جاباما
۵۴۳۲۸۷
۹۶۳۴
۹۶۳۴
پ

فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

فیلم های زیادی درباره بیماری های روانی وجود دارد که الهام بخش، اطلاع رسان و سرگرم کننده هستند. در اینجا چند فیلم که شخصیت اصلی آنها دارای اختلال دوقطبی هستند می آوریم.

ماهنامه همشهری تندرستی: فیلم های زیادی درباره بیماری های روانی وجود دارد که الهام بخش، اطلاع رسان و سرگرم کننده هستند. در اینجا چند فیلم که شخصیت اصلی آنها دارای اختلال دوقطبی هستند می آوریم.

روح و نهنگ (۲۰۱۶)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

موریس برنارد نقش جوزف هاوترون را در فیلم روح و نهنگ بازی می کند. او همسرش را وقتی که روی دربا قایق سواری می کردند از دست داده است. راز این موضوع که چه اتفاقی واقعا رخ داده او را از شهر جدا کرده و اقوام همسرش را دشمن او کرده است. این موضوع توجه یک روزنامه نگار را جلب می کند. بیماری دوقطبی درمان نشده جوزف به شیدایی، مالیخولیایی و بحث او با نهنگ خاکستری در ساحل منجر می شود.

لمس آتش (۲۰۱۵)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

دو نفر که از بیماری دوقطبی رنج می برند (با بازی کیتی هولمز و لوک کیربای) در یک بیمارستان روانی با یکدیگر ملاقات می کنند و عاشق هم می شوند. این فیلم با کارگردانی پائول دالیو و تهیه کنندگی اسپایک لی است که بالا و پایین ها و عذاب های دو فردی که دچار بیماری دوقطبی هستند نشان می دهد. مرد داستان فکر می کند که اختلال دوقطبی باعث شده که او دنیا را عمیق تر و پرجنب و جوش تر ببیند.

خرس همیشه قطبی (۲۰۱۴)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

یک پدر افسرده به اسم کامرون (مارک رافالو) که صاحب دو دختر از همسرش مگی (زویی سالدانا) است، او روزگار سختی را سپری می کند. پدر به خاطر اختلال دوقطبی اش کار نمی کند بنابراین مادر تصمیم می گیرد بورسیه ای را در نیویورک سیتی بپذیرد تا بتواند برای خانواده پول دربیاورد. بچه ها با پدرشان زندگی می کنند پدری که عاشق فرزندانش است اما همشه تصمیم های درستی به عنوان والدین نمی گیرد.

توبه (۲۰۱۴)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

فارست ویتاکر نقش مرد خاناده ای را بازی می کند که دچار اختلال دوقطبی است که بعد از مرگ ناگهانی مادرش تعادلش را کاملا از دست می دهد و معلمی که درباره کیفیت زندگی مردم مشاوره می دهد سعی می کند به او کمک کند. ویتاکر در این نقش بسیار خشن ظاهر شده و می گوید که سعی کرده که این فیلم از دست دادن، درد و شفایافتن و روح در عذاب انسان را کشف کند.

دفترچه امیدبخش (۲۰۱۲)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

این فیلم درام به کارگردانی دیوید او راسل است که شخصیت اصلی آن دوقطبی است که شخصیت های دیگری با اختلال های دیگر او را در بر گرفته اند. بردلی کوپر نقش پت سولیتانو را بازی می کند. او سعی دارد که زندگی اش را عوض کرده و گذشته ها را فراموش کند. او به خاطر حمله به مردی که در خانه اش بوده به آسایشگاه روانی منتقل شده بود و بعد از بازگشت سعی دارد که همسرش را دوباره به دست آورد.

خبرچین (۲۰۰۹)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

این فیلم براساس زندگی واقعی یک خبرچین یعنی مارک وایتار با بازی مت دیمن است. او بر اثر فشارهای همسرش نزد پلیس می رود و به کلاهبرداری مسئولان شرکت با موسسات رقیب برای بالابردن قیمت ها اعتراف می کند. اعترافی که تنها آغاز ماجراست و پلیس از او می خواهد تا اسنادی برای اثبات ماجرا فراهم کند و در نهایت استرس هایی که سر این ماجرا داد اختلال دوقطبی او را تشدید می کند.

مایکل کلیتون (۲۰۰۷)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

جورج کلونی به عنوان شخصیت اصلی این فیلم نقش وکیل یک شرکت مهم را بازی می کند که در طی یک ماجرا متوجه دیگر فعالیت های شرکت می شود و درصدد سامان بخشیدن به اوضاع بر می آید. در جریان پرونده ای که به او سپرده می شود، او می فهمد آرتور رادنز (تام ویلکینسون) دچار اختلال دوقطبی است و درمان هایش را متوقف کرده است. بعد از خودکشی ادن، شک کلیون رشد کرده و او شروع به تحقیق در این باره می کند.

عشق دیوانه وار (۱۹۹۵)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

فیلمی که تا حدودی تصویر بالا و پایین های یک دوقطبی را نشان می دهد. در این فیلم دریو باریمور که نقش یک دختر دبیرستانی را بازی می کند که بعد از تلاش برای خودکشی اش در بیمارستان بستری شده است. دوست اش (کریس اودونل) به او کمک می کند فرار کرده و با احساسات شدید او در حالی که به سمت مکزیک می روند کنار بیاید. در نهایت آنها به سیاتل بر می گردند جایی که او در بیمارستان روانی بستری شده و بهتر می شود.

آقای جونز (۱۹۹۳)
فیلم هایی که اختلال دوقطبی را تصویر کرده اند

تصویری شگفت آور، شیدایی و افسردگی که یک شخصیت اصلی می تواند تجربه کند. در این فیلم با بازی ریچارد گیر نشان داده می شود. بیشتر فیلم شامل بستری شدن و درمان او توسط روانشناس (لنا اولین) است که رابطه عاشقانه ای با او برقرار می کند. هر چقدر که عشق او زیاد می شود در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج