۵۴۲۳۵۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

اجرای طرح مرخصی زایمان برای مادران بیمه شده

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح مرخصی پس از زایمان را اجرا و به افرادی که حق ۶۰ روز کار را به تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند تعلق می گیرد.

خبرگزاری میزان: منصور آتشی مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص کمک هزینه های ابلاغ شده به بانوان باردار گفت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات پزشکی به بیمه شدگان زن، درایام بارداری برای جبران کاهش یا قطع درآمد آنان در هنگام مرخصی زایمان، کمک هزینه بارداری نیز به واجدین شرایط پرداخت می کند.

وی افزود: بیمه شدگان زن که ظرف یکسال قبل از زایمان حق بیمه ۶۰ روز کار را به سازمان پرداخت کرده باشند به شرط عدم اشتغال به کار و عدم دریافت مزد از کار فرما، می توانند از کمک بارداری ( مرخصی زایمان) استفاده نمایند.

مدیر کل امور فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندشان از شیر مادر آنها تغذیه می کنند در زایمان های یک قلو و دوقلو شش ماه و برای زایمان های سه قلو و بیشتر یکسال است که حداقل سه استراحت باید به بعد از زایمان تعلق گیرد.

وی عنوان کرد: مبلغ کمک بارداری معادل دو سوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده است. نحوه محاسبه آخرین مزد یا حقوق بیمه شده به این ترتیب است که کل مبالغی که بیمه شده در آخرین ۹۰ روز قبل از استراحت دریافت کرده و مبنای کسر حق بیمه بوده است ، با همه جمع و در روزهای کارکرد بیمه شده دراین مدت تقسیم می شود.

آتشی در پایان یادآور شد: برای دریافت کمک بارداری بیمه شده باید با در دست داشتن اصل گواهی پزشک معالج و اصل و تصویر شناسنامه مادر و فرزند و دفترچه بیمه شده به شعب ذیربط سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج