جاباما
۵۴۲۲۷۴
۱۳ نظر
۵۰۲۲
۱۳ نظر
۵۰۲۲
پ

مریلین مونرو؛ زیباروی جاودانی هالیوود

نورما جین بیکر، معروف به مریلین مونرو، از بازیگران مشهوری است که زود از دنیا رفته‌اند. این ستاره‌‌ی زیباروی هالیوود اگر چه سن ۳۶ سالگی درگذشت، اما چهره‌ و فیلم‌هایی فراموش‌نشدنی او در ذهن سینما‌دوستان نقش بسته است.

برترین ها: نورما جین بیکر، معروف به مریلین مونرو، از بازیگران مشهوری است که زود از دنیا رفته‌اند. این ستاره‌‌ی زیباروی هالیوود اگر چه سن ۳۶ سالگی درگذشت، اما چهره‌ و فیلم‌هایی فراموش‌نشدنی او در ذهن سینما‌دوستان نقش بسته است.
مریلین مونرو؛ زیباروی جاودانی هالیوود
روز اول ژوئن ۲۰۱۷ نود و یک سال از تولد مریلین مونرو می‌گذرد؛ ستاره‌ای که زودهنگام چشم از جهان فرو بست، اما یاد و خاطره‌ی او در اذهان شیفتگان و دوستدارنش زنده است. شاید همین مرگ زودرس بود که سبب شد مانند ستارگانی چون الویس پریسلی و جیمز دین اسطوره شود. او در پانزده سالی که به بازیگری مشغول بود، در ده‌ها اثر سینمایی نقش‌آفرینی کرد که برخی از آنها از آثار کلاسیک تاریخ سینما محسوب می‌شوند.
مريلين مونرو در اول ژوئن ۱۹۲۶ از مادرى اسكاتلندى‌تبار و پدری نروژی در لس‌آنجلس زاده شد. نام واقعى‌اش "نورما جين بيكر" بود. پدر و مادرش جدا شده بودند. مادر که سرپرستی فرزند را به عهده داشت، توان رسیدگی به او را نداشت و به همین دلیل بود که سرپرستی نورمای کوچک نخست به چندین خانواده دیگر و سرانجام به يتيم‌خانه سپرده شد.
او در همان دوران جوانی نخستین بار طعم ازدواج را چشید. نورما جین که در آن سال‌ها ۱۶ سال بیش نداشت، مجبور به ازدواج با پسر یکی از همسایگان شد. این ازدواج ناموفق پس از چهار سال به جدایی انجامید.
مریلین مونرو؛ زیباروی جاودانی هالیوود
نورما جين بعدها تحصيلات دبيرستان را نيمه‌كاره رها كرد و در جريان جنگ جهانى دوم در كارخانه‌ى هواپيماسازى لس‌آنجلس مشغول به كار شد. در همين دوران بود که یک عکاس او را به عنوان مدل کشف کرد و به او پیشنهاد کرد که به عنوان مدل عکاسی به کار بپردازد. چندی نگذشت که عكس‌هاى این چهره جوان زينت‌بخش مجله‌هاى پرفروش آمريكايى گرديد.
نورما جين پس از مدتی راهی هالیوود شد تا رویای هنرپیشگی را محقق سازد. او در استودیوی فیلمسازی کلمبیا دوره‌های آموزش بازیگری را طی کرد و در نخستین سال‌های فعالیت هنری‌اش نقش‌های کوچکی را در فیلم‌ها برعهده گرفت.
او در کنار فعالیت‌های هنرپیشگی‌اش همچنان در برابر دوربین عکاسان قرار می‌گرفت. در سال ۱۹۵۶ بود که نام هنری "مریلین مونرو" را رسما به ثبت رساند.
فيلمسازان هاليوود در آغاز نسبت به توانایی‌های بازيگرى مریلین مونرو ترديد داشتند.درخشش مريلين در فيلم‌هايى چون «جنگل آسفالت» (محصول ۱۹۵۰) و نيز «نياگارا» (محصول ۱۹۵۳) سبب شد که این پيشداورى‌ها به تدریج از میان برود.
مریلین مونرو؛ زیباروی جاودانی هالیوود
مريلين مونرو به ویژه با نشان دادن استعداد خود براى نقش‌هاى كمدى در فيلم‌هايى چون "آقايان موطلايى‌ها را ترجيح مى‌دهند" (محصول ۱۹۵۳) و نيز "چگونه مى‌توان با يك ميليونر ازدواج كرد" (محصول ۱۹۵۳) توجه سينماگران را به خود جلب كرد. در همين دو فيلم بود كه توانایی‌های او در عرصه رقص و آواز هم نمایان شد.
مونرو در طول فعالیت‌های خود با ستارگان مشهور هالیوود همکاری داشت، از جمله کری گرانت. یکی از فیلم‌هایی معروف مریلین مونرو "خارش هفت ساله" (محصول ۱۹۵۵) است که کارگردانی آن را بیلی وایلدر بر عهده داشت. مونرو به خاطر نقش‌آفرینی در این فیلم نامزد دریافت جایزه فیلم آکادمی بریتانیا شد.
مريلين مونرو در سال ۱۹۵۴ به مدرسه هنرهای دراماتیک نیویورک رفت. او زير نظر استادانی چون لى استراسبرگ دوره‌ى بازيگرى را طی کرد. مونرو پس از آن در فيلم "ايستگاه اتوبوس" (محصول ۱۹۵۶) نقش‌آفرینی کرد و با درخشش خود در این اثر ستایش منتقدان فيلم را برانگیخت.
مريلين مونرو در مجموع سه بار ازدواج كرد كه سومين بار آن با آرتور ميلر نويسنده‌ى آمريكايى بود. وى دو سال آرام و بى‌جنجال هنرى را در كنار آرتور ميلر در لندن و نيويورك گذرانيد.
مریلین مونرو؛ زیباروی جاودانی هالیوود
مونرو در سال ۱۹۵۸ به هاليوود بازگشت تا در كنار جک لمون و تونی کورتیس در فیلم به‌یادماندنی "بعضی‌ها داغش را دوست دارند"، هنرنمایی کند. این فیلم موفقیت زیادی کسب کرد

از آن پس بود که زندگی مريلين مونرو به سراشیبی افتاد. آخرین سال زندگی مشترک او با آرتور ميلر، با بحران‌هاى روحى مريلين و اعتیاد او به مواد مخدر و الكل همراه بود. همین مسئله نیز به جدايى این زوج منجر شد.

در اين ايام شايعه‌ى روابط پنهانى او با برادران كندى بر سر زبان‌ها بود. حضور مريلين مونرو در جشن تولد جان كندى، رئيس‌جمهور آمريكا در ماه مه ۱۹۶۲ و آواز خواندن او برای کندی به شايعات بيشتر دامن ‌زد.
مریلین مونرو؛ زیباروی جاودانی هالیوود
مريلين مونرو در سال ۱۹۶۱ در آخرين فيلم خود "ناجورها" در كنار کلارک گيبل ظاهر شد؛ فیلمی که موفقیت چندانی به دست نیاورد. فیلمنامه این اثر را آرتور ميلر نوشته بود.
مريلين مونرو در روز ۵ اوت ۱۹۶۲ در برنت‌وود نزديكى هوليوود و ظاهرا به دليل استفاده‌ى بيش از حد از داروى خواب‌آور چشم از جهان فروبست. درباره مرگ او افسانه‌های زیادی ساخته‌اند، از خودکشی گرفت تا قتل برنامه‌ریزی شده. مرلین مونرو، چهره‌ی افسانه‌ای هالیوود اگر در قید حیات می‌بود، روز ۱ ژوئن ۲۰۱۷ تولد نود و یک سالگی خود را جشن می‌گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدای من،این زن چیزی توی وجودش داشت که همه رو دیوونه می‌کرد،به نظرمن اون بین شخصیت واقعیش یعنی نرماجین واون چیزیکه مردم ازش ساخته بودن یعنی مریلین مونرو گیر افتاده بود و خودشم نمیتونست درک کنه که کدوم یک ازین شخصیت ها مال اونه،خیلی سخته که تویه دوره ای از زندگیت،هیچکس حتی پدرتم تورو نخواد و تویه دوره دیگه همه دیوانه وار خواهانت باشند و بهت توجه کنن،اما نکته غم انگیز دقیقا همینجاست که وقتی به این توجهات بیش از اندازه نگاه می‌کنی می‌بینی همه خواهان جسم مرلین بودن هیچکس روح بزرگ این زن رو نمی‌دید وقتی اسم مرلین مونرو میاد یاد انگار یاد یه داستان غم انگیز میوفتم

    • واوات

      انتخاب عكستون افتضاح بود!
      علت جدايي ش از ميلر هم ايني نبود كه ذكر شده شوهرش بهش خيانت مي كرد و اين براي مريلين ديوانه كننده بود

    • بدون نام

      اگر چیز دیگه ای توی وجودش داشت نشون میداد وقتی فیلم هاش لباساش همه چیزش نماد ...و لوندی بوده چجوری انتظار داری مردم یه چیز دیگه ای توی وجودش پیدا کنن؟

    • مریم

      تو تمام فیلماش تو وجودش شور زندگی میبینیم
      کاش تو زندگی واقعیش هم اینجور بوده باشه
      خیلی جووون رفت
      نمیدونم چرا خدا به بعضی اا زیبایی رو یکجا میده
      بعضی ها داغشو دوست دارن از فیلم های مورد علاقمه

    • شیما

      این زن بزرگوار زیباترین خانومیه که من دیدم....انگار یکی از فرشته های خداست.....روحش شاد و یادش گرامی

    • ساره

      فرشته ها فقط زیبا نیستن پاک ومعصومند نه مثل این بدنام

      پاسخ ها

      • مهسا

        بدنام نبوده تو زشتاياتو تو اون ميبيني هيلي معصوم بوده

    • بدون نام

      اون دیگه کی بوده که مرلین مونرو تو چنگش بوده و باز خیانت میکرده کلا بعضی مردها ....

    • lou

      دوستایی که از رو ی فیلمها این خانومو قضاوت می کنن کمی سطحی بین هستن . برای کسی مثل مرلین مونرو در اون زمان انتخاب دیگه ای وجود نداشت اگه یادداشتهاشو بخونین ازنجارش رو از نقش بلوند احمق حس میکنین

    • بدون نام

      ایم مطلب مربوط به مریلین مونرو رو چندبار گذاشتین ...چرا انقدر براتون جذابه...خوب بنده خدا اومد یه مدت حس وحالشو کرد و بعدهم تمام. البته نمیشه به کسی تهمت زد یا قضاوت کرد ولی زندگی بازیگرای هالیوود همگی یه جور فساد توش داره...چرا انقدر ما باید بهش بپردازیم..

    • نازنین سادات

      کاری به شخصیت این خانوم ندارم ولی خداوکیلی اونقدرها هم زیبا نیستا. قابل توجه شیماجون که گفته انگار یکی از فرشته های خداست!!!!

    • شیما

      بلخشید من جوگیر شدم

      پاسخ ها

      • مهسا

        بالايي جوگيره نه تو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج