۵۴۰۶
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

آيا اين كفش‌ها به درد بارداري‌ام مي‌خورند؟

پاپوش ‌روزهاي دونفري!

بارداري خبري است كه ابتدا از طرف آزمايشگاه نقل و سپس از طريق شما و باباي بچه به همه فاميل، دوست و آشنا مي‌رسد. طي دوران بارداري بايد با ملايمت هرچه تمام‌تر مراقب پاهاي‌تان باشيد.

پاپوش ‌روزهاي دونفري!


پاپوش ‌روزهاي دونفري!

بارداري خبري است كه ابتدا از طرف آزمايشگاه نقل و سپس از طريق شما و باباي بچه به همه فاميل، دوست و آشنا مي‌رسد. آن وقت است كه همه تلفن را برمي‌دارند و اگر خيلي با شما نزديك باشند يك دسته گل يا يك جعبه شيريني دست‌شان مي‌گيرند و شما را با تبريك‌هاي‌شان هيجان‌زده‌تر مي‌كنند. در اين ميان خانم‌هايي كه قبلا تجربه بارداري داشته‌اند شروع به معرفي بهترين و مناسب‌ترين فروشگاه‌هاي پوشاك بارداري مي‌كنند. شما هم از همان روز‌هاي اول با خودتان فكر مي‌كنيد اين شكم حجيم در لباس چه شكلي مي‌شود. اما در اين بحبوحه كمتر كسي به فكر آن يك جفت پاي بي‌زبان است كه بايد ۹ ماه وزن ۲ نفر را تحمل كند. واقعا مي‌دانستيد كه يك خانم باردار بايد چه نوع كفشي بپوشد؟ خجالت نكشيد اينجا فقط ما و شماييم. اگر در اين مورد اطلاعاتي نداريد كافي است مطلب ما و توصيه‌هاي دكتر هومن بخشي، متخصص جراح ارتوپدي و استاديار دانشكده علوم پزشكي شهيد بهشتي را مطالعه كنيد.


احترام به پا نشانه شخصيت شماست

طي دوران بارداري بايد با ملايمت هرچه تمام‌تر مراقب پاهاي‌تان باشيد. نخستين نكته در اين مورد انتخاب كفشي مناسب است. كفش مناسب يعني كفشي كه براي پاهاي ورم كرده‌تان جاي كافي داشته و همچنين ويژگي‌هاي استاندارد در طراحي قالب آن رعايت شده باشد. متخصصان انجمن جراحان ارتوپدي ايالات متحده مي‌گويند كه پاي هر خانم بارداري بين نيم تا يك سايز بزرگ مي‌شود، بنابراين براي پيش‌گيري از هر گونه درد و ناراحتي، خانم‌هاي باردار موظفند كه كفشي مناسب را براي اين دوران مهم و حياتي انتخاب كنند.
  • چکمه
اگر دوران بارداري‌تان مصادف با هواي سرد زمستاني شده، مي‌توانيد به بازار كفش برويد و چكمه‌اي مناسب براي خودتان انتخاب كنيد تا هنگام خروج از منزل، پاهاي‌تان يخ نكنند. در خريد چكمه به لژ آن دقت كنيد؛ چكمه‌هاي پاشنه بلندي كه با ساق‌‌هاي تنگ متنوع ويترين بوتيك‌ها را چشم‌نواز كرده‌اند، مجبور نيستيد بخريد. اول از همه به قسمت مچ به پايين چكمه دقت كنيد. بيشتر چكمه‌هاي موجود در بازار براي آن‌هايي كه باردار نيستند هم مشكل آفرينند چه برسد به شما. پس با دقت خوب فروشگاه‌ها را بگرديد. بلندي ساق چكمه مي‌تواند از مچ تا ران متنوع باشد. بايد به‌دنبال چكمه زيپ‌داري باشيد كه بدون هيچ زحمتي پاهاي‌تان را در خود جاي مي‌دهند، اما از همين حالا به شما مي‌گويم به‌دليل تورم و افزايش وزن‌تان بعيد مي‌دانم بتوانيد چكمه ساق‌دار مناسب و استاندارد را راحت بيابيد؛ مگر در فروشگاه‌هاي مخصوص مادران باردار. به كفي بيروني چكمه دقت كنيد كه عاج‌هايي مناسب داشته باشد. كفه‌هاي صاف باعث ليز خوردن‌تان روي سطوح خيس يا حتي سراميك و سنگ‌هاي ساختمان مي‌شوند. در هر حال چكمه‌هاي مدل زنانه و مجلسي را دركل بي‌خيال شويد و اگر چكمه‌اي با ويژگي‌هاي ذكر شده را نيافتيد، براي گرم كردن ساق پاهاي‌تان و پيش‌گيري از ليز خوردن، بهتر ‌است از كفش‌هاي اسپرت مخصوص برف استفاده كنيد و ساق‌ها و جوراب‌هاي پشمي بپوشيد.

پاپوش ‌روزهاي دونفري!
  • قوس كفش
كف داخلي كفش بايد قوسي مناسب داشته باشد تا گودي كف پا را پر كند و با توجه به افزايش وزن مادر براي حفظ تعادل و تحمل وزن او راحت باشد.
  • جوراب
پوشيدن جوراب در كفش، تورم پا را در دوران بارداري به حداقل مي‌رساند.


پاپوش ‌روزهاي دونفري!

پاپوش ‌روزهاي دونفري!

پاپوش ‌روزهاي دونفري!

هواي كفش‌تان خوب است؟

اگر هوا صاف و آفتابي است مي‌توانيد كفشي صاف با يكي ۲ سانتي‌متر لژ يا پاشنه انتخاب كنيد. براي جلوگيري از يخ كردن پاهاي‌تان جورابي ضخيم بپوشيد؛ به هر حال چندين جفت كفش تنها براي چند ماه نخريد و از ميان راهنمايي‌هاي‌ ما آن‌كه بيشتر به دردتان مي‌خورد را تهيه كنيد.

خوبي كفش‌هاي ساده روباز اين است كه هم به درد سرماي زمستان مي‌خورند، هم به درد گرماي تابستان؛ مي‌توانيد بعد از وضع حمل هم در آنها كفي بيندازيد تا اندازه پاي‌تان شوند؛ به علاوه چون روي‌شان باز است پاي‌تان تحت فشار زياد نخواهد بود و به‌اصطلاح خوب هوا مي‌خورد.


توصیه های یک پزشک

طي دوران بارداري سطح هورمون‌هاي بدن مادر تغيير مي‌كنند و تعريق بيشتر شده و پاها متورم مي‌شوند، به تمام اينها درد كمر و پشت را هم اضافه كنيد؛ كفشي كه طي بارداري مي‌پوشيد بهتر است ويژگي‌هاي كلي زير را داشته باشد:
  • نه خيلي صاف، نه خيلي بلند: كفشي با پاشنه يا لژ ۲-۳ سانتي‌متري تهيه كنيد؛ بهتر است پاشنه كفش تا حد امكان پهن باشد.
  • قوس كف كفش: از برند‌هايي كه كفش‌هاي طبي دارند كفش تهيه كنيد، اين كفش‌ها قوسي را در ناحيه گودي كف پا دارند و پوشيدن آنها براي تحمل وزن و حالت بدن در بارداري بهتر است.
  • جنس: جنس رويه كفش بايد از چرم طبيعي يا كتان باشد تا پا در آن هوا بخورد، چنين كفش‌هايي از عرق كردن پا در كفش جلوگيري مي‌كنند.
  • اگر در ماه‌هاي اول بارداري مي‌خواهيد كفش بخريد كفشي كه حدود يك سايز براي‌تان بزرگ‌تر است را انتخاب كنيد، زيرا طول و عرض پاهاي‌تان به‌تدريج بيشتر خواهد شد.
  • پاهاي‌تان در كفش‌هاي جلو بسته راحت‌تر خواهد بود.


تا كدام ماه بارداري مي‌شود كفش خريد؟

‌يادتان باشد از همان ماه‌هاي اول بارداري خريد‌هاي‌تان را كم كنيد و تا جايي كه ممكن است از خريد كفش‌هايي كه رويه‌اي تنگ و چسبان دارند خودداري‌كنيد زيرا پاهاي‌تان در آنها خفه مي‌شوند. يادتان باشد كه اگر از ابتداي بارداري به اندازه كفش و بزرگ شدن پاهاي‌تان طي ماه‌هاي آتي اهميت ندهيد، بعدا پشيمان مي‌شويد، زيرا در سه ماهه آخر پاها واقعا ورم كرده‌اند و شكم‌تان هم خيلي بزرگ شده در نتيجه رفتن به مراكز خريد و امتحان كفش‌هاي مختلف كه لازمه آن خم شدن‌هاي مكرر است چندان كار دوست‌داشتني و راحتي نخواهد بود.


پاپوش ‌روزهاي دونفري!

پاپوش ‌روزهاي دونفري!

پاپوش ‌روزهاي دونفري!

پشتي كفشم كو؟

تقريبا همه مادران باردار كفش صاف را به پاشنه بلند ترجيح مي‌دهند اما آن كفش‌هايي كه خيلي صافند مثل كفش‌هاي باله به كمر فشار زيادي مي‌آورند. كفش‌هاي ورزشي معمولا با چند سانتي‌متر لژ طراحي شده‌اند و بعضي از آنها پشت ندارند، اين نوع كفش‌ها براي روز‌هايي كه بارندگي نيست و مي‌خواهيد از خانه خارج شويد مناسبند زيرا بعد از كمي راه رفتن مي‌توانيد بنشينيد و كمي پاي‌تان را از كفش در آوريد. بهتر است با اين كفش‌ها جوراب هم بپوشيد.


مراقبت از پا در دوران بارداري

  • حتما قبل از پوشيدن كفش جوراب به پا كنيد.
  • در طول روز زياد نايستيد و در مواقعي كه لازم نيست بايستيد حتما بنشينيد.
  • در مواقع ممكن پاهاي‌تان را روي سطحي بلند قرار دهيد تا از جمع شدن مايعات بدن در عروق آن پيش‌گيري كنيد.
  • اگر پاهاي‌تان درد مي‌كنند، شب‌ها آنها را در آب ولرم گذاشته و ماساژ دهيد.


پرواز بر بلنداي پاشنه

اگر از آن خانم‌هايي هستيد كه با كفش پاشنه بلند به دنيا آمده‌ايد در دوران بارداري‌تان روزي خودتان آنها را كنار مي‌اندازيد زيرا حفظ تعادل بدن روي آن پاشنه‌هاي بلند چندان كار راحتي نيست و ممكن است به زمين بخوريد؛ اگر مهماني يا مراسم به‌خصوصي در پيش داريد مي‌توانيد از كفش‌هاي مجلسي لژدار با حداكثر 3سانتي‌متر پاشنه استفاده كنيد كه هم ظريف و شيكند، هم قدتان را بلند مي‌كنند و هم خطرناك نيستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج