جاباما
۵۴۵۱۱۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آلمان از قطر حمایت کرد

آلمان در موضعی کاملا متضاد با آمریکا، از قطر حمایت کرد و تنش در منطقه را به ضرر همه دانست.

خبرگزاری فارس: «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در اولین موضع برلین در قبال تنش میان عربستان و قطر، جانب دوحه را گرفت.

وی که با روزنامه «هاندلزبلات» آلمان گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «به نظر می‌رسد که قرار است قطر کم و بیش منزوی شده و بقایش با بحران مواجه شود.»

گابریل افزود: «این رفتار ترامپ‌گونه (مشابه اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا)، برای این منطقه که همین حالا هم درگیر بحران است، خطرناک است.»

این تازه‌ترین مورد از اختلاف نظرهای میان دولت آمریکا و کشورهای اروپایی در مسائل سیاست خارجی است. پیش از این طرفین، در مورد توافق اقلیمی پاریس و پیمان آتلانتیک شمالی هم تنش‌های لفظی داشته‌اند.

گابریل در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «تشدید تنش، به نفع هیچ‌کس نیست. خاورمیانه یک بشکه باروت سیاسی و نظامی است. مناقشات مذهبی، قومی، سیاسی و ایدئولوژیک بین پادشاهی‌های خلیج (فارس) تفرقه می‌اندازد.»

وی ضمن هشدار نسبت به تبعات بالا گرفتن بحران، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انعقاد قرارداد تسلیحاتی۱۱۰ میلیارد دلاری با عربستان، انتقاد کرد.

گابریل گفت: «معاملات کلان تسلیحاتی اخیر رئیس‌جمهور ایالات متحده با پادشاهی‌های خلیج (فارس)، احتمال رقابت تسلیحاتی را تشدید می‌کند. این سیاست بسیار غلطی است و قطعا آلمان چنین سیاستی را دنبال نمی‌کند.»

وزیر خارجه آلمان با تمجید از توافق هسته‌ای با ایران، گفت آن توافق ریسک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه را کاهش داد و اکنون هم باید برای حل مشکلات منطقه از جمله بحران سوریه، به دنبال گفت‌وگو بود.

اظهارات گابریل در حالی مطرح می‌شود که ترامپ امروز در چند توییت جانب عربستان را گرفت و دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روسیه به خاطر اینکه اوکرائین هزینه گاز مصرفی را پرداخت نکرده بود گاز را به اروپا قطع کرد. گاز از طریق اوکرائین به اروپا میرسید. و المان به خاطر اینکه از این اهرم فشار خلاص شود میخواهد قطر را برای خود نگه دارد ولی قطر رقیب روسیه و عربستان است. این کشور کوچک نمی تواند فشارها را بدون حمایت تحمل کند. ایران باید حمایت خود را از قطر اعلام کند. ناسلامتی ما در پارس جنوبی با قطر شریک هستیم. اگر خدای ناکرده عربستان قطر را تصرف کند فکر میکنید عربستان با کمک امریکا سهمی برای ایران باقی خواهد گذاشت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج