adexo3
۵۴۰۲۴۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

استخدام‌های دقیقه نودی زیر ذره بین شورا

اعضای شورای شهر در آخرین روز‌های کاری خود باز هم اظهارات جنجال‌برانگیزی داشتند. مهم‌ترین اظهارات مربوط به بحث استخدام‌های دقیقه‌نودی شهرداری بود که البته معاون قالیباف آن را رد کرده است.

روزنامه آرمان: اعضای شورای شهر در آخرین روز‌های کاری خود باز هم اظهارات جنجال‌برانگیزی داشتند. مهم‌ترین اظهارات مربوط به بحث استخدام‌های دقیقه‌نودی شهرداری بود که البته معاون قالیباف آن را رد کرده است.
در این باره احمد مسجدجامعی، عضو شورای چهارم و منتخب مردم تهران برای شورای پنجم عنوان کرده است: «برخی استخدام‌های خارج از ضابطه در شهرداری انجام شده که گزارش آن توسط سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده است و ما نسبت به این نوع از استخدام‌ها معترض و مخالف هستیم.» یک عضو علی‌البدل شورای چهارم و منتخب مردم تهران در شورای پنجم نیز خواستار رسیدگی به استخدام‌های بی‌رویه شهرداری شده است.
استخدام‌های اخیر شهرداری تهران
در هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر استخدام‌های گسترده در مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران، از جمله روزنامه همشهری به گوش می‌رسد که با واکنش و مخالفت اعضای شورای شهر تهران همراه شد.
اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر بر این باورند که این حجم از استخدام‌ها علاوه بر اینکه بار مالی سنگینی برای شهرداری ایجاد می‌کند، مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نیز ردیف بودجه پیش‌بینی شده را ندارد. روز گذشته عضو شورای شهر تهران در نشست غیرعلنی تاکید کرد که به استخدام‌های خارج از ضابطه در شهرداری اعتراض دارد. احمد مسجدجامعی گفت: استخدام‌های جدید که با مجوز سازمان امور اداری و استخدامی و بر اساس پیش‌بینی بودجه مصوب امسال است، بلامانع است. او اظهار کرد: برخی استخدام‌های خارج از ضابطه در شهرداری انجام شده که گزارش آن توسط سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده است و ما نسبت به این نوع از استخدام‌ها معترض و مخالف هستیم. در اظهار نظری دیگر یکی از منتخبان انتخابات شورای شهر تهران نیز با اشاره به استخدام‌های بی‌رویه شهرداری گفت: افزایش نیروی انسانی مازاد در شهرداری تهران، در حالی که این نهاد با مشکلات فراوانی مالی مواجه است، فقط افزودن بار مالی اضافی بر دوش مردم تهران است.
افشین حبیب‌زاده با اشاره به اینکه منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از مرداد ماه سال جاری کار خود را آغاز خواهند کرد، اظهار کرد: یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین کارهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بررسی اسناد و مدارک استخدام‌های نامتعارف سال‌های اخیر در شهرداری تهران است. محمد سالاری، دیگر عضو شورای شهر نیز در رابطه با استخدام‌های اخیر شهرداری عنوان کرد: خبرهای گوناگونی درباره جذب نیرو از سوی شهرداری تهران شنیده می‌شود که فارغ از صحت و سقم این اخبار، شهرداری تهران باید هر چه سریع‌تر در این زمینه شفاف سازی کند.
در مقابل معاون شهردار تهران خبر استخدام‌های جدید در این سازمان را تکذیب کرد و گفت: هیچ‌استخدام جدیدی در شهرداری صورت نگرفته و تنها تبدیل وضعیت کارمندان از قراردادی به ثابت و نیز از شرکت‌های قراردادی به شرکت هادیان شهر صورت گرفته است. ناصر امانی در پاسخ به تذکرات اعضای شورای شهر درباره موضوعاتی نظیر واگذاری شهروند به بانک شهر و استخدام نیروهای جدید گفت: هیچ‌استخدام جدیدی صورت نگرفته است. امانی ادامه داد: در حال حاضر تبدیل وضعیت کارمندان بر طبق آزمون برگزارشده سازمان اداری و استخدامی و نیز تبدیل قرارداد ۷۰۰۰نفر از کارمندان به قرارداد هادیان شهر در دستور کار است.
با این حال قویا استخدام نیروهای جدید را تکذیب می‌کنم. امانی در تشریح تبدیل وضعیت این تعداد کارمند گفت: برای این امر نیز در بودجه سال جاری پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و این امر مصوبه دارد. بر این اساس کارمندانی که با شرکت‌هایی نظیر مهیمن‌پوش قرارداد داشته اند و زیرمجموعه شهرداری بوده اند، قراردادشان به هادیان شهر تبدیل وضعیت شده است.
مصوبه برج - باغ، لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر
رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه برج - باغ لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است، گفت: به استناد این مصوبه تمامی باغات قلع و قمع شد. رحمت‌ا. . . حافظی با بیان اینکه این مصوبه زمینه ساز قلع و قمع باغات توسط سوداگران بود و باعث شد که تمام باغات به برج و منازل مسکونی تبدیل شوند، تصریح کرد: این مصوبه و تبعات آن برای همیشه در تاریخ شورا باقی می‌ماند و باید هر چه سریع‌تر نسبت به لغو آن و مصوبه جایگزین اقدام شود. حافظی با بیان اینکه متاسفانه اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که اگر مصوبه فعلی لغو شود، چه اتفاقی می‌افتد، گفت: از جانب کمیسیون سلامت پیشنهاد شد که مصوبه فعلی لغو و در قالب طرح صیانت از باغات پیشنهاد دیگری مطرح شود که متاسفانه در بررسی باقی مانده است. او افزود: برخی مدعی هستند که باید از باغات صیانت کرد، اما طرح صیانت از باغات را راکد باقی گذاشتند و ترتیب اثر ندادند.
وقتی شهرداری شورای شهر را دور می‌زند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در نشست غیرعلنی روز گذشته شورای شهر تهران، از اینکه برخی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها در مورد پروژه‌ها و دارایی‌های شهر بدون اطلاع شورا انجام می‌شود، ابراز ناخرسندی کرد، به ویژه در برخی موارد که شهرداری، شورای شهر را دور زده است. محمد سالاری گفت که در مواردی که دارایی‌های شهر در ازای مطالبات به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می‌شود، لازم است هم شورای شهر فعلی و هم شورای شهر آینده از این مساله مطلع باشند.
مردم انتخاب خود را کرده‌اند

عضو و خزانه‌دار شورای شهر تهران در سیصد و چهل و هشتمین جلسه شورا با انتقاد از عملکرد برخی از شهرداران مناطق گفت: چرا باید بعد از انتخابات برخی شهرداران مناطق نسبت به انجام وظایف خود سست شوند. حبیب کاشانی گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی به اتمام رسید، مردم انتخاب خود را داشته‌اند، اما چرا برخی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی اتفاقی در شهرداری رخ داده است. او ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورا و نیز مدیران شهرداری باید تا لحظه‌ای که در جایگاه خود هستیم، نسبت به انجام وظایفمان کوشا باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نصف کارمندای شهرداری اضافی هستن .چون کاری ندارن و بیکار میچرخن و فقط پول الکی میگیرن

    • شهرام

      شما مسئولین فقط حرف گزاف میزنین. بابا چرا چهار تا از همین برج سازای گنده رو دستگیر نمیکنین تا اعتراف کنن چجوری مجوز گرفتن و به چه کسانی رشوه دادن. بخدا یه بار اینکارو بکنین تموم میشه

    • بدون نام

      شهرداری شده محل تجمع افراد بیکار و بدون تخصص که صرفا باپارتی بازی و رابطه استخدام شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج