۵۴۴۶۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هجوم همه جانبه عربستانی‌ها به میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲

رسانه‌های عربستانی در اقدامی هماهنگ با ادعای ناتوانی قطر از میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ خواستار تصمیم فوری فیفا جهت محرومیت این کشور از برگزاری این رقابت‌ها شدند.

خبرگزاری تسنیم: عصر روز دوشنبه بیشتر رسانه‌های عربستانی در بخش‌های ورزشی خود گزارش مشابهی را درباره میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر منتشر کردند که شامل ناتوانی این کشور از برگزاری آن با توجه به قطع همکاری روابط دیپلماتیک ۶ کشور عربی با قطر و همچنین پرداخت رشوه قطری‌ها برای رسیدن به میزبانی ‌جام‌جهانی بود.

سایت ورزشی الکبار عربستان نوشت: قطع روابط دیپلماتیک ۶ کشور عربی با قطر علاوه بر محرومیت این کشور از میزبانی بیست‌وسومین دوره جام خلیج فارس می‌تواند میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را نیز از قطر سلب کند. تهدید جدی برای میزبانی قطر و اعطای آن به کشور دیگری جهت برگزاری جام‌جهانی وجود دارد. فیفا به خاطر توانمندی‌هایی که در قطر و کشورهای همسایه‌اش وجود داشت میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را اهدا کرد. با توجه به شرایط فعلی و تایید فیفا، قطر بسیاری از حامیان خود را از دست داد. از جمله دیگر شرایط استفاده از فرودگا‌ه‌ها و هتل‌های کشورهای همسایه به ویژه عربستان و بحرین را برای انتقال هواداران فوتبال از سراسر دنیا به قطر نخواهد داشت.

در ادامه این تحلیل آمده است: فیفا مسائل اخیر پیش‌آمده میان قطر و همسایگانش را در نظر می‌گیرد و تصمیم ریسک‌آمیزی برای هزاران ورزشکار و هوادار اتخاذ نخواهد کرد، البته باید مسا‌ئلی همانند پرداخت رشوه از سوی قطری‌ها برای اخذ میزبانی‌جام‌جهانی ۲۰۲۲ و نقض حقوق کارگران با مرگ ۴۴ نپالی به خاطر شرایط سخت و خطرناک کاری ورزشگاه‌های این رقابت‌ها را هم مدنظر داشت.

سایت الکبار سپس فقط موضوع نقض حقوق کارگران و مرگ نپالی‌ها را دلایل تمام‌شده برای محرومیت قطر از میزبانی جام‌جهانی نمی‌داند و می‌نویسد: این موضوع بسیار گسترده است و حتی سفارت هندوستان در قطر نیز به مرگ چندین کارگران کشورش در ساخت ورزشگاه‌های جام‌جهانی اشاره کرده است. علاوه بر آن دوحه به محلی برای نشست تروریست‌ها! تبدیل شده است. میزبانی قطر از جام‌جهانی ۲۰۲۲ بسیار غم‌انگیز است! این رقابت‌ها باید در شرایطی برگزار شود که امنیت کامل برقرار باشد که بتواند مردم را از سراسر دنیا به خود جذب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج