه جدید طراحی دماغه را در محصولات میتسوبیشی شروع کرده است و ASX فیس لیفت با بهره گیری از آن به زبان روز طراحی میتسوبیشی پیوسته است.
میتسوبیشی ASX؛ الماس خاص ژاپنی در ایران

آیا ASX ایمن است؟

ASX از موسسات ایمنی AN/CAP استرالیا و EuroNCAP، پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است و با توجه به عرضه در بازار آمریکا با نام Qutlander Sport، مدل 2017 این خودرو در مجموع با امتیازات بالا از سد آزمایش های سختگیرانه موسسه IIHS آمریکا نیز گذشته است. ASX در بازار ایران با امکانات ایمنی قابل توجهی همچون 7 کیسه هوا (2 عدد جلو شامل راننده و سرنشین + 2 عدد ایربگ جانبی + 2 عدد ایربگ پرده ای و یک عدد زانویی) به همراه تکنولوژی های ایمنی ترمز ضد قفل ABS، کنترل فعال پایداری ASC، کنترل کشش TCL، ترمز کمکی در سطوح شیب دار، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمزهای دیسکی در جلو و عقب بهره می برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ARIABMD

      چرا ژاپنی ها نباید بگن الماس ایرانی ها در ژاپن؟توروخدا دیگه این سایپا رو تقویت نکنید یک ماشین خوب بسازید جاش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج